Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

netjes.. en nou kijken of je het verschil kan vinden/horen :)

bmateijsen


Teejoo

Quote from: riwi on September 29, 2009, 20:14:15
netjes.. en nou kijken of je het verschil kan vinden/horen :)
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Wat ik begrijp is het toch meer een maintenance update. Maar dat is ook belangrijk.

Teejoo


Teejoo

Leuke foto van de Pioneer LX-91: Is toch een stuk voller dan de meeste andere spelers...


jaco

Vol met analoge shit die je toch niet nodig hebt in de meeste gevallen  :D

Teejoo

#406
Quote from: jaco on October 17, 2009, 07:28:06
Vol met analoge shit die je toch niet nodig hebt in de meeste gevallen  :D
Nou, nu geniet ik er nog elke keer van hoor  ;). Ik vind het toch wel echt goed klinken via de analoge inputs van mijn MC12, hoewel ik ook wel weer een verbetering verwacht als ik tzt weer helemaal digitaal ga.

Verder hou ik gewoon van goed gebouwde spelers, dus niet van dat plastic spul. Maar dat zit meer tussen de oren dan er daadwerkelijke kwaliteitsverschil eruit komt bij gebruik van de digitale uitgangen.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Thanks! Ik geniet er ook nog steeds van.

Het leuke is dat je na een periode van alleen maar film kijken op een gegeven moment weer gaat tweaken, waardoor je toch elke keer weer stapjes maakt en de beleving steeds intenser wordt.

Joris1971

Ik zie dat je MC12 de verkoop in gaat.. wat komt er voor moois voor terug?

gr. Joris

Bart_M


Teejoo

Quote from: Joris1971 on December  4, 2009, 15:30:01
Ik zie dat je MC12 de verkoop in gaat.. wat komt er voor moois voor terug?

gr. Joris
Nou, het is pas een eerste stap om te kijken wat ik op dit moment een reële marktprijs is voor de MC12. Ik ben aan het denken over de Classe SSP-800, de Denon AVP-A1HDA, de Arcam AV888 en ben ook benieuwd naar het nieuwe Lexicon platform.

Omdat het luisteren van HD-audio via de gedigitalseerde analoge 5.1 ingang erg goed is, verwacht ik hier geen echt grote stappen meer qua kwaliteit. De kwaliteitsstap die er is, moet dus wel een beetje in verhouding zijn met de meerkosten. Vandaar dat ik wel wil weten wat deze nog opbrengt.

Roeland

Quote from: Teejoo on December  4, 2009, 16:17:24
Nou, het is pas een eerste stap om te kijken wat ik op dit moment een reële marktprijs is voor de MC12. Ik ben aan het denken over de Classe SSP-800, de Arcam AV888 en ben ook benieuwd naar het nieuwe Lexicon platform.

Omdat het luisteren van HD-audio via de gedigitalseerde analoge 5.1 ingang erg goed is, verwacht ik hier geen echt grote stappen meer qua kwaliteit. De kwaliteitsstap die er is, moet dus wel een beetje in verhouding zijn met de meerkosten. Vandaar dat ik wel wil weten wat deze nog opbrengt.

Gewoon houden joh

Teejoo

Zojuist de afspraak gemaakt om morgen een Classe SSP-800 te gaan ophalen bij een forumgenoot. De MC12 gaat dus definitief in de verkoop. Vanavond echter nog een keer genieten  ;)

Ik moet zeggen dat de Classe mij enorm aanspreek qua hardwarematige opbouw, en de daarmee samenhangende toekomstige mogelijkheden. Ik lees ook erg goede verhalen over de support en de manier waarop ze aan hun software werken. Door eventuele toekomstige softwaremogelijkheden zijn zeker met de MC12 vergelijkbare subwoofer opties mogelijk. Verder ben ik ook erg geïnteresseerd in de roomEq mogelijkheid. Lijkt allemaal erg op op de Tag McLaren manier. Groot voordeel is dat hij weer handmatig instelbaar is. Ik ga toch maar weer eens mailen met John Mulcahy (ontwerper van REW) om te kijken of we niet iets leuks kunnen voor de Classe. Je weet maar nooit.

Na de handleiding gelezen te hebben zie ik sowieso veel overeenkomsten met Tag in de menu mogelijkheden. Leuk!

riwi

Quote from: Teejoo on December 12, 2009, 21:02:50
Zojuist de afspraak gemaakt om morgen een Classe SSP-800 te gaan ophalen bij een forumgenoot. De MC12 gaat dus definitief in de verkoop. Vanavond echter nog een keer genieten  ;)

Mooi! Alvast gefeliciteerd. Ik heb er wel over nagedacht, maar ik vond het momenteel te veel geld (voor mij) die SSP800.
Ik ben erg benieuwd hoe de Classe gaat uitpakken bij jou thuis, vergeleken met de TAG en Lexicon ervaringen die je hebt.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Classé is in da house!  8)

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on December 13, 2009, 16:20:58
Classé is in da house!  8)

EN? ;D
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen met de Lexicon!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on December 13, 2009, 17:06:17
EN? ;D
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen met de Lexicon!
Zeg Rens, weet je wel hoeveel zaken je moet instellen voordat je überhaupt geluid hebt...............  ;)

Ik ben er nu even niet, maar voordat ik vertrok heb ik hem toch even aangesloten. In eerste instantie klonk het echt niet goed, maar toen bleek dat de EQ voor het linker of rechter kanaal was ingeschakeld, en voor het andere niet. Volgens werkten de subs niet....het inschakelen van de Velodyne SMS-1 doet hier wonderen. Je ziet gewoon dat ik heel erg gewend ben aan de macro's in de Pronto   :blink:, Het wordt dus tijd om de Pronto te voorzien van de Classe codes.

Maar goed, toen het eenmaal werkte heb ik zonder volumes etc in te stellen even snel geluisterd: Cd's klinken gewoon erg muzikaal, heel mooi. Surround ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik ga hem wel een verdieping naar beneden plaatsen in het rack. Binnen in de Classe bevinden zich namelijk diverse blauwe ledjes, waardoor deze door de ventilatieroosters richting plafond schijnen. En dat kunnen we niet hebben in de Teejooscoop.

Ik heb tussen Kerst en nieuwjaar verlof, dus dan kan ik me eens helemaal uitleven.

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on December 13, 2009, 17:22:54
Zeg Rens, weet je wel hoeveel zaken je moet instellen voordat je überhaupt geluid hebt...............  ;)

Ik ben er nu even niet, maar voordat ik vertrok heb ik hem toch even aangesloten. In eerste instantie klonk het echt niet goed, maar toen bleek dat de EQ voor het linker of rechter kanaal was ingeschakeld, en voor het andere niet. Volgens werkten de subs niet....het inschakelen van de Velodyne SMS-1 doet hier wonderen. Je ziet gewoon dat ik heel erg gewend ben aan de macro's in de Pronto   :blink:, Het wordt dus tijd om de Pronto te voorzien van de Classe codes.

Maar goed, toen het eenmaal werkte heb ik zonder volumes etc in te stellen even snel geluisterd: Cd's klinken gewoon erg muzikaal, heel mooi. Surround ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik ga hem wel een verdieping naar beneden plaatsen in het rack. Binnen in de Classe bevinden zich namelijk diverse blauwe ledjes, waardoor deze door de ventilatieroosters richting plafond schijnen. En dat kunnen we niet hebben in de Teejooscoop.

Ik heb tussen Kerst en nieuwjaar verlof, dus dan kan ik me eens helemaal uitleven.

Nee, want ik heb alleen een versterker met 3 knoppen ;).
Maar ik heb wel enig idee hoor ;)
Wel thnx voor de kleine update ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Quote from: Peerless Monster on December 13, 2009, 17:31:57
Nee, want ik heb alleen een versterker met 3 knoppen ;).
Mmm, dan heb je er al 1 meer dan mij: standby en volume  ;D

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on December 13, 2009, 17:33:06
Mmm, dan heb je er al 1 meer dan mij: standby en volume  ;D

Logische knoppen ;D
Record selector heb ik dan nog...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Maar goed: ik heb dus een mooie Lexicom MC-12V5 EQ te koop!

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable