Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PascalP

Quote from: Teejoo on January 25, 2021, 19:08:23
Spades passen op zich heel goed, alleen is die hoek niet handig. En de spades op z'n kop gaat net niet met de WBT spades. Maar voor de surrounds die je aan de muur wilt bevestigen kun je idd alleen bare wire doen.

Welke muurbeugel gebruik jij?

S150T's met de originele beugel, die schuifplaat zeg maar.
Jammer dat de spades niet passen omgedraaid, heb zelf van die QED airlocs, die zijn iets compacter maar zal ook niet gaan vrees ik.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Het stomme is dat het op deze manier geen nut heeft om de connectors te verzinken in de speaker. Ze hadden ze beter gewoon tegen de achterzijde kunnen schroeven. Dan liep alles vertikaal plat omlaag.

PascalP

En hoe verging avond 2 in de Teejooscoop?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#3828
Quote from: PascalP on January 26, 2021, 08:27:30
En hoe verging avond 2 in de Teejooscoop?
Wisselend. En de zin dat het me opvalt dat het film/stem afhankelijk is hoe een film klinkt. En dan vooral de center, omdat het daar het meeste opvalt. Gisteren stukken van diverse films getest (Passengers, Lucy, Oblivion, Jumper). Dat klonk goed, mooi dynamisch en ruimtelijk. Echter films met vaak vrouwelijke / kinderen dialogen klonk het wel iel en wat nazaal. Vooral bij de wat oudere films, zoals gisteravond Bridget Jones. Ik denk echter dat dat ook wel bij het karakter van een studiomonitor hoort: it is what is is.

Sowieso valt me op dat de center ondanks dat alle 3 de fronts gelijk zijn toch best anders klinkt dan L&R. Zo zie je toch dat de plaats veel uitmaakt. Je ziet dit ook in de meting dat hij veel eerder afvalt in het laag. Dat is echter ook wel een leermoment in de zin dat de center dus niet persé gelijk hoeft te zijn. Het gaat gewoon om het eindresultaat.

Daar ga ik dus nog even op inzoomen door de center meer tegen de muur te plaatsen.




CinéHome

En als je zegt eerder afvalt, wanneer is dat dan?
Want zoals ik het lees, is het de center die correct afvalt en de fronts die een (ongewenste) boost krijgen in de hoeken.

Dat het soms wat nasaal of dun klinkt uit de center, heeft volgens mij dan veel meer met de sub te maken. Dat effect heeft doorgaans alles te maken met de regio 70-90Hz of wat ruimer. Als daar een dip zit, krijg je dat effect.

Als het niet in de meting zichtbaar is, is het een gebrek aan midbass slam in dat gebied.

Op welke slope heb je de crossovers staan? Hoeveel db/octaaf afval?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

En wat de 3 identieke frontspeakers betreft...
Uiteraard bepaald de plaatsing een groot deel van de klank. Maar precies de compacte gesloten vorm en de 80Hz crossover (met afval vanaf 100Hz of soms hoger), zorgen ervoor dat die invloed tot een minimum beperkt wordt.

Hoe de trinnov werkt weet ik niet. Maar in dirac zou ik de 3 fronts in 1 gezamenlijk profiel steken. Met indien nodig een geforceerde stijle afval onder 100Hz.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Quote from: Teejoo on January 26, 2021, 09:43:06
it is what is is.


Dat denk ik vooral, ze verbloemen niks, iets met 'lipstick on a pig' of hoe gaat die uitdrukking ook alweer :P
Een slechte (of mindere) mix blijft gewoon slecht (of minder) en wordt misschien alleen nog maar meer geaccentueerd door de MK's, zeker bij mij icm Klasse D kan het soms wel eens goed opvallen.

Plaatsing zal zeker verschil maken, dat viel bij mij ook heel erg op omdat bij mij de center bijna op de grond staat en omhoog richt en ik dus wel wat reflecties van mijn plafond erbij krijg. Meetresultaat in REW was echt wel heel verschillend tussen L/R en C. Sindsdien heb ik dan ook mijn plafond op die plekken aangepakt maar nog geen nieuwe meting gedaan.
Ik draai overigens wel compleet zonder EQ, enkel een klein beetje bij 1 piek op 1 vd 2 subs maar.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Een heel eenvoudige manier om de invloed van de plaatsing van de center te testen, is met een virtuele center. Soms heb ik ook het idee dat de stemmen wat ingesloten klinken, doorgaans met voice overs. Maar als je met een virtuele center krek hetzelfde ervaart, dan weet je dat het in de opname zit en niet in de center.  :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

raindog

Quote from: Teejoo on January 26, 2021, 09:43:06
Sowieso valt me op dat de center ondanks dat alle 3 de fronts gelijk zijn toch best anders klinkt dan L&R. Zo zie je toch dat de plaats veel uitmaakt. Je ziet dit ook in de meting dat hij veel eerder afvalt in het laag. Dat is echter ook wel een leermoment in de zin dat de center dus niet persé gelijk hoeft te zijn. Het gaat gewoon om het eindresultaat.

Wat Michel ook al zegt, de plaatsing bepaald een groot deel van de klank en is in die zin zeker zo belangrijk als het hebben van gelijke speakers. Je zou de center eens op gelijke hoogte kunnen plaatsen, en op gelijke afstand tot de luisterplek, als je LR speakers. Puur om te ervaren wat het doet wanneer je een akoestisch transparant doek zou gebruiken.

Ik gebruik rondom vijf identieke speakers. De LCR-speakers staan op dezelfde hoogte en op vrijwel gelijke afstand van de luisterplek. Dan nog is er (vooral in het laag) een klein verschil in sound, puur omdat de LR speakers beïnvloed worden door de hoeken van de ruimte en de center niet. Omdat ik voor LCR dezelfde curves gebruik trekt Dirac die klein verschillen wel mooi recht, in de praktijk klinkt het heel homogeen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Even kort: speakers staan idd op 80Hz, 24dB afval.

Ik gebruik ook dezelfde target curve voor de speakers. Hij trekt het wel helemaal recht, maar desondanks klinkt het dan niet 'lekker'/natuurlijk.

Ik ga nog een nieuwe meting doen. De subs stonden ook wat zacht.

Maar wel opvallend dat het dus echt verschilt per film.

CinéHome

Een algemeen kenmerk van 'correctere' weergave is helaas/gelukkig, dat je effectief ook beter de kwaliteit van de opname kan horen.
Dat kan soms wat tegen vallen, al hoeft dat niet zo te zijn. Kan ook een vorm van gewenning zijn.

Ik ben soms nog het meest gecharmeerd van bvb een scène met een banaal gesprek aan de keukentafel. Dat klinkt ook als een banaal gesprek aan de keukentafel. Wat 'kaal'. Maar daar zit net de kracht. Je zit mee aan die keukentafel. :D

De subs moeten zeker hard genoeg staan. Als het goed is, kan een beetje 'hot' zelfs helemaal geen kwaad.

De 24db roll off is ideaal. Maar misschien niet voor de JLs. Ik weet niet of die niet eerder gebaat zijn bij 18db of zelfs 12.
Maar ook dit is te testen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

BTW ... referentie materiaal zijn films gemixt op M&K.
Lord of the Rings bijvoorbeeld, maar dan wel de UHD variant dacht ik.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richard70…

Het zelfde als wat Teejoo ervaart , ervaarde ik ook.
Sommige stukken klinken zeer goed , anders een stuk minder.
Dat het aan de opname ligt geloof ik wel, maar je wilt eigenlijk dat alles redelijk tot goed klinkt.
Ben dan ook zeer benieuwd of dit te realiseren is.
Het was voor mij tot nu toe, steeds de reden om het niet te doen.
Plus dat de center door zijn hoogte wat lastig te plaatsen is op audiomeubel.
Phantom center heb ik ook wel eens overwogen, maar heb dan toch het idee dat ik veel informatie ga missen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richi

Mbt phantom center: toen ik de Tannoy Dimensions rondom had staan (vier maal TD-8) heb ik er ook een TDC bij uitgeprobeerd. De mooiste center ooit door Tannoy gemaakt, 5k nieuwprijs. Ik vond het uiteindelijk met phantom center in mijn ruimte beter klinken. De TDC center was erg 'plaatsbaar' tijdens het luisteren, terwijl bij de phantom center de plaatsing van stemmen e.d. optimaal was tussen de fronts. Iets waar de TD-8s dan ook in uitblonken. En de Aragon Stage One mixte het front kanaal erg netjes naar de L en R kanalen. Ik vond het zonder TDC beter klinken, iets dat ik nooit had verwacht.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CinéHome

Zelf ook een groot voorstander van top L / R met fantoom center. Zal bijna altijd beter resultaat geven dan budgettair afgeslankte types met een slecht geplaatste center.

Niet in alle gevallen natuurlijk. Maar ik heef klanten vaak de keuze tussen 2 actieve MPS2520P (actieve versie van de S150) of 3 S150s. Prijsverschil: €5.600 voor optie 1 en €4.800 voor optie 2. En met die €1.200 verschil koop je niet de versterking die in de actieve zit.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richard70…

Maar dit werkt alleen als je echt in de midden gaat zitten toch? Met drie op de bank film kijken lijkt me behelpen dan. Maar misschien zie ik dat verkeerd
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CinéHome

De afstand tussen L/R en de luisterafstand zijn zeker bepalende factoren.
Maar als dat ok is én de afregeling is perfect (met een totale transparantie en geen enkel te lokaliseren kastresonnantie of vervorming vanwege poort of rolrand) dan hoeft het geen compromis te zijn.
Maar ik geef het toe, dat zijn nogal wat voorwaarden.

Bij ons werkt het best. 3 op de bank - 3m van de luidsprekers die 3m uit elkaar staan.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richard70…

Quote from: MichelDW on January 26, 2021, 14:36:33
De afstand tussen L/R en de luisterafstand zijn zeker bepalende factoren.
Maar als dat ok is én de afregeling is perfect (met een totale transparantie en geen enkel te lokaliseren kastresonnantie of vervorming vanwege poort of rolrand) dan hoeft het geen compromis te zijn.
Maar ik geef het toe, dat zijn nogal wat voorwaarden.

Bij ons werkt het best. 3 op de bank - 3m van de luidsprekers die 3m uit elkaar staan.

Dat gaat voor mij niet werken . Niet op 2,4 mtr afstand en L/R 2,4 mtr uit elkaar.
Als ik 30cm op zij ga zitten is het sterobeeld een heel stuk minder
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CinéHome

Quote from: rdebruin on January 26, 2021, 14:46:50
Dat gaat voor mij niet werken . Niet op 2,4 mtr afstand en L/R 2,4 mtr uit elkaar.
Als ik 30cm op zij ga zitten is het sterobeeld een heel stuk minder
Met jouw HUIDIGE set, bedoel je dan.
En als je stereo luistert is dat nu toch net zo?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Richard70…

Ja daarom, of veranderd dat met MK?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CinéHome

Quote from: rdebruin on January 26, 2021, 17:12:21
Ja daarom, of veranderd dat met MK?
Met een goed gesloten ontwerp en een gesloten snel (push pull) laag wel imo.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

buckler

#3846
Zo zie je maar dat meningen en smaken verschillen...
ik heb ook een jaar of twee terug eens geprobeerd met een phantom speaker set up en ik vond het zonder center echt een klap minder klinken, maargoed dat was inderdaad met mijn Nautilussen en niet met Mk.
Ga in ieder geval er geen risico meenemen en heb dus ook gewoon 5 active besteld.
Dat Theo soms andere klanken of types geluid verschillen hoort bij verschillende films is inderdaad simpelweg dat de MK's alles laten horen zoals het hoort. Ik had exact hetzelfde toen ik naar mijn ICE versterker ging jaren terug en toen kreeg ik met mijn Nautilussen ook dat idee.
De center iets minder ver naar voren gezet en dichter met zijn achterkant tegen de kast ,afgeregeld en het was weer over het algemeen hetzelfde maar ook weer iets minder goed bij top audio opnames.
Daar zal je een keuze in moeten maken en is toch echt een dingetje als je naar beter kwaliteit speakers gaat die alles laten horen zoals de opnames bedoeld zijn.
Voor mezelf ben ik dit al voor want ga mijn center speaker 'verzonken' in mijn tv/audio meubel maken zodat hij wat dichter bij het scherm komt en wat hoger kan. Is waarschijnlijk een compromis maar een center ver mijn (woon)kamer in ben ik ook aardig beu vandaar. We zien wel wat dat word.
Ik heb het in mijn vriendenkring al meer gehoort dat het audio gedeelte aardig wat invloed heeft op de kwaliteit van de opnames en vooral met center speakers en die gasten hebben echt duur spul staan waar ik bij verbleekt.
Wist dit natuurlijk al dat dat bij video ook zo was maar blijkbaar ook bij high end audio.
Mijn NX9 bv geeft alles weer zoals het opgenomen is... shit erin shit eruit zoals de Amerikanen dat zo mooi kunnen noemen. Maar heb je een top opname dan geloof je ook werkelijk je ogen niet zo mooi. Dat is met audio niet anders.
Denk dat je ook eens moet proberen met je center speaker iets meer naar achteren Theo en meer richting je scherm.
Proberen kost niks.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Robbo

Quote from: buckler on January 26, 2021, 18:17:20
Zo zie je maar dat meningen en smaken verschillen...
Inderdaad want ik draai (Chord/N802) juist al weer vele jaren zonder center, om precies de redenen die Michel aandraagt. 
Daardoor kan ik mijn scherm nog lager zetten (30cm van de grond) en komt het dialoog meer 'uit' het scherm.   Nou zit ik nagenoeg altijd in de midden maar ook off center gaat het best, ook al mis je daar wel een center. Maar mijn bezoek vind het altijd fantastisch in elk geval :)

CinéHome

#3848
Het heeft ook met perceptie te maken. Ik geef wel eens een demo met 2 fronts en een center die niet is aangesloten. Dat wordt dan vrijwel nooit opgemerkt. Maar wanneer hij er niet staat, hebben mensen hem vaak 'gemist'.  ;)

Nu ga ik hier geen pleidooi houden om de center speaker af te schaffen. Alleen al inzake absolute output, voegt hij natuurlijk best wat toe. Maar de redenering die vaak wordt gemaakt ... "ik kan de center niet kwijt in de woonkamer ... dus ik vergeet het maar", is vaak jammer en hoeft niet te kloppen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

papaleo

#3849
Toen ik nog met de Parasound Pre/versterking en de Tannoy TD serie draaide en ik de TDC uit mijn setup gehaald had speelde ik voor langere tijd met een 'phantom' center aangestuurd door de 2 TD10's en dat klonk onwijs goed...ik miste in het begin soms het geluid van de dialogen die meer pint-pointing waren maar na verloop van tijd had ik niet meer door dat er geen centerspeaker meer stond.

Nu ik afgelopen tijd aan het klooien ben geweest met mijn centerspeaker geluid van mijn Monitor Audio PLC ben ik dit ook eens met de Monitor Audio's gaan proberen maar dat viel vies tegen en dan met name de dialogen deze waren niet daar waar ze moesten zijn het was in mijn (ogen) oren niet meer natuurlijk.
Een kanttekening....ik had niet RP er over laten gaan zonder de center...wellicht had het dan 'misschien' dan wel beter geklonken....

Dus ik denk dat het ook veel uitmaakt met welke speakers,processor/versterking en in welke ruimte je dit wil gaan doen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels