Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: simsatit on December 23, 2007, 21:11:43

on-topic;

Teejo, ik zie dat je auralex panelen gebruikt om je akoestiek nog wat verder te verbeteren, je hebt ook een lexicon met room eq, heeft deze ook nog bijgedragen aan een betere sound?
Wat deed nu het meest, of is dat moeilijk te zeggen?
greetz
Ik vind dat de auralex de meeste invloed heeft qua geluidsbeeld, en de EQ van de SPL 1200 sub + Lexicon qua laag. Je moet dit ook altijd zien als een mix. Ik ben overigens wel van plan tzt Garmt en Bjorn te bellen voor een losse Velodyne SMS EQ, omdat dit nog beter kan. Ik hoop alleen dat er nog een stereo versie komt...

blue-eyes

Quote from: Teejoo on December 24, 2007, 08:52:44
Ik vind dat de auralex de meeste invloed heeft qua geluidsbeeld, en de EQ van de SPL 1200 sub + Lexicon qua laag. Je moet dit ook altijd zien als een mix. Ik ben overigens wel van plan tzt Garmt en Bjorn te bellen voor een losse Velodyne SMS EQ, omdat dit nog beter kan. Ik hoop alleen dat er nog een stereo versie komt...

Yep!

Er zijn er dus meer die daar op zitten te wachten ;)

Nu ben je zo ongeveer wel klaar? Of heb nog andere plannen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#277
Quote from: Blue-Eyes on December 24, 2007, 10:33:43
Yep!

Er zijn er dus meer die daar op zitten te wachten ;)
We kunnen er natuurlijk ook gewoon 2 neerzetten, maar 1 verdient zeker de voorkeur.

Quote from: Blue-Eyes on December 24, 2007, 10:33:43
Nu ben je zo ongeveer wel klaar? Of heb nog andere plannen?
In principe ben ik ver klaar. Er zal zodra er echt goede universele HD spelers komen die krachtig genoeg zijn en gewoon goed zijn wel een exemplaar komen, maar dan ben je echt snel 1,5 jaar verder. Tot die tijd ga ik het doen met de PS3 en XE1.
Mbt het hele HD-geluids verhaal; dit heeft geen haast. Ik ben heel tevreden met wat mijn Lexicon met de full-bitrate DD en DTS doet.

Ik vind het dus eigenlijk wel goed zo, en koop vooral veel software en geniet! (iets wat ik eigenlijk al maanden aan het doen ben)

Waar ik nu wel nog mee bezig ben is toch te kijken voor een hushbox constructie voor de HD1. Ik ben gewoon minder gewend, en zelfs dat vond ik teveel.... Lijkt me echt de ultieme situatie, het super beeld van de HD1, maar dan met extreem weinig geluid  8). Dit is wel een leuke uitdaging, vooral omdat ik volgens mij een van de weinige mensen op deze aardkloot ben die dit nodig vindt voor de HD1.





simsatit

Ik kan het me wel voorstellen, jij bent echt gegaan voor rust in je set en dan is het minste 'rare' geluid zoals de fan van de hd1 gewoon toch nog iets distracting.
Ik ben een crt gewend dus de hd1 fan zal mij niet zo dwarszitten denk..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

Quote from: Teejoo on December 24, 2007, 10:46:10
Waar ik nu wel nog mee bezig ben is toch te kijken voor een hushbox constructie voor de HD1. Ik ben gewoon minder gewend, en zelfs dat vond ik teveel.... Lijkt me echt de ultieme situatie, het super beeld van de HD1, maar dan met extreem weinig geluid  8).

Had je bij grobi nog gekeken naar de Sony VW60? omdat deze wel heel erg stil is, en kwa beeld wel iets, maar niet heel veel minder dan de HD1.

Ik heb een (mono) SMS1, ik denk er aan om mijn sub toch te upgraden naar een DD15 en dan zou ik de SMS1 niet meer nodig hebben  ;)

Teejoo

Quote from: riwi on December 24, 2007, 19:55:14
Had je bij grobi nog gekeken naar de Sony VW60? omdat deze wel heel erg stil is, en kwa beeld wel iets, maar niet heel veel minder dan de HD1.

Ik heb een (mono) SMS1, ik denk er aan om mijn sub toch te upgraden naar een DD15 en dan zou ik de SMS1 niet meer nodig hebben  ;)
Hoi, nee ik heb eigenlijk niet meer naar de VW60 gekeken. Ik weet dat die heel stil is, maar ik had eigenlijk ook al gewoon de keuze gemaakt.

Het houdt me van de straat zullen we maar zeggen..... ;)

Geef me tzt maar een seintje als je je sms1 weg doet, dan kan ik eens kijken.

blue-eyes

#281
Quote from: Teejoo on December 24, 2007, 10:46:10

In principe ben ik ver klaar. Er zal zodra er echt goede universele HD spelers komen die krachtig genoeg zijn en gewoon goed zijn wel een exemplaar komen, maar dan ben je echt snel 1,5 jaar verder. Tot die tijd ga ik het doen met de PS3 en XE1.
Mbt het hele HD-geluids verhaal; dit heeft geen haast. Ik ben heel tevreden met wat mijn Lexicon met de full-bitrate DD en DTS doet.

Ik vind het dus eigenlijk wel goed zo, en koop vooral veel software en geniet! (iets wat ik eigenlijk al maanden aan het doen ben)

Dat is ook ongeveer mijn verhaal.
Ik ben erg tevreden met mijn TAG AV32 DP pre, toekomstige formaten laat ik wel analoog binnenkomen. IK ben erg tevreden met de stereo kwaliteiten van de TAG set. Om een pre te kopen welke gelijkwaardig is en HD DVD en BR decoding "on board" heeft durf ik niet aan te denken, dat gaat 10-15.000,-- euro kosten!

Mbt een HD DVD / BR speler: wederom deel ik je mening. Ik wacht nog zeker 2 jaar. Misschien tot die tijd een koopje ergens vandaan halen zoals bijv. de PS3 (zonder games, puur BR).

Ik ben benieuwd naar je werkelijke pad ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Quote from: Blue-Eyes on December 25, 2007, 13:27:14
Ik ben erg tevreden met mijn TAG AV32 DP pre, toekomstige formaten laat ik wel analoog binnenkomen. IK ben erg tevreden met de stereo kwaliteiten van de TAG set.

Is idd heel goed en met bp prima te doen met de nieuwe surround formaten, bij mij gaat deze ook niet weg!
Wel moet ik nog TEMREQ doen..
De Lex van Teejo lijkt me ook een waanzinnig mooi apperaat, matcht het mooi met je versterking Teejo?
Ook wel eens ML versterking geprobeerd b.v.?
Ik ben al heel erg blij met mijn 100X5R ik geloof dat jij die voor je surround kanalen inzet ;D, nee voor mij is deze al heel goed, maar ik kan me voorstellen dat je nog veel meer rust in je geluid krijgt zoals jij je speakers aanstuurt 8)
Maar ik ga eerst maar eens mijn beamer upgraden :P O0, het word waarschijnlijk de zelfde als jij nu hebt ;D
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

blue-eyes

#283
IK wil niet voor Teejoo antwoorden, maar op een specifieke vraag van je heb ik wel ervaring.

Ik heb nu de 100X5, dit puur als downgrade. Ik kom van meerdere Mark Levinson stereo eindversterkers. Het geen discussie, de 100x5 is een forse stap terug.
De Lex van Teejoo heeft een aantal voordelen en nadelen tov de TAG (welke Teejoo ook heeft gehad, zie eerdere pagina's).

Hoe de Mark Levinsons en de 100x5 tov de EV's van Teejoo staan weet ik niet.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#284
Quote from: simsatit on December 25, 2007, 13:56:40
Is idd heel goed en met bp prima te doen met de nieuwe surround formaten, bij mij gaat deze ook niet weg!
Wel moet ik nog TEMREQ doen..
De Lex van Teejo lijkt me ook een waanzinnig mooi apperaat, matcht het mooi met je versterking Teejo?
Ook wel eens ML versterking geprobeerd b.v.?
Ik ben al heel erg blij met mijn 100X5R ik geloof dat jij die voor je surround kanalen inzet ;D, nee voor mij is deze al heel goed, maar ik kan me voorstellen dat je nog veel meer rust in je geluid krijgt zoals jij je speakers aanstuurt 8)
Maar ik ga eerst maar eens mijn beamer upgraden :P O0, het word waarschijnlijk de zelfde als jij nu hebt ;D
greetz
Over het verschil tussen de Lexicon en de Tag heb ik inderdaad al het nodige geschreven. De Lexicon matcht inderdaad heel aardig met zowel de 250MR's als de 100x5R's. De 250MR's een hele stap voorwaards tov de 100x5R's, zonder tekort te doen aan de goede kwaliteit van de 100x5R. Het zijn allemaal goed gebouwde eindversterkers. Ik gebruik overigens één 100x5R (surrounds) en één 100x2R (center). Ik heb het center ge-biamped.

Ik zit zelf ook nog wel eens te denken om over te stappen op één type versterking. Ik zit dan bijvoorbeeld aan de dikkere Linn exemplaren te denken. Maar dat is puur 'luxedenken'  ;).

Maar zoals ik al eerder aangaf, geniet ik (en mijn vrouw) het laatste jaar voornamelijk van de software. Ik heb jaren zelf veel geëxperimenteerd en veel beta testen gedaan voor Tag, waardoor ik bijna dagelijks zat te spelen. Ik merkte dat ik dat op een gegeven moment gewoon een beetje moe was.

Ik moet echter zeggen dat me de nieuwe projector wel weer prikkelt om te kijken wat ik op akkoestisch gebied kan verzinnen. Ik ben er overigens al achter dat mijn kamer op het punt waar de projector hangt het geluid versterkt, en dat ik dit kan oplossen met het auralex paneel dat ik nog heb liggen... En zo zijn er nog enkele puntjes.

simsatit

Quote from: Teejoo on December 25, 2007, 18:45:02
Ik moet echter zeggen dat me de nieuwe projector wel weer prikkelt om te kijken wat ik op akkoestisch gebied kan verzinnen. Ik ben er overigens al achter dat mijn kamer op dit punt het geluid versterkt, en dat ik dit kan oplossen met het auralex probleem dat ik nog heb liggen... En zo zijn er nog enkele puntjes.

Er moet altijd wat te hobbyen over blijven he! ;) 8)
Ik heb zelf ook nog aardig wat op stapel staan zoals je wellicht ook in mijn ht bijdrage in private home theaters hebt gezien.
Maar ja, het is gewoon leuk om lekker bezig te zijn, en het resultaat is dan ook weer des te bevredigend als het weer 'klopt'.
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Wat eigenlijk wel grappig is dat je met een apparaat als de HD1 enorm goed de verschillen in kwaliteit tussen de verschillende HD discs kunt zien. En als ik dan erna de verscillende disc reviews zie, klopt het gewoon met wat zij zien. Je ziet zowel de positieve zaken, maar zeker ook de negatieve.
Zo ook bijvoorbeeld met de Toshiba EP30 die ik even hier heb staan tot de XE1 er is. Het viel mij op dat hij bijvoorbeeld bij de planet earth demo disc bij het begin met de HD-dvd logo kartelrandjes heeft. Zo lees ik vervolgens in de audiovision dat hij met HD videomateriaal inderdaad moeite heeft, in tegenstelling tot de XE1.

Ik ga vanavond in elk geval transformers kijken  ;D

Teejoo

#287
Quote from: Teejoo on December 26, 2007, 11:40:32
Ik ga vanavond in elk geval transformers kijken  ;D
Nou, dat hebben we dus gedaan... ;D

Ziet er toch weer erg goed uit met de HD1. Ik sta elke keer weer versteld hoe 3D het plaatje er nu uitziet. Toch weer veel donkere scenes met veel detail.
Daarnaast heb je bij de woestijn scenes ook het idee dat je in de woestijn staat. Oh ja, qua details...die Megan Fox heeft een goed figuur, maar dankzij full HD zie je ook dat haar gezicht duidelijk minder glad is.. :-X

Ik heb verder de auralex panelen bevestigd en dat maakt me toch een bak uit.... dus dat komt wel goed met het geluid van de JVC  ;)

Nooff

Quote from: Teejoo on December 27, 2007, 00:34:47
Megan Fox heeft een goed figuur, maar dankzij full HD zie je ook dat haar gezicht duidelijk minder glad is.. :-X



Dan heb ik nog wel een foto waarmee iedereen er meteen op uitgescheten is  ;D

blue-eyes

Teejoo, nog een vraagje wat me bezig houdt. Wellicht kunnen ook anderen antwoorden.

Je weet dat TAG een dood spoor is, afgezien je de analoge ingangen kan gebruiken voor toekomstige formaten. Alhoewel de DP versie nog steeds bij de absolute top 3 hoort, zeker op stereo gebied ben ik me wel aan het oriënteren mbt de toekomst, zeg over 2-3 jaar.

Lexicon is dan een optie, zeker als ik als uitgangspunt hanteer dat ik geen achteruitgang in kwaliteit wil.

Weet jij of Lexicon de nieuwe DD en DTS formaten gaat ondersteunen? Weet jij of Lexicon upgrades gaat uitbrengen voor HDMI out/in ? Dat maakt een aanschaf van de MC12 aantrekkelijk als opvolger. En nog even afwachten wat de nieuwe Classé surround pre gaat doen..........
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#290
Hoi,

de MC12 met HDMI is er al, de MC12 HD. Er is helaas geen upgrade mogelijk. Het was een trade-in. De gewone MC12 EQ heeft wel een gedigitaliseerde 5.1 input, en dat is wel een enorm voordeel t.o.v. de Tag. Tag had zich nooit moeten laten leiden door pers en algehele opinie door persé een niet gedigitaliseerde 5.1 input in te bouwen. Hierdoor kun je gewoon nooit gebruik maken van TMreq bass management etc, en is hij naar mijn mening totaal overbodig. Heel jammer want het is zoals jij aangeeft nog steeds één van de beste processors op de markt.

Ik denk voornamelijk dankzij Logic 7 is Lexicon top op surround gebied. Als ze dat echter niet zouden hebben, zijn er ineens veel meer interessante opties. Ik vind een nieuwe MC12 HD (in Europa) overigens ook overpriced, en zou hem nooit voor dat geld kopen.

Waar ik zelf wel benieuwd naar ben is de toekomstige Lingdorf processor, maar ik vrees dat deze ook te duur gaat worden. Ik vraag me soms ook wel eens af hoe het zou gaan met bijvoorbeeld zo'n nieuwe Denon processor. Ik denk dat dat best eens heel goed kan zijn.

Ik heb verder geen idee of Lexicon de nieuwe formaten gaat ondersteunen. Ik neem aan van wel, maar dan moeten ze toch eerst HDMI 1.3 inbouwen.

blue-eyes

Ok. Merci!

Ik zal eens wat info opduikelen over de Classe. Het enige wat ik gehoord heb dat deze 25000 zou gaan kosten. No way dus, de helft is het maximum. Echter, de specs wil ik dan wel weten!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on December 27, 2007, 12:12:08....
En nog even afwachten wat de nieuwe Classé surround pre gaat doen..........

Gevonden:

Quote
Classé Audio unveiled another beauty here at CES : the most elegant SSP-900.

The SSP-900 promises user-friendly touchscreen operation with a second front-panel screen dedicated to previewing video information independent of other display devices in a home theater system. It combines full differential audio circuits, broadcast grade 1080p Video Processing/Scaling and Multi-zone operation.



Analog audio inputs include four single-ended and one balanced as well as accommodations for a discrete 7.1 source. Digital audio sources enjoy six coaxial, one AES/EBU, and six EIAJ (TOSlink optical) inputs. The processor accommodates up to four HDMI audio/video sources and features four component, four composite, and five S-Video inputs as well.

The dual power supplies, one toroid-based linear design for analog circuits and a high-speed switching supply for video and digital processing, combine for optimally efficient use of AC power.

All analog audio circuitry is full-differential for maximum noise rejection and dynamic range. Digital components include advanced Cirrus Logic analog-to-digital (A/D) converters featuring 24-bit/192 kHz conversion. An advanced Texas Instruments microprocessor handles all internal decoding while complimentary Burr Brown digital-to-analog (D/A) converters bring the full-resolution signals back to the analog domain for output as needed.

A sophisticated Gennum video processor/scaler, noted for its use in HDTV broadcast-level applications, provides patented Visual Excellence Processing that includes dynamic edge detection, film mode processing, and detail enhancement.

The SSP-900 will be available in March, 2007 at a retail price of $25,000 US.


Oud nieuws dus. Kan bij Classe zelf geen info over vinden.
Een foto:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

De Lexicon MC-12 HD ondersteunt op zich uncompressed PCM, dus als e een decoder hebt in je HD-DVD speler/Blu-Ray speler, dan kun je de nieuwe media gewoon ten volle benutten. Daar heb je geen HDMI 1.3 voor nodig.

Wij hebben nu trouwens al sinds een tijd ook 1080p werkend op onze MC-12 HD. Zijn we erg blij mee.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: garmtz on January  3, 2008, 16:44:55
De Lexicon MC-12 HD ondersteunt op zich uncompressed PCM, dus als e een decoder hebt in je HD-DVD speler/Blu-Ray speler, dan kun je de nieuwe media gewoon ten volle benutten. Daar heb je geen HDMI 1.3 voor nodig.



Daar heb je dan ook weer geen MC-12HD voor nodig....tóch..?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

R

Nee dat kunnen inderdaad meer modellen. De 1080P echter wel dacht ik.

Audiofiel

Quote from: R on January  3, 2008, 23:20:48
Nee dat kunnen inderdaad meer modellen. De 1080P echter wel dacht ik.

Maar dat is weer enkel een issue met meerdere HDMI bronnen bij een projector met slechts 1 ingang. Anders neem je de kortste en beste route: gewoon rechtstreeks vanaf je bron naar je projector. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Quote from: Audiofiel on January  4, 2008, 08:41:59
Maar dat is weer enkel een issue met meerdere HDMI bronnen bij een projector met slechts 1 ingang. Anders neem je de kortste en beste route: gewoon rechtstreeks vanaf je bron naar je projector. ;)
Nou, je hebt tegenwoordig al heel snel meerdere bronnen met HDMI, en dan is echt wel de meest optimale oplossing om dichtbij de bronnen te schakelen, en dan met een lange kabel naar je projector.