Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Beeld is geen issue, geluid ook niet. Alleen ik krijg geen OSD meer naar een aantal maal.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Teejoo on May 13, 2010, 20:17:31
Bedankt!

Zo ziet de Lexicon wel heel plat uit. Viel me trouwens in dat we helemaal geen CD geluisterd hebben. Maar helukkig kun je dat dit lange weekend inhalen  ;). Ik ben benieuwd naar je bevindingen, en of die met die van mij overeenkomen voor wat betreft de verschillen tussen Lexicon en Classé.

Ja dat bedacht ik me in de auto ook al :) Maar ik kreeg zin om hem thuis aan te gaan sluiten :)

Kan je me nog je pronto config sturen? En je had een overzicht met IR codes van de Classe? Die zou ik ook graag willen hebben, want ik realiseer me net dat ik geen prontoedit 2.0 heb (maar de oude 1.1 die jouw config waarschijnlijk niet kan lezen). Ik zal PEP2.0 ook installeren, ik wil alleen zelf niet over naar 2.0.

Ik heb de inputs nu ingesteld : Oppo HDMI, Dune, CD, Humax, Oppo Ana 2ch, Oppo spdif
Ik wil de profiles gebruiken om voorkeuze film vs. muziek of surround vs. stereo te selecteren.
Ik ben nog bezig met de speaker setup en crossover instellingen.


@BE : Problemen met de OSD heb ik niet gehad nog :) (Ik heb hem net een uur draaien). Als je HDCP problemen zou hebben dan krijg je niets uit je HDMI (op de TV), dan valt niet alleen de OSD weg, maar alles. Als je OSD het niet doet, doet het front LCD scherm het dan ook niet?

blue-eyes

Alles doet het, alleen af en toe geen OSD op de TV.

Raar . . .

p.s. Handig he, de profile functie, evenals de 6 configs die je kan maken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2010, 20:59:13
Alles doet het, alleen af en toe geen OSD op de TV.

Raar . . .

Ik heb er ook geen last van.
Rebuilding my HT

Teejoo

Gisteren doorgekregen dat ook de SSP-800 binnen is. Zaterdag gaat dus definitief door.

Verder ben ik met BE ook bezig voor het laten maken van een 6 shelve rack. En om het helemaal compleet te maken komt vrijdag de nieuwe bank voor de Teejooscoop!


Het wordt nog eens wat.

WickedGame

Dan word het ook de hoogste tijd voor een nieuwe foto  ;D


Teejoo

Quote from: WickedGame on May 18, 2010, 10:05:47
Dan word het ook de hoogste tijd voor een nieuwe foto  ;D


dat komt goed!

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2010, 20:21:28
Nu er nog een heer met een Classe SSP800 is, de vraag aan jullie beiden. Hebben (of hadden en krijgen :P) jullie ook last dat het OSD het soms niet meer doet? Na de powerbutton aan de achterzijde te gebruiken doet de OSD het weer.
Ik heb het idee dat dit komt door de handshake's van de HDMI.
Komt dit bekent voor?

Zou natuurlijk kunnen, wellicht ook eens checken of er een firmware update voor je tv is?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

#708
Quote from: fugazi_2009 on May 18, 2010, 11:17:40
Zou natuurlijk kunnen, wellicht ook eens checken of er een firmware update voor je tv is?

Volgens mij heeft BE dezelfde soort TV als ik. Ik heb een 40W5500 van Sony. Ik heb overigens wel de laatst FW update erop gezet van Sony. Er was er een om de CI+ compatibiliteit met Ziggo up to date te krijgen en daarna nog een, waarna je met je CI+ module de zenders niet meer zelf kan sorteren. Ik heb geen CI+ module dus mij boeide dat niet, maar ik heb wel de FW update erop gezet.

Ik betwijfel echter of het zal helpen voor het OSD probleempje, maar niet geschoten is altijd mis.

Het OSD moet altijd mee liften op een bestaand video signaal. Zonder video geeft de SSP800 geen menu's op de TV. Wat is het video signaal waarmee je last hebt van het niet werkende OSD? Is dat met alle video bronnen?

riwi

#709
Quote from: WickedGame on May 18, 2010, 10:05:47
Dan word het ook de hoogste tijd voor een nieuwe foto  ;D

Een foto?   ;D


en :


Op die van Teejoo zal je nog even een paar dagen moeten wachten ;)

Xander32

Classe :inlove:. Wel errug mooi :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skoebiedoe

maar eerlijk gezegd wel een beetje saai. ;)

garmtz

Absoluut een mooi uiterlijk! Maar met het saai ben ik het wel een beetje eens. Ik zou het meer omschrijven als 'het lijkt alsof hij niet af is'. Te weinig knoppen... :D

Audiofiel

Quote from: garmtz on May 18, 2010, 21:20:37
Absoluut een mooi uiterlijk! Maar met het saai ben ik het wel een beetje eens. Ik zou het meer omschrijven als 'het lijkt alsof hij niet af is'. Te weinig knoppen... :D

Ben jij zo'n knoppen-fetisjist? Ik dacht dat jij meer van minimalistisch zou houden. En dat is die Classé. Voor mij helemaal af. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Quote from: riwi on May 18, 2010, 20:20:30
Een foto?   ;D


en :


Op die van Teejoo zal je nog even een paar dagen moeten wachten ;)
Ja, wrijf het me maar in.. :devil:

Teejoo

Quote from: garmtz on May 18, 2010, 21:20:37
Absoluut een mooi uiterlijk! Maar met het saai ben ik het wel een beetje eens. Ik zou het meer omschrijven als 'het lijkt alsof hij niet af is'. Te weinig knoppen... :D
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk van mening ben dat er maar een goede kleur voor hifi apparatuur is, en dat is zwart. De Classé is hier voor mij een uitzondering op vanwege de vorm, maar zeker ook vanwege de echte aluminium kleur. Heel mooi met het zwart. Knoppen mis ik niet omdat ik die toch nooit gebruik op het apparaat. Ik ben zo iemand die nooit met z'n handen aan z'n apparatuur komt, maar daarom is alles ook nog steeds als nieuw.

blue-eyes

Quote from: fugazi_2009 on May 18, 2010, 11:17:40
Zou natuurlijk kunnen, wellicht ook eens checken of er een firmware update voor je tv is?

Dat ga ik doen zodra mijn schoonmoeder de AB weer afstaat :D :D .



p.s. Classe saai? Ja, in vergelijk met een uber mooie TAG wel, maar daarna zeker de mooiste :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

danielo

#717
Quote from: Blue-Eyes on May 18, 2010, 21:50:02
Dat ga ik doen zodra mijn schoonmoeder de AB weer afstaat :D :D .

Schoonmoeder die je AB heeft, Dit is echt het ergste wat ik gelezen heb dit jaar op het forum. Weet niet of ik nu medelijden moet hebben met je of je streng moet toespreken dat dit echt niet kan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

Ze past 2 maal per maand (op eigen verzoek) op de beide kinderen. Haar oma dagen. Dan mag ze de tv wel even hebben :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

danielo

Quote from: Blue-Eyes on May 18, 2010, 21:57:14
Ze past 2 maal per maand (op eigen verzoek) op de beide kinderen. Haar oma dagen. Dan mag ze de tv wel even hebben :D

maar dan geef je haar toch wel de AB die bij de tv kwam en niet de 'echte' AB mag ik hopen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

thijsrave

@riwi: Op foto 2 lijkt het net of het rechter voorvoetje van de versterker niet helemaal de grond raakt op sommige plaatsen. Is dit een vertekend beeld of is wellicht het rack / versterker niet helemaal goed afgesteld?

Audiofiel

Quote from: thijsrave on May 18, 2010, 22:53:09
@riwi: Op foto 2 lijkt het net of het rechter voorvoetje van de versterker niet helemaal de grond raakt op sommige plaatsen. Is dit een vertekend beeld of is wellicht het rack / versterker niet helemaal goed afgesteld?

Wat je ziet is niet het echte voetje. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: thijsrave on May 18, 2010, 22:53:09
@riwi: Op foto 2 lijkt het net of het rechter voorvoetje van de versterker niet helemaal de grond raakt op sommige plaatsen. Is dit een vertekend beeld of is wellicht het rack / versterker niet helemaal goed afgesteld?

Quote from: Audiofiel on May 18, 2010, 23:10:09
Wat je ziet is niet het echte voetje. ;)

Precies.
Er zit een rond voetje van 4cm onder waar de Classe echt op steunt. Wat je ziet is een omkapseling met een wat mooiere look. De Classe lijkt zo een beetje te zweven :)
De metaal kleurige poot hangt ongeveer een mm boven de plank. Het creaktiv meubel is wel erg mooi vlak en recht.

Teejoo

#723
De bank is gearriveerd! Dat zit lekker  :pompom:

Alleen jammer dat we nog processorloos zijn..

riwi

Quote from: Teejoo on May 21, 2010, 17:18:10
Alleen jammer dat we nog processorloos zijn..

Morgen ophalen toch? Dan is dat ook weer geregeld :)