Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Teejoo

#2525
Foto's nieuw 21:9 scherm bij daglicht:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

machtige ruimte man. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


reza

Hoe vind je de film beleving nu met een cinescoop scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November 25, 2019, 10:26:59
Hoe vind je de film beleving nu met een cinescoop scherm?
Ik heb gisteren enkele stukjes gekeken. Erg mooi! Door de randen rondom krijg je nog meer het idee dat je naar een grote OLED zit te kijken.

HarrieA

ERG mooi hoor. Gaan de gordijnen elektrisch dicht als je naar 16:9 gaat?

Teejoo

#2531
Quote from: HarrieA on November 25, 2019, 11:28:38
ERG mooi hoor. Gaan de gordijnen elektrisch dicht als je naar 16:9 gaat?
Ik heb geen gordijnen? Ik denk dat je mijn Auralex basstraps ziet.

Ik ga daarvoor wel nog 2 paneeltje maken bekleed met velours.

Remco

Fraaie set en mooie ruimte hoor! En nu ook met een mooie Oppo UDP erbij  ;). Dat wordt (is) een collectors item.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

darkrunner

#2533
Zo een 21:9 scherm oogt toch een pak mooier dan zo een 16:9 gevaarte, toch jammer dat alles nog niet in dat beeldformaat is.


Teejoo

Quote from: darkrunner on November 25, 2019, 16:53:15
Zo een 21:9 scherm oogt toch een pak mooier dan zo een 16:9 gevaarte, toch jammer dat alles nog niet in dat beeldformaat is.
Het ziet er idd ook zonder beeld mooi uit.

Ik moet wel nog wennen aan de maat. Dat blijft toch nog een dingetje met mij, ondanks dat het maar 20cm breder is.

Voordeel is dat ik er met de zoom langzaam naartoe kan groeien.

Ik heb wel 2 plekken ontdekt waar de spuitstructuur van het scherm iets afwijkt. Bij een vol wit beeld valt het op omdat het dan lijkt alsof er vlekken zitten.

Toch nog maar even gemaild met Hivilux.

HarrieA

Quote from: Teejoo on November 25, 2019, 11:29:14
Ik heb geen gordijnen? Ik denk dat je mijn Auralex basstraps ziet.

Ik ga daarvoor wel nog 2 paneeltje maken bekleed met velours.

Oepsie, even ingezoomd en nu zie ik het ook. Heb ik een grote IPhone en een brilletje zie ik het nog niet zonder in te zoomen. [emoji85]

buckler

Erg gaaf Theo, mooie update hoor.
En de Oppo ook lees ik, daar ga je veel plezier aan beleven... nu gaat de Pana de deur uit zeker?
En je had nog geluk met de Oppo, een maatje van me zocht er laatst ook een en heeft uiteindelijk het dubbele van de originele vraagprijs ervoor moeten betalen. Hij is er nog ziek van zei hij.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

'Missie geslaagd' ziet er cool uit Theo... 8) :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: buckler on November 25, 2019, 17:59:48
Erg gaaf Theo, mooie update hoor.
En de Oppo ook lees ik, daar ga je veel plezier aan beleven... nu gaat de Pana de deur uit zeker?
En je had nog geluk met de Oppo, een maatje van me zocht er laatst ook een en heeft uiteindelijk het dubbele van de originele vraagprijs ervoor moeten betalen. Hij is er nog ziek van zei hij.
Nee, de Panasonic blijft ook. Dat is toch ook echt een top speler.

Teejoo


Teejoo

#2540
Wat ik dan toch wel weer cool vind is dat je alle discrete IR codes gewoon kunt downloaden van de Oppo site. Zo hoort het.

Lang leve de Pronto!

Teejoo

In afwachting van de Oppo 203 ruimte in het rack gemaakt door de Denon blu-ray speler te verwijderen. Daarvoor ook de Panasonic UB-9004 eruit moeten halen. Dat blijft toch ook een tank hoor! Ben benieuwd of de Oppo gelijkwaardig is qua bouw. Ze passen qua looks wel goed bij elkaar denk ik.

Teejoo

#2542
Hij staat erbij. Ik ben wel een beetje verrast over het geluid van het loopwerk. Zeker aan het begin van een UHD. Dan hoor je hem toch goed. Het wordt gelukkig wel een stuk stiller als de film even loopt. De Panasonic is toch echt stiller.

Vind ik wel minder, ondanks dat je het natuurlijk niet meer hoort zodra er geluid van de film is.

Teejoo

#2543
Inmiddels een weekje op het 21:9 scherm gekeken: Fantastisch, echt een mooie upgrade!

Het formaat is perfect en 16:9 content is echt groot genoeg. Daar was ik wel erg benieuwd naar. Ik heb het scherm t.o.v. de foto's nog een 8 cm lager gehangen waardoor het nog ontspannender kijken is.

Ik ga nu alleen nog 2 met vilt beklede platen maken t.b.v. de zijkanten van 16:9 content. Ook ga ik een zwarte strook maken op de grond direct voor het scherm. Dan is het rondom het scherm een zwart gat.

De verschillende lens memory en masking opties van de JVC gecombineerd met zaken als subititel shift op de Panasonic maakt het kijken echt een genot en werkt prima.

De Oppo gaat dus weer weg. Eens kijken wat ik dan als reserve/2e speler ga inzetten. Helaas nog steeds geen geruchten van een UHD speler van Denon, en dat zal er dan ook wel niet meer van komen.

reza

Ik zei het je...
Once you go scoop there is for 16.9 no hope :D
Of zoiets.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#2545
Quote from: reza on December  1, 2019, 00:26:40
Ik zei het je...
Once you go scoop there is for 16.9 no hope :D
Of zoiets.
Je had idd helemaal gelijk! En omdat ik de JVC laat masken heb je ook geen probleem bij Imax. Je mis alleen in die scenes boven en onder een strook, maar je mist dan eigenlijk ook niets omdat het zich toch in het 21:9 frame afspeelt. Zelfs de ondertiteling blijft in dat frame.

Kortom, de nadelen waar ik een beetje bang voor was zijn eigenlijk geen issue. Alleen dus nog voor 16:9 content zwarte panelen verzinnen.

reza

Ik zou voor gordijnen gaan, is makkelijker en mijn inziens mooier. Zeker als het electrische gaat :wub:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on December  1, 2019, 12:33:48
Ik zou voor gordijnen gaan, is makkelijker en mijn inziens mooier. Zeker als het electrische gaat :wub:
Dat vind ik zeker niet mooier omdat het niet strak is. Ik moet er nog eens over nadenken hoe ik het kan maken. Maar ik ben in elk geval blij dat de 21:9 proef met een breder scherm goed is geslaagd. Wellicht in de toekomst nog een echt masking scherm met masking van de zijkanten.

Teejoo

#2548
Zojuist is de Oppo opgehaald door forumgenoot 5-alive. Uiteraard ook nog even een korte rondleiding/demo in de Teejooscoop gegeven.

Leuk om weer eens iemand thuis te hebben met dezelfde afwijking  :D

Ik ben eens benieuwd of er nog iets nieuws gaat komen in 2020 qua UHD spelers. Ik vrees echter van niet. Zou toch mooi zijn als Denon opeens met een speler zou komen.

Anders koop ik t.z.t. een 2e Panasonic UB-9000. Voor met discs mij toch wel de referentiespeler op dit moment.

Teejoo

#2549
Zo ziet het er nu weer uit zonder de Sony Cd-speler en Oppo.