Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teejoo

#2200
Ik zal het weekend eens een blu-ray kijken, meer kan ik toch niet testen bij gebrek aan de N7.

De speler voelt verder heel zwaar en solide aan. De lade en de mechaniek maakt vind ik wel teveel lawaai voor een dergelijk apparaat. En dan zit er nog geen disc in, puur even open en dicht gedaan. Verder echt gebouwd als een tank met minimalistisch design. Jammer dat de Pioneer geen dynamische HDR mapping heeft, die schijnt wel erg stil te zijn.

blue-eyes

Versturen gaat prima, verzekerd versturen.
Zowel halen als brengen goede ervaringen.

Je kan een keer pech hebben. Gelukkig lijkt het toch goed te zijn!

Veel plezier ermee!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#2202
Tower of Power

blue-eyes

Strak design deze speler, wel eens anders gezien van hun ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mr.crash

Ik laat ook bijna alles met de post komen.
En dat gaat bijna altijd goed.

Geniet van je mooie UHD speler :worship:
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on December 11, 2018, 22:44:32
Strak design deze speler, wel eens anders gezien van hun ;)
Hij ziet er ok echt goed uit, en is ook lekker stevig uitgevoerd. De drive valt me mee qua geluid, maar teveel voor een speler van deze klasse. Dat begrijp ik echt niet. Ook omdat de behuizing echt van dikker en zwaar metaal is gemaakt. Het is ook geen resoneren van de behuizing, maar echt het spinne van de disc die je hoort als ruisen. Wellicht gewoon wat dempingsmateriaal aanbrengen.

denoontje

Quote from: Teejoo on December 11, 2018, 23:16:25
Hij ziet er ok echt goed uit, en is ook lekker stevig uitgevoerd. De drive valt me mee qua geluid, maar teveel voor een speler van deze klasse. Dat begrijp ik echt niet. Ook omdat de behuizing echt van dikker en zwaar metaal is gemaakt. Het is ook geen resoneren van de behuizing, maar echt het spinne van de disc die je hoort als ruisen. Wellicht gewoon wat dempingsmateriaal aanbrengen.

feli met de speler...

beetje bitumen erin plakken??

Teejoo

Quote from: denoontje on December 11, 2018, 23:22:18

beetje bitumen erin plakken??
Ik kijk eerst eens of het opvalt met de film, maar bitumen zijn niet de oplossing denk ik. Het is niet dat de behuizing resoneert. Die is juist super stevig. Het zal meer iets van akoestisch schuim moeten zijn denk ik.

Maar, zoals gezegd eerst even kijken of het echt opvalt.

Teejoo

#2208
Vanavond voor de 1e keer blu-ray gekeken met de nieuwe Panasonic UB-9004. Zag er prima uit en klonk goed. De settings zijn erg uitgebreid, maar heb me nu even beperkt tot de basis aangezien k toch nog geen 4K weergever eraan heb zitten. Ik zal wel een apart topic aanmaken met de juiste settings voor de combi Panasonic en een projector aangezien dit wellicht voor meerdere mensen interessant is en de (HDR) beeldsettings van de Panasonics de reden zijn om hem aan te schaffen.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan: zodra ik van input wissel op de Arcam AV860, en dan weer terug naar de Panasonic komt er wel goed beeld, maar geen geluid. Dat los ik alleen maar op door terug naar het Home menu te gaan van de speler en weer op play te drukken.
Met alle andere apparaten kan ik gewoon switchen en dan pakt de Arcam het geluid gewoon weer op. Ik kan helaas niet kijken of er audio binnenkomt op de Arcam aangezien het menu van de Arcam dan ook niet correct wordt weergegeven.

Kan iemand dat reproduceren of weet iemand waar dat aan ligt?

Teejoo

Het blijft de beste remote naar mijn mening: Pronto programmering in full effect  ;D

Edliver

Wordt de Pronto nog ondersteund ?
Dacht dat deze niet meer werd gemaakt ?
Logitech (1100) nu nog wel ,maar er zijn geruchten dat dit eindigend is !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Teejoo

Quote from: Edliver on December 15, 2018, 18:11:25
Wordt de Pronto nog ondersteund ?
Dacht dat deze niet meer werd gemaakt ?
Logitech (1100) nu nog wel ,maar er zijn geruchten dat dit eindigend is !
Nee, al heel wat jaren niet meer. Maar dat maakt niet uit aangezien je toch alles zelf moet programmeren. Het zit hem vooral in het bemachtigen van de discrete codes die niet op de originele ab zitten, zoals vaak de ON en OFF knop.

Maar verder eeuwig zonde, vooral omdat er naar mijn mening geen vergelijkbare programmeerbare remote is die je volledig zelf kunt ontwerpen.

Kjelt

Heb jij de Pana al werkend?
Ik kan geen app voor de ipad vinden en de Synology via het netwerk is ook niet te vinden.
Was er al een topic geopend?

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 15, 2018, 22:53:00
Heb jij de Pana al werkend?
Ik kan geen app voor de ipad vinden en de Synology via het netwerk is ook niet te vinden.
Was er al een topic geopend?
Topic zojuist geopend. Ik heb hem zeker al werkend, maar niet zoals jij hem gebruikt denk ik. Ik heb niet naar een app gezocht. Ik zie in het netwerk wel gewoon alle mappen, maar heb dat verder niet getest omdat ik de Panasonic op m'n server nog toegang moet geven. Maar eerlijk gezegd gebruik ik deze functies toch nooit. Ik gebruik hem alleen maar als blu-ray en UHD speler.

Teejoo

Transport screen:

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 16, 2018, 00:40:05
Ik zie in het netwerk wel gewoon alle mappen, maar heb dat verder niet getest omdat ik de Panasonic op m'n server nog toegang moet geven.
Wat voor server heb je? Linux, of NAS OS?
Hoe staan die mappen gedefinieerd?
SMB, of Windows shared folder of ?... thanks.

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 16, 2018, 12:59:42
Wat voor server heb je? Linux, of NAS OS?
Hoe staan die mappen gedefinieerd?
SMB, of Windows shared folder of ?... thanks.
Windows, en dan gewoon gedeeld op folderniveau. 

Teejoo

En de rest:

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#2219
Vraagje: ik heb de IR code van de Arcam bij aanschaf omgezet naar 19 omdat de originele codereeks gelijk was aan Linn, en vervolgens de Pronto als zodanig geprogrammeerd. Ik moet nu even iets testen met de originele AB, maar die staat nog op de oude IR setting.

Wie weet hoe je die omzet? Alle info op de Linn forums is helaas niet meer beschikbaar.

denoontje

#2220
Quote from: Teejoo on December 16, 2018, 21:40:58
Vraagje: ik heb de IR code van de Arcam bij aanschaf omgezet naar 19 omdat de originele codereeks gelijk was aan Linn, en vervolgens de Pronto als zodanig geprogrammeerd. Ik moet nu even iets testen met de originele AB, maar die staat nog op de oude IR setting.

Wie weet hoe je die omzet? Alle info op de Linn forums is helaas niet meer beschikbaar.

Ik setup menu van de arcam meen ik
Waar je ook firmware verzie kunt vinden.

Is niet het normale setting menu voor de instellingen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on December 16, 2018, 22:33:47
Ik setup menu van de arcam meen ik
Waar je ook firmware verzie kunt vinden.

Is niet het normale setting menu voor de instellingen



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik bedoel de AB zelf. De Arcam is al omgezet. Ik zie in de gebruiksaanwijzing wel iets staan van device code 002, maar begrijp nog niet helemaal hoe je dat bij de Amp omzet.

Robbo

Pronto Pro, ik kan er ook geen afscheid van nemen.   Hard buttons op de tast bedienen is toch wel erg prettig.

Teejoo

#2223
Vraagje: als je een subwoofer pre-out splits middels een splitter, wat heeft dat voor consequenties voor het volume? Of is er geen verschil?

reza

Volgens mij niet, althans niet dat ik merk. Wel moet je de subs goed op elkaar afstellen anders wordt het #*(@%#&%  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"