Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Teejoo


Teejoo

#5251
Afgelopen dagen de bekabeling en voedingen in het rack in orde gemaakt nu de nieuwe inrichting vaststaat. Switch is dus vervangen door de Zyxel XGS1250-12 Multi-Gigabit Switch met daarin SFP+ poorten waardoor ik direct de glasvezel kan inprikken. Scheelt weer een kastje. Ik gebruik de glasvezel om een effectieve galvanische scheiding te creëren tussen de switch in de meterkast en de gehele AV-set.

Alle voedingen van de switch, Hue bridge, accespoint, extender etc zijn vervangen door ifi of Keches, waarbij alles behalve de Gigabit Ethernet Fiber Media Converter (meterkastzijde) is ingeprikt in 1 van de 2 dedicated 230V AV groepen.

Kortom, het zijn echt de puntjes op de i aan het worden.

PascalP

Mooi Teejoo! Is hier idd ook het plan om middels SFP+ een dedicated switch in de HT te plaatsen, idem overigens voor de Unraid server, hiervoor wil ik ook nog een SFP+ insteekkaart voor kopen, gewoon omdat het kan :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Leuke nette switch. Ik zie 21Watt max en kwa geluid : 0/34 (min/max, dBA)
Springt de fan aan bij jou? En hoor je hem dan ?

Teejoo

#5254
Quote from: riwi on November 13, 2022, 17:44:52
Leuke nette switch. Ik zie 21Watt max en kwa geluid : 0/34 (min/max, dBA)
Springt de fan aan bij jou? En hoor je hem dan ?
Er zit helemaal geen fan in. Hij wordt wel warm vergeleken met de oude, maar dat las ik ook in reviews. Als hij een fan zou hebben zou ik hem ook niet hebben gekocht.

Achteraf had ik wellicht wel beter de managed versie kunnen kopen omdat je daar wellicht de leds kunt uitschakelen. Nu moest dat o.a. met tape en zwarte stift.

Deze is het: https://www.amazon.nl/dp/B0849LBNZ7/ref=cm_sw_r_api_i_8ABWP4H26642WA1SNF7W_0?_encoding=UTF8&psc=1

riwi

#5255
Leds uitschakelen heb ik bij mijn managed switches nog nooit gezien. Ik heb Cisco's , HP en Netgear.

Ik had dat van het geluid gevonden in de spec sheet :
https://download.zyxel.com/XGS1250-12/datasheet/XGS1250-12_3.pdf

Daar staat dan min/max 0/34dBa daarom nam ik aan dat er een fan in zat.

Maar jij hebt dus niet de 1250-12 maar de 1010-12 Dat zal het zijn.
De managed versie heeft waarschijnlijk wel een fan die aanslaat af en toe, als het nodig is.

Teejoo

#5256
Mooi dat Amazon UK en US al zijn gestart met hun 4K aanbiedingen. Ik heb m'n wishlist en meer al bijna helemaal kunnen bestellen 😎. (Bovenste 2.5 rij + Daniel Craig 5 collection)

De collectie wordt steeds mooier!

WilliamB

Mooie aankoop. Veel kijkplezier  :headbanging:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

PascalP

En gefeliciteerd  :pompom:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo


Teejoo

#5260
Vanavond de UHD van The House with a Clock in Its Walls aan het kijken.

Leuke film, met een echt fantastische audiomix, ondanks dat hij 'maar '7.1 is! Niet vergeten de upmixer te gebruiken dus! Echt referentie op alle gebieden. Zo moet dat.


Marco66

Erg leuke film id met erg mooie audio id!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Wat bedoel je met upmixer gebruiken?
Het is toch een Atmos track?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#5263
Quote from: reza on November 27, 2022, 08:47:19
Wat bedoel je met upmixer gebruiken?
Het is toch een Atmos track?
Nee, een 7.1 DTS-MA track. Het is de UK editie. De US editie heeft wel een Atmos track zie ik. Ben ik niet gewend van die Britten.

Maar goed, de vraag is of dat nog veel uitmaakt gezien dit resultaat.

buckler

Quote from: Teejoo on November 27, 2022, 11:09:18
Nee, een 7.1 DTS-MA track. Het is de UK editie. De US editie heeft wel een Atmos track zie ik. Ben ik niet gewend van die Britten.

Maar goed, de vraag is of dat nog veel uitmaakt gezien dit resultaat.

Misschien zelfs wel beter????
Ik vond van de week de film Fury ook beter met DTS HD Master en de upmixer dan de Atmos track.

Maar ik ga hem zeker even checken :exclamation:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Aha, ik vond het al vreemd bij mij is hij gewoon Atmos en deze ziet en klinkt inderdaad geweldig.
Ik gebruik deze vaak als demo, het stuk waar ze naar het graf gaan om die "gozer' te ontwaken en dan tot de scène erna.. wauw.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Raymen

Hee reza weet jij zo waar dat stukje zit
Hoef ik niet heel de film door te zoeken

Was er niet een topic met demostukken zoals deze
Kan het zo niet vinden
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

reza

Ik zal morgen even voor je kijken, ik weet precies waar het is maar geen tijdlijn uit mijn hoofd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#5268
Quote from: Raymen on November 27, 2022, 12:04:27
Hee reza weet jij zo waar dat stukje zit
Hoef ik niet heel de film door te zoeken

Was er niet een topic met demostukken zoals deze
Kan het zo niet vinden

Wat later als gepland...
Vanaf 49,30 tot 55,30 min.
Maar de hele film is top gemixed!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Vanavond bullet train aan het kijken op UHD.. Er leuke film!

Beeld en geluid zijn simpelweg referentie! De Teejooscoop kan weer shinen :D


bmateijsen

Vond de film ok.... Erg Tarantino wannabe....

Teejoo

Quote from: bmateijsen on December 16, 2022, 22:38:06
Vond de film ok.... Erg Tarantino wannabe....
Het was idd wel die stijl, ook wel Guy Richie. Maar dat maakt hem niet minder leuk. Heb echt gelachen.

En dus erg goed beeld en geluid.

reza

Geluid vond ik persoonlijk behoorlijk achterblijven op het beeld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#5273
Quote from: reza on December 17, 2022, 10:02:47
Geluid vond ik persoonlijk behoorlijk achterblijven op het beeld.
Zijn we het weer niet eens Reza! :D

Ik vond dat alleen met de treincrash. Dat kon beter (lees heftiger)  Maar verder een mooi gebalanceerde track met mooi laag en constant surround activiteit. Dat flesje water dat rechts van voor naar achteren rolde bijvoorbeeld, echt geweldig hoe je dat naadloos kon volgen.

buckler

Quote from: Teejoo on December 17, 2022, 12:42:47
Zijn we het weer niet eens Reza! :D

Ik vond dat alleen met de treincrash. Dat kon beter (lees heftiger)  Maar verder een mooi gebalanceerde track met mooi laag en constant surround activiteit. Dat flesje water dat rechts van voor naar achteren rolde bijvoorbeeld, echt geweldig hoe je dat naadloos kon volgen.

Dat mag  :D :D :D

Ik vond het ook een gweldige film... en al helemaal op video gebied. Prachtige highlights bv. Echt van genoten. Audio weet ik eigenlijk niet meer want het is alweer een maand of twee geleden denk ik.
En dat flesje Theo: Wij hebben niet allemaal een Trinnov he  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek