Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

#2425
Quote from: Blue-Eyes on October 31, 2019, 17:58:25
Top Theo!

Voor mijzelf besloten dat ik dat niet meer ga doen..... heb een keuze gemaakt voor een dik en luxe huis, ga andere zaken wat matigen ;)
Eens kijken hoe lang ik dat vol ga houden :D
Je begrijp dat een huis pas luxe en dik is met een eigen HT? :D

Teejoo

Quote from: papaleo on October 31, 2019, 17:22:34
Wow...!
De naam 'Teejoo' veel voorbij zien komen,maar ik heb nog nooit jet HT gezien/voorbij zien komen.
Geweldig mooie ruimte heb je daar Teejoo  8)
De Teejooscoop bestaat op dit adres toch al sinds 2006 hoor Leo  ;)

Teejoo

Quote from: mancaver on October 31, 2019, 19:16:51
Dat is nou nog eens een brute pre  :inlove:
Qua looks en functies. Ik hoop echt voor je dat de multisub out je gaat brengen wat je hoopt. Ik houd het in de gaten want dit kan wel eens een aanzet zijn voor mij om naar Arcam te gaan kijken als 'opvolger'  :worship:
We gaan het zien! Ik ben sowieso wel benieuwd naar het bass management. Zou mooi zijn als ze eens bij Lexicon zijn gaan kijken qua multisub implementatie. Verder is hij eigenlijk niet bruter dan wat ik nu heb met de AV860.

anton

Als het net zo top klinkt als het er uit ziet dan zit het wel snor  :wub: :wub:

blue-eyes

Quote from: Teejoo on October 31, 2019, 19:43:34
Je begrijp dat een huis pas luxe en dik is met een eigen HT? :D

Mijn 220m2 zijn al verdeeld :D

Ik heb niet zo veel te klagen met mijn huidige set. Ik heb ooit een HT gewild. Nu heb ik de ruimte (nog een ruimte van 60m2 die ik zou kunnen inzetten...). Maar het hoeft van mij niet meer.
Nu een redelijke integratie van HT en woonkamer. En dat is denk ik toch wel mooi, met gezin, samen in een ruimte, samen dingen doen, maar het ook apart iets doen maar wel in een ruimte.
Keuze, voelt goed zo.

Maar ik blijf een aparte HT toch wel het HT Valhalla vinden! Maar niet hier ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#2430
Quote from: Blue-Eyes on October 31, 2019, 21:25:09
Mijn 220m2 zijn al verdeeld :D

Ik heb niet zo veel te klagen met mijn huidige set. Ik heb ooit een HT gewild. Nu heb ik de ruimte (nog een ruimte van 60m2 die ik zou kunnen inzetten...). Maar het hoeft van mij niet meer.
Nu een redelijke integratie van HT en woonkamer. En dat is denk ik toch wel mooi, met gezin, samen in een ruimte, samen dingen doen, maar het ook apart iets doen maar wel in een ruimte.
Keuze, voelt goed zo.

Maar ik blijf een aparte HT toch wel het HT Valhalla vinden! Maar niet hier ;)
Was een grapje 😉 Je hebt zeker niet te klagen.

Ik vind een groot voordeel van een apart HT dat film kijken telkens iets speciaals is. In de woonkamer ben ik de rest vd week al.
Daarnaast kun je uiteraard echt los gaan en alles compromisloos inrichten.

Wij hoeven ook wat dit betreft gelukkig geen rekening te houden met kinderen. Dat scheelt ook.

Sjaak_Banaan

Heftige ruimte heb je daar Teejoo, dat moet wel echt genieten zijn bij jou.  :headbanging:
Morgen eens de rest van dit topic lezen. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

blue-eyes

Quote from: Teejoo on October 31, 2019, 22:40:31
Was een grapje 😉 Je hebt zeker niet te klagen.

Ik vind een groot voordeel van een apart HT dat film kijken telkens iets speciaals is. In de woonkamer ben ik de rest vd week al.
Daarnaast kun je uiteraard echt los gaan en alles compromisloos inrichten.

Wij hoeven ook wat dit betreft gelukkig geen rekening te houden met kinderen. Dat scheelt ook.

Ik ken je wel een beetje ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#2433
Ik ga toch weer een poging wagen om een iets groter scherm te gaan gebruiken. Het vorige experiement van bijna 2 jaar geleden was zeker geen succes vanwege gezondheidsperikelen, maar ik verwacht qua evenwicht in elk geval geen echte problemen. Desondanks ga ik niet teveel risico lopen en wil dus i.p.v. 110inch nu kijken naar 100inch. Ik heb nu 92 inch, dus dat lijkt me toch de moeite. 106 inch durf ik eigenlijk niet goed.

In principe wil ik weer zo'n HiViLux omdat me die kwaliteit goed is bevallen. Ik heb ook nog zitten denken aan een akoestisch tranparant, maar dat zou met deze maat dan alleen voor de center zijn. En dan wordt het vele malen duurder.

Dit was 110 inch.


maximus79

Quote from: Teejoo on November  3, 2019, 15:54:09
Ik ga toch weer een poging wagen om een iets groter scherm te gaan gebruiken. Het vorige experiement van bijna 2 jaar geleden was zeker geen succes vanwege gezondheidsperikelen, maar ik verwacht qua evenwicht in elk geval geen echte problemen. Desondanks ga ik niet teveel risico lopen en wil dus i.p.v. 110inch nu kijken naar 100inch. Ik heb nu 92 inch, dus dat lijkt me toch de moeite. 106 inch durf ik eigenlijk niet goed.

In principe wil ik weer zo'n HiViLux omdat me die kwaliteit goed is bevallen. Ik heb ook nog zitten denken aan een akoestisch tranparant, maar dat zou met deze maat dan alleen voor de center zijn. En dan wordt het vele malen duurder.

Dit was 110 inch.


Ik zou voor 110inch scope gaan, je 16:9 content blijft zo goed als het zelfde en voor 21:9 content word het een stuk groter.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on November  3, 2019, 17:29:00
Ik zou voor 110inch scope gaan, je 16:9 content blijft zo goed als het zelfde en voor 21:9 content word het een stuk groter.
Dat past helemaal niet. Ik kan max 145 cm breed gaan tussen de akoestische panelen. Maar los daarvan wil ik ook niet te groot omdat ik geen herhaling wil van de problemen die ik toen heb gehad.
Verder vind ik 21:9 erg mooi uitzien, maar toch minder praktisch met ondertitels en je levert idd in op 16:9 in mijn geval.

reza

Ik weet dat je een 16.9 scherm lover bent maar cinescoop is echt the way to go, zeker nu met de jvc :D
Hivilux heeft nu hele mooie schermen zonder rand.
Dan heb je wel een zwarte wand nodig maar dit heeft een heel mooi effect, met of je scherm zweeft.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on November  3, 2019, 21:42:18
Ik weet dat je een 16.9 scherm lover bent maar cinescoop is echt the way to go, zeker nu met de jvc :D
Hivilux heeft nu hele mooie schermen zonder rand.
Dan heb je wel een zwarte wand nodig maar dit heeft een heel mooi effect, met of je scherm zweeft.
Ik zou cinescoop ook het mooiste vinden, maar mijn 16:9 wordt dan wel een stuk kleiner. Je ziet zeker ook bij netflix vaak 16:9. En je zit dus met ondertitels.

reza

Quote from: Teejoo on November  3, 2019, 22:24:24
Ik zou cinescoop ook het mooiste vinden, maar mijn 16:9 wordt dan wel een stuk kleiner. Je ziet zeker ook bij netflix vaak 16:9. En je zit dus met ondertitels.

Jij, die alles via orginele UHD disks kijkt, kan toch met de panna de ondertitels naar boven/onder schuiven..
Met 16.9 content wordt je scherm 40/50 cm smaller. Dit is nog maar 5% van de films en met series misschien 70% series kijk ik sowieso niet op de projector? Ik heb nog nooit een serie gevolgd in een bioscoop..
Daar kijk ik meestal films.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"


Teejoo

Wie was dat een tijdje geleden ook alweer die een nieuw scherm met masking had gekocht?

denoontje

Moi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

wow wat een ruimte, moet echt genieten zijn!

En ben ook eens benieuwd naar je AV40, wanneer zijn ze leverbaar?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

darkrunner

Quote from: Teejoo on November  4, 2019, 07:18:08
Wie was dat een tijdje geleden ook alweer die een nieuw scherm met masking had gekocht?
Xyscreen met masking eens bekijken, doeken liggen qua kwaliteit dicht bij elkaar vergeleken met die van Hivilux.

Teejoo

Quote from: PascalP on November  4, 2019, 07:38:38
wow wat een ruimte, moet echt genieten zijn!

En ben ook eens benieuwd naar je AV40, wanneer zijn ze leverbaar?
Thanks! Ik vrees pas februari als ik Grobi mag geloven.

Teejoo


PascalP

Quote from: Teejoo on November  4, 2019, 08:26:05
Thanks! Ik vrees pas februari als ik Grobi mag geloven.

Ga dit zeker volgen en ook je ervaring met de multi sub t.o.v. de 860 :)


Quote from: Teejoo on November  4, 2019, 08:28:05
Ah! Ben nog even aan het nalezen in je topic.

Ja hier was ik laatst ook voor aan het kijken, maar krijg het in Kodi zelf niet voor elkaar om subtitles omhoog te schuiven, wellicht dat het met de Pana UHD speler wel goed werkt, dit moet ik nog eens proberen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2447
Quote from: reza on November  3, 2019, 23:25:14
Jij, die alles via orginele UHD disks kijkt, kan toch met de panna de ondertitels naar boven/onder schuiven..
Met 16.9 content wordt je scherm 40/50 cm smaller. Dit is nog maar 5% van de films en met series misschien 70% series kijk ik sowieso niet op de projector? Ik heb nog nooit een serie gevolgd in een bioscoop..
Daar kijk ik meestal films.
Ik hou het gewoon bij 16:9. Zeker met de JVC storen de balken me bijna niet meer, en meestal staat de ondertiteling er dan ook in. Mijn enige dilemma is toch nog de maat. 100 inch of 106. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.

rkonings

Misschien eens kijken naar Ardeo screens, ik ben daar zeer tevreden over.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

Teejoo

Quote from: rkonings on November  4, 2019, 09:28:55
Misschien eens kijken naar Ardeo screens, ik ben daar zeer tevreden over.
Ik ga sowieso voor een HiViLux. Ik heb dat kort even hier gehad en vond het een erg mooi scherm voor een erg scherpe prijs.