Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#2875
Quote from: Martijn90 on June  3, 2020, 09:40:59
Koop je de films als hardcopy of digitaal? Heb me er al even niet in verdiept, maar denk niet dat er al digitale films zijn die dezelfde beeld- en geludiskwaliteit hebben als een schijfje? En dan bedoel ik dus geen illegale downloads ;)
Op schijf. Alleen Kaleidoscape heeft gelijke kwaliteit. Bij alle andere streamingdiensten heb je geen lossless audio. En dat hoor je zeer goed.

Netflix kan echt goed uitzien, echter door de Corona maatregelen is de bandbreedte teruggeschroefd en dat zie je wel op een groot scherm.

HTLeroy

Quote from: Kamidioblitz on June  3, 2020, 09:58:20
Streamen is voor op iPads en kleine tv's. Niet voor projectie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helemaal mee eens. Streamen in een HT is not done  ^^

skyfox

Ik bedoelde met streamen inderdaad ook Netflix, Disney+ maar ook bijv Pathé Thuis. Grappig wel hoe iedereen zn eigen ervaring heeft met beeld en geluid via deze diensten.

Dat Kaleidoscope, is dat niet een verschrikkelijk dure dienst?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Ik heb dit al vaker terug gelezen, dat mensen Netflix en nu dus ook Disney niet mooi vinden?
Dan raad ik jullie echt aan om te kijken naar jullie instellingen of die wel volledig open staan. Je kan namelijk het duurste abbo hebben zonder hier gebruik van te maken.

De meeste UHD films/series van Netflix en nu dus ook van Disney zijn gewoon om van te smullen!!
Geluid ben ik gelijk met jullie eens, die is vaak onder de maat, maar het beeld :thumbs-up:

Zoals Leo ook al zei, de DL tegenwoordig zijn gewoon rips 1:1 althans, zo haal ik ze bijna altijd wel binnen. Jaws nu op dit moment is gewoon 100gb
En doet het zelfs nog beter dan welke stand alone speler op de markt maar dat komt door mijn htpc met madVR :wub:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTLeroy

#2879
Quote from: reza on June  3, 2020, 12:09:57
Ik heb dit al vaker terug gelezen, dat mensen Netflix en nu dus ook Disney niet mooi vinden?
Dan raad ik jullie echt aan om te kijken naar jullie instellingen of die wel volledig open staan. Je kan namelijk het duurste abbo hebben zonder hier gebruik van te maken.

De meeste UHD films/series van Netflix en nu dus ook van Disney zijn gewoon om van te smullen!!
Geluid ben ik gelijk met jullie eens, die is vaak onder de maat, maar het beeld :thumbs-up:

Zoals Leo ook al zei, de DL tegenwoordig zijn gewoon rips 1:1 althans, zo haal ik ze bijna altijd wel binnen. Jaws nu op dit moment is gewoon 100gb
En doet het zelfs nog beter dan welke stand alone speler op de markt maar dat komt door mijn htpc met madVR :wub:
Jaws is 80gb inclusief alle video, audio en subtitle tracks. De video track heeft een bitrate van 70797kbps en dat is toch gauw 7 keer de maximale bitrate van Netflix , Prime en Disney streamingsdiensten. Mocht je streamen op een HD-ready projector ala, maar bij het echte werk is het gewoonweg zonde om ondermaatse content te kijken.

en dan nog niks gezegd over de fake HDR op deze streamingdiensten zoals hieronder uiteengezet:
https://www.youtube.com/watch?v=49SXB4L-R34

Teejoo

Quote from: reza on June  3, 2020, 12:09:57
Ik heb dit al vaker terug gelezen, dat mensen Netflix en nu dus ook Disney niet mooi vinden?
Dan raad ik jullie echt aan om te kijken naar jullie instellingen of die wel volledig open staan. Je kan namelijk het duurste abbo hebben zonder hier gebruik van te maken.

De meeste UHD films/series van Netflix en nu dus ook van Disney zijn gewoon om van te smullen!!
Geluid ben ik gelijk met jullie eens, die is vaak onder de maat, maar het beeld :thumbs-up:

Zoals Leo ook al zei, de DL tegenwoordig zijn gewoon rips 1:1 althans, zo haal ik ze bijna altijd wel binnen. Jaws nu op dit moment is gewoon 100gb
En doet het zelfs nog beter dan welke stand alone speler op de markt maar dat komt door mijn htpc met madVR :wub:
Ik heb de instellingen op beste kwaliteit staan. Het zag er idd ook erg goed uit, maar zie nu toch dat het is afgenomen. Geluid is altijd minder vergeleken met lossless, wat niet meteen wil zeggen dat het slecht is.

Richi

Quote from: reza on June  3, 2020, 12:09:57
Ik heb dit al vaker terug gelezen, dat mensen Netflix en nu dus ook Disney niet mooi vinden?
Dan raad ik jullie echt aan om te kijken naar jullie instellingen of die wel volledig open staan. Je kan namelijk het duurste abbo hebben zonder hier gebruik van te maken.
Het was even zoeken, maar als je profielen beheert vanuit je account (in de webbrowser, kan niet vanuit te app volgens mij) dan kan je de afspeelkwaliteit per gebruiker instellen. In geval van mijzelf en mijn vrouw heb ik die van standaard maar eens naar hoog gezet. Kijken of we verschil zien. Bedankt voor de tip.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

reza

Quote from: Teejoo on June  3, 2020, 12:47:57
Ik heb de instellingen op beste kwaliteit staan. Het zag er idd ook erg goed uit, maar zie nu toch dat het is afgenomen. Geluid is altijd minder vergeleken met lossless, wat niet meteen wil zeggen dat het slecht is.

Klopt, er wordt ook geknepen op het moment.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#2883
Quote from: HTLeroy on June  3, 2020, 12:26:22
Jaws is 80gb inclusief alle video, audio en subtitle tracks. De video track heeft een bitrate van 70797kbps en dat is toch gauw 7 keer de maximale bitrate van Netflix , Prime en Disney streamingsdiensten. Mocht je streamen op een HD-ready projector ala, maar bij het echte werk is het gewoonweg zonde om ondermaatse content te kijken.

en dan nog niks gezegd over de fake HDR op deze streamingdiensten zoals hieronder uiteengezet:
https://www.youtube.com/watch?v=49SXB4L-R34

Vervelend voor je dat het er bij jou niet goed uit ziet.
Dan indd gewoon blijven kijken op je tv.
:thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTLeroy

Quote from: reza on June  3, 2020, 15:56:38
Vervelend voor je dat het er bij jou niet goed uit ziet.
Dan indd gewoon blijven kijken op je tv.
:thumbs-up:
Duizendmaal excuses voor mijn imput mijnheer. Het was misschien een onterechte aanname van me na het lezen van uw betoog dat de meeste UHD films/series van Netflix en nu dus ook van Disney gewoon om te smullen zijn terwijl u daarvoor stelt 1:1 DL rips te kijken. Ik stel vervolgens dat deze streamers niet veel beter zijn dan 4Gb MKV bestanden, vaak zelfs slechter. En dan heb ik de instellingen al van begin af aan op maximaal staan. Nergens stel ik dan ook dat het er bij mij niet uitziet. Als u bijvoorbeeld de 4K blurays van stranger things kijkt zal u zien wat ik bedoel met dat ondermaatse streaming content kijken op een goede set up een zonde is. Deze serie ziet er zoveel beter uit dan wat je krijgt op de streamingsdiensten van een paar euro paar maand. Het is dan ook voor velen een reden om de kwaliteit goed te praten. Het dubbeltje en eerste rang principe. Ik ga dan liever voor het beste wat beschikbaar is.

PascalP

Ik verkies ook schijfjes boven streaming hoor, doodzonde om niet het beste uit je HT te halen met alle apparatuur die we er allemaal in hebben staan  :popcorn:

Download zelf ook veel en kijk veel van mijn NAS, maar dan wel waar beschikbaar remux rips en films die ik echt wil hebben of vaker kijk komen er toch wel op een schijfje, heb geeneens een streaming dienst hier in huis :P
Gisteren ook mijn CLZ app eens geupdate met de laatste aankopen die ik gedaan heb, en kom niet aan jouw aantal Teejoo, zit nu op zo'n 162 Blu-rays en 23 UHD schijfjes, wordt zeker nog aangevuld...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Quote from: HTLeroy on June  4, 2020, 09:26:30
Duizendmaal excuses voor mijn imput mijnheer. Het was misschien een onterechte aanname van me na het lezen van uw betoog dat de meeste UHD films/series van Netflix en nu dus ook van Disney gewoon om te smullen zijn terwijl u daarvoor stelt 1:1 DL rips te kijken. Ik stel vervolgens dat deze streamers niet veel beter zijn dan 4Gb MKV bestanden, vaak zelfs slechter. En dan heb ik de instellingen al van begin af aan op maximaal staan. Nergens stel ik dan ook dat het er bij mij niet uitziet. Als u bijvoorbeeld de 4K blurays van stranger things kijkt zal u zien wat ik bedoel met dat ondermaatse streaming content kijken op een goede set up een zonde is. Deze serie ziet er zoveel beter uit dan wat je krijgt op de streamingsdiensten van een paar euro paar maand. Het is dan ook voor velen een reden om de kwaliteit goed te praten. Het dubbeltje en eerste rang principe. Ik ga dan liever voor het beste wat beschikbaar is.

Heb je een projector?
Je bent altijd welkom om bij mij te komen kijken, misschien verander je van gedachten..

En zoals ik al eerder aangaf: als het er bij jou niet uitziet moet je gewoon op je tv blijven kijken.
Zou ik namelijk ook doen! Ik wil namelijk ook het beste van het beste kijken (en nee, dat is niet NF of Disney) maar slecht beeld met beide streamingsdiensten, nee absoluut niet!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTLeroy

Quote from: reza on June  4, 2020, 09:59:11
Heb je een projector?
Je bent altijd welkom om bij mij te komen kijken, misschien verander je van gedachten..

En zoals ik al eerder aangaf: als het er bij jou niet uitziet moet je gewoon op je tv blijven kijken.
Zou ik namelijk ook doen! Ik wil namelijk ook het beste van het beste kijken (en nee, dat is niet NF of Disney) maar slecht beeld met beide streamingsdiensten, nee absoluut niet!
Batcave Home Theater: Check
Projector: Check
Content in hoogste kwaliteit: Check
Er wordt wederom nergens gesteld dat het er bij mij niet uitziet integendeel het ziet er fantastisch uit. Maar wel met de beste beschikbare content.

Teejoo

Quote from: HTLeroy on June  4, 2020, 10:08:08
Batcave Home Theater: Check
Projector: Check
Content in hoogste kwaliteit: Check
Er wordt wederom nergens gesteld dat het er bij mij niet uitziet integendeel het ziet er fantastisch uit. Maar wel met de beste beschikbare content.
Dan wordt het tijd dat je je HT eens snel gaat voorstellen! 8)

reza

#2889
Quote from: HTLeroy on June  4, 2020, 10:08:08
Batcave Home Theater: Check
Projector: Check
Content in hoogste kwaliteit: Check
Er wordt wederom nergens gesteld dat het er bij mij niet uitziet integendeel het ziet er fantastisch uit. Maar wel met de beste beschikbare content.

Klinkt goed! Vooral zo door blijven gaan dan.  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Staaled

Quote from: Richi on June  3, 2020, 13:50:55
Het was even zoeken, maar als je profielen beheert vanuit je account (in de webbrowser, kan niet vanuit te app volgens mij) dan kan je de afspeelkwaliteit per gebruiker instellen. In geval van mijzelf en mijn vrouw heb ik die van standaard maar eens naar hoog gezet. Kijken of we verschil zien. Bedankt voor de tip.
Ik heb premium4K maar zie die optie nergens staan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Staaled on June  8, 2020, 11:02:20
Ik heb premium4K maar zie die optie nergens staan.
Onder profile & parental control en dan playback settings

Staaled

Quote from: Teejoo on June  8, 2020, 16:57:50
Onder profile & parental control en dan playback settings
Thanks , zat diep verborgen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

#2893
Vanavond genoten van A Private War op blu-ray. Indrukwekkende film, goed beeld met een fantastische DTS-MA 5.1 audiotrack. Ook hier leeft de Trinnov zich weer weer op sublieme wijze uit om er een 7.2.4 track van te maken. Wat klinkt dat echt! Ook dat was net als de film indrukwekkend!



anton


Teejoo

Toch leuk:

A new software update for the Altitude range of processors is on its way.

Among other improvements, it will include yet another truly unique feature where Altitude owners will be able to monitor Dolby Atmos objects in real-time as encoded by the content makers.

This new option will display object locations and movements on top of the 3D view used to declare your speakers during the configuration of your processor
We will issue a complete release note once this update is released, which should be at the beginning of August.


Zie ook: https://drive.google.com/file/d/19q1BqRjRkaRVJoBd4_bWGodjqTVlKMQ9/view

papaleo

Deze nieuwe optie geeft objectlocaties en bewegingen weer bovenop de 3D-weergave die wordt gebruikt om uw luidsprekers te declareren tijdens de configuratie van uw processor

Wat doet het nu precies...?
Dus als ik het goed begrijp maakt de processor van het al bestaande 3D geluidsbeeld er een 3D+ van?
Ben benieuwd wat deze 'nieuwe' beleving in de praktijk voor extra toevoegt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2897
Quote from: papaleo on July  8, 2020, 18:38:50
Deze nieuwe optie geeft objectlocaties en bewegingen weer bovenop de 3D-weergave die wordt gebruikt om uw luidsprekers te declareren tijdens de configuratie van uw processor

Wat doet het nu precies...?
Dus als ik het goed begrijp maakt de processor van het al bestaande 3D geluidsbeeld er een 3D+ van?
Ben benieuwd wat deze 'nieuwe' beleving in de praktijk voor extra toevoegt.
Nee, het laat in real time visueel in de 3d weergave zien hoe geluiden zich verplaatsen door de ruimte. Puur een leuke gimmick dus volgens mij. Als ik inlog op de Trinnov kan ik nu namelijk de normale afgebeelde 3D weergave van de ruimte + speakers zien.

Dat 3D+ vwb geluid doet hij in feite al met de remapping functie.

papaleo

Quote from: Teejoo on June 26, 2020, 23:43:25
Vanavond genoten van A Private War op blu-ray. Indrukwekkende film, goed beeld met een fantastische DTS-MA 5.1 audiotrack. Ook hier leeft de Trinnov zich weer weer op sublieme wijze uit om er een 7.2.4 track van te maken. Wat klinkt dat echt! Ook dat was net als de film indrukwekkend!




Staat hier vanavond op het programma  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Teejoo on July  8, 2020, 19:09:06
Nee, het laat in real time visueel in de 3d weergave zien hoe geluiden zich verplaatsen door de ruimte. Puur een leuke gimmick dus volgens mij. Als ik inlog op de Trinnov kan ik nu namelijk de normale afgebeelde 3D weergave van de ruimte + speakers zien.

Dat 3D+ vwb geluid doet hij in feite al met de remapping functie.

Ahaa..,op die manier.
Ja,lijkt me best leuk om je geluid vertaald/visueel te zien. 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels