Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Quote from: raindog on December  9, 2019, 08:16:06
Ziet er inderdaad mooi uit zo, had niet verwacht dat het velours zo strak op het tapijt zou komen te liggen.. :worship:
Tot je gaat stofzuigen...  ;D  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Quote from: Richi on December  9, 2019, 12:18:25
Tot je gaat stofzuigen...  ;D  :angel:
Haha, daar gebruik ik zo'n zelfklevende rol voor die je kunt kopen voor het ontpluizen van kleding. Werkt perfect.

Verder is de ruimte altijd afgesloten en hoef ik maar 2-3 keer per jaar te stoffen 😊

N1v3K

#2577
Quote from: Teejoo on December  9, 2019, 12:31:05
Verder is de ruimte altijd afgesloten en hoef ik maar 2-3 keer per jaar te stoffen 😊

Groot gedeelte van huisstof bestaat uit menselijke huidschilfers...  :ph34r:

darkrunner

Daarstraks een Netflix serie in 2:35:1 ma hoe achterlijk is da nu van Netflix om een stuk van die subs in die zwarte balken te zetten, stoort dat niet enorm met een 21:9 scherm?

reza

Ik heb altijd mijn ondertiteling op het zwarte kader ;)
Zitten ze niet in het beeld!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Probleem is Netflix zet die deels in het beeld en deels in de zwarte balk...

reza

Wat is het probleem dan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#2582
Dat ondanks een 21:9 scherm je ondertitels deels in het beeld en deels buiten beeld op de balk vallen, lijkt me ook geen zicht om tegen aan te zien.

Teejoo

Quote from: darkrunner on December 16, 2019, 21:23:00
Daarstraks een Netflix serie in 2:35:1 ma hoe achterlijk is da nu van Netflix om een stuk van die subs in die zwarte balken te zetten, stoort dat niet enorm met een 21:9 scherm?
Nee, dat valt eigenlijk reuze mee omdat ik een speciale Netflix zoomstand heb geprogrammeerd waarbij de ondertiteling in de zwarte balk nog net op het doek valt. Ik heb dus een beetje ingezoomd en omhoog geschoven.

Het bevalt erg goed dat 21:9 scherm, zelfs met 16:9 content.

reza

#2584
Quote from: darkrunner on December 16, 2019, 22:25:17
Dat ondanks een 21:9 scherm je ondertitels deels in het beeld en deels buiten beeld op de balk vallen, lijkt me ook geen zicht om tegen aan te zien.
Antwoord gegeven door Teejoo. Is absoluut niet storend. Wat storend is zijn zwarte balken boven en onder als je lekker een filmpje wilt kijken. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Quote from: Teejoo on December 16, 2019, 22:42:54
Nee, dat valt eigenlijk reuze mee omdat ik een speciale Netflix zoomstand heb geprogrammeerd
je verliest geen beeld met die zoomstand?
Was ook aan het overwegen voor een zero edge scherm te gaan.dan heb je amper balk
Toch beetje lomp van Netflix om die subs zo te doen


reza

Zero edge scherm is wel heel mooi maar dan moet je echt een zwarte wand achter het scherm hebben.
Anders is het niet lekker kijken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raindog

Quote from: reza on December 16, 2019, 22:45:47
Wat storend is zijn zwarte balken boven en onder als je lekker een filmpje wilt kijken. :D

Zwarte balken zijn nooit storend, want die zie je niet. Net niet zwarte balken, die zijn het probleem ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Quote from: darkrunner on December 16, 2019, 22:52:12
je verliest geen beeld met die zoomstand?
Was ook aan het overwegen voor een zero edge scherm te gaan.dan heb je amper balk
Toch beetje lomp van Netflix om die subs zo te doen
Nee, het beeld wordt een tikje kjleiber en je hebt 2 smalle zwart balken L&R. Maar dat is echt smal en stoort niet.

Ik gebruik ook bij alles de zoom stand om het JVC paneel optimaal te gebruiken en mask elektronisch waardoor bij non 21:9 materiaal de zwarte balken die op het doek te zien zijn maximaal zwart zijn. Het velours op de schermrand en muur absorbeert de rest 100%.

Masking lost ook het wisselen naar Imax formaat op tijdens een film.

Wat mij trouwens tot nu toe reuze meevalt is dat bij alle 21:9 films die ik tot nu toe heb gezien de ondertiteling ook gewoon netjes in het frame staat.

Kjelt

#2589
Quote from: Teejoo on December 17, 2019, 09:07:23
Ik gebruik ook bij alles de zoom stand om het JVC paneel optimaal te gebruiken
Daar zit ik ook over te twijfelen maar ben daar zelf nog niet over uit.
Bij HD materiaal zal het relatief weinig kwaad kunnen aangezien de projector dat toch al scaled.
Maar bij native 4K materiaal ga je wel degelijk scherpte inleveren door de 1:1 pixel mapping te verlaten.

Edit: na korte discussie met Werner zal dat laatste wel loslopen en is wat in de praktijk het beste werkt wellicht de beste oplossing.  :)

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 17, 2019, 09:11:44
Daar zit ik ook over te twijfelen maar ben daar zelf nog niet over uit.
Bij HD materiaal zal het relatief weinig kwaad kunnen aangezien de projector dat toch al scaled.
Maar bij native 4K materiaal ga je wel degelijk scherpte inleveren door de 1:1 pixel mapping te verlaten.

Edit: na korte discussie met Werner zal dat laatste wel loslopen en is wat in de praktijk het beste werkt wellicht de beste oplossing.  :)
Daar was ik ook bang voor, maar ik zie het niet.

Ga of heb je de N5 besteld?

Kjelt

Nee ik blijf bij Sony vanwege de motionflow waar ik gevoelig voor ben.
Maar kwestie van eerst mijn projector verkopen voor budget.

Teejoo

#2592
UHD duo. Blijft apart dat ze een ander typenr hebben terwijl het hetzelfde apparaat is. Bedankt Ron!

PascalP

9000 = UK/US toch? en 9004 = NL/BE dacht ik?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2594
Quote from: PascalP on December 18, 2019, 16:07:34
9000 = UK/US toch? en 9004 = NL/BE dacht ik?
De 9000 is volgens mij alles behalve NL/BE. Maar mijn 9000 komt uit BE. Ik begrijp gewoon niet waarom ze zich de moeite doen.

Maar goed, ik kan vooruit en heb in elk geval een 'reserve' speler van dezelfde topkwaliteit.

Kjelt

Dat kan allerlei goede redenen hebben, of van binnen een net ander ontworpen printplaat of wat logischer is in het geval van dit soort zaken EU - VS - GB - Cn etc. etc. is dat er een ander netsnoer bijgeleverd zit. UK heeft die lompe grote stekkers met ingebouwde zekering en de rest van Europa heeft of de tweeling stekker of de Shuko of de franse versie etc.
Dus tenzij je er 4 netsnoeren bijlevert (kost ook weer wat) maak je er een ander typenr van.

Overigens vind ik dit bij de JVC projectoren een stuk erger met hun onderscheid tussen de consumenten en pro lijn.
Daar is het elke keer weer zoeken welke RSxxxx de Nx of Xxxxx is.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 18, 2019, 16:26:10
Dat kan allerlei goede redenen hebben, of van binnen een net ander ontworpen printplaat of wat logischer is in het geval van dit soort zaken EU - VS - GB - Cn etc. etc. is dat er een ander netsnoer bijgeleverd zit. UK heeft die lompe grote stekkers met ingebouwde zekering en de rest van Europa heeft of de tweeling stekker of de Shuko of de franse versie etc.
Dus tenzij je er 4 netsnoeren bijlevert (kost ook weer wat) maak je er een ander typenr van.

Overigens vind ik dit bij de JVC projectoren een stuk erger met hun onderscheid tussen de consumenten en pro lijn.
Daar is het elke keer weer zoeken welke RSxxxx de Nx of Xxxxx is.
Ok, maar alleen voor NL en België een ander typenr?

darkrunner

Sorry:Nog even terugkomend op die Netflix subs, stoort dat niet enorm dan dat kleuren verschil van je subs als een deel van die subs op je balk komen en een deel in beeld?

reza

Ze blijven toch allebei wit?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

#2599
Ja maar je projecteert een stuk witte subs op je doek en een stuk witte subs op je zwart kader, lijkt me dan toch dat het wit van kleur verschilt met 2 verschillende achtergronden of niet?

Net nog eens wat stukjes van Mi3  bekeken Netflix zet zelfs regelmatig de sub vanboven + een stuk boven het beeld :) , logica 0,0