Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Is het "slecht" omdat hier te veel puristen en kwaliteitsfreaks zitten of is het gewoon slecht?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

reza

#2351
Het is gewoon slecht! Als je een UHD schijfje koopt en er zit een bedrijf zoals Disney achter dan verwacht (ik) je het beste...

Nou dat is in dit geval absoluut niet zo. Zeker met sci fi films waarin HDR kan shinen is dit gewoon weg slecht te noemen bij deze film.

https://youtu.be/v0NAiulq1t8

Om even wat kracht bij te voegen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on February 20, 2019, 13:14:56
Het is gewoon slecht! Als je een UHD schijfje koopt en er zit een bedrijf zoals Disney achter dan verwacht (ik) je het beste...

Nou dat is in dit geval absoluut niet zo. Zeker met sci fi films waarin HDR kan shinen is dit gewoon weg slecht te noemen bij deze film.

https://youtu.be/v0NAiulq1t8

Om even wat kracht bij te voegen :thumbs-up:
Slecht? Kracht bij zetten? Beeld een 7.5 en geluid van 7.1 een 9 en atmos een 7. Een verwachting van beter betekent niet dat iets gelijk "ECHT" slecht is. Maar ik had inderdaad ook beter gehoopt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

blue-eyes

Antwoord is gegeven vanuit de "HT nerd" gedachte .... :P


Ik herhaal mijn vraag :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Ik check de films tegenwoordig voordat ik ze op de wishlist plaats. Juist dit soort films waren voorheen de referentie op geluidgebied!

Nu vond ik hem blijkbaar voldoend om te kopen: Ik kijk altijd hier: https://ultrahd.highdefdigest.com/54596/starwarsthelastjedi4kultrahdbluray.html

Valt dus wel mee, maar zeker onder de maat.

reza

Is er bekend met welke apparatuur dit bekeken wordt?
Hier valt het indd nog wel mee..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Trump zou zeggen: "This motherfucker is HUGE!"

fluissie

Gefeliciteerd!, Mooie aankoop hoor  :thumbs-up:

Bart_M

Mooi man!

Ga je qua scherm weer een stapje groter proberen?

reza

Quote from: Teejoo on March 21, 2019, 18:50:36
Trump zou zeggen: "This motherfucker is HUGE!"

Ik denk dat Trump hem niet binnen zou laten..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

#2360
Quote from: reza on March 21, 2019, 19:14:44
Ik denk dat Trump hem niet binnen zou laten..
Vet man, gefeliciteerd! Dat is echt een gigantische update als je van de vw95 komt!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bmateijsen

Gaaf hoor! En dat is een bak licht meer! 8)

denoontje

Vet!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Fijn voor je Teejoo, veel plezier dit weekend! Ik hoop niet dat je veel andere zaken had gepland :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: bmateijsen on March 21, 2019, 19:19:28
Gaaf hoor! En dat is een bak licht meer! 8)
Ja, zeker. Maar je ziet ook wat het filter opslokt. Ik dacht dat ik de iris veel verder kon dichtzetten. Vanavond gewoon lekker film kijken. Tweaken komt de komende dagen wel

Teejoo

#2365
Quote from: Bart_M on March 21, 2019, 19:08:17
Mooi man!

Ga je qua scherm weer een stapje groter proberen?
Na vanmiddag wel ja. Maar met mate 🙃. Wat me eigenlijk nog meer triggerde was toch ook het cinemascoop formaat.

mr.crash

Fijn dat hij er eindelijk is.
Geniet er van.

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

reza

Teejoo is nog nooit zo lang offline geweest :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on March 21, 2019, 23:14:29
Teejoo is nog nooit zo lang offline geweest :D
Vanavond 1e film gekeken. Bewust begonnen met een bekende film op Blu-ray: The tourist. Schitterend!Alsof je naar een mega TV aan het kijken bent..

En dan heb ik de lamp iris teruggezet naar -10!

Wat me vooral opvalt is de dieptewerking en scherpte, en het erg mooie contrast (ook door de iris!). Zeker in deze film met de vele avondscenes. Erg mooi zwart ook.

Morgen eens goed gaan zitten voor wat HDR materiaal. Stom genoeg er niet aan gedacht om de HDR settings ook zonder filter te laten maken. Dat moet ik dus nog even regelen. Ik denk dat ik daar meer plezier van heb dan van het filter omdat ik dan de iris weer verder terug kan schroeven (= ook optimaal contrast en regelmogelijkheid bij afname sterkte lamp). Nu de lamp nog helemaal nieuw is dit natuurlijk nog niet zo'n issue. Dan kon ik ook vergelijken.

En, voor mij super belangrijk, de unit is best stil. Vergelijkbaar met de VW95 met een prettige toon.

Kortom, het wachten heeft zich absoluut geloond!

pameijer

Mét dat filter heb je wel het volledige kleurenbereik met de N5 las ik. Is toch ook wel weer mooi! Keuzes....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Fijn voor je Teejoo!
Ik denk dat UHD je mond op de grond laat vallen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jantje112

Quote from: Teejoo on February 19, 2019, 22:39:56
mmm, ik lees nu idd dat de audio track van Star wars idd niet geweldig is. Ik begrijp niet waarom Disney daar zo mee loopt te kloten.

Ik gebruik https://www.collectorz.com/movie voor films. En de rest ook voor CD's en boeken. Zowel op de PC als iPhone. Erg handig omdat ik het anders vaak niet meer weet of ik een disc heb of niet.

Wat een k*tprogramma is dat zeg.. Licensie van gekocht, maar de mac versie loopt na een paar 100 invoeren gewoon vast en dan kun je opnieuw beginnen en opnieuw en opnieuw..

Teejoo

#2372
Quote from: jantje112 on March 22, 2019, 08:08:43
Wat een k*tprogramma is dat zeg.. Licensie van gekocht, maar de mac versie loopt na een paar 100 invoeren gewoon vast en dan kun je opnieuw beginnen en opnieuw en opnieuw..
Dat herken ik echt niet. Met alle toepaasingen heb ik echt nog nooit iets gehad. Deze week zelfs alles opnieuw geinstalleerd op een 'nieuwe' pc. Na installatie ingelogd waarna alles vanuit kun cloud netjes werd gedownload.

Ik zou hun even mailen. Ze reageren echt snel heb ik gemerkt toen ik een keer 2 accounts wilde samenvoegen. Is NL bedrijf.

Aanvulling: hoe kan het sowieso dat je opnieuw moet invullen? Het synct toch ook naar hun cloud? Scan je de films ook met de app?

Teejoo

Quote from: pameijer on March 22, 2019, 07:30:58
Mét dat filter heb je wel het volledige kleurenbereik met de N5 las ik. Is toch ook wel weer mooi! Keuzes....
Het ziet er zeker mooi uit, maar zonder heb ik het gisteren bij Werner gezien en dat is ook fantastisch, en je hebt dus weer wat meer speelruimte qua helderheid daarmee contrast.

Vandaag nog eens mee spelen.

Had ik al gezegd dat hij GROOT is? Wat een cool ding! ;D

Hij is niet echt woonkamervriendelijk zullen we maar zeggen. En Riwi: check je ophangconstructie qua gewicht!

Kjelt

Gefeliciteerd Theo!
Dus het geluid valt heel erg mee, dat is mooi want daar zag je behoorlijk tegen op.
Geniet er van.