Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 12, 2010, 17:37:02
Tja. Ik heb nog 3 levels liggen, EXACT de maat van de 5200 :D :D
Dat weet ik, maar dat zijn er 2 te weinig . En aangezien dit unieke BE rack elementen zijn, is dat een moeilijk verhaal  :P

Het ziet er wel top uit.

blue-eyes

Ik kan er zo laten bijmaken voor je ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Audiofiel on May 12, 2010, 17:44:21

@Teejoo: duizende euros uitgeven aan de apparatuur, dan mag er ook wel een mooi rack van af, lijkt mij. Een goed, fraai en configureerbaar rack zijn de modellen van Finite Elemente met de aluminium zijstaanders. Die met de dubbele (Master) lijkt mij de meest logische gezien de gewichten die je wilt gaan plaatsen. Daar kan 60 kg per plank op en 120 kg op de onderster. ;)
Die vind ik ook geweldig, maar ze zijn niet diep genoeg: 465 mm

Kjelt

Finite Elemente Pagode Signature zijn inderdaad mooie planken en goede bevestiging maar de alu profielen vind ik zelf drie keer niets, gewoon een eenvoudig T-profiel alsof het zo uit de bouwmarkt komt rollen  ;)

Teejoo

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 21:05:54
Finite Elemente Pagode Signature zijn inderdaad mooie planken en goede bevestiging maar de alu profielen vind ik zelf drie keer niets, gewoon een eenvoudig T-profiel alsof het zo uit de bouwmarkt komt rollen  ;)
Ik vind ze toch wel mooi, maar de planken zijn niet diep genoeg zoals gezegd. Eigenlijk best wel raar. Er zijn toch zeker meer diepe versterkers.

Kjelt

Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 21:08:31
Ik vind ze toch wel mooi, maar de planken zijn niet diep genoeg zoals gezegd. Eigenlijk best wel raar. Er zijn toch zeker meer diepe versterkers.
Jazeker, een Classe CAV-500 bv  :D

riwi

De creaktiv die ik in audio-2 heb (is er ook 1 component breed) : http://www.creaktiv.creaktiv-hifi.com/audio1.php
Maar ik zie 50 diep en je hebt voor en achter een klein opstaand randje.

De reference is 55cm diep : http://www.creaktiv.creaktiv-hifi.com/midireference.php
Volgens mij heeft (of had) Jack die (fugazi2009).

Teejoo

#657
Het kan dan wel zijn dat er dure apparatuur in staat, maar een dergelijk bedrag (€3.000,00) geef ik niet uit aan een rack.

Verder vind ik een recht rack op zich altijd het mooist, of het moet echt zo op maat gemaakt zijn als dat van BE. Ik vind die solidsteels wat Jack heeft echt mooi, maar dat past dus ook niet.

Op zich ben ik heel tevreden met m'n eigen rack en tot nu toe voldeed het perfect. Misschien dus toch maar weer zelf iets maken, maar daar heb ik eigenlijk niet veel zin in.

Teejoo

De spider blijft natuurlijk ook een erg mooi rack. En dan in zwart.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 21:08:31
Ik vind ze toch wel mooi, maar de planken zijn niet diep genoeg zoals gezegd. Eigenlijk best wel raar. Er zijn toch zeker meer diepe versterkers.

Waar haal jij dat vandaan? Apparatuur kan voor en achter uitsteken zonder problemen...

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 21:05:54
Finite Elemente Pagode Signature zijn inderdaad mooie planken en goede bevestiging maar de alu profielen vind ik zelf drie keer niets, gewoon een eenvoudig T-profiel alsof het zo uit de bouwmarkt komt rollen  ;)

Kan best zijn, maar het systeem werkt perfect, één van de beste en stevigste racks die je kunt krijgen.

Bij mij staat nu een (logé) CAV-500 van dik 23,5" diep in een Finite Elemente Pagode E14 rack. De monoblokken staan in de fraaiere (maar precies even diepe) HD04 (is ongeveer HD Master Reference).

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 21:13:27
Jazeker, een Classe CAV-500 bv  :D

Ik snap dus werkelijk niet waarop het volgens Teejoo of Kjelt niet zou passen, terwijl er bij mij een grotere versterker in staat dan Teejoo momenteel heeft, namelijk die aangehaalde CAV-500

Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 21:55:18
De spider blijft natuurlijk ook een erg mooi rack. En dan in zwart.

Dan noem je een rack dat lang niet zo stevig is, minder goed klinkt en absoluut niet bestand is tegen (te) zware versterkers. En ook hier past het op omdat het zowel vóór als achter mag uitsteken. Net als de duurdere Pagode serie of de nog duurdere Reference serie.

Ik denk dat je verkeerde informatie hebt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on May 12, 2010, 23:11:34
Ik snap dus werkelijk niet waarop het volgens Teejoo of Kjelt niet zou passen
:nowink: Ik doe nergens een uitspraak dat het niet zou passen.

Audiofiel

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 23:26:59
:nowink: Ik doe nergens een uitspraak dat het niet zou passen.

Nee, maar je bevestigt indirect wel Teejoo's uitspraak (in ieder geval door hem niet tegen te spreken):

Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 21:08:31
Ik vind ze toch wel mooi, maar de planken zijn niet diep genoeg zoals gezegd. Eigenlijk best wel raar. Er zijn toch zeker meer diepe versterkers.

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 21:13:27
Jazeker, een Classe CAV-500 bv  :D

Anders had je moeten zeggen: die past wél. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

#663
Quote from: Audiofiel on May 12, 2010, 23:11:34
Waar haal jij dat vandaan? Apparatuur kan voor en achter uitsteken zonder problemen...
Nee dat kan niet. De diepte van het plateau  is 465 mm. De achterpoten van de amp zitten op het uiteinde en de voorpoten 2 cm vanaf het front. Je kunt wel een beetje smokklen, maar geen 10 cm. aals het nu bijv 50 cm was, dan zou het net gaan. Dus dat gaat niet lukken, wat wel erg jammer is. Daarnaast vind ik het niet mooi als hij aan de voorzijde uitsteekt. Dus bij jouw Classé's zal dat anders zijn.

De spider zou met de amp stand uitbreiding wel kunnen, maar ik snap niet helemaal hoe dat werkt.

Teejoo

Ik kan alles overigens pas volgende week ophalen: de amp kwam vrijdag, maar de SSP-800 pas volgende week. Heb ik een week de tijd om een rack te verzinnen...

Nooff

Iets van VTI misschien? Mooie aanwinsten trouwens, gefeliciteerd!  :)

Audiofiel

#666
Quote from: Teejoo on May 13, 2010, 00:12:12
Nee dat kan niet. De diepte van het plateau  is 465 mm. De achterpoten van de amp zitten op het uiteinde en de voorpoten 2 cm vanaf het front. Je kunt wel een beetje smokklen, maar geen 10 cm. aals het nu bijv 50 cm was, dan zou het net gaan. Dus dat gaat niet lukken, wat wel erg jammer is.

Als ik naar de maten kijk van de CA5200, dan is de diepte van het middelpunt van de poten 427,5 mm. De poten zelf zijn volgens mij zo'n 40 mm breed, er komt dus 2x de helft bij ofwel 467 mm. Dat betekent dat de poten er goed (genoeg) oppassen.

Daar komt nog bij dat de dikke houten omlijsting van het board in het rack niet is meegeteld, dus die komt er optisch gezien nog bij.

QuoteDaarnaast vind ik het niet mooi als hij aan de voorzijde uitsteekt.

Dat is een ander verhaal. Maar dat heeft met persoonlijke voorkeur te maken, niet met de vraag of hij er op past

QuoteDus bij jouw Classé's zal dat anders zijn.

Nee, die steekt ook uit (CAV-500 is met 23,5" zelfs langer dan de 21" van de CA-5200). Maar ik vind dat niet erg, zeker niet op het onderste niveau in het Pagode E14 rack. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn HD04 (voorloper Master Reference) met 52,5 bijna 6 cm dieper is. Misschien moet je zo'n rack op de kop tikken. 8)

QuoteDe spider zou met de amp stand uitbreiding wel kunnen, maar ik snap niet helemaal hoe dat werkt.

Ik zou met zo'n zware versterker geen spider nemen. Als je er een duw tegen aan geeft, zwiept hij nog 3 minuten heen en weer... ;D


edit: plaatje maten CA5200 toegevoegd

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

#667
Mogelijk net aan maar imo fraai ,klinkt erg goed , en ventileert plenty.

Quadraspire Sunoko vent
http://www.quadraspire.co.uk/hifi-racks-hifi-stands/hifi-racks-hifi-stands-hifi-furniture.html#sunokoventt

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Quote from: Audiofiel on May 12, 2010, 23:37:33
Nee, maar je bevestigt indirect wel Teejoo's uitspraak (in ieder geval door hem niet tegen te spreken): Anders had je moeten zeggen: die past wél. ;)
Dan interpreteer je mijn antwoord anders dan ik hem bedoeld heb, want ik reageerde alleen maar op Teejoo's vraag:
Quote from: TeejooEr zijn toch zeker meer diepe versterkers.

Audiofiel

#669
Zo is het inderdaad veel duidelijker, met slechts één zin wat je citeert. Het door jouw geciteerde gedeelte bevatte immers 3 zinnen en de crux daarvan was dat het niet past. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

#670
Quote from: Audiofiel on May 13, 2010, 07:01:01
Als ik naar de maten kijk van de CA5200, dan is de diepte van het middelpunt van de poten 427,5 mm. De poten zelf zijn volgens mij zo'n 40 mm breed, er komt dus 2x de helft bij ofwel 467 mm. Dat betekent dat de poten er goed (genoeg) oppassen.

Daar komt nog bij dat de dikke houten omlijsting van het board in het rack niet is meegeteld, dus die komt er optisch gezien nog bij.

edit: plaatje maten CA5200 toegevoegd


Dat zag ik nu ook. Je ziet bijna niet dat de 'echte' poot inderdaad maar een deel is van de zilveren poot die je ziet. Met een zaklamp zie je het goed. steekt echt maar 2 mm uit.

Goed nieuws, en door de rand steekt hij denk ik ook niet echt meer uit. Bedankt voor het plaatje, want dit is wel meteen een van de mooiste racks. Nu maar eens kijken waar ik er een met 5 plateaus uit kan halen in het zwart. Hoe breed is die rand van zo'n plateau??

Audiofiel

Quote from: Teejoo on May 13, 2010, 10:52:11
Hoe breed is die rand van zo'n plateau??

Ik heb nog de oude serie, met een kleinere rechte rand. Die is 1 cm. De nieuwere series hebben een (fraaiere) gedeeltelijk aflopende rand die véél breder is. Peerless Monster heeft bijvoorbeeld zo'n nieuwere versie, misschien kan die het voor je opmeten?

Hier een fotootje van het (extra lage en extra brede) rack van Pjotr (volgens mij heeft hij die niet meer), dat is een Master Reference:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En - na lang zoeken - eindelijk de foto van de zwarte van Rens gevonden (nota bene zelf gemaakt):



Dit is dus de 'gewone' Pagode (E14), dus met de enkele alu profielen, niet de dubbele van de Reference.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

#673
Dat ziet er echt super uit in zwart. Maar de reference serie kan ik niet betalen met 5 etages hoor! En eigenlijk is de pagode Signature te licht voor een CA-2200 op een normale plank. mag 25 kg zijn De CA2200 is 42kg.

Audiofiel

Kun je niet betalen? Wat kosten die SSP-800+CA5200+CA2200 dan? :devil:


Je bedoelt dat je het er niet voor uit wilt geven... Dan koop je toch tweedehands? Met zo'n rack doe je immers heel erg lang (langer dan met wat er in staat). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.