Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R


martin_2703


Joris1971

VETTE SHIT!   :wub: :wub: :wub: :wub:

Teejoo


Audiofiel

Van harte gefeliciteerd, Teejoo. Je hebt nu het absolute topmodel processor in huis, geschikt voor stereo en surround. Njam njam njam! :popcorn: :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

danielo

Quote from: Teejoo on December 20, 2009, 18:32:08

Nu nog iets aan die ledjes aan de binnenzijde doen...

Kan iemand mij uitleggen waarom ze dit doen het is te erg, ik denk zal eens uitzoeken waar ze zitten bij de mijne gezien ik mij er ook erg aan erger :



3 groene leds per output board, zitten 6 van deze boards in dus totaal alleen daar al (mischien zijn er meer) 18 leds !!!

EDIT : *** zit wat beter te kijken zijn er 4 per board, elk (balanced) kanaal heeft 1 led, dus 24 leds !!!! ****

Op de 800 zie ik ze niet zo snel waar zitten ze ?



Anyway mooie bak, de EQ al een beetje goed gekregen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

sorry dup post.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Teejoo

Quote from: danielo on December 22, 2009, 16:13:34


Op de 800 zie ik ze niet zo snel waar zitten ze ?


Anyway mooie bak, de EQ al een beetje goed gekregen ?

Daniel.

Ik zal eens kijken waar ze zitten, en bij mij zijn het rode leds. Ik heb de EQ nog helemaal niet ingemeten. Gewoon nog geen tijd gehad. Wel al even een blik op geworpen, en zoals ik het nu kan zien kan ik echt gewoon de settings van REW overnemen. Dus dat is wel erg goed. Ik verwacht er in elk geval veel van en hoop dat het resultaat gelijk is aan wat de Tag hiermee bereikte, want naast de subs mogen zeker de fronts wel wat EQ gebruiken.

LittleNinja

Prachtige aanwinst Teejoo. 8)

Zelfs in de top kun je nog blijven upgraden blijkt maar weer.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jan-rotterdam


Tinus_

Quote from: Teejoo on December 20, 2009, 20:14:25
Logic 7 gebruik je ook bij de HD formaten. Maar zoals gezegd is met PLIIx ook een goed resultaat te halen. Je moet je ook bedenken dat het echt niet zo is dat al die receivers/ processors zonder L7 slecht surround weer geven  ;). Ik heb gewoon de luxe gehad om ze te kunnen vergelijken, en dan ga je zoals gezegd over nuances spreken. In dit toch wel topsegment van de surroundapparatuur klinkt natuurlijk alles goed. Alleen heeft elk apparaat z'n eigen klankkarater en filosofie.

Speel jij een film met HD audio ook in PLIIx af? Of laat je die gewoon op DTS-MA/Dolby True-HD staan?
Rebuilding my HT

Teejoo

Quote from: Tinus_ on December 23, 2009, 14:21:50
Speel jij een film met HD audio ook in PLIIx af? Of laat je die gewoon op DTS-MA/Dolby True-HD staan?
Ja, dat klopt. Je moet toch van 5.1 7.1 maken?

Het is overigens niet zo dat je met PLIIx decodeerd of zo, je doet alleen maar wat post-processing. Dus je profiteerd gewoon van de HD-audio formaten.

Tinus_

ah.. okay, jij hebt een 7.1 opstelling. Ik heb namelijk een 5.0 opstelling.
Rebuilding my HT

Teejoo

Quote from: Tinus_ on December 23, 2009, 15:01:13
ah.. okay, jij hebt een 7.1 opstelling. Ik heb namelijk een 5.0 opstelling.
Dan heb je helemaal niets aan PLIIx bij 5.1 bronnen. Wordt het geen tijd voor de .1  ;)

Tinus_

Nee, het is prima zo. Er zit laag genoeg in mijn Summits.
Rebuilding my HT

Tinus_

Ik heb even naar bovenop mijn processor gekeken, daar komt ook veel licht uit de koelsleuven aan de rechterkant. Gelukkig staat de mijne in een meubel en heb ik er geen last van.
Rebuilding my HT

El Nino

Quote from: Teejoo link=topic=52293.msg1592674#msg1592674 date=1261330328

I Muziek klink mooier dan de Lexicon, veel meer gelijk aan mijn oude Tag DP.
/quote]

Waarom heb je eigenlijk je TAG DP weggedaan, is volgens mij nog steeds ongeevenaard? Zat nog even in je listing naar je bekabeling te kijken. Heb veel verschillende merken en soorten getest en ben op Nirvana Audio uitgekomen en is voor een TAG set meer dan de moeite waard. Heb je deze ook getest?

Groeten,

El Nino
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Teejoo

Quote from: El Nino on December 23, 2009, 22:08:29

Waarom heb je eigenlijk je TAG DP weggedaan, is volgens mij nog steeds ongeevenaard? Zat nog even in je listing naar je bekabeling te kijken. Heb veel verschillende merken en soorten getest en ben op Nirvana Audio uitgekomen en is voor een TAG set meer dan de moeite waard. Heb je deze ook getest?

Groeten,

El Nino
Ik heb de Tag destijds weggedaan omdat er geen doorontwikkeling meer inzat en ik niets kon doen met de 5.1 ingang (geen TMREQ). En dat vond ik wel weer interessant voor de HD formaten. Maar je hebt gelijk, de combinatie Tag DVD32r + AV32RDP is qua muziek tot nu toe mijn mooiste combi geweest. Echter nu met de Classe zou ik dit niveau ook wel halen, maar dan moet ik echt een beter loopwerk hebben. Wat je dan nog niet hebt is de clock-link, want dat was echt de puntjes op de i.

Qua bekabeling heb ik de door jouw genoemde combi niet getest. Ik heb destijds Tag kabels gemaakt en op zich ben ik daar erg tevreden over.

Joris1971

HOi Teejo

Misschien leuk om een nieuwe foto te plaatsen van je rack met de nieuwe Classé?

gr. Joris

blue-eyes

Quote from: Teejoo on December 23, 2009, 22:36:11
Maar je hebt gelijk, de combinatie Tag DVD32r + AV32RDP is qua muziek tot nu toe mijn mooiste combi geweest. Echter nu met de Classe zou ik dit niveau ook wel halen, maar dan moet ik echt een beter loopwerk hebben. Wat je dan nog niet hebt is de clock-link, want dat was echt de puntjes op de i.

Ook mijn mening. Mijn DP en DVD32R (de bovenlader): waanzinnige stereo! Nooit beter gehad!

Als ik er aan terugdenk begin ik wel weer eens te twijfelen. Had ik niet gewoon de "relatief simpele" Onkyo PRE met HD erbij moeten kopen en doorlussen....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Quote from: Teejoo on December 23, 2009, 22:36:11
Maar je hebt gelijk, de combinatie Tag DVD32r + AV32RDP is qua muziek tot nu toe mijn mooiste combi geweest. Echter nu met de Classe zou ik dit niveau ook wel halen, maar dan moet ik echt een beter loopwerk hebben. Wat je dan nog niet hebt is de clock-link, want dat was echt de puntjes op de i.

Probeer eens een écht goed loopwerk op de SSP-800, je zult verbaasd staan van de kwaliteiten van de DAC. Dat gaat echt een stuk verder dan je oude combinatie van Tag. Een simpel loopwerk is natuurlijk geen eerlijk vergelijk, je kunt de Classé dan onmogelijk de schuld geven van de mindere performance op stereo. Een goed dedicated CD-loopwerk (Wadia of een gemodde CEC of Teac) is wat die Classé verdient. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

En bijv. de CDP202 of 502 uit de Delta serie? Ik weet niet hoe deze CD spelers als loopwerk fungeren. Of de CDT300 (loopwerk).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Quote from: Blue-Eyes on December 24, 2009, 10:18:16
En bijv. de CDP202 of 502 uit de Delta serie? Ik weet niet hoe deze CD spelers als loopwerk fungeren. Of de CDT300 (loopwerk).
Er staat nog een mooie 502 te koop om het eens goed te testen.  :)
Rebuilding my HT

Teejoo

Quote from: Joris1971 on December 24, 2009, 08:47:22
HOi Teejo

Misschien leuk om een nieuwe foto te plaatsen van je rack met de nieuwe Classé?

gr. Joris
Die zal ik de komende dagen zeker maken.

Teejoo

Zeg jongens, m'n kerstgeld is op hoor  ;) Ik verwacht zoals gezegt met een goed loopwerk ook vergelijkbare prestaties als de tag, echter onderschat ook niet de meerwaarde van de clocklink. Dat was gewoon een top combinatie. Misschien komt er nog wel eens een CEC, maar eerst de processor miximaal gaan inregelen. Ik ben namelijk zwaar voorstander van het maximale uit de huidige apparatuur halen voordat je verder gaat upgraden of zaken gaat aanschaffen. Vandaar dat bij mijn set ook alles volgens een vrij vast omlijnd plan loopt, waar goed over is nagedacht om samen tot een optimaal resultaat te komen.