Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bart_M

Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het EQ programma van de SMS-1 en de Behringer icm REW.

Waarom gebruik je REW ipv de SMS-1 software?
Volgens mij werkt de SMS-1 iets grover dan REW en klinkt het daardoor wellicht zelfs beter, meettechnisch is het wellicht minder. Mijn ervaring is dat brede filters veel beter klinken, REW kan dit ook, maar je moet dit wel zelf instellen.

bmateijsen

Er is sinds de SMS-1 slechts 1 update voor de DD serie uitgebracht, namelijk 2.2.2

HTip

Quote from: bmateijsen on December 20, 2008, 12:13:39
Er is sinds de SMS-1 slechts 1 update voor de DD serie uitgebracht, namelijk 2.2.2

Ik zie net dat er een update (2.1.3) voor de SMS-1 beschikbaar is. Wat is het verschil met de standaard software (2.1)?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Quote from: bmateijsen on December 20, 2008, 12:13:39
Er is sinds de SMS-1 slechts 1 update voor de DD serie uitgebracht, namelijk 2.2.2
Ok, ik ging er om de een of andere reden vanuit dat dit er meer waren. De versie 2.1.3 is volgens de Website de originele software waarmee hij is uitgeleverd. Straks toch eens kijken wat er nu inzit.

Teejoo

Quote from: Bart_M on December 20, 2008, 12:13:20
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen het EQ programma van de SMS-1 en de Behringer icm REW.

Waarom gebruik je REW ipv de SMS-1 software?
Volgens mij werkt de SMS-1 iets grover dan REW en klinkt het daardoor wellicht zelfs beter, meettechnisch is het wellicht minder. Mijn ervaring is dat brede filters veel beter klinken, REW kan dit ook, maar je moet dit wel zelf instellen.
Dat ga ik dus eens testen. Ik wilde gewoon eens kijken wat het verschil is, en een meting in REW uitvoeren met een goede mic: die van de SMS-1 dus ;). En met de korting eraf was de Behringer maar € 46,49 bezorgt, dus daar val ik me ook geen bult aan.

Ik vind de SMS-1 in elk geval veel beter klinken dan mijn eerdere poging met de Behringer EQ + REW. Maar dat lag denk ik voornamelijk aan de EQ, en niet aan REW. Ism de Tag klonk dit namelijk erg goed! Het mooie aan de SMS-1 is ook de analyzer zodat je direct ziet wat er gebeurt. Ook heel fijn is dat je met de mic kunt rondlopen om te zien wat er op elke plek gebeurt qua frequentie dips en tips.

Kortom, leuk speelgoed.

Bart_M

Als je wilt mag je mijn gecalibreerde Behringer meetmic wel lenen. Kan je die van jezelf ook ijken. ;)

Teejoo

Quote from: Bart_M on December 20, 2008, 13:24:31
Als je wilt mag je mijn gecalibreerde Behringer meetmic wel lenen. Kan je die van jezelf ook ijken. ;)
Daar kom ik nog graag een keer op terug, maar dan moet je me tzt toch nog even wat zaken uitleggen over hoe en wat  :smile:

Bart_M

Tussen kerst en nieuwjaar? Stuur me maar een berichtje.

Bart

bmateijsen

Quote from: HTip on December 20, 2008, 12:38:49
Ik zie net dat er een update (2.1.3) voor de SMS-1 beschikbaar is. Wat is het verschil met de standaard software (2.1)?

Als het goed is dan staat er nog een lijst met veranderingen bij.
Updaten van een SMS-1 is niet zo moeilijk, zie de gebruiksaanwijzing.

HTip

Quote from: HTip on December 20, 2008, 12:38:49
Ik zie net dat er een update (2.1.3) voor de SMS-1 beschikbaar is. Wat is het verschil met de standaard software (2.1)?
Quote from: bmateijsen on December 20, 2008, 15:21:34
Als het goed is dan staat er nog een lijst met veranderingen bij.
Updaten van een SMS-1 is niet zo moeilijk, zie de gebruiksaanwijzing.
Je hebt gelijk. Ik had niet goed gekeken. Updaten is inderdaad niet moeilijk, moet je alleen een kabel voor hebben die ik nu niet heb. Weet trouwens niet of ik last heb van het probleem in het subsonic filter.

Als ik verdere vragen heb, stel ik ze wel in mijn topic. Teejoo sorry voor de vervuiling...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Is toch niet erg?
Jullie hebben beiden hetzelfde apparaat. :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Inmiddels weer wat leuke spullen mogen ontvangen:

- 3 x viablue NF-S1 (stereo) om een toekomstige blu-ray speler analoog aan te sluiten op mijn Lexicon MC12V5 EQ. (Via Hifisupply)



- 8 x Auralex Metro LENRD Bass traps (Via Beter Beeld & Geluid)



- Philips Pronto TSU9600 Home Control Panel + Philips RFX9400 Wireless Extender (Gekocht van Ahoud van het forum)




Ik ben nu aan het experimenteren met de Auralex absorbers, en ik heb geconstateerd dat ze erg goed werken als je er 2 in elkaar geschoven hebt laat zitten. Dus eigenlijk hoe ze uit de doos komen en een rechthoekige blok vormen. Ik vind ze los geplaats niet zoveel doen. Dit betekend dus eigenlijk dat ik er te weinig heb, aangezien ik het voor de looks een beetje symmetrisch wil doen. Ik moet wel zeggen dat ze in de hoeken achter de frontluidsprekers precies doen wat ik gehoopt had: het absorberen van een hinderlijke nagalm van de mid-lagere frequenties. Dit is goed te testen door te spreken op een lage toon. Er ontstaat dan normaal een hinderlijke galm. Nu is die eigenlijk weg als je de Metro LENRDs als paar inzet. Als ik ze enkel gebruik, blijf je een galm houden. Het brengt eigenlijk gewoon weer meer rust in het geluid.

Ik ga me hier dus nog even over bedenken en mee experimenteren. Maar ik vrees dat ik er nog 4 moet gaan bijbestellen. Wordt vervolgt, want ik ga nu ook nog meten etc. En natuurlijk de Pronto programmeren.


denoontje


Davey

De kabel ziet er zeer  O0 uit

Mirickle

Mooie stijlvolle HT! Naar mijn mening toch echt wel een van de mooiste die ik hier op de forum en in de showcase voorbij heb zien komen.

Paar vraagjes;

Dat Auralex spul (de absorbers en diffusers), wat kost dat nou ongeveer (orde van grootte, moet ik dan denken aan honderden of eerder duizenden euros)?

Waar heb jij je netwerkspullen (CAT5 outlets, patchpanels) gekocht? Ik zoek me namelijk suf naar fatsoenlijk aansluitmateriaal. Ben zelf bezig met een CAT6-netwerkje, en heb al wat van die goedkope CAT6-outlets geprobeerd maar daar krijg je simpelweg geen 2 CAT6 kabels op een fatsoenlijke manier in gemonteerd.
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Teejoo

Quote from: rdk on January 24, 2009, 10:41:17

Paar vraagjes;

Dat Auralex spul (de absorbers en diffusers), wat kost dat nou ongeveer (orde van grootte, moet ik dan denken aan honderden of eerder duizenden euros)?

Waar heb jij je netwerkspullen (CAT5 outlets, patchpanels) gekocht? Ik zoek me namelijk suf naar fatsoenlijk aansluitmateriaal. Ben zelf bezig met een CAT6-netwerkje, en heb al wat van die goedkope CAT6-outlets geprobeerd maar daar krijg je simpelweg geen 2 CAT6 kabels op een fatsoenlijke manier in gemonteerd.
De kosten van Auralex hangt natuurlijk van de hoeveelheid af en wat je kiest, maar ik ben volgens mij nu ergens tussen €1200-1500 euro kwijt geweest. Je kunt dit beter navragen bij Bjorn en garmt. De netwerkspullen heb ik met de nieuwbouw bij de elektricien gekocht. De 2 poorts wall outlets zijn van Bush Jäger. Patchpaneeltje weet in niet.

Teejoo

#341
De afgelopen 2 maanden weer best veel bezig geweest met de hobby:


  • Programmeren nieuwe Pronto: Erg mooi geworden!  :wub: Het was wel veel werk, maar het zit nu erg goed in elkaar en ziet er mooi uit. Ik zal nog enkele screenshots posten. Ik ben toch wel blij dat ik weer voor een Pronto gekozen heb. Je kunt echt alles zelf maken en hebt daarmee veel meer vrijheid dan bijvoorbeeld de Harmony 1000. Maar dat is dan ook meteen het zwakke punt van deze remote: er komt veel meer bij kijken qua programmering.
  • Testopstelling met de Arualex bass absorbers werkt erg goed, mits er 2 in elkaar geschoven gebruikt worden. Vandaar dat ik er nog 4 besteld heb. Zodra deze binnen zijn zal ik ze definitief bevestigen en nieuwe foto's maken
  • De 2 subs zijn definitief een stuk naar voren verplaatst. Dit in combinatie met de absorbers zorgen voor een totaalgeluid dat erg goed geworden is. Heel natuurlijk, waarbij de storende elementen van de ruimte steeds verder naar de achtergrond gedrongen zijn.
  • Vandaag tenslotte toch de knoop doorgehakt een een Sony BDP-S5000ES besteld. Op dit moment een van de beste spelers die aan mijn wensenlijst voldoet: zeer goed qua beeld blu-ray en dvd (mits correct gevlagd als film), zeer goed geluid, decodeerd alles, goede analoge uitgangen aangezien ik hem aansluit op de 5.1 ingang van mijn Lexicon, regiovrij voor dvd hack middels code en tenslotte degelijk gebouwd. Dus niet van dat plastic spul. Ik heb hem besteld bij Smits, nu maar even kijken hoe lang het duurt voordat hij binnen is.

R


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

garmtz

Quote from: Teejoo on February 24, 2009, 23:30:39
Ik heb hem besteld bij Smiths, nu maar even kijken hoe lang het duurt voordat hij binnen is.

Kreeg je er een zak wokkels bij? ;D

Atmoz


Inderdaad vet apparaat die SONY BD zeg O0 O0

En ideaal dat je die Pronto "beter" kunt programmeren dan die Harmony 1000.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Had graag wat meer "opties" gehad om eigen buttons te maken enzo.
Een waterval button bijvoorbeeld, ga je écht niet vinden in de Harmony, en die heb ik wel nodig ;D

Maareh, veel plezier met de nieuwe aanwinst!!

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

LittleNinja

#346
Hahaha!!!!! Scherp zeg. ;)

Quote from: garmtz on February 25, 2009, 09:12:19
Kreeg je er een zak wokkels bij? ;D

Feli Theo!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame


Teejoo


Teejoo

Quote from: atmoz on February 25, 2009, 09:30:50
Inderdaad vet apparaat die SONY BD zeg O0 O0

En ideaal dat je die Pronto "beter" kunt programmeren dan die Harmony 1000.
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Had graag wat meer "opties" gehad om eigen buttons te maken enzo.
Een waterval button bijvoorbeeld, ga je écht niet vinden in de Harmony, en die heb ik wel nodig ;D

Maareh, veel plezier met de nieuwe aanwinst!!

Mvg,

Atmoz
Met een Pronto kun je alles maken, dus ook een eigen watervalknop!