Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

riwi

Ik vertrek :)
Kom je SSP800 halen. Dan zit je een weekje zonder helaas... niks aan te doen ;) Voor mij is het wel prettig dat ik er dit lange weekend al mee kan spelen.

Tot zo

blue-eyes

De CA5200 weegt niets joh :D :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#678
Quote from: riwi on May 13, 2010, 12:16:06
Ik vertrek :)
Kom je SSP800 halen. Dan zit je een weekje zonder helaas... niks aan te doen ;) Voor mij is het wel prettig dat ik er dit lange weekend al mee kan spelen.

Tot zo
OK! Ik kon dan toch met mijn vrouw bij jou film komen kijken  ;D


Dit is ook niet verkeerd. En dan helemaal zwart. Dat is wat Noof ook al aangaf.



Daar zou ik er dan 2 van moeten nemen en er een van maken.

Teejoo

Zo, de SSP-800 has left the building.. :( Vanmiddag een gezellige demo middag gehad met Riwi, waarbij de hij in elk geval een goede indruk heeft gekregen van de Classé en de rest van de set.

Ik ben ervan overtuigd dat het ook voor Riwi weer een mooie upgrade is.

Nu een weekje zonder film, dat zal even wennen zijn.

skoebiedoe

Ach,des temeer speeltijd met de vrouw. ;)

Audiofiel

Quote from: Teejoo on May 13, 2010, 12:52:20
Dit is ook niet verkeerd. En dan helemaal zwart. Dat is wat Noof ook al aangaf.



Daar zou ik er dan 2 van moeten nemen en er een van maken.

Ik denk niet dat die stevig genoeg is voor die zware versterkers. Als iedere set van 4 spikes weer het volle gewicht moet dragen van de plank er boven... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 16:12:47
Goeie tip! Wordt jouw CA-5200 eigenlijk warm? Ik heb namelijk maar zo, 1.5 cm speling aan de bovenzijde.

Net even op -30 een uurtje gespeeld.

PRE: 44 graden, EV varierend van 39 en 40 graden, 1 heatsink 44 graden. Valt dus mee als je veel open ruimte laat ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Hoe heb je de temperatuur gemeten? Vind de waardes sowieso laag (maar het is koud vandaag). Gek dat die Pre warmer is... staat die soms bovenop? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#684
Intern programma wat je kan oproepen op het scherm (of OSD op TV). Vanaf de PRE (of CD/DVD speler) kan je van elke apparaat het voltage, de temp en fase aflezen. Evenals connecties, firmware, etc. Mits geconnected via CANN BUS.

De PRE heeft evenals de EV zeeen van ruimte om zich heen. Als je foto's van het rack kan herinneren zal je dat bevestigen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Dus niet zelf gemeten (aan de bovenkant van het apparaat)? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2010, 19:32:54
De pre heeft evenals de PRE zeeen van ruimte om zich heen. Als je foto's van het rack kan herinneren zal je dat bevestigen ;)

Ik kan me niet herinneren dat jij meerdere pre's had! :happy:


Eindelijk net als ik gekozen voor een superieure stereo pre in combinatie met een surround pre? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Quote from: Audiofiel on May 13, 2010, 19:35:18
Dus niet zelf gemeten (aan de bovenkant van het apparaat)? ::)

Sensor op de heatsink zelf denk ik.


Volgende reply: lol ;)

p.s. De pre is idd goed :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971

Quote from: Teejoo on May 13, 2010, 12:52:20
OK! Ik kon dan toch met mijn vrouw bij jou film komen kijken  ;D


Dit is ook niet verkeerd. En dan helemaal zwart. Dat is wat Noof ook al aangaf.



Wat ik me afvraag, hoe verhout zo een rack zich tov een Solid steel rack, wat 4 of 5x zo duur is?

groet Joris

riwi

Teejoo bedankt. Je hebt een prachtige ruimte voor je HT. Heel erg af en compleet (afgezien van de SSP800 nu ;) )

De Classe staat hier nu te spelen. Ik moet hem alleen nog 'eventjes' instellen :) Ben al druk aan het klooien ermee.

Heb hem even op de Lexicon gezet, maar die gaat er onder vandaan. Ik denk dat de Classe zich hier wel thuis gaat voelen  8)


Joris1971

Quote from: riwi on May 13, 2010, 19:44:34
Teejoo bedankt. Je hebt een prachtige ruimte voor je HT. Heel erg af en compleet (afgezien van de SSP800 nu ;) )

De Classe staat hier nu te spelen. Ik moet hem alleen nog 'eventjes' instellen :) Ben al druk aan het klooien ermee.

Heb hem even op de Lexicon gezet, maar die gaat er onder vandaan. Ik denk dat de Classe zich hier wel thuis gaat voelen  8)



mooi hoor Riwi... maare als je geld hebt voor je Classe, dan heb je toch ook wel geld voor mooie gordijnen?  ;D :-X

Audiofiel

Quote from: riwi on May 13, 2010, 19:44:34
Teejoo bedankt. Je hebt een prachtige ruimte voor je HT. Heel erg af en compleet (afgezien van de SSP800 nu ;) )

De Classe staat hier nu te spelen. Ik moet hem alleen nog 'eventjes' instellen :) Ben al druk aan het klooien ermee.

Heb hem even op de Lexicon gezet, maar die gaat er onder vandaan. Ik denk dat de Classe zich hier wel thuis gaat voelen  8)



Gaaf die foto met beide pre's boven op elkaar. Alleen op het uiterlijk kun je al zien wie er heerst! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

Quote from: Joris1971 on May 13, 2010, 19:46:36
mooi hoor Riwi... maare als je geld hebt voor je Classe, dan heb je toch ook wel geld voor mooie gordijnen?  ;D :-X

't is een dure maand hier, maar ik ben onderweg :). Heb nu rolluiken en heb dus de lichtdichte gordijnen niet meer nodig. Als ik de deuk in m'n bankrekening van de Classe, de nieuwe CV ketel, het zonnescherm en de rolluiken (allemaal deze maand  :nervous:) weer een beetje te boven ben dan ga ik kijken naar nieuwe gordijnen, ik beloof het ;)

blue-eyes

Quote from: Joris1971 on May 13, 2010, 19:46:36
mooi hoor Riwi... maare als je geld hebt voor je Classe, dan heb je toch ook wel geld voor mooie gordijnen?  ;D :-X

:D :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971

Wat ga je met je Lexicon MC-4 doen?

Gaat die in de verkoop?

riwi

#695
Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2010, 19:50:56
:D :D :D

't is een running gag die gordijnen bij mij :)

Quote from: Joris1971 on May 13, 2010, 19:51:57
Wat ga je met je Lexicon MC-4 doen?

Gaat die in de verkoop?

Ik denk het wel ja. Ik gun het eerst een weekje voor als ik de Lex nog eens met de Classe wil wisselen om te vergelijken.

Teejoo

Quote from: Audiofiel on May 13, 2010, 19:16:47
Ik denk niet dat die stevig genoeg is voor die zware versterkers. Als iedere set van 4 spikes weer het volle gewicht moet dragen van de plank er boven... :-\
Hij zou 60 kg per plank aan moeten kunnen.

Teejoo

Quote from: riwi on May 13, 2010, 19:44:34
Teejoo bedankt. Je hebt een prachtige ruimte voor je HT. Heel erg af en compleet (afgezien van de SSP800 nu ;) )

De Classe staat hier nu te spelen. Ik moet hem alleen nog 'eventjes' instellen :) Ben al druk aan het klooien ermee.

Heb hem even op de Lexicon gezet, maar die gaat er onder vandaan. Ik denk dat de Classe zich hier wel thuis gaat voelen  8)


Bedankt!

Zo ziet de Lexicon wel heel plat uit. Viel me trouwens in dat we helemaal geen CD geluisterd hebben. Maar helukkig kun je dat dit lange weekend inhalen  ;). Ik ben benieuwd naar je bevindingen, en of die met die van mij overeenkomen voor wat betreft de verschillen tussen Lexicon en Classé.

blue-eyes

Nu er nog een heer met een Classe SSP800 is, de vraag aan jullie beiden. Hebben (of hadden en krijgen :P) jullie ook last dat het OSD het soms niet meer doet? Na de powerbutton aan de achterzijde te gebruiken doet de OSD het weer.
Ik heb het idee dat dit komt door de handshake's van de HDMI.
Komt dit bekent voor?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#699
Quote from: Blue-Eyes on May 13, 2010, 20:21:28
Nu er nog een heer met een Classe SSP800 is, de vraag aan jullie beiden. Hebben (of hadden en krijgen :P) jullie ook last dat het OSD het soms niet meer doet? Na de powerbutton aan de achterzijde te gebruiken doet de OSD het weer.
Ik heb het idee dat dit komt door de handshake's van de HDMI.
Komt dit bekent voor?
Nooit last van gehad. Heb je verder wel gewoon beeld? Ik geloof wel dat je een beeldbron gekoppeld moet hebben.