Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: Marco66 on November 27, 2020, 19:29:13
Ontegenzeglijk een fraaie setup zo!
Thanks, moet idd nog even m'n startpagina bijwerken straks.

Als het goed is komen ze volgende week.

Teejoo

Vraagje: als meerdere Arcam eindversterkers zijn doorgelust met een trigger kabel, gaan ze dan tegelijk aan of na elkaar met een vertraging?

Verder nog een vraag over de felle LED: is die te dimmen? Tape is ook weer zoiets.

sjongele

Quote from: Teejoo on November 28, 2020, 11:35:50
Vraagje: als meerdere Arcam eindversterkers zijn doorgelust met een trigger kabel, gaan ze dan tegelijk aan of na elkaar met een vertraging?

Verder nog een vraag over de felle LED: is die te dimmen? Tape is ook weer zoiets.

Ze gaan met een kleine vertraging na elkaar aan. Je kunt ze ook via IP aansturen (ik gebruik een combinatie). Die felle LED is inderdaad wel een dingetje >:(
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Richard70…

Quote from: Teejoo on November 28, 2020, 11:35:50
Vraagje: als meerdere Arcam eindversterkers zijn doorgelust met een trigger kabel, gaan ze dan tegelijk aan of na elkaar met een vertraging?

Verder nog een vraag over de felle LED: is die te dimmen? Tape is ook weer zoiets.

Zoals in mijn pb al aangegeven , kan ik er in de handleiding niets over terug vinden.
12v trigger moet volgens mij gewoon lukken. Als het goed is heb ik maandag de kabels in huis, dan laat ik het weten

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: sjongele on November 28, 2020, 11:42:26
Ze gaan met een kleine vertraging na elkaar aan. Je kunt ze ook via IP aansturen (ik gebruik een combinatie). Die felle LED is inderdaad wel een dingetje >:(
Hoeveel vertraging zit daar in?
Wat ook wel even handig is om te vermelden is de auto stand-by die automatisch staat in geschakeld.
Die heb ik gelijk uit gezet, want anders gaat hij bij laag volume automatisch op stand-by
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

sjongele

Quote from: rdebruin on November 28, 2020, 11:49:26
Hoeveel vertraging zit daar in?
Wat ook wel even handig is om te vermelden is de auto stand-by die automatisch staat in geschakeld.
Die heb ik gelijk uit gezet, want anders gaat hij bij laag volume automatisch op stand-by

Enkele seconden. Sturen via IP is eigenlijk leuker: bij mij gaat bij muziek luisteren alleen de PA240 voor L&R aan. Zodra de Oppo of AppleTV aangaan, worden ook de andere eindversterkers ingeschakeld.
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

Teejoo

Quote from: sjongele on November 28, 2020, 11:42:26
Ze gaan met een kleine vertraging na elkaar aan. Je kunt ze ook via IP aansturen (ik gebruik een combinatie). Die felle LED is inderdaad wel een dingetje >:(
Welk systeem gebruik jij om alles te bedienen?

Teejoo

#3482
Quote from: rdebruin on November 28, 2020, 11:45:41
Zoals in mijn pb al aangegeven , kan ik er in de handleiding niets over terug vinden.
12v trigger moet volgens mij gewoon lukken. Als het goed is heb ik maandag de kabels in huis, dan laat ik het weten
Ja, bedankt voor je reply. Vandaar mijn vraag hier  ;)

Teejoo

Quote from: rdebruin on November 28, 2020, 11:49:26
Hoeveel vertraging zit daar in?
Wat ook wel even handig is om te vermelden is de auto stand-by die automatisch staat in geschakeld.
Die heb ik gelijk uit gezet, want anders gaat hij bij laag volume automatisch op stand-by
Dat had ik idd gelezen in de manual. Zet ik ook meteen uit.

denoontje

Led dim stickertje werkt prima, heb ik ook op de akurate versterker geplakt. Zie je niets van (met dank aan Patrick).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Voor die prijs kun je geen buil vallen
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Quote from: rdebruin on November 28, 2020, 13:51:16
Voor die prijs kun je geen buil vallen
Klopt. Ik heb deze week ook weer twee velletjes ontvangen. Werkt prima. Ik had de laatste zending binnen een week binnen. Er zitten niet heel veel grote plakkers in een setje, dus iets om rekening mee te houden.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

pameijer

Quote from: sjongele on November 28, 2020, 12:02:47
Enkele seconden. Sturen via IP is eigenlijk leuker: bij mij gaat bij muziek luisteren alleen de PA240 voor L&R aan. Zodra de Oppo of AppleTV aangaan, worden ook de andere eindversterkers ingeschakeld.
Hangt ook een beetje af van welke zekering je in je kast hebt. Als 3 versterkers met een bepaalde ingangsstroom tegelijk aangaan kan de zekering er uit klappen. Een seconde na elkaar is wellicht wat verstandiger. Mijn Anthem heeft ook een aardige ingangsstroom en heel vaak klapte de stroom er uit. Heb ik opgelost door mijn B16 zekering te vervangen voor een C16.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


Teejoo

#3490
Quote from: pameijer on November 28, 2020, 15:39:45
Hangt ook een beetje af van welke zekering je in je kast hebt. Als 3 versterkers met een bepaalde ingangsstroom tegelijk aangaan kan de zekering er uit klappen. Een seconde na elkaar is wellicht wat verstandiger. Mijn Anthem heeft ook een aardige ingangsstroom en heel vaak klapte de stroom er uit. Heb ik opgelost door mijn B16 zekering te vervangen voor een C16.
Ik heb daar tot nu toe gelukkig geen last van gehad, maar heb ook wel zekeringen die daar sowieso iets minder gevoelig voor zijn. Maar desondanks vind ik gewoon dat er een vertraging in moet zitten. Aleen even kijken of ik nog genoeg kabeltjes heb.

Teejoo

#3491
Quote from: Jean Sibelius on November 28, 2020, 14:23:09
Klopt. Ik heb deze week ook weer twee velletjes ontvangen. Werkt prima. Ik had de laatste zending binnen een week binnen. Er zitten niet heel veel grote plakkers in een setje, dus iets om rekening mee te houden.
Heb jij de volledige blackout versie of original? Die laatste vind ik bijv. wel alleen bij Amazon.fr en .com

PascalP

#3492
Quote from: Teejoo on November 28, 2020, 19:30:19
Heb jij de volledige blackout versie of original? Die laatste vind ik bijv. wel alleen bij Amazon.fr en .com

Heb ze toen rechtstreeks bij hun zelf in Amerika besteld (Amazon.nl had je toen volgens mij nog niet).
En kunt inderdaad kiezen tussen dimmen of blackout.
Ook is er de keuze tussen een pre-cut vel of gewoon een groot vel zodat je ze helemaal zelf op maar kunt knippen.

http://www.lightdims.com/store.htm
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: denoontje on November 28, 2020, 12:07:48
Led dim stickertje werkt prima, heb ik ook op de akurate versterker geplakt. Zie je niets van (met dank aan Patrick).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#3494
Quote from: PascalP on November 28, 2020, 22:28:17
Heb ze toen rechtstreeks bij hun zelf in Amerika besteld (Amazon.nl had je toen volgens mij nog niet).
En kunt inderdaad kiezen tussen dimmen of blackout.
Ook is er de keuze tussen een pre-cut vel of gewoon een groot vel zodat je ze helemaal zelf op maar kunt knippen.

http://www.lightdims.com/store.htm
Heb jij de dimm version?

PascalP

Quote from: Teejoo on November 28, 2020, 22:49:18
Hen jij de dimm version?

Ja, dim versie.
Hoe groot moeten ze zijn dan kan ik wel eens kijken wat ik nog heb
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on November 28, 2020, 22:51:34
Ja, dim versie.
Hoe groot moeten ze zijn dan kan ik wel eens kijken wat ik nog heb
Net even gekeken, ze zijn exact 4m.

Ik kan ze gewoon zelf bestellen op de Franse Amazon, bedankt. Maar die dimmen dus voldoende?

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November 29, 2020, 11:32:11
Net even gekeken, ze zijn exact 4m.

Ik kan ze gewoon zelf bestellen op de Franse Amazon, bedankt. Maar die dimmen dus voldoende?

Ligt er aan hoeveel ze moeten dimmen en hoe fel de LED's zijn. Op mijn Parasound A51 heb ik er nu al twee geplakt.
Je wilt uiteindelijk ook nog wel wat licht zien (om te weten of de apparatuur aan of uit staat). Als je twijfelt zou ik een extra velletje bestellen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on November 29, 2020, 11:47:22
Ligt er aan hoeveel ze moeten dimmen en hoe fel de LED's zijn. Op mijn Parasound A51 heb ik er nu al twee geplakt.
Je wilt uiteindelijk ook nog wel wat licht zien (om te weten of de apparatuur aan of uit staat). Als je twijfelt zou ik een extra velletje bestellen ;)
Ja, ik heb er al 2 in het mandje vanwege die reden. De Arcam leds zijn belachelijk fel.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November 29, 2020, 11:52:29
Ja, ik heb er al 2 in het mandje vanwege die reden. De Arcam leds zijn belachelijk fel.

Ik heb het ondertussen gezien en geprobeerd. Er zijn inderdaad twee versies: 1) 50 - 80% en 2) 100% dimmen.

Als ik jou was zou ik voor optie 1) gaan, want 100% is ook echt 100% :D

Overigens krijg je twee velletjes extra en die zijn versie 1). Dus met wat knippen heb je allebei de versies.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)