Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: riwi on May 21, 2010, 20:41:19
Morgen ophalen toch? Dan is dat ook weer geregeld :)
Klopt! Ik heb alle instellingen opgeschreven, dus ik hoop toch wel morgenavond een film te kunnen kijken. De eindversterker ga ik later aansluiten.

Teejoo

Vandaag gearriveerd: De Classé CA-5200 en SSP-800.  :pompom:

Wat is die CA-5200 asociaal zwaar. Hij moest bij mij 2 hoog via een wenteltrap naar boven... Die ga ik dus ook echt niet in mijn huidige rack zetten, dat gaat nooit goed. Het is gezien de beperkte ruimte bij het rack ook niet eenvoudige om hem in een rack te schuiven met 2 personen. Voordat hij in gebruik genomen wordt dus eerst een nieuw rack.

Maar nu ik 2 Classé apparaten heb, ben ik wel erg fan geworden van het design. Ondanks dat ik altijd hard heb geroepen dat er maar 1 kleur voor hifi apparatuur is: en dat is zwart. Maar zowel het design als de gebruikte aluminium materialen zien er gewoon erg mooi uit boven elkaar gestapeld. En daar komt straks nog een CA-2200 bij.

Ik ga zometeen wel de SSP-800 installeren, zodat we vanavond weer film kunnen kijken. :popcorn: En dat vanaf de nieuwe bank!

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Kom op, hier heb ik de CA5200 ook in mijn eentje wat wenteltrappen opgedragen. En ook diverse malen in en uit het rack, in mijn eentje.
Niet zeuren! Jij wilde perse Classe :P


Wel mooi he!

p.s. Ik blijf stiekum het strakke, hoekige model van TAG nog mooier vinden ;)\
p.s. Na de CA2200 ook nog een CDP502 :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje


riwi


Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 22, 2010, 19:44:22
Kom op, hier heb ik de CA5200 ook in mijn eentje wat wenteltrappen opgedragen. En ook diverse malen in en uit het rack, in mijn eentje.
Niet zeuren! Jij wilde perse Classe :P


Wel mooi he!

p.s. Ik blijf stiekum het strakke, hoekige model van TAG nog mooier vinden ;)\
p.s. Na de CA2200 ook nog een CDP502 :D
Nou, dan ben jij blijkbaar een stuk sterker dan mij. Ik vond het in de doos erg zwaar en onhandig. Maar goed, ik hoop maar dat hij het doet  ;) :P

Tag was ook geweldig, maar dit vind ik nu toch wel even mooi. Nu nog een toploader van Classé. Want die was extreem mooi van Tag. Maar ik hoef geen CDP502 hoor! Een blu-ray speler zou leuker zijn.

Teejoo

Quote from: riwi on May 22, 2010, 20:18:24
Staat super mooi Teejoo  O0
Zo'n stapel Classés ziet inderdaad erg mooi uit. Vanmiddag nog wat mooie voorbeelden gezien. Maar het blijft raar dat er geen blu-ray speler komt. Dat doorbreekt de lijn gewoon enorm. Jammer, hoewel ik me wel afvraag of Classé snel genoeg met updates kan komen. Ik denk dat ze zich dat zelf ook beseffen, en dat dat idee ook niet bijdraagt aan de ontwikkeling ervan.

ivo1986

Quote from: Teejoo on May 22, 2010, 20:26:29
Tag was ook geweldig, maar dit vind ik nu toch wel even mooi. Nu nog een toploader van Classé. Want die was extreem mooi van Tag. Maar ik hoef geen CDP502 hoor! Een blu-ray speler zou leuker zijn.

Gefeliciteerd met de set.

Deze set vind ik veel mooier dan tag.
En ook de cd-speler.

blue-eyes

Mijmer.... de toploader. Ja dat zou gaaf zijn! Vind ik alleen niet passen bij de Delta style.

Blu-Ray kan je vergeten bij Classe, tenminste zijn er geen formele verhalen bekend dat men een BD speler gaat maken.
Ze hebben ooit zelfs een schrijven uitgedaan met daarin de redenen waarom NIET.\
Maar we zijn alweer een tijdje verder, wie weet.

Desnoods naar een Oppo met een ander dekseltje. Zijn meer merken die dat doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mvdveek

Is er geen drool smily?
Ben jaloers op je. Erg benieuwd naar je ervaringen als je straks alles up and running hebt
:worship:
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

GH

Erg mooie set.... veel plezier ermee.
Maar zoals je al aangeeft, in het zwart waren ze nog mooier geweest  :P

En om nou alleen voor het uiterlijk een BR speler te willen hebben... zoveel verschil is er tussen de spelers in het digitale bereik niet meer te maken. Dat zou alleen een dure verpakking worden.... gewoon een Oppo achter een deurtje verstoppen en je bent klaar.

blue-eyes

Quote from: GH on May 22, 2010, 20:54:23
Erg mooie set.... veel plezier ermee.
Maar zoals je al aangeeft, in het zwart waren ze nog mooier geweest  :P

En om nou alleen voor het uiterlijk een BR speler te willen hebben... zoveel verschil is er tussen de spelers in het digitale bereik niet meer te maken. Dat zou alleen een dure verpakking worden.... gewoon een Oppo achter een deurtje verstoppen en je bent klaar.

Juist de combi alu - zwart maakt het zo mooi. Helemaal zwart weet ik het niet, maar ben wel nieuwsgierig ;)

Ik zou er wel geld voor over hebben om de set uniform te maken. En ook best veel . . . .
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Quote from: Blue-Eyes on May 22, 2010, 21:01:06
Ik zou er wel geld voor over hebben om de set uniform te maken. En ook best veel . . . .
Volgens mij ben je eerder Classé-addict dan een nuchtere boerenzoon... >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on May 22, 2010, 21:13:24
Volgens mij ben je eerder Classé-addict dan een nuchtere boerenzoon... >:(

Ik ben ontzettend nuchter, sta met twee voeten op de grond, etc. Vraag maar eens op mijn werk, waarin mijn RANDSTAD collega's vaak genoeg gek worden van de groningse ik :D

Maar ik heb het geld er voor over. Waarom? Simpel, omdat het kan.
Zoals eerder wel eens verteld. Ik heb een bepaald nivo gekozen. En bij dat nivo een aantal merken gezocht. Daarop geselecteerd op geld en uiterlijk (kwaliteit is geen issue meer, dat was immers al de eerste selectie).
Verder wil ik indien mogelijk alles van 1 merk hebben. Ik vind dat domweg veel mooier staan. En ja, in het geval van een BD speler heb ik daar geld voor over waarvan ik weet dat het niet waard is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Zo, de SSP-800 draait. De film kan beginnen. Morgen de rest v.d. programmering.

Ik schrok even: kreeg geen geluid bij de testtonen...het helpt als je het volume uit de mute stand zet  :crazy:

Ik zou erg blij zijn met een oppo als basis voor een Classé blu-ray. Maar dan moet daar wel de support van Oppo bij ;-). En dat me best wat waard zijn, want dan had ik echt alleen maar Classé in het rack. Tot die tijd gebruiken we maar de LX-91..

blue-eyes

Wil je eens jouw instellingen posten? Niet de reguliere, daar heb ik niets aan.
Ik bedoel de instellingen waarmee jij een CD multichannel luistert.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Quote from: Blue-Eyes on May 22, 2010, 21:21:30
Ik ben ontzettend nuchter, sta met twee voeten op de grond, etc. Vraag maar eens op mijn werk, waarin mijn RANDSTAD collega's vaak genoeg gek worden van de groningse ik :D

Maar ik heb het geld er voor over. Waarom? Simpel, omdat het kan.
Zoals eerder wel eens verteld. Ik heb een bepaald nivo gekozen. En bij dat nivo een aantal merken gezocht. Daarop geselecteerd op geld en uiterlijk (kwaliteit is geen issue meer, dat was immers al de eerste selectie).
Verder wil ik indien mogelijk alles van 1 merk hebben. Ik vind dat domweg veel mooier staan. En ja, in het geval van een BD speler heb ik daar geld voor over waarvan ik weet dat het niet waard is.
Maar zou je 't er voor over hebben als 't een Oppo in een ander blikje is, á la Lexicon?
IMO zit je jezelf dan gigantisch voor de gek te houden!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on May 22, 2010, 21:39:39
Maar zou je 't er voor over hebben als 't een Oppo in een ander blikje is, á la Lexicon?
IMO zit je jezelf dan gigantisch voor de gek te houden!

Ja, zonder meer. En dat ontken ik ook niet ;)

Ik wil domweg alles uniform hebben. Altijd al gehad: Volledig Denon, Rotel, TAG McLaren en nu Classe. Alleen bij zeer goede matching, of als bepaalde onderdelen (meestal de EV's) slechter zijn worden deze vervangen (toen Mark Levinson op TAG)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 22, 2010, 21:39:14
Wil je eens jouw instellingen posten? Niet de reguliere, daar heb ik niets aan.
Ik bedoel de instellingen waarmee jij een CD multichannel luistert.
Dat doe ik niet. Alleen voor het opwarmen gebruik ik PLIIx met een CD. Maar dat is meer om alle kanalen te gebruiken.

Teejoo

Overigens Up in the air aan het kijken. Wat een lekkere bank! Zit ook een stuk hoger, waardoor het nog relaxter kijken is. Geluid is ook net verkeerd op deze hoogte. Practisch op een lijn met de tweeters.

Audiofiel

Ach jongens, wat weegt die versterker nu eigenlijk? Een CAV-500 weegt toch nog 10% meer en hoor je mij daarover klagen als ik die moet verplaatsen? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik dacht al, waar blijft de CAV-500 :D


@Teejoo: ok, ik begreep dat jij CD's zo luisterde.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Blue-Eyes on May 23, 2010, 08:08:45
Ik dacht al, waar blijft de CAV-500 :D


@Teejoo: ok, ik begreep dat jij CD's zo luisterde.

Als ik al stereo bronnen (als TV, of concert DVD) in surround luister dan neem ik DPLIIx Music. De centre width heb ik op 1 gezet zodat er iets meer van de centre naar de mains gaat. Met Width op 2 gaat het mij te difuus klinken. Met panorama speel ik nog wat want ik wil niet te veel van achteren horen.

Maar jij draait toch zonder center of niet? Volgens mij moet je er dan helemaal niet aan beginnen.

Volgens mij gebruikt teejoo ook voor 5.1 bronnen DPLIIx music. Dan krijg je mooier gebruik van de 7.1 speakers (achter kanalen). Ik heb maar 5.1 speakers dus ik speel liever in Discrete met DD, DTS TrueHD en DTS-HD.

Gisteren trouwens The Final Countdown (US versie, moviemars) gekeken : die heeft een 7.1 TrueHD track EN een DTS-HD MA 7.1 track :) Maar de film is vrij oud dus het is niet een super spetterende soundtrack. Toch leuk.

Ik mis op de SSP800 nog een beetje de informatie van de binnenkomende audio track.
Ik bedoel als je post processing aanzet, dan zie je niet meer wat er binnenkwam (stereo, DTS, DD, of TrueHD etc.), je ziet alleen DPLIIx music.
Uberhaupt komt dat alleen in beeld naast het volume display On screen, niet als je op info drukt.
Ook zie je nooit bij DD wat de bitrate was (384kbps, 448, 512, 640 kbps) Of van DTS (768 of 1536 kbps).

Ik zou graag zien dat in het info display netjes op een rijtje kwam :
inkomende geluidstroom (bv DD 448kbps, SR 41Khz, of DTS-HD MA 24bits + bitrate)
Postprocessing gekozen (discrete of DPLIIx Movie etc.)
Speaker config (movie, music, stereo+sub, stereo_no_sub) die actief is.
Input connector (HDMI1 of coax2, of Analoog2 etc.) die actief is.

En van het beeld in hetzelfde scherm ook dat soort info : RGB full of RGB video of YCrCb-4:2:0 of YCrCb-4:4:4 etc.

Kunnen we ergens onze wishlist kenbaar maken?

Ik heb gisteren ook gemerkt dat de SSP800 wel degelijk videosignaal transferred van composiet ingang naar HDMI uitgang. Erg handig, want de Veldyne sub geeft composiet beeld en dat gaat nu via de SSP800 met HDMI naar de TV of projector.

Teejoo

Hoi Riwi,

als je op het knopje info drukt waarvan ik je ook de discrete code heb doorgegeven, dan zie je in elk geval een groot deel deel van de door jou gevraagde info. Alleen inderdaad geen bitrates.

Ik gebruik altijd PLIIX voor alle surroundbronnen. Dit werkt echt erg mooi om van 5.1 7.1 te maken, maar geeft ook 3 tweakmogelijkheden: Panorama, Center wide en Dimension. En daar kun je leuke dingen mee doen en heeft er voor mij in lek geval voor gezorgd dat ik de set perfect kon afstellen.

Dat van die omzetting naar HDMI wist ik niet, en scheelt mij ook weer een kabel!