Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

En vandaag is mijn éérste echte HT projector de Benq PE 8700+ opgehaald door een nieuwe liefhebber. Altijd een mooie projector geweest, waarvan de nieuwe eigenaar nog de nodige uurtjes kan genieten  :)

Verder is er eigenlijk weinig te melden over de Teejooscoop, behalve dan dat we elke week weer opnieuw lekker genieten van de films! Ik ben gewoon erg tevreden met de set, waardoor de nieuwe aankopen eigenlijk alleen bestaan uit blu-ray discs O0.

LittleNinja

Quote from: Teejoo on March 15, 2008, 19:06:45
En vandaag is mijn éérste echte HT projector de Benq PE 8700+ opgehaald door een nieuwe liefhebber. Altijd een mooie projector geweest, waarvan de nieuwe eigenaar nog de nodige uurtjes kan genieten  :)

Verder is er eigenlijk weinig te melden over de Teejooscoop, behalve dan dat we elke week weer opnieuw lekker genieten van de films! Ik ben gewoon erg tevreden met de set, waardoor de nieuwe aankopen eigenlijk alleen bestaan uit blu-ray discs O0.

Heeft Thijs nog even een kijkje kunnen nemen in de mooie ruimte??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Teejoo

#302
Quote from: LittleNinja on March 15, 2008, 21:19:24
Heeft Thijs nog even een kijkje kunnen nemen in de mooie ruimte??
Ja, daar heeft hij zijn nieuwe projector ook bekeken. Op het einde heeft hij nog een korte demonstratie gehad van de rest  :)

Maar jij moet dus op zoek gaan naar een andere  ;)

LittleNinja

Quote from: Teejoo on March 16, 2008, 01:17:33
Ja, daar heeft hij zijn nieuwe projector ook bekeken. Op het einde heeft hij nog een korte demonstratie gehad van de rest  :)

Maar jij moet dus op zoek gaan naar een andere  ;)

Het moest ook wel vreemd lopen voor die prijs.  :D

Was hij onder de indruk van de set?! ( Ik weet eerlijk gezegd niet wat hij zelf heeft staan.. behalve een 8700..  ;D )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Teejoo

Quote from: LittleNinja on March 16, 2008, 08:57:13
Was hij onder de indruk van de set?! ( Ik weet eerlijk gezegd niet wat hij zelf heeft staan.. behalve een 8700..  ;D )
Ik henk dat hij het wel indrukwekkend vond. Het was hopelijk een inspiratie om zelf ook verder te groeien in onze hobby. De eerste stap heeft hij hierin al genomen. Maar wellicht dat hij zelf beter kan melden wat hij ervan vond.

Teejoo

Zo, sinds lang weer eens een update in m'n eigen topic. Ik heb de afgelopen maanden - jaar voornamelijk gewoon lekker film gekeken.  In tegenstelling tot voorheen erg weinig met de apparatuur bezig geweest.

De laatste tijd begind dit deel van de hobby toch weer te kriebelen, ook omdat ik nog steeds niet helemaal tevreden was over de integratie tussen de subs en de frontspeakers.
Dus vandaag weer eens sinds lang met speakers geschoven en ge-experimenteerd met X-over settings etc. Ik moet zeggen dat hierin toch weer flinke stap is gemaakt, en ik sinds lang weer heb genoten van het draaien van CD's. Daarnaast klonk de film van vanavond (fightclub) met de nieuwe settings extreem cool. Ik had eindelijk de basskick terug die ik gewend was van in mijn oude luisterruimte... en dan nog steviger  ;D Het is soms goed om een periode even afstand te nemen van de techniek en alleen te genieten, maar optimaliseren van de techniek blijft leuk.

Om de subs nog strakker te gaan neerzetten heb ik vandaag een 2e hands Velodyne SMS1 bij BB&G gekocht. Ik ga hier volgende week mee verder.
   

Ik ben verder nog steeds aan het wachten op een goede (regiovrije) blu-ray speler die ook dvd's perfect kan weergeven. Zodra die er is, gaat de PS3 naar beneden en komt deze speler als ervoor in de plaats.

stoffels

tja, het upgrade en verbeter virus komt blijkbaar steeds terug..... ;D


jouw ht is in mijn opzicht het mooiste dat hier op het forum te vinden is (maar dat is natuurlijk persoonlijk) en met een set als die van jou kan ik goed geloven dat je er films blijft in zien...


veel regelplezier

Harry HT

Hi,
Quote from: Teejoo on December  7, 2008, 00:41:16
Om de subs nog strakker te gaan neerzetten heb ik vandaag een 2e hands Velodyne SMS1 bij BB&G gekocht. Ik ga hier volgende week mee verder.
Veel plezier ermee, we lezen volgende week graag je ervaringen.

Gegroet,

Harry

p.s.: In januari is er meer bekend over de Oppo blue-ray.

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

LittleNinja

Quote from: Teejoo on March 16, 2008, 11:45:30
Ik henk dat hij het wel indrukwekkend vond. Het was hopelijk een inspiratie om zelf ook verder te groeien in onze hobby. De eerste stap heeft hij hierin al genomen. Maar wellicht dat hij zelf beter kan melden wat hij ervan vond.

Hij heeft het topic helaas niet meer gevonden... ;D

Feli met de sms-1. Werkt erg mooi heb ik hier kunnen aanschouwen toen Garmt zijn werk verrichtte. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Teejoo

Quote from: Harry HT on December  7, 2008, 08:27:12
p.s.: In januari is er meer bekend over de Oppo blue-ray.

Dat is inderdaad een hele interessante speler. De vraag is alleen of hij ook in een PAL versie komt.

Ik ga me nu maar eens bedenken hoe ik de SMS-1 ga aansluiten. Ik gebruik nu namelijk alle sub-uitgangen van de Lexicon: subR, subL en LFE. De LFE is doorgelust van de ene sub naar de andere. Het feit dat de SMS1 mono is, is geen probleem aangezien ik nu ook de subs mono draai. Ik heb echter de kabels liggen voor stereo aansturing + LFE.

Ik denk dat ik zowel de LFE output als één de subwooferuitgangen van de Lexicon ga aansluiten op de SMS-1. Vervolgens beide subs apart aansluiten via de eigen kabel. De extra LFE kabel die ik nu gebruik vervalt dan omdat dit signaal erbij gemixed wordt door de SMS-1. Althans, daar ga ik vanuit... Toch maar even bij Bjorn of Garmt checken.

Het voordeel is dat ik op deze manier in de MC12 gescheiden het LFE-kanaal en de sub kanalen kan instellen, maar wel beide kan EQ-en met één SMS-1.

HTip

Mooie HT heb je :D

Veel plezier met afstellen van de SMS-1. Je was me net voor ;)

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Maar mocht je niet het gewenste resultaat behalen, dan hou ik me aanbevolen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Quote from: HTip on December  7, 2008, 14:15:25
Veel plezier met afstellen van de SMS-1. Je was me net voor ;)

Teejoo had me een half jaar geleden al gevraagd om hem in te lichten als ik de SMS1 weg zou doen. Ik was dat vergeten helaas en had een inruil deal met BB&G al gemaakt. Dus eigenlijk was hij je 'ruim' voor  ;D

@teejoo, veel plezier met de SMS1  :) Ik hoop dat de SMS1 ook daadwerkelijk de beide inputs bij elkaar optelt. maar dat is wel het normale gedrag volgens mij bij subwoofers in het algemeen. Vroeger was er ook al de truuk om het LFE signaal op beide ingangen aan te bieden en daar dan een dubbel signaal niveau mee te bereiken (en dan dus -3dB compenseren op de LFE out van de amp). Ik heb nooit het nut hiervan gezien, maar het wordt wel toegepast.

Teejoo

Quote from: riwi on December  7, 2008, 15:02:45
@teejoo, veel plezier met de SMS1  :) Ik hoop dat de SMS1 ook daadwerkelijk de beide inputs bij elkaar optelt. maar dat is wel het normale gedrag volgens mij bij subwoofers in het algemeen.
Ja, dat is inderdaad normaal. Ik doe het nu ook zo door per sub geschieden LFE en sub aan te sluiten. Doe jij dat dan niet? Ik kan het je anders ten harte aanbevelen, omdat je zoals aangegeven dan je LFE apart kunt afregelen. En dat is best cool om die extra 'duw' te geven als een bij een stevig LFE effect, terwijl je de ge-reroute bass van je overige speakers mooi en bescheiden laat integreren 8) Als je bij de Lexicon aangeeft dat je maar één sub uitgang gebruikt kan dat niet meer. het kost je tenslotte maar één kabel meer.

Gisteravond weer eens Fight Club gezien. Het was maar goed dat sinterklaas niet meer op het dak zat, want anders had hij van schrik beneden gelegen  ;D

celerontje

Waarom zou je het LFE kanaal apart willen afregelen?
Vindt je dat het te hard bij het bass-management gemengt wordt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: celerontje on December  7, 2008, 20:51:20
Waarom zou je het LFE kanaal apart willen afregelen?
Vindt je dat het te hard bij het bass-management gemengt wordt?
Ik weet niet goed wat je bedoelt, maar ik heb mijn post nog iets verduidelijkt. Je moet wel even begrijpen dat dit maar met weinig processors kan. Bij de meeste processors heb je geen gescheiden sub en een LFE uitgang. Dan loop je inderdaad tegen het probleem op dat je alleen maar het totaalvolume van zowel de ge-reroute bass als het LFE kanaal kunt regelen. Dat is gewoon minder optimaal.

blue-eyes

Gescheiden links / rechts / LFE was voor mij op een gegeven moment het argument om indertijd voor een Lexicon MC12 te willen gaan...

3 subs ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Quote from: Teejoo on December  7, 2008, 21:01:03
Bij de meeste processors heb je geen gescheiden sub en een LFE uitgang. Dan loop je inderdaad tegen het probleem op dat je alleen maar het totaalvolume van zowel de ge-reroute bass als het LFE kanaal kunt regelen. Dat is gewoon minder optimaal.

Alleen de MC12 heeft 3 subwoofer uitgangen. Mijn MC4 heeft dat niet helaas. Ik moet zeggen dat ik niet direct de noodzaak ervaar. Ik hoef niet een extra push tgv LFE in films.

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on December  7, 2008, 21:06:45
Gescheiden links / rechts / LFE was voor mij op een gegeven moment het argument om indertijd voor een Lexicon MC12 te willen gaan...

3 subs ;D
Hoewel bij mij in de praktijk de stereoweergave van de subs in mij ruimte niet zo goed werkt. 2 subs mono aansturen zorgt voor een veel beter resultaat.

@ Riwi: Nu je het zegt weet ik inderdaad weer dat alleen de MC12 dit heeft. Het grappige is dat de MC12 het LFE kanaal ook echt anders behandeld dan de sub uitgangen. Dit hoor je bijvoorbeeld al bij de testtonen. Ik zie het gewoon als een extra tweak mogelijkheid. Mijn Tag had het ook niet, en daar maakte ik dan ook meer gebruik van de mogelijkheid om per surroundmode het LFE level aan te passen. Zo was deze vaak voor muziekdvd's lager dan voor film.

Teejoo

Inmiddels al flink gespeeld met de SMS-1, en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. Ik ben weer lekker aan het hobbyen en flink met mijn subs aan het schuiven om de boel te optimaliseren. Wordt vervolgt...

garmtz


HTip

Quote from: Teejoo on December 18, 2008, 00:15:49
Inmiddels al flink gespeeld met de SMS-1, en ik moet zeggen dat het erg goed werkt. Ik ben weer lekker aan het hobbyen en flink met mijn subs aan het schuiven om de boel te optimaliseren. Wordt vervolgt...
Goed om te horen dat het goed werkt. Als het goed is krijg ik de mijne vandaag. Ik ben benieuwd naar je werkwijze.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik ben ook benieuwd!
Misschien moet je de managers op je werk maar eens lesje bass-management geven, zal ongetwijfelt leerzaam voor ze zijn!;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Teejoo

Quote from: celerontje on December 18, 2008, 15:55:07
Ik ben ook benieuwd!
Misschien moet je de managers op je werk maar eens lesje bass-management geven, zal ongetwijfelt leerzaam voor ze zijn!;D
Ik ben bang dat ik 'm niet helemaal begrijp??

Teejoo

Op dit moment is het een beetje een slagveld in de Teejooscoop zoals je op de foto kunt zien, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen..... ::) Het mooie is dat ik nu al bereikt heb dat de enorme boost (druk) van de lage sub frequenties die je in bepaalde delen van de kamer had, grof minder zijn. Dit was zeer onaangenaam en is nu dus gelukkig naar normale waarden gezakt. Ik heb inmiddels nog een 8-tal Auralex Metro Lenrd's besteld omdat ik bij het scherm meer demping kan gebruiken. Je hoort dit ook goed als je op deze plek spreekt en dan al sprekend wegloopt. Verder moet ik nu de bekabeling gaan fatsoeneren. Helaas is de 220V kabel van de linker sub te kort, dus heb ik maar een paar meter besteld zodat ik een nieuwe kan maken.

Verder nog een foto van de SMS-1 achterin het rek, opgehangen aan z'n 19" oren :thumbs-up:

Teejoo

Vandaag de Behringer xenyx 502 besteld. Ik ga dit mixertje gebruiken om de mic van de SMS-1 aan te sluiten en dan via mijn externe geluidskaart naar de laptop met de Room EQ Wizard. Ik blijft dit een erg goede tool vinden. Hiermee kan ik op een andere wijze de filtersettings voor de SMS-1 berekenen en deze handmatig invoeren. Ik verwacht hier nog iets meer uit de SMS-1 te halen.

Ik vind het best raar dat Velodyne wel geregeld nieuwe software voor de DD serie heeft, maar niet voor de SMS-1. Zeker weten dat er ook elke keer aanpassingen zijn in het EQ gedeelte, wat dus ook voor de SMS-1 van toepassing zou zijn.