Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: papaleo on May  9, 2009, 13:18:05
WOW....!  Impressive  :o
Mooie set up  8)
Thanks! In het echt ziet het er nog een stuk beter / sfeervoller uit, maar ik ben geen ster in foto's maken.

celerontje

Quote from: Blue-Eyes on May  9, 2009, 13:11:43
Als je hem niet ziet, wat maakt het dan uit? De subs van TEEJOO staan in zicht, reflecteren het licht.
Tja, maar je ziet ook vuil/vlekken en bovendien vind ik matzwart mooier.
Maar ik begrijp je opmerking wel, je rack wordt immers zwartglanzend! ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

kan je over de sub geen zwart stukje kleed doen of gordijnstof zodat het niet meer reflecteerd ?
de spl 1500 r was er wel in mat zwart ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mario D

Echt een super set-up zeer mooi.

Juist de center verdient wel een mooiere stand vind ik.  ::)

blue-eyes

Quote from: celerontje on May  9, 2009, 17:06:49
Tja, maar je ziet ook vuil/vlekken en bovendien vind ik matzwart mooier.
Maar ik begrijp je opmerking wel, je rack wordt immers zwartglanzend! ;D ;D ;D
:P


zijdeglans ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#380
Quote from: kalimero on May  9, 2009, 17:36:04
Echt een super set-up zeer mooi.

Juist de center verdient wel een mooiere stand vind ik.  ::)
Zeg, gaan we katten!  ;)  ;D Heb ik notabene zelf gemaakt!

Ik ben niet zo weg van de originele stand, en het voordeel van zelf maken is dat je hem exact op maar kunt maken.

celerontje

Eerst subs op de meest ideale plaats, daarma EQ'n, dat weet jij ook wel, neem ik aan. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Prachtige set, blijft mooi om te zien!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#383
Quote from: jowi on May  9, 2009, 20:00:59
Nou als je een beetje geluk hebt kun je ze op een muzikaal gezien theoretisch iets minder ideale plaats ook nog wel goed krijgen, juist door die eq... dat is toch 1 van de redenen waarom die eq erop zit...
Dat is meettechnisch ook wel zo, maar in mijn geval bouwde ik dan op andere plekken dan de luisterplek in de ruimte erg veel druk op, en dat is niet alleen irritant voor de buren (die overigens niet direct aangrenzend zijn  :wacko: ), maar uiteindelijk ook voor je eigen geluidsbeeld. De plaats waar ze nu staan zorgt er in elk geval voor dat ik een goed drukopbouw op de luisterplek heb. In de rest van de kamer vindt geen extreme drukopbouw plaats. Wellicht niet de meest rechte meet curve, maar dan moet ik ze nog iets naar voren en naar buiten plaatsen. Het probleem is dat ik dan weer weer veel meer energie in de ruimte moet stoppen stoppen, om de correcte spl te krijgen. En dat zorgt weer voor andere problemen.

Maar ik ben op dit moment tevreden en ik denk dat ik alleen een beter resultaat zou kunnen krijgen met andere subwoofers, met een grotere diameter.

Teejoo

En nog even terugkomen op het glimmen, het gaat net qua hinder. Anders zat er echt wel al iets overheen. Maar ik ben toch altijd aan het kijken naar een interessante oplossing. Ik zou eigenlijk een groot stuk van dat spul waar ze ook schermen mee afkaderen moeten hebben. Ik een een velvet rand voor mijn scherm, en dat absorbeert echt 100% licht

celerontje

Dat heet plakvilt, GTdesign heeft het op voorraad. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

skunk

zeer mooi set en een mooie opstelling zo.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

denoontje

heb ik
Quote from: Teejoo on May 10, 2009, 01:02:55
En nog even terugkomen op het glimmen, het gaat net qua hinder. Anders zat er echt wel al iets overheen. Maar ik ben toch altijd aan het kijken naar een interessante oplossing. Ik zou eigenlijk een groot stuk van dat spul waar ze ook schermen mee afkaderen moeten hebben. Ik een een velvet rand voor mijn scherm, en dat absorbeert echt 100% licht

Heb ik ook gehad op een glazenmeubel dat onder mijn scherm stond:
plaatje triplex beplakt met het velours en dat legde ik er dan op tijdens het kijken.

Ging perfect.

Had zelfs een randje over het snijvlak geplakt, om lichtreflexie tegen te gaan door het glas.
Je zag dit niet zitten, maar hielp enorm.

Ik zou in ju geval dan kleine rubberen dopjes onder het plaje maken en dan kun je ze gewoon op je sub leggen..

Teejoo


HTip

Ziet indrukwekkend uit, vooral die 2 DD's zo in de ruimte. Gaaf allemaal. Kom het gauw eens bekijken ;)

Plakvilt heb ik gebruikt om mijn gordijnkoof en deur mee te beplakken. Is echt ideaal voor het tegengaan van lichtreflecties...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on May 11, 2009, 22:36:18
Ziet indrukwekkend uit, vooral die 2 DD's zo in de ruimte. Gaaf allemaal. Kom het gauw eens bekijken ;)

Plakvilt heb ik gebruikt om mijn gordijnkoof en deur mee te beplakken. Is echt ideaal voor het tegengaan van lichtreflecties...

goed idee voor de deur! mijne is wel zwartmaar weerkaatst (net als de deurpost)
zou dat kosten, spul was niet eht goedkoop kon ik me herinneren.

JeKa


Teejoo

Quote from: HTip on May 11, 2009, 22:36:18
Ziet indrukwekkend uit, vooral die 2 DD's zo in de ruimte. Gaaf allemaal. Kom het gauw eens bekijken ;)

Plakvilt heb ik gebruikt om mijn gordijnkoof en deur mee te beplakken. Is echt ideaal voor het tegengaan van lichtreflecties...
Het zijn geen DD's, maar SPL1200.

jan-rotterdam


Hele mooie opstelling zo Theo  :thumbs-up:

Groeten Jan




Teejoo

Quote from: jowi on May 13, 2009, 09:58:19
Had je nog een bepaalde reden waarom je 2x een 1200 hebt genomen en niet bijvoorbeeld 1x een DD15? Qua prijs min of meer hetzelfde, ik denk qua spl ook wel? Plus eventueel het voordeel van de digital drive en de uitgebreidere correctiemogelijkheden?
Ja, met 2 subs stuur je een ruimte beter aan, en ik heb er nu ook een sms-1 voorzitten. Daarnaast wilde ik ook experimenteren met stereo subs, want dat kan de Lexicon.

2x DD was natuurlijk erg leuk geweest, maar dan zou ik wel 2 DD 18 wilen hebben. Niet vanwege de druk, maar vanwege de rust.

HTip

Quote from: Teejoo on May 11, 2009, 23:40:12
Het zijn geen DD's, maar SPL1200.
Had ik kunnen weten. Anders had je natuurlijk niet een SMS-1 nodig :blush:

Blijft in ieder geval een imposante set 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Lees ik net dat Lexicon een update voor mijn MC12 heeft: http://www.lexicon.com/products/news.asp?ID=1

Heel vreemd, is blijkbaar nooit goed gecommuniceerd. (http://www.smr-forums.com/forum_posts.asp?TID=1298&PN=11) Toch maar eens uitzoeken hoe ik hem kan updaten.

Teejoo

#397
RECEIVING DATA .......
>>>>>> 24% <<<<<<
:devil:

riwi

#398
Bij mijn MC4 duurde de update erg lang. Wel 45 minuten als ik het me goed herinner. Geen probleem dus. Ik voreg me wel af hoe je in 45 minuten die paar kB aan data (780kB bij mijn update) verstuurd. Dan zal elk bitje 3x omgekeerd worden en heen en terug gestuurd om te verifieren dat het niet is omgevallen.

Teejoo

Tataa!

Duurde inderdaad ongeveer 45 minuten. Settings worden netjes restored.