Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jeriko

Ik heb de B&W idd niet getest. De JL overigens ook niet op voorhand.
[/quote]

Die had anders goed gepast bij de rest van jouw luidsprekers ☺️.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November  9, 2020, 17:15:04
Ik bedenk me nu dat ik een continuvermogen heb staan van ongeveer 11.400W inclusief de subs 😂😂

Kijk maar uit dan, straks heb je echt een lek in je dak :) Je kunt nooit teveel vermogen hebben :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

 :D

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Die Classé valt nu toch wel uit de toom.... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jahtari

Quote from: papaleo on November 11, 2020, 18:23:25
Die Classé valt nu toch wel uit de toom.... ::)
gedeclasséérd.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Teejoo

#3206
Quote from: papaleo on November 11, 2020, 18:23:25
Die Classé valt nu toch wel uit de toom.... ::)
Maar wel nog handig om een beetje te vergelijken zolang hij nog net verkocht is.

Nu wel al redelijk goed de volumes per kanaal kunnen afstellen zodat dit gelijk is met de oude eindversterkers. Het ging dan om de onderlinge verhoudingen tussen de eindversterkers (Appolon, Classé en Arcam). Dat kwam ook exact overeen met de verschillen in gain. Het enige wat ik nog niet krijg zonder een nieuwe meting te doen zijn de subs, maar dat komt wel.

Eerste indruk is in elk geval geen verslechtering tov de Classé eindversterking bij films. Verschil lijkt vooral iets strakkere sound te zijn.

buckler

Wacht maar totdat de Trinnov alles afgeregeld heeft... word gegarandeerd spectakel  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

en dat is 2....

nice!

riwi

Quote from: papaleo on November 11, 2020, 18:23:25
Die Classé valt nu toch wel uit de toom.... ::)

Ik vind hem juist wel mooi staan :) 't is dat ik er geen plek voor heb, of toepassing ervoor, anders had ik hem gekocht van Teejoo :)

skyfox

Lekker dat je kan vergelijken nu. Zodra de trinnov goed is ingeregeld wordt het intens genieten!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Gisteravond de eerste keer een film kunnen testen. Dat viel toch wat tegen in de zin dat het qua klank ietwat nasaal klinkt bij stemmen, wat in dit geval bij de stem van Kevin Hart erg opviel. Geen idee of dat kenmerkend is voor klasse D?

Ik vraag me af of een nieuwe meting dat oplost omdat dat karakter ook bij deels uitsluiten van de Room EQ bij de Trinnov bleef.

De uniformiteit was met alle kanalen gelijk wel dik in orde.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 12, 2020, 08:42:33
Gisteravond de eerste keer een film kunnen testen. Dat viel toch wat tegen in de zin dat het qua klank ietwat nasaal klinkt bij stemmen, wat in dit geval bij de stem van Kevin Hart erg opviel. Geen idee of dat kenmerkend is voor klasse D?

Ik vraag me af of een nieuwe meting dat oplost omdat dat karakter ook bij deels uitsluiten van de Room EQ bij de Trinnov bleef.

De uniformiteit was met alle kanalen gelijk wel dik in orde.

Denk dat je eerst eens met Room EQ erover heen moet gaan om echt een oordeel te vellen.

Al ben ik bang dat Klasse D het ook wel een klein beetje veroorzaakt. Ik heb overigens niks tegen Klasse D, mooie techniek en geweldig hoeveel vermogen eruit kan komen. Maar op een of andere manier vind ik het te klinisch en soms wat scherp klinken. Het heeft mij tot nu toe nog niet weten te overtuigen. De enige die ik nog wel aardig in de richting vond gaan qua klank en betrokkenheid was Mola Mola.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on November 12, 2020, 08:42:33
Gisteravond de eerste keer een film kunnen testen. Dat viel toch wat tegen in de zin dat het qua klank ietwat nasaal klinkt bij stemmen, wat in dit geval bij de stem van Kevin Hart erg opviel. Geen idee of dat kenmerkend is voor klasse D?

Ik vraag me af of een nieuwe meting dat oplost omdat dat karakter ook bij deels uitsluiten van de Room EQ bij de Trinnov bleef.

De uniformiteit was met alle kanalen gelijk wel dik in orde.

Als de versterkers dadelijk zijn ingespeeld, dan zou ik zeker een nieuwe kalibratie uitvoeren, want er zijn ongetwijfeld verschillen.

Klasse D is ook niet mijn type versterker, maar nasaal gaan klinken is zeker niet iets wat ik typerend vind voor klasse D. Ik zou het nog even de tijd geven. Mocht het 'probleem' daarna nog steeds blijven, dan kun je eventueel mbv de target curve proberen om het weg te krijgen. Succes!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Lekker even laten spelen Teejoo!

Hoe zit het met warmte van de Icepowers? Vind zelf dat mijn Hypex NC500's behoorlijk warm worden voor klasse D waar de NC252's voor mijn surrounds gewoon koel blijven.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on November 12, 2020, 09:19:33
Lekker even laten spelen Teejoo!

Hoe zit het met warmte van de Icepowers? Vind zelf dat mijn Hypex NC500's behoorlijk warm worden voor klasse D waar de NC252's voor mijn surrounds gewoon koel blijven.
Ze worden goed warm, dat wel.

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on November 12, 2020, 09:12:47
Als de versterkers dadelijk zijn ingespeeld, dan zou ik zeker een nieuwe kalibratie uitvoeren, want er zijn ongetwijfeld verschillen.

Klasse D is ook niet mijn type versterker, maar nasaal gaan klinken is zeker niet iets wat ik typerend vind voor klasse D. Ik zou het nog even de tijd geven. Mocht het 'probleem' daarna nog steeds blijven, dan kun je eventueel mbv de target curve proberen om het weg te krijgen. Succes!

Groeten, Jan
Ik ben ze nu ook constant aan het inspelen, maar het moet niet te lang duren omdat ik 14 dagen retourrecht heb als het goed is.

Als ik voor een het mid / hoog gebied de exclusion optie gebruik is het beter, maar het zit hem toch wel in het karakter. Had ik niet verwacht.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 12, 2020, 09:47:24
Ik ben ze nu ook constant aan het inspelen, maar het moet niet te lang duren omdat ik 14 dagen retourrecht heb als het goed is.

Als ik voor een het mid / hoog gebied de exclusion optie gebruik is het beter, maar het zit hem toch wel in het karakter. Had ik niet verwacht.

Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de Classe Delta lijn destijds volledig is ontwikkeld om samen te werken met de 8xx series van B&W. Die match is er niet voor niks, en ook geheel logisch. Dat een andere versterker setup anders klinkt is dan ook niet heel raar. De vraag is natuurlijk, of dit je bevalt of toch niet. Dat kan je alleen maar doen door het te calibreren met Room EQ en flink te laten spelen.


jahtari

Dan benut de inspeeltijd maar!  :thumbs-up:

Dat nasale heb ik bij veel B&W's overigens....  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Cobraatje

Inspeeltijd klinkt voor mij wennen aan het geluid dat minder bevalt.
Gewoon retour en op zoek naar iets wat meer je smaak is of bij Classé blijven :)

Je zou ook Viktor kunnen vragen om wat CM eindbakken te mogen uitproberen.
Ik heb een Marantz 8077 CM met de fronts gebrugd en die klinkt beter dan een Proceed(McIntosh) Amp 5.

PascalP

In hoeverre zal er nog (klank)verschil zijn tussen Icepower, Purify en Hypex? Wat zeggen de heren van Apollon daarvan?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: Cobraatje on November 12, 2020, 10:09:03
Inspeeltijd klinkt voor mij wennen aan het geluid dat minder bevalt.
Gewoon retour en op zoek naar iets wat meer je smaak is of bij Classé blijven :)

Je zou ook Viktor kunnen vragen om wat CM eindbakken te mogen uitproberen.
Ik heb een Marantz 8077 CM met de fronts gebrugd en die klinkt beter dan een Proceed(McIntosh) Amp 5.
Daarom speel ik ook in zonder dat ik erbij ben. Maar verder helemaal met je eens. Ik heb de 5 kanaals Classé helaas al verkocht, en wil ook niet meer van die belachelijk zware eindversterkers hebben. Die was dacht ik 65 kg.

buckler

Nog niet oordelen Theo, eerst maar even de Trinnov zijn werk laten doen. Dat moet veel schillen... kan niet anders want het is een heel ander geluids type.
Dat je stemmen anders zijn is best raar want bij mijn ICE (Susano) klinkt dat juist weergaloos dus dat moet bij jou nog flink beter kunnen.
Eerst gewoon de room EQ van de Trinnov zijn gang laten gaan en dat zou ik zowiezo al een keer doen en over een maandje weer een keer opnieuw zodra alles echt is ingespeelt.
Maarrrrrrrr mocht het dan nog steeds niet naar wens zijn ja dan stuurde ik ze ook gelijk retour.
Persoonlijk zou ik eerst even met Apollon mailen en jou probleem voorleggen en vragen wat het (stem)geluids verschil tussen de purify en de ICE is???
Verder inderdaad jammer dat je je Classe al weg heb gedaan voordat je deze nieuwe had gehoord... ik herken dat overgens wel hoor en doe dat vrijwel ook altijd op die manier maar of het de slimste zet is?
Misschien is het een gewenning qua geluidstype maar ik zet mijn geld op een nieuwe EQ meting van de Trinnov en dat het dan een super resultaat zal geven.
Zoniet? Gelijk afscheid van nemen en retour sturen!!!
Ik zou dan zelf ook niet eerst gaan inspelen en wachten met het inregelen van de Trinnov maar zou dat gelijk al doen.
Maargoed mijn mening.
Just my 2 cents
Ps, ze zien er in ieder geval wel bruut uit in je rekje
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Appolon geeft zelf ook aan dat dit normaal is en dat ik ze zo'n 48 uur moet laten inspelen. Daar was ik dus al aan begonnen.

Ik hoop gewoon ook dat dit wegtrekt want verder zijn het echt wel mooie eindversterkers, ook geen ruis of zo. Dat was met de Arcam dus wel het geval vanwege de mismatch met de Trinnov qua aansluitingen.

Morgen ga ik beginnen met meten.

Teejoo

#3224
Even een update: de 2e eindversterker heeft inmiddels zo'n 20 uur gedraaid vandaag met muziek. Ik ben nu een film aan het kijken en hoor bijna geen scherpte meer.. lijkt wel Franse kaas die moet rijpen!

Dus dat gaat de goede kant op. En dat heeft niets met gewenning te maken aangezien ik hem de hele dag niet gehoord heb. Mooi!

Aanvulling: vanavond The best of me gekeken. Prachtige film, en eigenlijk gewoon genoten van de film en sound. Er is echt wel iets veranderd, dus hopelijk zet dat nog verder door.