Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mvdveek

Waarom heb je een nieuwe SSP800 gekocht? Iets mis met diegene die je had?

Gefeliciteerd met de 5200 lijkt me echt een super combi met de speakertjes die je hebt.
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Teejoo

Quote from: mvdveek on May 11, 2010, 22:37:26
Waarom heb je een nieuwe SSP800 gekocht? Iets mis met diegene die je had?
Nee hoor, maar zoals ik al aangaf heb ik toch iets met nieuwe spullen, zeker als ik weer een definitieve keuze gemaakt heb qua merk. Ik ben als ik eenmaal tevreden ben vaak ook lang tevreden. Maar daar is dan ook wel een doordacht plan aan vooraf gegaan.

Ik denk zeker dat de match van de amps ook erg goed zal zijn. Groot voordeel is natuurlijk dat ze natuurlijk wel ontwikkeld worden waarbij de nodige Nautilusjes als speaker ingezet worden.

celerontje

#627
Quote from: Teejoo on May 11, 2010, 23:33:43
Nee hoor, maar zoals ik al aangaf heb ik toch iets met nieuwe spullen
Gewoon nergens op gebaseerd, dus? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: celerontje on May 11, 2010, 23:35:43
Gewoon nergens op gebaseerd, dus? ;D
Dat zeg ik!

Ik ben toch niet de enige die dat heeft zeker? :confused: Ik zal het nog sterker vertellen: de Lexicon, de SMS-1 en daarna de Classé zijn de enigste audiospullen die ik ooit 2e hands heb gekocht.. Verder alleen mijn auto.

WickedGame

Quote from: Teejoo on May 11, 2010, 23:39:45
Dat zeg ik!

Ik ben toch niet de enige die dat heeft zeker? :confused: Ik zal het nog sterker vertellen: de Lexicon, de SMS-1 en daarna de Classé zijn de enigste audiospullen die ik ooit 2e hands heb gekocht.. Verder alleen mijn auto.

In deze prijs categorie neem ik genoegen met 2e hands hoor of demo. Hoef niet meteen mijn geldbomen om te kappen  ;D

mvdveek

Quote from: WickedGame on May 12, 2010, 07:42:09
In deze prijs categorie neem ik genoegen met 2e hands hoor of demo. Hoef niet meteen mijn geldbomen om te kappen  ;D

Helemaal mee eens :) Zelfs 2ehands zijn die Classe's nog schreeuwend duur. Maar het is dan ook wel erg mooi spul.

Wanneer verwacht je de nieuwe speeltjes binnen te krijgen?
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Teejoo

Quote from: mvdveek on May 12, 2010, 09:35:16
Helemaal mee eens :) Zelfs 2ehands zijn die Classe's nog schreeuwend duur. Maar het is dan ook wel erg mooi spul.

Wanneer verwacht je de nieuwe speeltjes binnen te krijgen?
Ik hoop dat we ze zaterdag kunnen gaan halen. Dat zou ook wel wenselijk zijn omdat ik dan al 2 dagen processorloos ben. En het ziet zo raar uit als ik met mijn vrouw elke avond bij Riwi film ga kijken.

blue-eyes

Neem kleingeld mee, al mijn passen werkten niet op de parkeermeters. Je kan tegenover de winkel parkeren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May 12, 2010, 15:29:04
Neem kleingeld mee, al mijn passen werkten niet op de parkeermeters. Je kan tegenover de winkel parkeren.
Goeie tip! Wordt jouw CA-5200 eigenlijk warm? Ik heb namelijk maar zo, 1.5 cm speling aan de bovenzijde.

Audiofiel

Gefeliciteerd, Teejoo met je nieuwe aanwinsten!

1,5 cm ruimte boven een (Classé) eindversterker is toch echt te weinig. Dat bevordert de levensduur geenszins. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: WickedGame on May 12, 2010, 07:42:09
In deze prijs categorie neem ik genoegen met 2e hands hoor of demo. Hoef niet meteen mijn geldbomen om te kappen  ;D

Ik vind het juist goed dat een aantal mensen nieuw (of demo) kopen. Dan komt er over een tijdje ook weer voldoende tweedehands aanbod op de markt. Zonder nieuwe verkoop geen tweedehands aanbod. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Quote from: Audiofiel on May 12, 2010, 16:24:19
Gefeliciteerd, Teejoo met je nieuwe aanwinsten!

1,5 cm ruimte boven een (Classé) eindversterker is toch echt te weinig. Dat bevordert de levensduur geenszins. :-\
Ja, normaal zie ik het ook graag meer. Daarom ben al aan het kijken hoe ik m'n rack kan aanpassen, maar dat wordt een moeilijk verhaal. Dus dat gaat zeker veranderen. Dat geld namelijk straks ook voor de CA-2200. Toch maar eens kijken naar een passend rack.

Raphie

Schitterende aanschaf  :clapping:
JBL PRX Power!

HTip

Imposante versterker O0

Feli met de aanschaf! Ga je dan ook de Velodynes op een hoger niveau brengen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

#639
Quote from: Teejoo on May 12, 2010, 16:12:47
Goeie tip! Wordt jouw CA-5200 eigenlijk warm? Ik heb namelijk maar zo, 1.5 cm speling aan de bovenzijde.
Gebruik je alle 5 de kanalen? Als je er maar 4 gebruikt dan kun je de beide twee "zij"-kanalen nemen als je tenminste links en rechts van je 5200 wel de koelruimte hebt.
Die 4 kanalen gebruiken de alu koelprofielen aan de zijkant. Het 5e "midden"kanaal gebruikt een apart koellichaam die midden achter IN de behuizing zit verwerkt, en die heeft wel degelijk boven zich flink de ruimte nodig bij hoge belasting. Mijn 3200 wordt trouwens tot nu toe alleen maar handwarm, hangt ook een beetje er vanaf hoe heftig je hem laat werken, als hij veel vermogen moet verstoken dan wil ie wel warm worden. 1000 Watt is tenslotte een aardig kacheltje, alhoewel hij gelukkig alleen het verlies hoeft te dissiperen  ;)

Voor zo'n behuizing als jij hebt heeft Classe de aktief gekoelde CT-5200 gebouwd met touch screen, lekker de warmte naar achter wegblazen uit je rack  ;)

Teejoo

#640
Ik ga alle kanalen gebruiken, dus daar moet ik iets mee doen. Een Solidsteel 5.5 lijkt wel interessant. Ik heb het altijd een mooi rack gevonden.

Edit: laat maar, past ook helemaal niet. Wie heeft er tips?

HTip

Hoe hoog is de CA-5200?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

#642
222 mm, en dat geld ook voor de CA2200 die er nog bijkomt.

Afmetingen in mm:

CA-5200: 222 h x 445 b x 534 d

CA-2200: 222 h x 445 b x 470 d

Verder wil ik nog 3 extra niveaus hebben, dus in totaal 5.

Kjelt

Wat dacht je van de Classé RLT5 plus , een Classe Delta Rack, 5 Level with CA-5200 spacing, listprice (1-10-2009) €1250.-  ;)

HTip

Ik heb een Creaktiv Rack en daar zit een vak bij van 25cm. Mijn receiver is ook bijna 22cm en dat past prima.
Als je voor de Reference Series kiest, dan kan je zelf bepalen hoe groot de vakken worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 17:13:05
Wat dacht je van de Classé RLT5 plus , een Classe Delta Rack, 5 Level with CA-5200 spacing, listprice (1-10-2009) €1250.-  ;)
Nou, laten we dat nou maar niet doen.

celerontje

What's in the name, je verkoopt immers ook een perfect werkend product tweedehands om vervolgens exact dezelfde nieuw te kopen...
Wie had het over teveel geld? :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Tja. Ik heb nog 3 levels liggen, EXACT de maat van de 5200 :D :D

De Classe wordt bij mij zo'n 48 graden, alle kanalen, dus ook de ongebruikte 5 kanaal.
Ik heb ongeveer 10cm vrije ruimte boven de EV en een meter erachter, voorkant zo'n 8meter, aan de zijkant beide zijden zo'n 50 cm.
Dus lekker ruim, minimale vereisten ruim genomen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Kjelt on May 12, 2010, 17:01:14
Gebruik je alle 5 de kanalen? Als je er maar 4 gebruikt dan kun je de beide twee "zij"-kanalen nemen als je tenminste links en rechts van je 5200 wel de koelruimte hebt.
Die 4 kanalen gebruiken de alu koelprofielen aan de zijkant. Het 5e "midden"kanaal gebruikt een apart koellichaam die midden achter IN de behuizing zit verwerkt, en die heeft wel degelijk boven zich flink de ruimte nodig bij hoge belasting. Mijn 3200 wordt trouwens tot nu toe alleen maar handwarm, hangt ook een beetje er vanaf hoe heftig je hem laat werken, als hij veel vermogen moet verstoken dan wil ie wel warm worden. 1000 Watt is tenslotte een aardig kacheltje, alhoewel hij gelukkig alleen het verlies hoeft te dissiperen  ;)

Het is een prachtig verhaal, Wicher, maar gaat echt niet op. Warmte gaat niet alleen omhoog, maar ook opzij. Er is convectie, er is geleideling, etc. etc. De hele bovenkant wordt warm.

@Teejoo: duizende euros uitgeven aan de apparatuur, dan mag er ook wel een mooi rack van af, lijkt mij. Een goed, fraai en configureerbaar rack zijn de modellen van Finite Elemente met de aluminium zijstaanders. Die met de dubbele (Master) lijkt mij de meest logische gezien de gewichten die je wilt gaan plaatsen. Daar kan 60 kg per plank op en 120 kg op de onderster. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

riwi

De Finite Element's zijn erg mooi vind ik.

Ik heb creaktiv. Die zijn ook goed configureerbaar kwa plankhoogte en aantal planken te bestellen. Ik meet 50cm diep van mijn meubel. Als je eens bij mij bent kan je het zien :)