Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

#200
Quote from: molle on May 23, 2007, 09:00:57
Vet, vet, vet en vet O0 Bangelijk mooie ruimte incl. apparatuur.


Ik citeer dus 8) Echt angstaanjagend die 2 subs >:D

:o :o O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

garmtz

Quote from: TheSpeedSkater on May 24, 2007, 22:42:04
BB&G wordt dealer van B&W... ;)

Ik heb niet gezegd dat het naar mijn smaak was, wel dat het erg goed klonk, objectief gezien... ;)  B&W Nautilus is niet echt mijn ding, dat weet Teejoo wel... ;)  Maar ik herken een goede set... ;)

Teejoo

#202
Quote from: garmtz on May 25, 2007, 08:55:11
Ik heb niet gezegd dat het naar mijn smaak was, wel dat het erg goed klonk, objectief gezien... ;)  B&W Nautilus is niet echt mijn ding, dat weet Teejoo wel... ;)  Maar ik herken een goede set... ;)
Inderdaad, iets kan goed klinken maar niet je smaak zijn. Ik vind naast de nautilus ook sommige andere speakers heel goed klinken en die me ook iets 'doen'. Er zijn daarentegen nog veel meer speakers die goed klinken, maar me niets doen.

Ik vind zelf dat ik erin geslaagd ben een heel homogene, onspectaculaire, natuurlijk klinkende set neer te zetten, waarmee een zeer goede akoestische afbeelding kan worden neergezet.

Dit komt door de keuze van componenten, de plaatsing van de speakers, akoestische aanpassing van de ruimte en de inregeling van de set.

Kortom, heel tevreden!  ;D

molle

Ik ben er toch jaloers op :-\ Zo een 2 Velodyne subs ga ik toch ook overwegen hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

garmtz

Quote from: Teejoo on May 25, 2007, 10:07:22
Inderdaad, iets kan goed klinken maar niet je smaak zijn. Ik vind naast de nautilus ook sommige andere speakers heel goed klinken en die me ook iets 'doen'. Er zijn daarentegen nog veel meer speakers die goed klinken, maar me niets doen.

Ik vind zelf dat ik erin geslaagd ben een heel homogene, onspectaculaire, natuurlijk klinkende set neer te zetten, waarmee een zeer goede akoestische afbeelding kan worden neergezet.

Dit komt door de keuze van componenten, de plaatsing van de speakers, akoestische aanpassing van de ruimte en de inregeling van de set.

Kortom, heel tevreden!  ;D

Ik had het niet beter kunnen zeggen... 8)

Ramius

Misschien niet heel spectaculair, zoals je zelf zegt maar eerder een schoolvoorbeeld voor zij die een HT-ruimte willen inrichten met aandacht voor elk detail! Als ik jouw topic zo doorlees en de prachtige foto's bekijk dan zie ik het werk van iemand die weet waar ie mee bezig is, mooi zo! I'm impressed  8) :o 8)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

WallyWally

Wat heerlijk om iemand met zoveel passie met zijn hobby bezig te zien (kun je nog wel over hobby spreken?) Alles tot in de puntjes verzorgd. Petje af......ik ben zwaar onder de indruk.......

Teejoo

Quote from: Ramius on May 25, 2007, 19:51:30
Misschien niet heel spectaculair, zoals je zelf zegt maar eerder een schoolvoorbeeld voor zij die een HT-ruimte willen inrichten met aandacht voor elk detail! Als ik jouw topic zo doorlees en de prachtige foto's bekijk dan zie ik het werk van iemand die weet waar ie mee bezig is, mooi zo! I'm impressed  8) :o 8)
Bedankt.
Met onspectaculair bedoel ik niet zozeer de inrichting, maar meer het in balans zijn van het geluid. Vergelijk het met de TV's bij de mediamarkt. De een is nog meer ontregeld dan de ander om op te vallen, maar kloppen doet het voor geen meter.

Teejoo

Kleine (foto) update. Ik heb na (heel) veel experiementeren toch de Velodynes meer naar achteren geplaatst. De integratie met de fronts is hierdoor toch beter. Tevens ziet het beter uit. ;D
Verder heb ik eveneens de Behringer er tussenuit gehaald. Het was klankmatig toch geen echte meerwaarde meer, ondanks dat het meettechnisch beter uitzag. Dus als iemand geïnteresseerd is in een paar maanden oude Behringer hoor ik het wel...

Verder hebben we de afgelopen maanden eigenlijk gewoon lekker genoten van films en muziek. Ik merk ook dat ik steeds minder zin heb om te experiementeren etc. Ik wil gewoon van een film genieten, dus ik ben blij dat de ruimte af is en de set optimaal is ingesteld. Hierdoor ben ik nu in staat om op beeld en geluidsgebied 1:1 een film te beleven, wat gewoon geweldig is.

Toekomstige upgrades zullen zodra hij leverbaar is de Samsung dual speler worden. Het volgende project zal een full HD projector zoals de JVC worden. Maar dat is iets voor 2008.

Magura

Dit is heel erg mooi  8)
Veel plezier met dit moois!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Sjors


-madison-

Heel mooi! 8) Ook echt super dat je nu ook gewoon kunt genieten! Veel plezier toegewenst in je wel erg mooie ruimte ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Peerless Monster

Quote from: Teejoo on September 16, 2007, 11:58:18
Kleine (foto) update. Ik heb na (heel) veel experiementeren toch de Velodynes meer naar achteren geplaatst. De integratie met de fronts is hierdoor toch beter. Tevens ziet het beter uit. ;D
Verder heb ik eveneens de Behringer er tussenuit gehaald. Het was klankmatig toch geen echte meerwaarde meer, ondanks dat het meettechnisch beter uitzag. Dus als iemand geïnteresseerd is in een paar maanden oude Behringer hoor ik het wel...

Verder hebben we de afgelopen maanden eigenlijk gewoon lekker genoten van films en muziek. Ik merk ook dat ik steeds minder zin heb om te experiementeren etc. Ik wil gewoon van een film genieten, dus ik ben blij dat de ruimte af is en de set optimaal is ingesteld. Hierdoor ben ik nu in staat om op beeld en geluidsgebied 1:1 een film te beleven, wat gewoon geweldig is.

Toekomstige upgrades zullen zodra hij leverbaar is de Samsung dual speler worden. Het volgende project zal een full HD projector zoals de JVC worden. Maar dat is iets voor 2008.

Strak!
Echt heel mooi Theo.
Als ik een dedicated ruimte heb, dan hoop ik ook op zoiets uit te komen.
Helaas niet qua apparatuur ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Melbury

Ik wil helemaal niet jaloers zijn, maar ben het toch.
Heel mooi!

Teejoo

Quote from: Melbury on September 16, 2007, 22:42:13
Ik wil helemaal niet jaloers zijn, maar ben het toch.
Heel mooi!
:) Bedankt!

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

garmtz

Ziet er top uit! ;)  Mooi dat de Behringer er tussenuit kon...!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

B.J.

Hele mooie ruimte, geen rommelige uitstraling zoals je vaak ziet. Precies mijn smaak!

ProXius

Wauwa!  :o Heel erg mooi neergezet en natuurlijk perfecte componenten :D Dat moet heerlijk zijn om filmpjes te kijken!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

mikeske

Is inderdaad mooier zo met die subs wat dieper.
En als het nog eens beter klinkt helemaal geweldig  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

VlisChris

Heel erg mooi om te zien. Ziet er erg verzorgd en ontwikkeld uit.
Blij voor je dat je nu volledig kunt genieten van een lekker filmpje 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hoi,

Ziet er meer dan prima uit Theo! En je begrijpt goed waar het uiteindelijk om draait...zorgen voor een basis die technisch goed in orde is, afgestemd naar eigen smaak en daarna gewoon lekker genieten van de content ipv het behouden van audiofiele onrust ;D ;)

mvrg

Patrick

astrobart

dit ziet er super gelikt uit.
Genieten maar zou ik zeggen :-*

Teejoo

Quote from: patrick_vdb on September 17, 2007, 21:10:20
..zorgen voor een basis die technisch goed in orde is, afgestemd naar eigen smaak en daarna gewoon lekker genieten van de content ipv het behouden van audiofiele onrust ;D ;)

mvrg

Patrick
Precies!