Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R


Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

Teejoo

#253
Ik zal tzt natuurlijk nog goede foto's maken, maar dan hebben jullie in elk geval een idee.

Vanavond overigens stukken van Pixar short movies gekeken; dat ziet er toch echt wel ongeoofelijk 3d uit. Ben ook erg blij met mijn donkere muren en plafond, want ik denk dat je met de HD1 een probleem hebt als dit niet zo is ivm terugkaatsing van het licht. Nu zit ik gewoon in een donkere kamer door een raam naar buiten te kijken, erg cool  :D

Ik zag trouwens dat deze disc overigens geblokkerd is op de component uitgangen.

dynam1ke

#254
Veel lens shift  ::)

Verder ben ik fan  :D
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

Teejoo


dynam1ke

#256
Quote from: Teejoo on December 17, 2007, 22:39:52
Dus?
Gewoon een waarneming  :o

Bij mij wordt er door veel (verticale) lens shift een verschil in scherpte boven en onder zichtbaar.
Maar bij een projector van uw caliber zal er wel een geniaal optisch systeempje inzitten dat die onscherpte opheft  ;D

Ik heb hem ook gezien bij BB&G, geniaal plaatje...kan ik alleen van dromen  ^-^
Harman/Kardon Bowers&Wilkins Apple Wyrewizard Monster vdHull GLS-Audio Rittal Lapp DIY

Teejoo

Quote from: dynam1ke on December 17, 2007, 22:51:55
Gewoon een waarneming  :o

Bij mij wordt er door veel (verticale) lens shift een verschil in scherpte boven en onder zichtbaar.
Ik moet zeggen dat dit gelukkig niet het geval is. Ik heb dit weekend het hele scherm gecontroleerd met het scherpstellen, en ik moet zeggen dat ik het mini raster overal even scherp kon zien. Maar dan zit ik dus echt 15 cm van het doek af te kijken.

Grindtegel

Mooi hoor, echt heel gaaf. Deze ht is gewoon helemaal af!  O0

Aan de lens te zien past ie maar net (kwa hoogte) of zie ik het verkeerd?



Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Teejoo

Quote from: Grindtegel on December 17, 2007, 23:59:57
Aan de lens te zien past ie maar net (kwa hoogte) of zie ik het verkeerd?
Hij kan nog iets verder, maar niet veel. Ik heb hem al een stukje voor het raam moeten monteren, omdat hij het niet haalde. Maar ik heb hem verder ook graag zo hoog mogelijk hangen omdat je er dan ook de minste last van hebt.

Teejoo

We zijn nu eigenlijk de eerste volledige film aan het kijken: Die hard 4.0. Dat zijn echt geen grappen meer, zo goed ziet dat er uit!

stevieB

Under construction.....

simsatit

Quote from: Teejoo on December 21, 2007, 22:51:58
We zijn nu eigenlijk de eerste volledige film aan het kijken: Die hard 4.0. Dat zijn echt geen grappen meer, zo goed ziet dat er uit!

Op blu-ray of sd?
Heb je het verschil eigenlijk gezien tussen hd1 met cine4home filter en zonder?
Wat doet het filter nu eigenlijk precies? gewoon kleuren filter?
Heb je dan ietsjes minder light output?
Feli dat het iig allemaal zo mooi weer is!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: simsatit on December 22, 2007, 00:32:19
Op blu-ray of sd?
Heb je het verschil eigenlijk gezien tussen hd1 met cine4home filter en zonder?
Wat doet het filter nu eigenlijk precies? gewoon kleuren filter?
Heb je dan ietsjes minder light output?
Feli dat het iig allemaal zo mooi weer is!
Die hard heb ik blu-ray. Ik heb vanaf 1 januari dit jaar alleen nog maar geïnvesteerd in HD schijven.

De projector is inclusief filter gekalibreerd. Dus als je het rood filter wegneemt, is het beeld te rood. Tja minder lightoutput....ik lees vaker dat men bij de HD1 als de zon in de film schijnt de zonnebril kan meenemen, nou dat is ook zo :-).
Het is zo knap dat je binnen één beeld mooi zwart kunt hebben, maar tegelijkertijd ook door bijvoorbeeld een raam weer fel licht kunt hebben. We vinden het eigenlijk gewoon erg realistisch. Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met wat ik over mijn audio set zeg: een hele natuurlijke en 'onspectaculaire' set, nu dus zowel qua geluid als beeld.

Inhoudelijk heb ik verder niet veel verstand van de filtering, dus wellicht dat Riwi die ook dezelfde filtering gebruikt hier meer over kan zeggen.

riwi

In het algemeen is het zo dat een projector een zwakkere kleur heeft, vaak is dat rood. Om een goede grayscale te krijgen moeten dan blauw en groen wat terug gedraaid worden (zonder filter), zo komt ie dus uit de fabriek.
Met de metingen die Frank, Rob en Cine4home doen stellen ze vast wat de zwakheid van een projector is en bedenken dan een filter om dit effect te compenseren. Als zoals in bovenstaand voorbeeld het zwakkere rood geholpen wordt door plaatsing van een roodfilter dan kan daarna het groen en blauw weer vol open.
Resultaat is een duidelijke contrast verbetering met niet of nauwelijks verminderde lichtopbrengst (vergeleken tussen gecalibreerd D6500 zonder filter en met filter)
De HD1 heeft weinig mogelijkheden om verder te optimaliseren kwa kleur. Bij de Pearl die ik heb doet Cine4home mbv het RCP (real color processing) verdere optimalisatie, waardoor kleurechtheid nog meer verbeterd wordt.

Ik kan met de Pearl het filter van de projector afhalen, en vervolgens ipv de user1 setting de normale cinema mode kiezen, dan heb ik de situatie zoals de projector uit de doos was. Ik zie dan wel dat het contrast verbeterd is, maar vooral het blacklevel is beter met het filter.

Grindtegel

zit er ook aan te denken om dit bij mijn vw60 te gaan doen. wat kost dat eigenlijk zo'n filter met calibratie?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

reza

Quote from: Grindtegel on December 22, 2007, 15:28:51
zit er ook aan te denken om dit bij mijn vw60 te gaan doen. wat kost dat eigenlijk zo'n filter met calibratie?




Dat ligt er aan : waar laat je het doen? Bij wie laat je het doen? En wat voor een soort filter wil je gebruiken?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Rob heeft voor mij destijds m'n HD1 gecalibreerd+colorfiter,en hij denkt dat de lightoutput bij mij zo'n 10 á 15% minder zal zijn,mocht je dat toch te veel vinden dan zet je de HD1 gewoon op 'High-lamppower' dan schroef je de lightoutput met zo'n 20% op....ok, de fan gaat dan wel wat meer geluid maken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Grindtegel

Quote from: reza on December 22, 2007, 17:19:41
Dat ligt er aan : waar laat je het doen? Bij wie laat je het doen? En wat voor een soort filter wil je gebruiken?

Geen idee, ik weet niet welk filter het best is, en of het uberhaupt zin heeft voor de vw60.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

reza

Quote from: Grindtegel on December 22, 2007, 19:14:43
Geen idee, ik weet niet welk filter het best is, en of het uberhaupt zin heeft voor de vw60.




Dat weet ik ook niet :-\ Dan zou je contact op moeten nemen met Frank of Rob ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Quote from: Teejoo on December 22, 2007, 11:12:27

De projector is inclusief filter gekalibreerd.


Zat dat allemaal incl. bij die cine4home set met extra lamp?
Dus hd1, lamp, filter en callibratie?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: simsatit on December 23, 2007, 10:47:22
Zat dat allemaal incl. bij die cine4home set met extra lamp?
Dus hd1, lamp, filter en callibratie?

Nee, de cine4home tuning zoals ze dat noemen (beestje moet een naam hebben) is puur calibratie + filter.

simsatit

ah ok,

erg genoeg zit ik ook te denken een hd1 te kopen om dan op 2.94m breedt scherm te gaan projecteren 8)
ik heb zo een 5.5m afstand van muur tot scherm, zou dat moeten lukken met de hd1?
Stap misschien toch maar over van crt dus.. :-X ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

bmateijsen

Zo... 3 meter breed... op welke afstand van het scherm zit je dan??
Ik heb nu een 2,8 scherm en zit op bijna 4 meter... met DVD zie je dus echt de beperking van DVD helaas, HD daarentegen is mind-blowing...

Quote from: simsatit on December 23, 2007, 11:38:06
ah ok,

erg genoeg zit ik ook te denken een hd1 te kopen om dan op 2.94m breedt scherm te gaan projecteren 8)
ik heb zo een 5.5m afstand van muur tot scherm, zou dat moeten lukken met de hd1?
Stap misschien toch maar over van crt dus.. :-X ;D

simsatit

Quote from: bmateijsen on December 23, 2007, 13:22:35
Zo... 3 meter breed... op welke afstand van het scherm zit je dan??
Ik heb nu een 2,8 scherm en zit op bijna 4 meter... met DVD zie je dus echt de beperking van DVD helaas, HD daarentegen is mind-blowing...


off-topic mode;
Ik dacht aan 4 meter afstand, is dat nog te doen?
(als de hd1 dat al haalt ik heb maar 5.5 meter lang..)
Anders neem ik ook wel 2.80..
Is dvd echt onkijkbaar op zo een grote of nog wel te doen?

on-topic;

Teejo, ik zie dat je auralex panelen gebruikt om je akoestiek nog wat verder te verbeteren, je hebt ook een lexicon met room eq, heeft deze ook nog bijgedragen aan een betere sound?
Wat deed nu het meest, of is dat moeilijk te zeggen?
greetz
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.