Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Gisteren The equalizer 1 op UHD gekeken. Toch ook wel een van de betere audiotracks moet ik zeggen. Veel werk in de kleine details gestoken. Erg mooi!

reza

Het beeld is ook  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kerre

Quote from: Teejoo on February 11, 2023, 11:58:52Gisteren The equalizer 1 op UHD gekeken. Toch ook wel een van de betere audiotracks moet ik zeggen. Veel werk in de kleine details gestoken. Erg mooi!


Dan kan ik de equalizer 2 ook aanraden. Zeker de scènes in de storm.  :headbanging:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Teejoo


Teejoo

Quote from: Kerre on February 11, 2023, 15:58:15Dan kan ik de equalizer 2 ook aanraden. Zeker de scènes in de storm.  :headbanging:
Ik heb hem idd al eens gezien, maar volgende week opnieuw!

Teejoo

Afgelopen dagen gezien:

Your place or mine (netflix): leuke films, met zoals vaak bij Netflix producties erg goed beeld en prima geluid.


Equalizer 2 (UHD): Net als deel 1 referentie audio en erg goed beeld.



Sing 2 (UHD): wauw in alle opzichten! Alleen jammer dat het 16:9 is.



The Gentlemen(UHD): Coole Guy Ritchi! Was ook deze avond genieten in de Teejooscoop qua beeld en audio, maar niet helemaal het niveau v.d. Equalizer.


StefaanD

Theo, welke Pioneer drive gebruik je nu voor het rippen van je media?

Mijn ouwe trouwe LG BH10LS38 faalt toch om bepaalde episodes van een serie te rippen, hoewel ik de disc perfect kan afspelen. Dus de drive lijkt zijn leeftijd te tonen.

Teejoo

Ik gebruik BD-RW Pioneer BDR-S12UHT en Pioneer Slim Portable BD-RW 4K. Ik heb voorheen ook geprobeerd met zo'n UHD friendly drive te werken maar dat werkte vaak niet. Met de Pioneers inmiddels 1400 discs geript en slechts iets van 10 discs niet gelukt. Ik heb in totaal dus 4 pioneer drives (2+2)

StefaanD

OK, weerom bedankt. Reeds even gezocht maar blijkt dat veel van de recente Pioneer drives momenteel moeilijk te verkrijgen zijn. De jacht gaat nog even verder naar een nieuwe drive  :colgate:

Teejoo

Leuke review die geheel overeenkomt met mijn mening dat de Panasonic 9004 echt de beste speler is. Zou fantastisch zijn als Zappiti het Panasonic hardware platform kon gebruiken qua beeldkwaliteit. Dan was het endgame.


Teejoo


papaleo

Quote from: Teejoo on March 23, 2023, 09:32:26😎449D174C-D8D8-468F-879D-A4AE2CEAB0C4.jpeg

Zo...,das 'n flinke update zeg.
Staat nu al zo'n >9 uur te updaten  ::)
Wat is aan het updaten...,je koffieapparaat?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on March 23, 2023, 18:36:52Zo...,das 'n flinke update zeg.
Staat nu al zo'n >9 uur te updaten  ::)
Wat is aan het updaten...,je koffieapparaat?  :D
Trinnov hè: nespresso en airfyer included!

Deze keer sinds langere tijd weer echt ingrijpende verbeteringen van wat al heel goed was ik de changelog zie. En dat is nog maar de eerst stap van de verdere ontwikkelingen die gaan komen. Ben benieuwd hoe het klinkt!

Kjelt

Dat is wel heel mooi inderdaad van Trinnov dat ze blijven updaten. Dat verwacht je ook wel een beetje gezien de (in mijn ogen bizarre) prijs.

Teejoo

#5339
Wat ik erg goed vind is dat ze niet alleen nieuwe features zoals surroundformaten implementeren, maar dus ook blijven werken aan de core algorithms en filters etc.. En dat is qua impact op de sound best spectaculair kan ik alvast verklappen. Ik dacht dat het niet veel beter kon.. dus toch :-)

En er zijn zat andere dure processoren die ook van alles beloven qua updates, maar dat valt in praktijk dan toch wel tegen. 

Teejoo

#5340
Vanavond de UHD van The King's Man aan het kijken. Erg goed beeld (helemaal in sfeer van de tijd) en zeer goede audiotrack.

Ik kan er niet verder over inwijden, maar wat Trinnov heeft gedaan met de nieuwe software is een verassend grote stap in verdere definiëring, timing en natuurlijkheid. Echt fantastisch! Het kan dus nog beter..



Teejoo


Teejoo

#5342
Vanavond Jurassic World op UHD in de Teejooscoop. Echt weer wauw!😎 Alleen jammer dat het geen scope is. Maar dat laag.. Echt niet normaal.



buckler

Beeld of geluid Theo? Of 'wauw' op beide?
Altijd wel leuke films vind ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#5344
Quote from: buckler on April  7, 2023, 23:49:49Beeld of geluid Theo? Of 'wauw' op beide?
Altijd wel leuke films vind ik.
Beeld is gewoon goed, maar audiotrack is echt wel indrukwekkend. Zeker in het laag.
Samen echt spektakel!

reza

Ik vind DTS-X ook het beste formaat.
Veel dynamischer dan Atmos.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on April  8, 2023, 09:58:39Ik vind DTS-X ook het beste formaat.
Veel dynamischer dan Atmos.
Vaak totaal onrealistische bombastische mixes, als je daar van houdt dan is het je ding. IMO is het iets voor superheldenfilms, transformers en dat soort onzin.
Atmos mits goed gemastered is een realistische weergave als de werkelijkheid. En de werkelijkheid is meestal geen spektakel  ;)

reza

Ik vind dat waar Atmos soms steekjes laat vallen ( althans diegene die het het afgemixt ) het beter wordt gedaan met DTS-X. In scènes waar er veel gebeurt, met actie of wat dan ook, is atmos soms wat terughoudend en DTS-X valt in dat gat :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on April  8, 2023, 09:58:39Ik vind DTS-X ook het beste formaat.
Veel dynamischer dan Atmos.
Ik denk dat het helemaal niks te maken heeft met het formaat, maar met de engineer aan de knoppen. Ik kom echt niks tekort bij native Atmos mixen.

Qua upmixer vind ik Dolby toch echt de betere vanwege de door Kjelt genoemde redenen.

Maar ik kreeg gisteren in elk weer hetzelfde gevoel dat ik als tiener in de bioscoop had toen bij Jurassic park de eerste keer het sublaag klonk en de T-rex arriveerde.. Ik blijf me ook telkens weer verbazen over de fantastische sound die ik inmiddels heb weten te realiseren in de Teejooscoop!😎 Je bent er gewoon!

Staaled

DTS:X heeft een andere speaker-layout dan Atmos.

Mogelijk dat de Trinnov dat optimaal remapped, maar op het laag na ( Atomic blonde schiet mij nu even te binnen ) ben ik met een Atmos setup en Marantz processor niet onder de indruk geraakt van DTS:X.
De pans en bubble gebeurt iets mee. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)