Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: LexiconLogan on December 13, 2009, 17:47:09
misschien iets voor Martin2703...
Die kan ik even niet terugvinden? Heeft hij ergens aangeven dat hij iets zoekt?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

danielo

Waarom ze ledjes aan de binnenkant doen die dan ook niet eens niet uitgaan als je de display uitdoet is zo ehmmm grrrr aarggg ...

Ik voel met je mee heb er ook een stel die niet uitwillen, mompel..

Veel plezier met de sp800, ik zie dat oa op avs veel bugfixes aan het doen zijn om de laatste nukjes eruit te halen. Ze hebben mazzel dat een ex zwaar gewicht
(met pension) van dolby voor ze aan het debuggen is :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

blue-eyes

Quote from: LexiconLogan on December 13, 2009, 17:47:09
misschien iets voor Martin2703...

Nope

Is een te kleine stap om geld voor te investeren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: danielo on December 13, 2009, 21:28:32
Veel plezier met de sp800, ik zie dat oa op avs veel bugfixes aan het doen zijn om de laatste nukjes eruit te halen. Ze hebben mazzel dat een ex zwaar gewicht
(met pension) van dolby voor ze aan het debuggen is :).

Daniel.
Dat is inderdaad goed, want er zover ik nu kan zien klopt er iets niet met het LFE volume in PLIIx. Dit wordt te zacht weergegeven. Dit is natuurlijk eenvoudig op te lossen door er een ander profiel aan te hangen met een ander volume, maar het hoort niet. Maar ik heb eigenlijk nog veel te weinig getest om dit verder uit te zoeken.

Teejoo



Ik heb de afgelopen week de kans gehad om de Classé SSP-800 van LexiconLogan te proberen in mijn eigen set. Dit weekend flink gespeeld met de Classé, en ik moet zeggen dat ik hem nu heel 'aardig' heb klinken. Ik moet de EQ filters nog gaan instellen, maar dat ga ik in de kerstvakantie doen.  :) :)

De SSP-800 heeft erg veel mogelijkheden. Je moet je er dan ook echt even in verdiepen om hem optimaal in te regelen. Ik vind de vele mogelijkheden echter net zeer prettig. Hierdoor kan hij ook optimaal in de set geïntegreerd worden. Verder spreekt de bouwkwaliteit (gelijk aan Lexicon) en de stabiliteit van de software me aan. Deze laatste is nog niet perfect, maar dat duurt niet lang meer. Ook mooi dat zaken zoals IR-codes gewoon op de site te vinden zijn. Erg prettig met mijn Pronto. Ik heb ook het idee dat erg goed geluisterd wordt naar de klanten. Ik ga toch maar eens kijken of ik niet kan gaan beta testen. Altijd handig om softwareverzoeken aan te geven als je dichter bij de bron zit.

Eindconclusie: Qua klank klinkt hij natuurlijker dan de Lexicon. Minder aangezette middentonen. Dit is zowel bij muziek als surround goed merkbaar. Muziek klink naar mijn mening mooier dan de Lexicon, veel meer gelijk aan mijn oude Tag DP. Ik heb bijna geen CD's meer gedraaid sinds de Lexicon er is, maar de afgelopen dagen heb ik dat weer ingehaald ;). Het is gewoon een goede match met de B&W's. Hiermee niet zeggend dat de Lexicon slecht is met muziek, maar zijn zwaartepunt ligt bij film. Dit is natuurlijk ook met mijn set in mijn ruimte.

Surround: qua klank klinkt de SSP-800 beter zoals hierboven vermeld. Dit is erg goed te merken aan de dialogen. Qua surround steering is de Lexicon beter, ik denk toch door Logic 7. Logic 7 processed zeker qua surround toch best veel en erg goed. Echter na de Dolby PLIIx settings getweaked te hebben, klink dit eigenlijk ook gewoon goed. Dus iets minder spectaculair, maar dat wordt weer voor een deel goedgemaakt door de neutraliteit. Jammer dat Lexicon Logic 7 niet licenseert.

Qua sub/LFE: De lexicon heeft gescheiden outputs voor LFE en sub. Daar heeft hij een voordeel. De SSP-800 (nog) niet. Dit moet hij volgens mij qua architectuur zeker kunnen, dus die request ga ik zeker indienen bij Classé. Ik heb hier in mijn situatie veel voordeel van.

Verder verwacht ik ook nog een erg grote verbetering als ik de ingemeten EQ functie ga gebruiken. Gelukkig is deze handmatig in te stellen, in tegenstelling tot de meeste systemen. Ik ga deze inmeten met REW, en dan deze settings invoeren in de Classé. Dat zou heel goed moeten gaan. Ik ben altijd onder de indruk geweest van de Tag Room EQ. Gelukkig werkt de EQ van de Classe hetzelfde.

Verdere voordelen blijven: klein schermpje voor preview, erg goede en betrouwbare HDMI schwitching. Verder vind ik mijn beeldkwaliteit verbeterd. Ik begrijp niet hoe dat komt, wellicht door de repeater in de SSP-800. Maar dat is ook niet logisch. Verder is het een platform waar je nog jaren mee vooruit kan. It's all in the software!

De Classé gaat dus blijven.  :inlove:

De Lexicon is en blijft nog altijd een top apparaat. Want dat is me de afgelopen dagen weer duidelijk geworden: het zijn nuance / smaakverschillen, waarbij de Lexicon qua surround net iets beter is. Echter alles opgeteld gaat mijn voorkeur toch uit naar de Classé. Het geeft echter ook aan hoe enorm goed de digitalisering van de analoge ingang van de Lexicon werkt. Dat klinkt gewoon top, en doet niet veel onder voor HDMI.

Nu nog iets aan die ledjes aan de binnenzijde doen...

Durk

potje zwarte verf... :D

maar congrats met je classé!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on December 20, 2009, 18:32:08


Ik heb de afgelopen week de kans gehad om de Classé SSP-800 van LexiconLogan te proberen in mijn eigen set. Dit weekend flink gespeeld met de Classé, en ik moet zeggen dat ik hem nu heel 'aardig' heb klinken. Ik moet de EQ filters nog gaan instellen, maar dat ga ik in de kerstvakantie doen.  :) :)

De SSP-800 heeft erg veel mogelijkheden. Je moet je er dan ook echt even in verdiepen om hem optimaal in te regelen. Ik vind de vele mogelijkheden echter net zeer prettig. Hierdoor kan hij ook optimaal in de set geïntegreerd worden. Verder spreekt de bouwkwaliteit (gelijk aan Lexicon) en de stabiliteit van de software me aan. Deze laatste is nog niet perfect, maar dat duurt niet lang meer. Ook mooi dat zaken zoals IR-codes gewoon op de site te vinden zijn. Erg prettig met mijn Pronto. Ik heb ook het idee dat erg goed geluisterd wordt naar de klanten. Ik ga toch maar eens kijken of ik niet kan gaan beta testen. Altijd handig om softwareverzoeken aan te geven als je dichter bij de bron zit.

Eindconclusie: Qua klank klinkt hij natuurlijker dan de Lexicon. Minder aangezette middentonen. Dit is zowel bij muziek als surround goed merkbaar. Muziek klink mooier dan de Lexicon, veel meer gelijk aan mijn oude Tag DP. Ik heb echt bijna geen CD's meer gedraaid sinds de Lexicon er is, maar de afgelopen dagen heb ik dat weer ingehaald ;). Het is gewoon een goede match met de B&W's.

Surround: qua klank klinkt de SSP-800 beter zoals hierboven vermeld. Dit is erg goed te merken aan de dialogen. Qua surround steering is de Lexicon beter, ik denk toch door Logic 7. Logic 7 processed zeker qua surround toch best veel en erg goed. Echter na de Dolby PLIIx settings getweaked te hebben, klink dit eigenlijk ook gewoon goed. Dus iets minder spectaculair, maar dat wordt weer voor een deel goedgemaakt door de neutraliteit. Jammer dat Lexicon Logic 7 niet licenseert.

Qua sub/LFE: De lexicon heeft gescheiden outputs voor LFE en sub. Daar heeft hij een voordeel. De SSP-800 (nog) niet. Dit moet hij volgens mij qua architectuur zeker kunnen, dus die request ga ik zeker indienen bij Classé. Ik heb hier in mijn situatie veel voordeel van.

Verder verwacht ik ook nog een erg grote verbetering als ik de ingemeten EQ functie ga gebruiken. Gelukkig is deze handmatig in te stellen, in tegenstelling tot de meeste systemen. Ik ga deze inmeten met REW, en dan deze settings invoeren in de Classé. Dat zou heel goed moeten gaan. Ik ben altijd onder de indruk geweest van de Tag Room EQ. Gelukkig werkt de EQ van de Classe hetzelfde.

Verdere voordelen blijven: klein schermpje voor preview, erg goede en betrouwbare HDMI schwitching. Verder vind ik mijn beeldkwaliteit verbeterd. Ik begrijp niet hoe dat komt, wellicht door de repeater in de SSP-800. Maar dat is ook niet logisch. Verder is het een platform waar je nog jaren mee vooruit kan. It's all in the software!

De Classé gaat dus blijven.  :inlove:

De Lexicon is en blijft nog altijd een top apparaat. Want dat is me de afgelopen dagen weer duidelijk geworden: het zijn nuance / smaakverschillen, waarbij de Lexicon qua surround net iets beter is. Echter alles opgeteld gaat mijn voorkeur toch uit naar de Classé. Het geeft echter ook aan hoe enorm goed de digitalisering van de analoge ingang van de Lexicon werkt. Dat klinkt gewoon top, en doet niet veel onder voor HDMI.

Nu nog iets aan die ledjes aan de binnenzijde doen...

En dat voor een hoop geld! ;D
Leuk om te lezen waar de verschillen zitten.
Lexicon is dus door de Classe qua surround niet in te halen ;).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Wauw, da's nog is een aanwinst  8). Van harte met de Classé Teejoo  :worship:

blue-eyes

We hebben het over de SSP800 Rens. De SSP300 is fors minder, de SSP600 iets.


@Teejoo: als je nog custum made, special designed, boards wil hebben :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2009, 19:17:08
We hebben het over de SSP800 Rens. De SSP300 is fors minder, de SSP600 iets.


@Teejoo: als je nog custum made, special designed, boards wil hebben :D :D

De lexicon koop je van Teejoo voor 3000 eveneens als een SSP600 in Duitsland.
De 800 is echt flink duurder dan de Lexicon opbrengt. Dat wilde ik er mee zeggen.
SSP300 is wel de mooiste van het stel :P
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on December 20, 2009, 19:10:00
En dat voor een hoop geld! ;D
Leuk om te lezen waar de verschillen zitten.
Lexicon is dus door de Classe qua surround niet in te halen ;).


Als je naar het totaalplaatje qua surround kijkt inderdaad net niet. Maar dat ligt dus echt alleen maar aan Logic 7. Daarmee hebben ze gewoon een voorsprong door. Maar wat wel mooier is is de neutraliteit van de Classé. En dat waardeer ik toch ook wel erg. Als je bij de Lexicon zonder Logic 7 draaid is de Classé dus in het voordeel.

Zoals je hebt kunnen lezen hebben beide apparaten sterke punten, en voor mij is de Classé opgeteld in het voordeel. Afgezien van dat is het ook wel weer gewoon leuk om te hobbyen.

blue-eyes

En HD decoding van de Classe vs de HD via analoog op de Lexicon? Of zat dat al impliciet in je vergelijk meegenomen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on December 20, 2009, 19:23:42
Als je naar het totaalplaatje qua surround kijkt inderdaad net niet. Maar dat ligt dus echt alleen maar aan Logic 7. Daarmee hebben ze gewoon een voorsprong door. Maar wat wel mooier is is de neutraliteit van de Classé. En dat waardeer ik toch ook wel erg. Als je bij de Lexicon zonder Logic 7 draaid is de Classé dus in het voordeel.

Zoals je hebt kunnen lezen hebben beide apparaten sterke punten, en voor mij is de Classé opgeteld in het voordeel. Afgezien van dat is het ook wel weer gewoon leuk om te hobbyen.

Dat is zeker!
Veel plezier Teejoo met je nieuwe aanwinst! ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2009, 19:17:08
We hebben het over de SSP800 Rens. De SSP300 is fors minder, de SSP600 iets.


@Teejoo: als je nog custum made, special designed, boards wil hebben :D :D
Ik meld me wel als ik die 7 Classe mono eindversterkers heb  :tongue2:

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Logic7 zal ook een gewenning zijn denk ik. Misschien als je het over een maand terug zou horen t.o.v. HD surround  ;)

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on December 20, 2009, 19:25:03
En HD decoding van de Classe vs de HD via analoog op de Lexicon? Of zat dat al impliciet in je vergelijk meegenomen?
Ja, de Classe heeft hier zeker een voorsprong, maar geen grote op de combi Pioneer LX-91 en MC12 analoog + L7. Bij gewoon DD/DTS is dit verschil groter. Hoewel ik voorheen erg sceptisch was over de nieuwe HD audio formaten, weet ik sinds de Pioneer LX-91 wel beter..

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Quote from: Davey on December 20, 2009, 19:27:28
Logic7 zal ook een gewenning zijn denk ik. Misschien als je het over een maand terug zou horen t.o.v. HD surround  ;)
Logic 7 gebruik je ook bij de HD formaten. Maar zoals gezegd is met PLIIx ook een goed resultaat te halen. Je moet je ook bedenken dat het echt niet zo is dat al die receivers/ processors zonder L7 slecht surround weer geven  ;). Ik heb gewoon de luxe gehad om ze te kunnen vergelijken, en dan ga je zoals gezegd over nuances spreken. In dit toch wel topsegment van de surroundapparatuur klinkt natuurlijk alles goed. Alleen heeft elk apparaat z'n eigen klankkarater en filosofie.

henkt1

mooie bak! Veel plezier ermee. maar dat gaat wel lukken  ;)

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Davey


Durk

Teejoo, Hoe heb je je subs nu aangesloten? Of heeft de classé ook stereo sub uitgangen
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Teejoo

Quote from: Durk on December 20, 2009, 22:07:36
Teejoo, Hoe heb je je subs nu aangesloten? Of heeft de classé ook stereo sub uitgangen
De Classé heeft ook 3 uitgangen, alleen zijn ze anders geconfigureerd. Ik draaide met de de Lexicon echter ook geen stereo subs. Mono gaf bij mij een beter resultaat.

Wat ik echter wel deed was het LFE kanaal apart uitsturen. Grote voordeel hiervan is dat je het sub kanaal (= redirected bass bass limited speakers) los kunt afregelen t.o.v. het LFE kanaal, voordat ze in de SMS-1 samenkomen en naar de 2 subs gaan. Je kunt dit sub kanaal dus mooi laten aansluiten bij de overige speakers, terwijl het LFE kanaal op z'n eigen manier met z'n eigen testsignaal kan worden ingeregeld.

Bij de Classe kun je nu alleen maar maximaal 3 subwoofers aansluiten, L, C en R. Hierbij krijgen ze allemaal LFE, maar verder de verdeelde signalen van de genoemde zijdes. Lijkt me daarom dus niet al te moeilijk om het LFE net niet al te mixen en gescheiden te laten.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)