Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Een eerste antwoord:

Hello Eisse,
I have the CA5200 on audiomarkt.de too.
Its from 08.2008, box, papers, garantie, ALL, like new.

Gr. xxxx


Ik heb hem wederom gevraagd wat zijn prijs is.
Wordt vervolgt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Robbo on April 20, 2010, 08:28:33
Ook de CAM400 blijk gebruik te maken van de 200W versterker 'module'. Echter Classe heeft ze hier 'in serie' gezet.   
Bekend en nee niet in serie gezet maar parallel VOLLEDIG GEBALANCEERD dus een ampmodule voor de - (cold) en een voor de + (hot), echt mooi dus zoals een versterker hoort te zijn  :pompom:

Teejoo

Er is een nieuwe firmware update voor de Pioneer LX-91 uit, dus die heb ik er vanavond opgezet.

Ver 2.65
- Enhances stability of BD-ROM/BD-R/BD-RE playback
- Performance improvement

mvdveek

Heb hem ook gelijk binnen getrokken. Had gelezen dat je deze nodig hebt om avatar te kunnen afspelen.
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Teejoo

#579
Dit weekend The Reader en Eagle eye gezien. The reader was erg mooi, zowel qua film, beeld en geluid. Eagle eye leuke actie, maar beeld en geluid op beide fronten minder.

Zoals aangegeven in het topic over het schoonmaken van de lamp behuizing van JVC projectoren, maakte het bij mij niet zoveel uit qua lichtopbrengst. Ik merk wel dat de lichtopbrengst van mijn lamp (rond 680 uur) is afgenomen, en dat het iets minder van het scherm spat. Omdat ik las dat best veel mensen in high lamp mode draaien, heb ik dit ook eens geprobeert. Groot nadeel is toch wel het extra fangeluid. Maar qua helderheid lijkt het wel weer erg op de eerste 500 uur van de lamp. Daar ga ik de komende tijd maar eens iets meer met experimenteren. Het zwart lijkt natuurlijk ook iets minder zwart, maar daar moet ik ook nog naar kijken.

Verder komt de nieuwe bank 21 mei!


blue-eyes

@Teejoo: volgens mij is de CA5200 weg, ik zag een reactie waarin hij vertelde zijn SSP800 en CA5200 te hebben ingeruild op een nieuwe SSP800, CA2200 en CA3200.


Vraagje: als ik de levels instel middels een DB meter en ik zet de ruisgenerator aan staat dit op bijna 90 dB ! Hoe heb jij dit?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Ja, ik zag dat hij ook niet meer op audiomarkt.de staat. Maar dan had ik er zelf ook wat harder achteraan moeten gaan. Iemand nog een 250MR te koop? ;)

Ik heb mijn spekers op 80dB afgeregeld. Ik heb geen idee wat het standaard volume is, maar dat hang natuurlijk direct af van de gain van je voorversterker en van de input van je eindversterker. Als ik ook een classé eindversterkerhad, dan konden we hier pas iets over zeggen. Als jij nou eens die 3300 en 2200 op audiomarkt koopt, dan neem ik de 5200 van jou. probleem opgelost  :D

blue-eyes

Quote from: Teejoo on May  5, 2010, 09:57:23
Ja, ik zag dat hij ook niet meer op audiomarkt.de staat. Maar dan had ik er zelf ook wat harder achteraan moeten gaan. Iemand nog een 250MR te koop? ;)

Ik heb mijn spekers op 80dB afgeregeld. Ik heb geen idee wat het standaard volume is, maar dat hang natuurlijk direct af van de gain van je voorversterker en van de input van je eindversterker. Als ik ook een classé eindversterkerhad, dan konden we hier pas iets over zeggen. Als jij nou eens die 3300 en 2200 op audiomarkt koopt, dan neem ik de 5200 van jou. probleem opgelost  :D

Wat moeten die 2 koste dan?

Ik stel de set in op 90 dB . . . . ik kom niet eens in de buurt van 75 :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May  5, 2010, 10:01:03
Wat moeten die 2 koste dan?

Ik stel de set in op 90 dB . . . . ik kom niet eens in de buurt van 75 :D :D
Dat is wel hard hoor! Maar het scheelt je weer een hoop gezwengel aan die ronde knop!

blue-eyes

Ik heb geen keus . . . . de toon die wordt afgegeven doet dat al zo hard. En het volume kan ik niet aanpassen met het inmeten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#585
Het klopt dat zodra je de calibratie toon laat spelen, de normale volumeregeling gebypassed wordt. Anders werkt het natuurlijk ook niet. Maar dan regel je met de dB meter in het configuratiemenu het volume omlaag tot 80 db. Dan hoor je wel degelijk het volume afnemen. Ik neem deze waarde omdat je dit het beste kan aflezen op de analoge db meter.

blue-eyes

Dan moet ik alles al op -10 zetten om uberhaupt al op 80 uit te komen, en dan nog de eventuele correctie.

Dan liever op 90 dB en alles daarop afstemmen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Ik zou gewoon een kalibratie DVD/BD gebruiken, zoals Avia of DVE.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on May  5, 2010, 13:33:47
Ik zou gewoon een kalibratie DVD/BD gebruiken, zoals Avia of DVE.

Waarom zou je dat willen? Is dat beter dan het interne programma van een receiver / pre?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Lijkt mij beter, want dan kalibreer je via het hele signaalpad. (met de interne testen heb je geen volumeregeling en kalibreer je te hard, waardoor de verhoudingen uit de pas gaan lopen bij een lager main volume)
Btw, BB&G doet dit ook! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on May  5, 2010, 13:54:42
Btw, BB&G doet dit ook! ;)

Dat betekent voor mij geen holy grail ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#591
Quote from: Teejoo on May  5, 2010, 09:57:23
Als jij nou eens die 3300 en 2200 op audiomarkt koopt, dan neem ik de 5200 van jou. probleem opgelost  :D

Regel maar! :) :P



========
Edit: laat maar, hij vraagt 9500 euro. Dat ga jij mij nooit betalen :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Teejoo on May  5, 2010, 09:57:23
Als jij nou eens die 3300 en 2200 op audiomarkt koopt, dan neem ik de 5200 van jou. probleem opgelost  :D
Ik zie alleen een complete set staan met SSP800 erbij, die hij niet los verkoopt? Ik weet nog wel iemand voor een 2e hands SSP800 denk ik  ;)

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May  5, 2010, 17:01:16
========
Edit: laat maar, hij vraagt 9500 euro. Dat ga jij mij nooit betalen :D :D
Dat heb je goed begrepen! ;)

blue-eyes

Quote from: Kjelt on May  6, 2010, 09:07:12
Ik zie alleen een complete set staan met SSP800 erbij, die hij niet los verkoopt? Ik weet nog wel iemand voor een 2e hands SSP800 denk ik  ;)
En nog een CDP502.

Dit gaat het niet worden, was leuk geweest. Uiteraard zou ik wat moeten toeleggen, maar het gat van wat deze man wil en wat reeel is voor wat ik aan de LUXE upgrade zou willen spenderen is veel te groot ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on May  6, 2010, 09:18:56
Dit gaat het niet worden, was leuk geweest. Uiteraard zou ik wat moeten toeleggen, maar het gat van wat deze man wil en wat reeel is voor wat ik aan de LUXE upgrade zou willen spenderen is veel te groot ;)
Wat is precies het voordeel voor jou om van 5200 naar 2200+3200 om te schakelen?

blue-eyes

De losse onderdelen zijn beter dan de CA5200.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Quote from: Blue-Eyes on May  6, 2010, 11:14:04
De losse onderdelen zijn beter dan de CA5200.
Dat heb ik Audiofiel ook een keer zien beweren maar kan er qua specs bij Classe op de website zelf niet de vinger op leggen en in de diverse test reviews heb ik hier ook niets over gelezen. Zou het echt veel uitmaken denk je?

blue-eyes

Geen idee. Vandaar ook dat dit een GROTE LUXE is, en absoluut niet noodzakelijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Quote from: Teejoo on May  5, 2010, 12:17:45
Het klopt dat zodra je de calibratie toon laat spelen, de normale volumeregeling gebypassed wordt. Anders werkt het natuurlijk ook niet. Maar dan regel je met de dB meter in het configuratiemenu het volume omlaag tot 80 db. Dan hoor je wel degelijk het volume afnemen. Ik neem deze waarde omdat je dit het beste kan aflezen op de analoge db meter.

Mijn ervaring is dat kabels een verschil maken. Ik had destijds de XLR's in gebruik die bij de versterkers werden meegeleverd in afwachting van mijn Mogami's die BBG voor mij heeft gemaakt. Nadat ik deze ertussen had gezet om de standaard XLR's te vervangen scheelde dit aanzienlijk in volume. Het verhaaltje dat dit zo leek omdat het veel mooier word weergegeven met de Mogami's klopt misschien gedeeltelijk maar ik was echt wel een stuk volume kwijt hierdoor. Ik zou het is moeten meten voor de grap.

Misschien dat hier jullie onderlinge verschil in DB's zit. Ik probeer overigens altijd zo dicht als mogelijk bij de 0Db te blijven met de testsignale van de pre.