Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: papaleo on January  1, 2023, 10:20:15
Halleluja..., praise the lord!!
Heeft lang geduurd maar uiteindelijk (heeft Teejoo ook het licht gezien) overstag gegaan... ;)
Èn...uhh 1:1 rips/disc's hoef je eigenlijk niet zelf te kopen/aan te schaffen heh  :D ::) en aangezien jouw opvallende koopgedrag wat dit betreft zou je daar in 2023 flink op kunnen besparen,maar dat wist je volgens mij al wel  ;)

In ieder geval een Happy,gezond en een mooi film kijk 2023 gewenst... :popcorn:
Ja, maar toch voelt het goed als je 100% zeker zelf de rip hebt gemaakt. Maar voor sommige films kan ik er me alles bij voorstellen.

Ik ga je nog een PM sturen ;-)

Teejoo

#5301
Vandaag Fantastic Beasts: The Secrets Of Dumbledore op Uhd. Ik vond hem wat tegenvallen.
Film zelf was mwah, beeld best wel soft en de zijkanten constant uit focus. Geluid ging wel nadat ik hem harder had gezet. Heel vreemd omdat hij beeld en geluidstechnisch in de reviews heel goed omschreven wordt..


Valkyrie

Quote from: Teejoo on January  7, 2023, 08:56:56
Vandaag Fantastic Beasts: The Secrets Of Dumbledore op Uhd. Ik vond hem wat tegenvallen. Film zelf was mwah, beeld best wel soft en de zijkanten constant soft. Geluid ging wel nadat ik hem harder had gezet. Heel vreemd omdat hij beeld en geluidstechnisch in de reviews heel goed omschreven wordt..

Toevallig hebben wij deze film ook gisteravond gekeken. De verhaallijn wordt aardig opgerekt, waarmee er niet veel snelheid in de film zit. Daarnaast vind ik het ook erg jammer dat Grindelwald door een andere acteur gespeeld wordt. Het is echt even wennen...
Qua beeld had ik het idee dat deze film is gemaakt voor 3D. Veel elementen die in het midden van het beeld zitten/vallen en dat sluit ook bij jouw opmerking dat de randen constant soft overkomen.

Opzich vond ik de film wel aardig, maar het is meer van hetzelfde in deze reeks.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

Quote from: Valkyrie on January  7, 2023, 09:23:08
Toevallig hebben wij deze film ook gisteravond gekeken. De verhaallijn wordt aardig opgerekt, waarmee er niet veel snelheid in de film zit. Daarnaast vind ik het ook erg jammer dat Grindelwald door een andere acteur gespeeld wordt. Het is echt even wennen...
Qua beeld had ik het idee dat deze film is gemaakt voor 3D. Veel elementen die in het midden van het beeld zitten/vallen en dat sluit ook bij jouw opmerking dat de randen constant soft overkomen.

Opzich vond ik de film wel aardig, maar het is meer van hetzelfde in deze reeks.
Zou het dat zijn? Ik heb het nog wat duidelijker omschreven. Alleen het midden was redelijk scherp, maar toch altijd soft. De zijkanten gewoon uit focus. Ik krijg dan altijd de neiging om de scherpte van mij lens te checken..

Valkyrie

Quote from: Teejoo on January  7, 2023, 09:49:13
Zou het dat zijn? Ik heb het nog wat duidelijker omschreven. Alleen het midden was redelijk scherp, maar toch altijd soft. De zijkanten gewoon uit focus. Ik krijg dan altijd de neiging om de scherpte van mij lens te checken..

Voor mij was de scherpte prima. Het viel mij alleen juist op dat vooral bepaalde elementen/objecten scherp werden weergegeven. Bijvoorbeeld de scène in het huis van zijn broer met de bloed-amulet. Dan wordt deze scherp weergegeven terwijl de rest allemaal vervaagt. Dit soort beelden werden veelvuldig toegepast, bijvoorbeeld ook bij de brandende veer van de Phoenix.

Als je de scene op straat tussen Dumbledore en Koenraad zie je ook specifieke elementen die dan scherp zijn, zoals de druppel naar Koenraad. Dat lijkt mij een typische 3D-scene, terwijl er geen 3D-versie van de film is.
Het zal dan ook de manier van filmen/masteren zijn die dit effect geeft.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

reza

Beeld en geluid zijn indd matig.
De enige scène die ik wel redelijk vind klinken is
die in de stad als de twee wizzards het tegen elkaar opnemen. De rest van de film vond ik onder maats.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on January  7, 2023, 11:32:14
Beeld en geluid zijn indd matig.
De enige scène die ik wel redelijk vind klinken is
die in de stad als de twee wizzards het tegen elkaar opnemen. De rest van de film vond ik onder maats.
We zijn het eens!  :D

reza

#5307
Gelukkig :D het nieuwe jaar begint goed.
Quote from: Teejoo on January  7, 2023, 12:42:51
We zijn het eens!  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Vanavond Kill me three times aan het kijken op blu-ray. Leuke film, verrassend goed geluid en erg mooi beeld!


Teejoo

#5309
Vanavond Moonfall gekekeken op UHD.. Holy sh*t wat een audiotrack. Echt fantastisch spectaculair! M'n bank staat een halve meter verder volgens mij 😎. Dat laag!😳. Idem beeld, zie screenshot.

95226730-3F52-4EA2-9A6C-B096B5EFE01F.jpeg

Remco

Ha ha ha, ja die gaat lekker op de JL. En heb ik mij uitermate bij vermaakt.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Staaled

#5311
Het beeld en geluid zijn mij niet bijgebleven, waarschijnlijk omdat het via streaming ging.

Wel een film die je gezien moet hebben wegens de totale nonsens. Ik kwam iig niet meer bij en heb
hem dan ook aangeraden binnen de vriendengroep.  :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

StefaanD

Hey Theo, vraag me af hoeveel schijven en welke capaciteit aan schijven je nu in je unRAID server hebt hangen? Indertijd was het idee dat je ongeveer 1200 films zou 1:1 rippen, dus vermoed dat minstens 10TB schijven welke je hebt.

Zelf nog altijd tevreden over mijn server, maar mijn ganse collectie rippen zal wellicht niet snel gebeuren, heb een flink groter aantal films dan 1200. Of ik zou ze moeten omzetten naar H.265 wat minder ruimte inneemt, maar dat wordt dan wel een werk van lange adem ... en hogere elektriciteitskosten  :colgate:

Teejoo

#5313
Quote from: StefaanD on January 29, 2023, 17:20:35Hey Theo, vraag me af hoeveel schijven en welke capaciteit aan schijven je nu in je unRAID server hebt hangen? Indertijd was het idee dat je ongeveer 1200 films zou 1:1 rippen, dus vermoed dat minstens 10TB schijven welke je hebt.

Zelf nog altijd tevreden over mijn server, maar mijn ganse collectie rippen zal wellicht niet snel gebeuren, heb een flink groter aantal films dan 1200. Of ik zou ze moeten omzetten naar H.265 wat minder ruimte inneemt, maar dat wordt dan wel een werk van lange adem ... en hogere elektriciteitskosten  :colgate:
Ik gebruik 16TB schijven, 6 voor data (96TB), 2 parity. Ik heb nu 62.2TB in gebruik met 1388 films.

Ik kijk nu eigenlijk ook alles via de server en dat bevalt prima. Ben zelfs van plan mijn reserve Panasonic speler UB9000 te gaan verkopen.

StefaanD

Goed om te zien dat het allemaal gelukt is. Kan me nog herinneren dat het begin van het rip proces niet van een leien dakje liep, want sommige discs werden niet herkend, maar niet meteen gevonden hoe je dan opgelost hebt?

Teejoo

#5315
Quote from: StefaanD on January 29, 2023, 20:31:38Goed om te zien dat het allemaal gelukt is. Kan me nog herinneren dat het begin van het rip proces niet van een leien dakje liep, want sommige discs werden niet herkend, maar niet meteen gevonden hoe je dan opgelost hebt?
Toen de Pioneer UHD drives door MakeMKV ondersteund werden was dat issue zo goed als opgelost. Slechts een handvol discs die niet is gelukt op zo'n groot aantal. Ik heb met 4 drives (2 verschillende typen) geript. Dat geneuzel met de flashed blu-ray drive is gewoon half werk.

En alles full backup, dus ook geen gedoe met kiezen welke stream.

Teejoo

Totaal incl iTunes

StefaanD

Goed om te lezen dat de Pioneer UHD nu netjes ondersteund wordt. Zelf nog altijd geen 4K hier, en maar een handvol 4K schijven in bezit waaronder ook Resident Evil, een van mijn guilty pleasures en van jou blijkbaar ook  ;)

Zoals eerder gezegd, mijn ganse collectie rippen zit er niet in, dan zou ik al een rack model moeten op de kop tikken met flink wat schijven en dito stroomverbruik. Dat wordt dus een selectie maken.

In mijn Design Node kan ik 10 schijven hangen en momenteel zijn de grootste schijven 10TB, een voor parity en een dataschijf + nog twee kleinere schijven.

Heb zelf de WD Ultrastar HC550 18TB op het oog om de kleinere schijven te vervangen en een nieuwe parity schijf in te zetten. Zou dan ook een PCI SATA kaart nodig hebben, want heb maar 6 SATA poorten op het moederbord, ik vermoed dat jij ook een dergelijke kaart in je server hangen hebt? Als dat zo is, welke is dit dan?

Nog genoeg te doen dus op mijn unRAID server :smile:

Teejoo


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

StefaanD

Die kaart aangekocht via eBay dan, of nieuw gekocht en zelf geflashed naar IT mode?

PascalP

Exact die link van Teejoo, wordt geleverd incl de juiste FW al erop en 2x SAS->SATA kabels voor in totaal 8 aansluitingen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

StefaanD

#5322
Ik moet er grandioos overheen kijken, maar ik zie geen externe link, gewoon een naar een ander draadje op htforum.

[Edit] gevonden, staat wat hoger in dat gelinkte draadje. Waarvoor dank 🙏

PascalP

Quote from: StefaanD on January 30, 2023, 16:34:32Ik moet er grandioos overheen kijken, maar ik zie geen externe link, gewoon een naar een ander draadje op htforum.

[Edit] gevonden, staat wat hoger in dat gelinkte draadje. Waarvoor dank 🙏

Ah, was alleen een plaatje zie ik nu, afijn, hier alsnog de link:

https://www.ebay.nl/itm/163093721417?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=sZOCoGZYQH2&sssrc=2349624&ssuid=y5Og5qYaQmm&var=&widget_ver=artemis&media=COPY
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono