Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Teejoo

#350
Quote from: -madison- on February 25, 2009, 00:22:31
Mooi apparaat die Sony 8)
Ik had hem nog mooier gevonden als hij een recht front had. Maar verder ben ik wel blij dat er eindelijk een fatsoenlijke vervanging voor mijn PS3 komt. Eindelijk weer alleen apparatuur met een degelijke bouw en uitstraling in mijn rack. De PS3 blaasmachine heeft de afgelopen 2 jaar goed werk verricht, maar ik ben blij dat ik hem kan naar de woonkamer kan verhuizen. Ik verwacht naast de herrie zeker qua geluid (audio) stappen te kunnen maken.

The Forest Stars

Quote from: Teejoo on February 25, 2009, 11:45:15
De PS3 blaasmachine heeft de afgelopen 2 jaar goed werk verricht, maar ik ben blij dat ik hem kan naar de woonkamer kan verhuizen.

Dat was de reden dat ik in december de Pana BD55 erbij heb gekocht, en de stilte tijdens een film is een verademing kan ik je melden.

Theo

Teejoo

Quote from: The Forest Stars on February 25, 2009, 11:55:36
Dat was de reden dat ik in december de Pana BD55 erbij heb gekocht, en de stilte tijdens een film is een verademing kan ik je melden.

Theo
Precies, nu nog een onhoorbare projector en dan is het echt stil.

LittleNinja

Mijn PS3 staat in een afgesloten kast ( welke aan de achterzijde open is voor ventilatie ).. Geen problemen met het geluid.

Ik ben benieuwd naar het plaatje t.o.v. de PS3.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Teejoo

Quote from: LittleNinja on February 25, 2009, 13:11:24
Mijn PS3 staat in een afgesloten kast ( welke aan de achterzijde open is voor ventilatie ).. Geen problemen met het geluid.

Ik ben benieuwd naar het plaatje t.o.v. de PS3.
In een afgesloten kast heb je inderdaad geen ventilatiegeluid. Maar ik bedoel ook algemene geluidskwaliteit via de optische kabel. Hier ben ik toch wel minder van onder de indruk. Zo klinkt mijn Denon DVD speler gewoon beter. Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de HD audioformaten via de analoge uitgangen. Beeld verwacht ik niet echt beter dan de PS3.

LittleNinja

Dat is ook een reden voor mij om straks ook naar een dedicated BD speler te gaan... al ga ik het in de goedkopere modellen zoeken. ;)

Mijn oude Yamaha DVD speler ( > 8jr ) klonk in ieder geval niet beter dan de PS3. Ik kan dus alleen maar winnen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Teejoo

#356
Hierbij nog enkele gegenereerde screenshots uit ProntoEdit Professional. De onderste rij die je ziet op de meeste plaatjes is voor de daar onderliggende hardbuttons.


Teejoo

#357
En natuurlijk deze  :lookaround:

MLCinema

Gaaf! Die Sony is echt een van de mooiste qua uiterlijk op dit moment. Zo'n pronto staat ook op mijn verlanglijstje. Zeer mooie setup en dito componenten. Heel veel plezier ervan!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

garmtz

Moet na mijn slechte grap toch inderdaad nog wel eve kwijt wat een coole set je nu hebt staan Teejoo! :) Impressive en met aandacht samengesteld!

Teejoo

#360
Quote from: garmtz on February 26, 2009, 08:09:27
Moet na mijn slechte grap ...
Slechte grap???, ik vond hem net sterk!

Ik ben het wel met je eens dat er echt aandacht is voor de samenstelling. Het verloopt dan ook volgens een duidelijk en zorgvuldig gepland pad waarbij ik me niet laat gek maken door de trend van het moment.
Alleen qua akoestiek is het natuurlijk naast meten ook gewoon testen wat het meest gewenste resultaat opleverd. Ik had in mijn vorige woning de lat al erg hoog gelegd, met een zeer goed klinkende ruimte. Ik merk dat ik hier steeds dichter bij kom. Qua surround geluid is het zelfs een stuk beter dan de oude ruimte en gewoon erg goed: een super bubble! Qua stereo nog niet helemaal. Wellicht ook omdat ik me nu primair richt op optimalisering voor surround ipv stereo.

Belangrijkste is dat ik (wij) er veel van geniet en het voor de nodige ontspanning zorgt

Ik wacht nog even tot de rest van de Auralex spullen er is, dan maak ik weer een paar overzichtsfoto's.

DVDmartinDVD

Hoi Teejoo.

Erg mooie set-up heb je.

Veel plezier met je nieuwe Sony, laat binnekort eens weten hoe jij je beeld instellingen hebt staan van de Sony.
Ik zit zelf nog steeds te zoeken naar de juiste instellingen, niet dat het nu slecht is maar misschien dat kleine beetje extra...

Groet Martin.

Die regio vrij instelling is dat alleen voor SD-dvd??
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

Quote from: DVDmartinDVD on March 12, 2009, 21:44:02

Die regio vrij instelling is dat alleen voor SD-dvd??
Ja, dat klopt. Ik moet zeggen dat ik het met blu-ray niet zo mis. Zeker omdat ik nu al een hele tijd bijna alles in the UK koop.

Teejoo

Zoals in een ander topic al besproken ben ik inmiddels alweer een een tijdje in bezit van een pioneer LX-91 ter vervanging van de Sony. Dit omdat ik problemen bleef houden met de combinatie Sony BDP-S5000ES en mijn HD1. Ik had last van HDMI dropouts. Met de pioneer werkt alles normaal. Wellicht dat het te fixen was met een andere kabel. Maar ik had al een repeater geprobeert en geen tijd om nog een nieuwe kabel te kopen met het gevaar dat dit ook niet werkte en ik de speler niet meer kon ruilen. Ik vond het wel jammer omdat ik erg tevreden was met de Sony op de dropouts na. verder vond ik de Sony eenvoudiger - logischer qua instellingen. Dat vind ik HET grote minpunt van de Pioneer. Vroeger vond ik het fantastisch om veel settings te hebben, maar tegenwoordig vind ik het alleen maar lastig. Verder is het dvd plaatje van de Pioneer toch iets mooier dan de Sony, vooral bij NTSC discs.

Ik heb eveneens de aangeschafte auralex spullen geinstalleerd. Ik zal tzt nog wat foto's maken. Ik was vandaag overigens bij de Mediamarkt (!) in Zweden. Dus daar verkopen ze gewoon Velodyne!

garmtz

De Zweedse importeur is vrij groot, dus het verbaast me niks... ;)  Toch eens gaan praten met de MediaMarkt (zullen onze andere dealers leuk vinden... >:D)... Persoonlijk vind ik een merk als Velodyne daar niet thuishoren, maargoed, mijn mening... ;)

blue-eyes

Ach met zo'n BTW actie zal je mij dan niet horen klagen over de MM ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#366
En weer enkele plaatjes. Je ziet hier de Auralex basstraps gemonteerd.

Teejoo

#367
Foto's 2 en 3

Teejoo

#368
En het rack met de nieuwe Pioneer LX-91 en Pronto:

Sonic Circle

Waanzinnig mooie set en prachtige ruimte. Complimenten.

blue-eyes

Wat ik me al tijden afvraag..........

Reflecteren je subs niet je fronts? ?


En uiteraard mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on May  9, 2009, 12:25:32
Wat ik me al tijden afvraag..........

Reflecteren je subs niet je fronts? ?


En uiteraard mooi!
Ik merk er eigenlijk niets van.

Ik vind het spiegelende oppervlakte van Velodyne veel irritanter. Ik blijf het een belachelijke afwerking vinden, die naar mijn mening niet in een HT thuis hoort. Ik begrijp dan ook niet van zo'n fabrikant dat dit hun enige uitvoering is.

celerontje

Vertel mij wat, ik heb zo'n zwartglazende beamer! :wow: :mad:
Je ziet 'm niet tijdens het filmkijken, maar toch.
Kennelijk is er vraag naar, anders zouden fabrikanten het ook niet doen.
Echter...
...mij is niks gevraagd! >:(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Quote from: celerontje on May  9, 2009, 13:06:53
Vertel mij wat, ik heb zo'n zwartglazende beamer! :wow: :mad:
Je ziet 'm niet tijdens het filmkijken, maar toch.
Kennelijk is er vraag naar, anders zouden fabrikanten het ook niet doen.
Echter...
...mij is niks gevraagd! >:(

Als je hem niet ziet, wat maakt het dan uit? De subs van TEEJOO staan in zicht, reflecteren het licht.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

WOW....!  Impressive  :o
Mooie set up  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels