Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: papaleo on December  3, 2020, 19:15:00
Toevallig hoorde ik/we vanmiddag ook wat brommen bij Richard...
Dat bleek achteraf de poes/kat te zijn die voor de Arcams lag te 'snurken'  :D

:clapping: :clapping: :clapping:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Teejoo

#3526
Quote from: papaleo on December  3, 2020, 19:15:00
Toevallig hoorde ik/we vanmiddag ook wat brommen bij Richard...
Dat bleek achteraf de poes/kat te zijn die voor de Arcams lag te 'snurken'  :D
:D

Het is idd een aardlus. Daarom even een triggerkabel aangesloten en het is meteen doodstil. Wel vreemd dat beide andere eindversterkers er geen last van hebben.

Maar wel blij dat het is opgelost. Datzelfde geklooi had ik met de P429, waar Jos nog veel meer kunstgrepen heeft moeten doen.

Teejoo

#3527
Was ook wel grappig bij de winkel: ik had de leen Arcam dus teruggebracht. Staan er 3 oudere Duitse heren in de zaak die volgens mij ook naar mooie dingen aan het kijken en luisteren waren. Ziet een persoon de Arcam doos, en geeft meteen aan 'prachtige versterker'.
10 Seconden later komt de verkoper met mijn 3 dozen op de steekkar langs op weg naar de auto..

Hij staat zich nu nog te bedenken wat iemand met zoveel eindversterkers moet.  :)

jossie

Hebben alle Arcam kanalen mijn kabels Theo? Zitten er dus geen andere tussen?
Omni !

Teejoo

Quote from: jossie on December  3, 2020, 20:24:22
Hebben alle Arcam kanalen mijn kabels Theo? Zitten er dus geen andere tussen?
Nee, allemaal jouw kabels.

jossie

Ik heb me ook niet gerealiseerd dat je weer Arcam's hebt gekocht... dat was toch de... [emoji6]

Met de trigger bedoel je niet dat de brom weg is omdat de eindtrap in standby gaat?

Ik zal iig met Arcam mailen, ben benieuwd hoe de chassis aangesloten zijn.
Omni !

Teejoo

Quote from: jossie on December  3, 2020, 20:30:58
Ik heb me ook niet gerealiseerd dat je weer Arcam's hebt gekocht... dat was toch de... [emoji6]

Met de trigger bedoel je niet dat de brom weg is omdat de eindtrap in standby gaat?

Ik zal iig met Arcam mailen, ben benieuwd hoe de chassis aangesloten zijn.
Nee, gewoon de trigger ertussen gezet en meteen stil met de amp aan uiteraard.

jossie

Bijzonder dat de 240's er geen last van hebben... misschien zitten er in de 720 meer trafo's?
Ik zoek het even uit Teejoo, voor nu opgelost en lijkt me ook wel ok.
Omni !

vik

Ik heb online al naar een foto gezocht maar nergens een foto van de binnenkant van deze Arcam serie. 

Quote from: jossie on December  3, 2020, 20:43:46
Bijzonder dat de 240's er geen last van hebben... misschien zitten er in de 720 meer trafo's?
Ik zoek het even uit Teejoo, voor nu opgelost en lijkt me ook wel ok.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Valkyrie

Quote from: vik on December  3, 2020, 21:09:16
Ik heb online al naar een foto gezocht maar nergens een foto van de binnenkant van deze Arcam serie.

http://www.tsmbg.com/arcam-pa720  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jossie

Enkele voeding, dubbele secundaire wikkelingen voor de vier voedingsspanningen. Daar zit iig geen oorzaak.

De XLR kabels van Teejoo zijn shield aan shell vanwege de aarding van de Trinnov en destijds de Classe's. In voorbereiding op het inmiddels voorbije klasse D feest zijn de eerdere kabels van de vier kanaals Arcam omgeruild voor identieke Trinnov-Classe kabels.

Nu de nieuwe Arcams zweven (geen aarding) en Arcam zich mogelijk niet aan AES48 houdt moeten we even uitzoeken wat er speelt.

De trigger kabel zorgt ws voor een harde verbinding tussen de Trinnov ground en de Arcam, daarmee de brom eliminerend...

Het blijft feest!
Omni !

Kjelt

Quote from: jossie on December  3, 2020, 21:32:22
Het blijft feest!
Tja Jossie die engelse audio merken zijn zo eigenwijs als de **** , ze schijnen daar ook links te rijden  :D

jossie

Ik moet je helaas gelijk geven, maar zal zeker goed komen.
Omni !

Richard70…

Quote from: papaleo on December  3, 2020, 19:15:00
Toevallig hoorde ik/we vanmiddag ook wat brommen bij Richard...
Dat bleek achteraf de poes/kat te zijn die voor de Arcams lag te 'snurken'  :D

:D
Hadden we nog geluk dat de hond niet boven was  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

#3539
Maar mooi dat het is opgelost. Vind niks zo vervelend als iets nieuw uit de doos komt en niet naar behoren werkt.
Bij mij gingen de eerste keer de versterkers uit na 20 minuten.
Blijken ze automatisch in stand by modus te springen als ze niet genoeg volume moeten weergeven.
Na de ergernis  met wat bugs vd av40 in het achterhoofd, lagen ze bijna in de Oosterschelde tegenover me  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

#3540
Shield aan shell die ken ik nog niet. Zit hier nog een nadeel aan in de kwalitatieve zin? Het klinkt namelijk als een compromis.

Het effect van de trigger kabel moest ik ook even over nadenken. Die kunnen namelijk vanwege het antenne effect ook juist bijdragen aan problemen. Ik heb dat in het verleden mee gemaakt met klanten en een afgeschermde trigger kabel was vaak de oplossing.

Quote from: jossie on December  3, 2020, 21:32:22
Enkele voeding, dubbele secundaire wikkelingen voor de vier voedingsspanningen. Daar zit iig geen oorzaak.

De XLR kabels van Teejoo zijn shield aan shell vanwege de aarding van de Trinnov en destijds de Classe's. In voorbereiding op het inmiddels voorbije klasse D feest zijn de eerdere kabels van de vier kanaals Arcam omgeruild voor identieke Trinnov-Classe kabels.

Nu de nieuwe Arcams zweven (geen aarding) en Arcam zich mogelijk niet aan AES48 houdt moeten we even uitzoeken wat er speelt.

De trigger kabel zorgt ws voor een harde verbinding tussen de Trinnov ground en de Arcam, daarmee de brom eliminerend...

Het blijft feest!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on December  4, 2020, 08:02:53
Shield aan shell die ken ik nog niet. Zit hier nog een nadeel aan in de kwalitatieve zin? Het klinkt namelijk als een compromis.
Je hebt wat te lezen  ;)
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg2310203#msg2310203

jossie

Quote from: Kjelt on December  4, 2020, 09:12:55
Je hebt wat te lezen  ;)
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.msg2310203#msg2310203

Je was me net voor Kjelt  ;)

Bij post 60 in dat topic (van oud naar nieuw)  is een analyse geplaatst van Teejoo's situatie. Die is nu dus veranderd, ik ga Arcam lastigvallen  :D

Deze kun je ook nog even bekijken Vik:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141104.msg2585703#msg2585703
Omni !

Teejoo

Zojuist heeft Trinnov een nieuwe Beta erop gezet: kan ik de komende weken intensief testen aangezien ik toch opnieuw moet gaan meten etc.

Meteen al een bug ontdenkt  :)

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

#3545
Quote from: DVDmartinDVD on December  5, 2020, 16:33:41
Het houdt je bezig  :coffee:
Dat zeker, maar het meeste werk zit toch wel in het opnieuw inregelen van alles. Ook omdat de subs nieuw zijn er ik aan het stoeien ben met de target curve omdat de Arcam natuurlijk toch weer iets anders klinken op bepaalde punten.

Ik ben dus nog wel even bezig. Ander belangrijk punt is dat ik de subs genoeg moet kunnen temperen om overlast te voorkomen terwijl ik wel wil kunnen knallen. Met de Velodynes ging dat goed, maar doe afstemming moet ik hier nog zoeken omdat de JL subs toch echt wel een stuk steviger zijn qua sound.

Ik selecteerde gisteren per ongeluk een oud profiel met bijbehorend volume... ik dacht dat het huis instortte 😳

Teejoo

#3546
Nu ik toch bezig ben: Ik wil nog wat extra gaan dempen op mid-hoog gebied. Wat zijn tegenwoordig interessante akoestische panelen, bij voorkeur zelf op maat te snijden.

Ik heb destijds voornamelijk Auralex gebruikt, en rondom de projector nog blokken laten maken op maat: https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/schuimrubber/schuimrubber-specials/akoestisch-polyester-schuim/akoestisch-polyester-schuim-sg-30-antraciet-op-maat.html

Voordeel is dat ik in elk geval al in de bestaande diffusers uitsparingen deels zou kunnen opvullen om zo een mix te creëren. Ik heb dat aan de voorzijde ook al gedaan.

Maar er zijn ook andere leuke vormen.

Wie heeft nog goede suggesties?


El Nino

Kijk eens op de website van Rivasono...wellicht heb je hier wat aan.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

skyfox

Ik ben destijds door Knor gewezen op Aixfoam. Heb inmiddels vier panelen sh006 hangen en ben er erg tevreden over. De foam is op zich goed te snijden, denk ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Quote from: Teejoo on December  7, 2020, 19:15:25
Nu ik toch bezig ben: Ik wil nog wat extra gaan dempen op mid-hoog gebied. Wat zijn tegenwoordig interessante akoestische panelen, bij voorkeur zelf op maat te snijden.

Ik heb destijds voornamelijk Auralex gebruikt, en rondom de projector nog blokken laten maken op maat: https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/schuimrubber/schuimrubber-specials/akoestisch-polyester-schuim/akoestisch-polyester-schuim-sg-30-antraciet-op-maat.html

Voordeel is dat ik in elk geval al in de bestaande diffusers uitsparingen deels zou kunnen opvullen om zo een mix te creëren. Ik heb dat aan de voorzijde ook al gedaan.

Maar er zijn ook andere leuke vormen.

Wie heeft nog goede suggesties?

Als bij dergelijke producten al geen gegevens worden opgegeven over het gebied waarin ze werken etc zou ik ze al links laten liggen.
Heb je al eens een meting in je ruimte (laten) uitvoeren om de gebieden in kaart te brengen waar verbetering te behalen is?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono