Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Hahaa...ja hier ook.
Wij zijn zelfs aan een Netflix serie begonnen,daar gunde ik mij voorheen nooit de tijd voor. :popcorn:
En ik zit de laatste dagen/overdag de ganze dag met neus in de versterkers  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Ik merk wel dat mijn 'nog te kijken' rekje sneller leeg gaat.

reza

Ad Astra :thumbs-up:
Een behoorlijke aanrader vanuit mijn kant.
Kwa beeld en geluid, zeer goed en dan ook nog de simplicitie van de film dikke 8
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Ik vond Ad Astra ook een topper. Qua episch vermogen wat mij betreft reikend naar 2001: a space odyssee. De leegte, het karakter wat gebouwd wordt, de blik op hoe de mens in de toekomst zich (niet) doorontwikkeld... Een beetje ontluisterend ook. Ik sluit me aan bij die dikke 8.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: reza on April 25, 2020, 17:20:54
Ad Astra :thumbs-up:
Een behoorlijke aanrader vanuit mijn kant.
Kwa beeld en geluid, zeer goed en dan ook nog de simplicitie van de film dikke 8
Vanavond wordt het Rambo, maar Ad Astra komt op de shortlist  :)

Teejoo

Vandaag het Trinnov webinar Acoustic Measurement with the Optimizer van 16-4 gekeken. Zo goed wat ze doen door best practices te delen, heel leerzaam.

Ga binnenkort maar weer eens opnieuw meten. :D

https://www.trinnov.com/2020/03/24/altitude-webinar-series/

MLCinema

Overlord is trouwens ook echt wel tof uit dat lijstje. Komt denk ik volledig tot zijn recht ook met de auto tone mapping. Anders is hij vrij donker. Top visuals en soundtrack. En nazi zombies. Dat is altijd goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on April 25, 2020, 19:05:38
Overlord is trouwens ook echt wel tof uit dat lijstje. Komt denk ik volledig tot zijn recht ook met de auto tone mapping. Anders is hij vrij donker. Top visuals en soundtrack. En nazi zombies. Dat is altijd goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nazi zombies.. heb ik dat in m'n kast staan? :o

MLCinema

Een na onderste plankje. Staat er zeer zeker.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#2859
Vanavond op blu-ray The Bourne legacy gekeken... Ik val in herhaling, maar opnieuw fantastisch qua sound (en beeld). Leuk was dat je op 2 momenten hoorde hoe goed de remapping van de Trinnov is. Een geluid werd echt gepinpoint op een plek tussen 3 speakers, exact waar het volgens het beeld ook zou moeten zijn. Klonk zo echt, erg cool. Ik blijf me zelfs na 5 maanden verbazen.

Naast de Trinnov ook nog steeds super blij met de N7. Ook nog steeds erg mooi met zowel SDR als HDR, en stil genoeg. Dat maakt samen met de rest van de apparatuur, de inrichting en correcte inregeling een doordacht HT waar ik erg trots op ben en wat qua beeld en geluid toch wel heel goed is.

En dat is in deze tijden alleen maar een dikke plus!




Teejoo

.

raindog

Goed om te horen, hier ook extreem tevreden met de N7 icm. de Panasonic en het Screen Excellence scherm, het is een gouden combinatie.

Ik blijf me vooral verbazen over bluray, merk dat ik amper nog 4K HDR discs koop want dat voegt voor mij niet altijd iets toe aan de beleving. In sommige gevallen vind ik SDR zelfs iets prettiger/rustiger kijken.

Qua geluid ben ik wel jaloers op de Trinnov, qua budget gaat mij dat nu net een stap te ver maar wie weet in de toekomst...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MLCinema

Blijft leuk om te lezen dat je zo tevreden bent! Super set ook natuurlijk, mooie componenten en een fraaie ruimte. Nu met Corona is het hebben van zo'n ruimte echt een voorrecht.

Ervaar je nu ook geen issues meer qua zicht met het beeld van de N7 door het oppervlakte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on May  8, 2020, 11:03:51
Blijft leuk om te lezen dat je zo tevreden bent! Super set ook natuurlijk, mooie componenten en een fraaie ruimte. Nu met Corona is het hebben van zo'n ruimte echt een voorrecht.

Ervaar je nu ook geen issues meer qua zicht met het beeld van de N7 door het oppervlakte?
Ik heb middels mijn masking het formaat nu weer op 204 cm gezet, en dat gaat gelukkig super.

Teejoo

#2864
Weinig meer te melden dan dat de uren oplopen op de JVC en dus veel kunnen genieten van de Teejooscoop. 8) Beeld en geluid blijft top. Enige akkerfietje dat ik gehad heb was een defecte optische HDMI kabel. Maar die is inmiddels omgeruild door Werner. Ik heb er nu 2 liggen: een monoprice en die van Werner.

Ook de filmcollectie blijft groeien. We kijken wel minder Neflix merk ik omdat ik toch wel vind dat de kwaliteit iets minder is geworden qua beeld. Sowieso koop ik alle films die ik goed vind, en gebruiken we Netflix meer voor de verstand op nul films.


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on June  3, 2020, 08:32:33
flink lijstje!
Tja, uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om de films zelf. Het is gewoon een geweldige manier om af te schakelen. En we kijken nu dus veel.

Martijnst1990

Koop je de films als hardcopy of digitaal? Heb me er al even niet in verdiept, maar denk niet dat er al digitale films zijn die dezelfde beeld- en geludiskwaliteit hebben als een schijfje? En dan bedoel ik dus geen illegale downloads ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

#2869
Klopt, streamen is nog steeds sub-par. Op klein(er) beeld prima, maar op de beamer zie je de compressie van de stream. Ik hoor het verschil bij een 5.1 track overigens niet in eerste instantie, maar als je ze direct vergelijkt dan merk je het toch wel op. Met als opmerking dat mijn ogen het beter doen dan mn oren...

Toevoeging: ik kan niet wachten totdat streaming hetzelfde kwaliteitsniveau heeft als een schijfje. Dan zou ik vrijwel direct stoppen met schijfjes kopen, behalve voor films waarvan ik zéker weet dat ik ze vaker ga kijken..
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Streamen is voor op iPads en kleine tv's. Niet voor projectie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Quote from: Kamidioblitz on June  3, 2020, 09:58:20
Streamen is voor op iPads en kleine tv's. Niet voor projectie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat versta je onder streamen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Martijnst1990

Quote from: skyfox on June  3, 2020, 09:57:13
Klopt, streamen is nog steeds sub-par. Op klein(er) beeld prima, maar op de beamer zie je de compressie van de stream. Ik hoor het verschil bij een 5.1 track overigens niet in eerste instantie, maar als je ze direct vergelijkt dan merk je het toch wel op. Met als opmerking dat mijn ogen het beter doen dan mn oren...

Toevoeging: ik kan niet wachten totdat streaming hetzelfde kwaliteitsniveau heeft als een schijfje. Dan zou ik vrijwel direct stoppen met schijfjes kopen, behalve voor films waarvan ik zéker weet dat ik ze vaker ga kijken..
Ik hoor wel een heel duidelijk verschil tussen een 5.1 track van Netflix of van een BD schijfje, BD is vooral veel dynamischer met meer volume wisselingen.

Zou voor mij ook wel afhankelijk zijn van de prijs van een stream, als die net zo duur is als eens schijf koop ik toch eerder de schijf.

Quote from: Kamidioblitz on June  3, 2020, 09:58:20
Streamen is voor op iPads en kleine tv's. Niet voor projectie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mwa, kijk met plezier Netflix op ijn 65" tv, tenzij dat onder kleine tv valt ;D Kan me inderdaad voorstellen dat het straks op mijn 100" beamer scherm minder mooi zal zijn ja.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

papaleo

#2873
Jullie bedoelen écht 'streamen' toch,Zoals netflix ed?

Want ik zie en hoor bij een 1:1 rip 'meestal' geen verschil tussen de disc en de DL.
Er zijn zelfs downloads die beter/mooier zijn dan als je deze op disc aanschaf...,jammer genoeg is dit apparaat (Kaleidescape) meer voor de Amerikaanse markt bedoeld en dan bedoel ik dat er geen NL subs aanwezig zijn in deze downloads.
Zouden er NL subs aanwezig zijn geweest dan had ik allang de Kaleidescape hier in mijn HT aangeschaft.

Ik koop mijn 4k disc's nu veel selectiever dan dat ik dit jaren geleden deed met DVD's en Blu-ray's toen had ik ook zo'n 800/1000 Disc's op de plank staan.
Ik begin eerst met het kijken van de 1:1 download als de film mijn bevalt en deze heeft een mooie transfer en is met DolbyAtmos of DTS-HDMA dan schaf ik deze op disc aan...zo niet dan bewwar ik deze meestal nog n tijdje op mijn NAS of ik delet deze.

Ook koop ik al geruime tijd 4k/DolbyAtmos film's bij iTunes dit zijn meestal de aanbiedingen van €3,99  ::) en inderdaad Is het op het ogenblijk minder van kwaliteit ivm het aanpassen van de bandbreedte ivm het Corona tijdperk...daarvoor zag het er veel beter uit.
Maar het is en blijft 'streamen' dus zal daar altijd wel verschillen in zitten tov een 1:1 rip en een fisyke disc.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Quote from: reza on June  3, 2020, 10:41:20
Wat versta je onder streamen?

Netflix/Disney plus etc. Mijn persoonlijke ervaring is dat zowel beeld als geluid echt minder zijn dan de Blu ray/UHD versie. Ik vind streaming vanaf deze platformen best te pruimen op mijn 50" en 42" tv vanuit een stuk gemak.

Maar buiten dat geef ik de voorkeur aan fysieke media. Ik geef ook de voorkeur aan vinyl vs streaming vanaf mijn NAS. Ik ben misschien een rare[emoji6].


Quote from: Martijn90 on June  3, 2020, 10:48:02
Ik hoor wel een heel duidelijk verschil tussen een 5.1 track van Netflix of van een BD schijfje, BD is vooral veel dynamischer met meer volume wisselingen.

Zou voor mij ook wel afhankelijk zijn van de prijs van een stream, als die net zo duur is als eens schijf koop ik toch eerder de schijf.
Mwa, kijk met plezier Netflix op ijn 65" tv, tenzij dat onder kleine tv valt ;D Kan me inderdaad voorstellen dat het straks op mijn 100" beamer scherm minder mooi zal zijn ja.

65" valt bij mij nog onder klein ja.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |