Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: Kjelt on November 22, 2018, 10:59:53
Dus geen atmos speakers voor jou ?  :D

Kans is bijzonder klein idd :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DD2

Ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de N7!!

Mooie upgrades!!

Teejoo

Ik lees net dit bericht: https://www.whathifi.com/news/arcam-joins-imax-enhanced-home-cinema-certification-program

Ik heb de laatste firmware even overgeslagen omdat ik niet weet of mijn dirac settings opeens anders gaan klinken, wat ik uiteraard niet wil. Deze update lijkt echter wel wat toe te voegen.


papaleo

Dan toch alleen maar wanneer er een IMAX track/laag op de disc staat,voor de rest zal de update niets met je instellingen doen neem ik aan.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Je kunt de targetcurve toch saven....en weer inladen.

Ik heb hem er ok nog niet opstaan, wil dat wel doen ban de week. Volgens mij kun je dan ook een app gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: denoontje on December  5, 2018, 21:18:06
Je kunt de targetcurve toch saven....en weer inladen.

Ik heb hem er ok nog niet opstaan, wil dat wel doen ban de week. Volgens mij kun je dan ook een app gebruiken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat weet ik, maar ik weet niet of er verder nog iets is aangepast in de processing. Dat houdt me een beetje tegen.

maximus79

Heb van het weekend mijn AVR390 ge-updated en ook gelijk een nieuwe meting gedaan voor het eerst met dirac 2.0, weet niet waar het aan ligt maar klinkt nu aanzienlijk beter dan voorheen....
Heb achteraf ook voor het eerst niets gedaan aan de speaker levels, zelf de sub niet harder hoeven zetten, wat voorheen wel altijd nodig was. Heb de NAD curve gebruikt deze bevalt erg goed!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

blue-eyes

Ga het dan ook maar doen, ik heb zo'n idee dat het systeem op redelijke korte termijn wel weer door een prof. wordt ingemeten :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: maximus79 on December  5, 2018, 22:21:41
Heb van het weekend mijn AVR390 ge-updated en ook gelijk een nieuwe meting gedaan voor het eerst met dirac 2.0, weet niet waar het aan ligt maar klinkt nu aanzienlijk beter dan voorheen....
Heb achteraf ook voor het eerst niets gedaan aan de speaker levels, zelf de sub niet harder hoeven zetten, wat voorheen wel altijd nodig was. Heb de NAD curve gebruikt deze bevalt erg goed!
Maar als je geen nieuwe meting had gedaan en gewoon je oude dirac settings had teruggezet was toch niets veranderd neem ik aan?

maximus79

Quote from: Teejoo on December  7, 2018, 09:19:22
Maar als je geen nieuwe meting had gedaan en gewoon je oude dirac settings had teruggezet was toch niets veranderd neem ik aan?
Moge, nogmaals lezen aub...,[emoji847]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

#2185
Quote from: maximus79 on December  7, 2018, 09:26:15
Moge, nogmaals lezen aub...,[emoji847]
Ik lees dat je een nieuwe meting had gedaan, maar stel je had dat niet gedaan? Had het dan anders geklonken?

Bjorn, weet jij dat?

P.s. maximus79: wat is de NAD curve?

maximus79

Quote from: Teejoo on December  7, 2018, 10:08:33
Ik lees dat je een nieuwe meting had gedaan, maar stel je had dat niet gedaan? Had het dan anders geklonken?

Bjorn, weet jij dat?

P.s. maximus79: wat is de NAD curve?
Nee, tenzij Arcam iets in de firmware gedaan heeft wat dat zou kunnen veroorzaken...... maar verwacht dat het aan de nieuwe meting met Dirac 2.0 ligt.

Als je de laatste dirac versie via arcam download (wat dus niet 2.0 is) zitten er target curse in het mapje roomfeel oid. Deze blijken van NAD te zijn las ik ergens.......kan het uiteraard ook mis hebben.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Ik denk dat ik in de Kerstvakantie maar eens een Dirac projectje ga opstarten  :)

De JVC laat tenslotte op zich wachten.

maximus79

Altijd leuk om daar mee te spelen en te luisteren naar de verschillen.
Quote from: Teejoo on December  9, 2018, 12:52:01
Ik denk dat ik in de Kerstvakantie maar eens een Dirac projectje ga opstarten  :)

De JVC laat tenslotte op zich wachten.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Note to myself: laat nooit meer iets met de Belgische post opsturen naar NL.. Sinds vrijdagnacht is de status van mijn UHD speler "vertrek uit ons uitwisselingskantoor" .. Dan verwacht je toch wel dat het inmiddels in NL is aangekomen lijkt me.

Of ze staan zometeen op de stoep  ::)

papaleo

Quote from: Teejoo on December 10, 2018, 19:44:46
Note to myself: laat nooit meer iets met de Belgische post opsturen naar NL.. Sinds vrijdagnacht is de status van mijn UHD speler "vertrek uit ons uitwisselingskantoor" .. Dan verwacht je toch wel dat het inmiddels in NL is aangekomen lijkt me.

Of ze staan zometeen op de stoep  ::)
Mag het hopen voor je...,maar rond deze dagen is er top drukte met het verzenden/ontvangen van pakjes.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 10, 2018, 19:54:37
Mag het hopen voor je...,maar rond deze dagen is er top drukte met het verzenden/ontvangen van pakjes.
Ik denk het ook niet. Maar wat ik niet begrijp is dat er 2 dagen later geen enkele scan meer is geweest. Al m'n andere bestellingen lopen toch redelijk normaal door. Alleen het black friday weekend was even niks, maar dat was halverwege de week alweer opgelost.

angelo41

de belgische post is een ramp. zeker de laatste tijd constant stakingen. ook als je een pakket verwacht bellen die gewoon niet aan de deur ook.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Teejoo

#2193
Quote from: angelo41 on December 11, 2018, 07:10:29
de belgische post is een ramp. zeker de laatste tijd constant stakingen. ook als je een pakket verwacht bellen die gewoon niet aan de deur ook.

Zo ziet het wel uit: Traject BE vanaf het aanmelden door Werner: 05/12, 15.19 uur, opgehaald 06-12 einde vd middag. vertrek uit Belgie: 08/12 04.36 uur.

Het NL deel lijkt sneller te gaan: Gisteravond 10/12 (!) om 21.25 aangekomen in NL, en sinds 12.33 uur vanmiddag onderweg voor levering. Ik lig nu uiteraard op de loer  :D

Ik kan alleen niet zien welke vervoerder het is.

Hopelijk gaat het idd lukken vanavond!

Teejoo

#2194
Zojuist afgeleverd... ik maakte me wel zorgen hoe dit uitzag. Doos flink beschadigd en rondom stickers met 'Opnieuw verpakt door PostNL'.... Daar wordt ik niet vrolijk van bij een speler van €1000.

Dus tig foto's gemaakt inclusief bezorger, zodat bij een claim bewijs is dat het zo is aangekomen. Vervolgens voorzichtig open gemaakt en dan ben je blij als de doos van de speler zelf nog heel is, ik denk dankzij de de ruim gebruikte noppenfolie! De speler is optisch ook in orde, straks maar eens inprikken.

Blijft toch ongelooflijk hoe hiermee gegooid wordt.

Nu wachten op de N7. Die ga ik toch maar halen   ;)

solitaire

jeez, die heeft klappen gehad :o

gelukkig was het zorgvuldig ingepakt, en niet alleen vertrouwd op het karton van de doos :thumbs-up:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Bart_M

Dat heb ik onlangs ook gehad, ook een paar foto's gemaakt en het viel uiteindelijk wel mee gelukkig.
Maar ze gaan gewoon lomp om met die pakketten. Bah.

papaleo

WTF!!  :crazy:

Ik had ten eerste zo'n doos in deze toestand dus nooit geaccepteerd en ten tweed zou ik dus nooit zo iets laten opsturen.
Heb laatst nog 350km gereden om mijn processor op te halen,en alleen om dit te voorkomen.

Hoop voor je dat er inwendig niets beschadigd is....en dat je er van kan gaan genieten. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

WAUW!
Eens met Leo, ik ga altijd zelf mijn spullen halen hoe ver het ook is.

Veel plezier Teejoo. :xmas:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Tja, het was meer dat ik niet heel veel tijd had en dan vond ik het niet de moeite om alleen voor een speler naar Werner te rijden. En laten we eerlijk zijn, naar de winkel wordt hij ook verstuurd, alleen geen idee of dat ook de Belgische post is.

Ik heb verder toch best vaak zaken met de post gestuurd (meestal Ups) naar Engeland in mijn TAG betatestperiode en naar Duitsland ivm de Classé upgrades. Maar ook mijn Denon blu-ray en een hoop andere apparatuur via de post. Is pas 1 keer eerder fout gegaan met mijn 1e projector vanuit Emmeloord. Daar zat gewoon een barst in de behuizing, terwijl de doos helemaal heel was.