De Lyngdorf MXA-8400 Purifi amp schijnt inderdaad een enorm goede klasbak te zijn ja... dat heb ik me ook laten vertellen maar daar zit dan ook een kosten plaatje aan van rond de achtduizend euries.
Heftig bedrag...
Daarin tegen is de Apollon ICE ook voor mij een serieze optie Theo en ik snap zeker je keuze.
Wat ik in de loop der jaren wel heb geleerd is dat de Nautilus serie een enorm goede speaker is maarrrrrr wel een die ook enorm veel power nodig heeft en bijna hoe meer hoe beter, hoe meer (kwaliteit)power hoe meer ze los komen en gaan 'zingen'.
Persoonlijk denk ik dat een Nautilus een betere klank zal weergeven met een zeer krachtige versterker zoals de ICE in overvloed heeft met zijn 620 watt bij 8 ohm dan een purifi ,wat op zich een iets betere versterker zal zijn tov de ICE, met zijn 'maar' 227 watt bij 8 ohm.
Dan kan de Purifi van een iets hoger niveau zijn maar de B&W's zullen beter klinken met de ICE power denk ik en in principe gaat het daar om natuurlijk.
Daar komt nog eens bij dat er al meerdere reviews zijn geweest die de hypex/purifi/ice tegen over elkaar hebben vergeleken en er zeeeeer weinig verschil in zit onderling.
Dit allemaal op een rijtje gezet zou ik zelf ook heel erg graag de Lyngdorf willen hebben maar kan je bijna niet om de Apollon ICE heen, athans niet als je onze speakers heb dan natuurlijk.
Wel jammer dat dit alles niet op voorhand thuis te testen of te proberen is natuurlijk.
Dan blijft alles een gok want eigenlijk zou je bij deze bedragen je het eerst thuis uit moeten mogen proberen vind ik...