Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jep

Slimme oplossing!  :thumbs-up:

Heb je een linkje naar dat plaatmateriaal, of mag dat niet volgens de forumregels?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

Quote from: Jep on April  5, 2020, 13:01:58
Slimme oplossing!  :thumbs-up:

Heb je een linkje naar dat plaatmateriaal, of mag dat niet volgens de forumregels?
https://kunststofplatenshop.nl/pvc-plaat/schuimplaat/

Teejoo

Inmiddels ook een Supra stekkerblok binnengekregen. Uiteindelijk toch de 6 stekker variant gekocht omdat die binnen 1 dag leverbaar was en maar 20 euro duurder was dan de 3 stekker variant dankzij een extra korting. Is eigenlijk wel wat groot, maar het gaat wel passen achter de projector. Ik ga hierop dan de JVC en HD fury inprikken aangezien het tot nu toe succesvol is om de optische kabel aan beide zijdes te voorzien van voeding. Ik heb nu ook direct beeld op de JVC en op de Trinnov kan ik nu ook zonder problemen switchen qua HDMI.
Had ik dus meteen meteen moeten doen toen ik de optische kabel heb aangeschaft. En is eigenlijk ook logisch.

Martijnst1990

Quote from: Teejoo on April  5, 2020, 12:03:58
Gelukkig heb ik een 21:9 scherm  :D
Ah.. het kan soms zo simpel zijn..  :laugh:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Wat een mooie oplossing!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Mooie oplossing en netjes gemaakt! :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2020, 15:04:57
Mooie oplossing en netjes gemaakt! :colgate:
Nu nog een kaboutertje trainen om ze op de juiste plek te hangen. :)


Jean Sibelius

Als alle ellende voorbij is dan wil ik het wel komen leren :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

#2833
Zojuist het supra stekkerblok geplaatst tbv de projector en HDFury. Is dat ook weer in orde.

Teejoo

#2834
Vanavond weer eens gestart met het eerste deel (op blu-ray) van de Bourne reeks: Bourne identity. Ik blijf de reeks geweldig vinden.

Het ziet er voor een film uit ook 2002 gewoon goed uit, met zelfs een erg goede 5.1(!) DTS Master track die opnieuw fantastisch naar 7.2.4 ge-upmixt wordt. Uit de hoogtekanalen komt meer info dan menig Atmos track. Maar de rest is ook mooi in balans met een perfecte steering.

Leuk ook die scene in zijn appartement. Daar hoor je net als bij die Dolby Amaze demo (vogel) een geluid mooi rondgaan. Verder doorlopend ambient noise. Heel goed! Het sublaag had nog iets steviger mogen zijn, maar dat is meer vergeleken met de actuele blockbusters. Je mist eigenlijk niets.

Ook telkens weer een bevestiging dat de Trinnov de juiste keuze is als je elke audiotrack to the max wilt beluisteren. Het blijft van een andere orde dan alles wat ik heb gehad.

DVDmartinDVD

Goed om te lezen dat hij zo bevalt.
Hoe presteert hij eigenlijk met stereo. Is het ook mogelijk om met Dirac te werken met stereo?

Als deze beter zou zijn dan de NAD M12 dan zou hij misschien kans maken, kan ik de M17 en de M12 vervangen door de trinnov.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

#2836
Quote from: DVDmartinDVD on April  9, 2020, 16:44:51
Goed om te lezen dat hij zo bevalt.
Hoe presteert hij eigenlijk met stereo. Is het ook mogelijk om met Dirac te werken met stereo?

Als deze beter zou zijn dan de NAD M12 dan zou hij misschien kans maken, kan ik de M17 en de M12 vervangen door de trinnov.
Trinnov gebuikt z'n eigen room eq, maar doet nog veel meer.

Ik ben weer muziek gaan luisteren in de Teejooscoop sinds ik de Altitude heb, dus qua stereo ook erg mooi. Eigenlijk heel direct en neutraal.

Het feit dat hij ook wordt ingezet in wellicht wel de dikste stereo setup van een ander forumlid Jean zegt misschien nog wel meer over de stereo kwaliteiten.

Ik kan alleen maar zeggen dat het een flinke stap is tov de reguliere processors die ik gehad heb. Over de NAD kan ik niks zeggen.

Teejoo

Vanavond Slumdog Millionaire gezien op blu-ray. Wat een mooie film blijft dat toch. Een film uit 2008, maar ook deze was weer super v.w.b. beeld èn geluid. Dat laatste is zelfs maar een 5.1 DTS-MA track, maar wat voor een! Een enorm dynamisch bereik met een grote surround beleving. Ook hier een indrukwekkende Dolby upmix om alle 7.2.4 kanalen vol in te zetten.

In het begin dat vliegtuig :o. Ik zat nog net in m'n stoel.




Rielplayer

Wat een enthousiasme. Ik krijg er zelf weer zin in om te gaan investeren in een thuisbioscoop setup :clapping:
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

papaleo

Quote from: Rielplayer on April 17, 2020, 10:09:06
Wat een enthousiasme. Ik krijg er zelf weer zin in om te gaan investeren in een thuisbioscoop setup :clapping:

Het is niet zo zeer wat of welke film hij er in stopt...,zijn enthousiasme is meer gebaseerd op wat en hoe het er uitkomt  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2840
Quote from: papaleo on April 17, 2020, 13:27:51
Het is niet zo zeer wat of welke film hij er in stopt...,zijn enthousiasme is meer gebaseerd op wat en hoe het er uitkomt  8)
:D :D En dat is meestal best aardig  :D

Teejoo

#2841
Vanavond Gemini man in de Teejooscoop vanaf UHD! Wel jammer dat het 16:9 is, maar verder ziet het er veelbelovend uit..

anton

ben erg benieuwd wat je van het beeld vond ???? Zelf hoop ik dat elke nieuwe film zo gemaakt gaat worden  :inlove:

PascalP

Blijft toch wennen dat 60fps... van de ene kant vind ik het prachtig, maar ook weer heel onnaturlijk
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Onnatuurlijk?
Knipper jij soms 24 keer per seconde met je ogen ?  :D
Mensen zijn door hun bioscoop bezoeken geconditioneerd om 24fps als de norm te beschouwen.
Dezelfde discussie was er toen de stomme film geluid kreeg en bepaalde acteurs geen werk meer kregen omdat hun stem niet overeen kwam met het karakter, en ook bij zwartwit naar kleur waarbij mensen het maar vreemd vonden dat film net echt was.

Ik vind het prima als iemand een film op 25 of 24 fps wil bekijken, als je de film maar met 60fps op de disk zet dan kan iedereen kiezen wat ie het liefste wil.

papaleo

Quote from: Kjelt on April 18, 2020, 00:35:21
Onnatuurlijk?
Knipper jij soms 24 keer per seconde met je ogen ?  :D
Mensen zijn door hun bioscoop bezoeken geconditioneerd om 24fps als de norm te beschouwen.
Dezelfde discussie was er toen de stomme film geluid kreeg en bepaalde acteurs geen werk meer kregen omdat hun stem niet overeen kwam met het karakter, en ook bij zwartwit naar kleur waarbij mensen het maar vreemd vonden dat film net echt was.

Ik vind het prima als iemand een film op 25 of 24 fps wil bekijken, als je de film maar met 60fps op de disk zet dan kan iedereen kiezen wat ie het liefste wil.

^^
Ik denk er precies zo over...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#2846
Quote from: anton on April 17, 2020, 22:36:14
ben erg benieuwd wat je van het beeld vond ???? Zelf hoop ik dat elke nieuwe film zo gemaakt gaat worden  :inlove:
Ik vond het op een paar scènes na fantastisch! Die scenes waren scenes met cgi zoals stukjes uit de motor achtervolging of als z'n 2e cloon zich voortbeweegt en springt. Die kwam dus duidelijk uit de computer. Dat lukt dus blijkbaar nog niet zo goed op deze framerate.
Ook zat ik wel eens naar de 'randen' van iemands silhouet te kijken tov de achtergrond. Daar zag ik ook soms iets vreemds. Ik weet alleen niet goed wat.

Maar alle normale scenes, stadsgezichten etc. waren erg mooi. Alsof je erbij staat. Ook mooi is dat totale scherpte en focus van het beeld. Je kiest net in real life wat je scherp ziet en wat niet. Dat is ook belangrijk. Maar verder ook echt HDR qua kleuren, en qua helderheidsverschillen. Een zaklamp knalde ook de kamer in alsof het gewoon echt was. Ik vond ook de donkere scenes erg goed! Dat viel me erg op.

Het is me wel duidelijk dat ze bij 24p films met veel dingen wegkomen omdat het ten onder gaat aan onscherpte, al dan niet door beweging.

Ik vind het qua film verder ook een leuke film, ondanks de in het algemeen wat negatieve reviews. Leuk ook dat het begin op zo'n 20 minuten rijden van mijn woning is opgenomen.

MLCinema

Lijkt mij ook een hele toffe film. Jij gebruikt puur de DTM in je N7 toch? Geen externe oplossing en de Panasonic geeft standaard HDR door of staat deze afgesteld op projector?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

Quote from: Kamidioblitz on April 18, 2020, 12:12:22
Lijkt mij ook een hele toffe film. Jij gebruikt puur de DTM in je N7 toch? Geen externe oplossing en de Panasonic geeft standaard HDR door of staat deze afgesteld op projector?

Nee, alleen maar frame adapt van de JVC. Bij deze film op medium.

Teejoo

#2849
Ik weet niet hoe het met jullie is, maar door de crisis en daardoor het thuiswerken kijken wij nu veel vaker film in mijn HT. Normaal was dat toch echt alleen op de do, vrij en zaterdag omdat we de dag erna vrij hadden. Omdat we nu geen reistijd meer hebben kunnen we net een uurtje later opstaan, waardoor we ook op andere dagen kijken.

Ben dus erg blij met de luxe van een mooi HT! Wat is dat toch heerlijk ontspannen. Ik merk ook dat ik veel productiever ben thuis, maar daardoor ook gewoon de hele dag doorknal.

Ook fijn om puntjes op de i aan het zetten qua bekabeling en wat dingen te testen aangezien we nu veel meer kijken.

Verder nog steeds heel tevreden, wel uit experimenteer drang aan het kijken naar tripoles als surround. Het blijft een hobby hè  ;)