Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

maximus79

Quote from: Teejoo on January  1, 2019, 20:26:21
Ik hield bij TMREQ idd ook altijd max 6db aan en deed het idd meer zoals jij al voorstelt. Zal er zeker nog eens mee spelen. Voordeel is dat je gewoon kinder energie de ruimte inpompt die alleen maar voor meer overlast kan zorgen. Jammer dat je de curve niet gewoon in z'n geheel omlaag kunt trekken.

Maar wel al blij dat ik hetgeen ik miste middels dirac kan regelen zonder extra subs etc!
Wat ook makkelijk is, ten minste zo doe ik het, is de target file aanpassen door bijvoorbeeld alles 5db te laten zakken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Ik ken verder je situatie niet maar kan je sub niet ergens anders staan? Ik vind hem op deze positie  wel heel erg veel diepe dips hebben,  lijkt erg op mijn situatie als ik mijn sub voor zet. Dan is hij bijna niet hoor/voelbaar......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on January  1, 2019, 20:39:09
Ik ken verder je situatie niet maar kan je sub niet ergens anders staan? Ik vind hem op deze positie  wel heel erg veel diepe dips hebben,  lijkt erg op mijn situatie als ik mijn sub voor zet. Dan is hij bijna niet hoor/voelbaar......
Nee, het zijn er 2 en dit is toch wel de beste positie.

Staaled

Quote from: morca on January  1, 2019, 20:03:55
Goed punt.
Je moet niet teveel naar je target boosten.
Beter je target iets lager leggen en idd de sub wat harder.
Pas wel op een nul/dip kan heel laag liggen.
Dat is weer een te lage target .
Dat is uiteindelijk exact hetzelfde qua vermogen.

Waarbij ik wel jouw methode onderschrijf.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bart_M

Dit artikel is ook de moeite om even door te nemen, ik heb altijd goede ervaringen gehad met hard knee house curves:
https://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/6818-minimal-eq-target-levels-hard-knee-house-curve-long.html

morca

Quote from: Staaled on January  2, 2019, 08:30:55
Dat is uiteindelijk exact hetzelfde qua vermogen.

Waarbij ik wel jouw methode onderschrijf.
Nou.... als je target te hoog ligt en je boost dips.
Kost mijn manier minder vermogen schat ik... ;)

Teejoo

#2331
Quote from: Bart_M on January  2, 2019, 09:55:07
Dit artikel is ook de moeite om even door te nemen, ik heb altijd goede ervaringen gehad met hard knee house curves:
https://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/6818-minimal-eq-target-levels-hard-knee-house-curve-long.html
Nog meer leesvoer  :)

Het is jammer dat je bij Dirac niet net als in REW punten handmatig kunt invullen. Nu is het maar slepen met de muis .

maximus79

Quote from: Teejoo on January  2, 2019, 14:12:16
Nog meer leesvoer  :)

Het is jammer dat je bij Dirac niet net als in REW punten handmatig kunt invullen. Nu is het maar slepen met de muis .
Dat kan wel zo als ik al eerder zei, je kan in een target file de waardes aanpassen naar wens en die vervolgens inladen. Of bedoel je dat niet?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#2333
Quote from: maximus79 on January  2, 2019, 14:30:00
Dat kan wel zo als ik al eerder zei, je kan in een target file de waardes aanpassen naar wens en die vervolgens inladen. Of bedoel je dat niet?
Oh ja, op die manier! Is wel wat omslachtiger maar goed.

denoontje

#2334
Je weet bast wel ook dubbelklikken op de lijn om extra punten toe te voegen, die je dan versleept.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gister nieuwe firmware in de arcam gezet, oude dirac project ingeladen (had nieuwe dirac 2.0 al wel gebruikt)....kan ik geen extra punten erin zetten
(was nogal laat gister dus straks nog eens kijken).

Als ik de Harman curve inlees, bestaat die uit heel veel targetpunten, dus wellicht de target curve even vanuit die opnieuw opzetten...
(wilde namelijk iets aanpassen in ingeladen targetcurve)..

  :-\

Teejoo

Quote from: denoontje on January  2, 2019, 19:15:18
Je weet bast wel ook dubbelklikken op de lijn om extra punten toe te voegen, die je dan versleept.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
zeker, zo heb ik m'n huidige curve ook gemaakt.

Het klinkt in elk geval erg lekker nu. Nu nog wachten op de N7..

morca

Heb je een Umik en rew Teejoo , om het resultaat in beeld te brengen.
Top dat het nu naar wens is   :thumbs-up:
Klaar met pielen,genieten dan maar  :music:

Teejoo

#2337
Quote from: maximus79 on January  1, 2019, 19:56:06
Is het niet verstandiger om je begin punt niet op 0db te laten beginnen en het verschil zeg -5db bijvoorbeeld je sub harder te zetten? Je dips worden nu de volle 10db versterkt.

Een beetje op basis van dit document.

https://www.dropbox.com/s/y8udlbg22kom4py/A%20Brief%20Guide%20To%20Creating%20custom%20target%20curves%20in%20Dirac%20Live%20Rev%202.1.pdf?dl=0
Ik heb deze nu gemaakt volgens dit principe, en weer even terug naar een vlakkere response. is ongeveer -4 db tov de oude vlakke curve die ik voorheen had, en zal dit compenseren met het volume in de Arcam. Straks even gaan testen hoe het klinkt. Bij films kan ik dan de Movie stand van de Velo gebruiken indien nodig.

buckler

Neeeeee, bij films 'moet' je de movie stand op de Velo gebruiken Theo... haha lol  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January 13, 2019, 13:17:33
Neeeeee, bij films 'moet' je de movie stand op de Velo gebruiken Theo... haha lol  :clapping:
Ok!  :D

bmateijsen

Quote from: Teejoo on January 13, 2019, 12:48:58
Ik heb deze nu gemaakt volgens dit principe, en weer even terug naar een vlakkere response. is ongeveer -4 db tov de oude vlakke curve die ik voorheen had, en zal dit compenseren met het volume in de Arcam. Straks even gaan testen hoe het klinkt. Bij films kan ik dan de Movie stand van de Velo gebruiken indien nodig.

Die op 25 hrz moet je echt naar beneden gaan brengen.....

maximus79

Quote from: bmateijsen on January 13, 2019, 15:12:49
Die op 25 hrz moet je echt naar beneden gaan brengen.....
Wat ik niet snap hierin, waarom laat Dirac +10db   toe als dat niet wenselijk is?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bmateijsen

Quote from: maximus79 on January 13, 2019, 15:23:28
Wat ik niet snap hierin, waarom laat Dirac +10db   toe als dat niet wenselijk is?

Omdat het een domme computer is ;).

maximus79

Quote from: bmateijsen on January 13, 2019, 16:52:01
Omdat het een domme computer is ;).
Die geprogrammeerd is door de slimme mensen van Dirac.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#2344
Die nieuwe curve klonk echt niet goed bleek na enig testen vanmiddag. Terug gegaan naar de target curve waarmee ik al sinds januari draai. Dit is in feite de rechte Dirac target curve.

Verder nog 1 plek getest waar ik de sub nog niet geprobeerd had: echt direct naast de bank, net als aan de andere zijde. Hij stond voorheen op de foto links tegen de muur, maar die loop rond weg waardoor die plek sowieso niet optimaal is.

Dan zit ik nu wel niet meer helemaal symmetrisch tussen de subs, maar het resultaat is erg goed! En met films toch in combinatie de Veldodyne Movie EQ voor die extra punch. Ik merk ook dat ik de sub nu zachter kan zetten en hij klankmatig meer in balans is met het andere exemplaar.

Tevens is het ook veel praktischer zo onder het tafeltje. Ik moet nu alleen nog een nieuwe meting doen, maar daar wacht ik even mee tot Dirac met de plugin komt dat subs gescheiden gemeten kunnen worden. Je vraagt je dan af waarom niet eerder getest, na zo ongeveer alle andere plekken in de kamer geprobeerd te hebben.


Teejoo

And counting... 😎

Dat is het mooie van deze hobby. Er komt altijd iets nieuws.

reza

De schijf van Star Wars had je beter kunnen laten gaan. Die is echt bar en bar slecht.
Logan ga ik van de week ook halen. Gisteren heb ik ready player one gekocht WAUW.. beeld en geluid fantastisch.

Daar programmaatje waar je de films mee opslaat wat is dat?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February 19, 2019, 22:16:25
De schijf van Star Wars had je beter kunnen laten gaan. Die is echt bar en bar slecht.
Logan ga ik van de week ook halen. Gisteren heb ik ready player one gekocht WAUW.. beeld en geluid fantastisch.

Daar programmaatje waar je de films mee opslaat wat is dat?
mmm, ik lees nu idd dat de audio track van Star wars idd niet geweldig is. Ik begrijp niet waarom Disney daar zo mee loopt te kloten.

Ik gebruik https://www.collectorz.com/movie voor films. En de rest ook voor CD's en boeken. Zowel op de PC als iPhone. Erg handig omdat ik het anders vaak niet meer weet of ik een disc heb of niet.

reza

Disney maakt er inderdaad een potje van kwa geluid. Het beeld van Star Wars vind ik ook echt heel slecht. Binnenkort ga je het allemaal zelf zien op je dikke projector!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: reza on February 19, 2019, 22:52:46
Disney maakt er inderdaad een potje van kwa geluid. Het beeld van Star Wars vind ik ook echt heel slecht. Binnenkort ga je het allemaal zelf zien op je dikke projector!!

Dit schiet een beetje door vind ik, the last jedi is geen topper maar om het beeld heel slecht te noemen gaat echt te ver. Zelfde geld voor het geluid.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2