Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Nice, gewoon lkkr met dirac aan de slag nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Gisteravond Skyfall gekeken. Niet specifiek een Atmos film, maar wel met een mooie DTS-MA 7.1 geluidstrack. Atmos speakers toch nog wat teruggeschroefd qua volume, maar het is wel duidelijk dat ze volwaardig meedraaien in het geluidsbeeld!

Wel klopt de timing en klankafstemming nog niet, wat denk ik ook wordt veroorzaakt door hoornachtige vorm van de speaker.

Ik ga er vanuit dat Dirac dat kan oplossen.

Kortom, tot nu toe goede aanwinst!

blue-eyes

Wat vind je anders met de Arcam tov de Classe?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1853
Quote from: Blue-Eyes on December 30, 2017, 15:42:54
Wat vind je anders met de Arcam tov de Classe?
Qua klank eigenlijk best veel, hoewel dat grotendeels door Dirac komt. Het klink wat meer in your face, en wat ruimtelijker. De Classe had wel een betere afbeelding van het geluid en klonk wat ronder.

Ik vind de Arcam voor muziek wat minder, maar mbt surround echt beter, ook door de actuele codecs. En nu dus ook Atmos.

Teejoo

#1854
Vandaag alle bekabeling gelegd en oude niet meer gebruikte kabels verwijderd. In de tussentijd de atmos speakers goed laten draaien met muziek. Opvallend hoe de klank van de speakers veranderd in positieve zin. Ze klinken ook wat homogener.

blue-eyes

Ik heb absoluut nog niet goed geluisterd, maar gisteren (zonder Dirac), klonk de BD van Hans Zimmer al meer dan gaaf!
Ik had het idee er meer in te zitten dan met de Classe.

Muziek niet geluisterd. Maar daar heb ik ook de Linn pre en ev voor.

Gevoelsmatig dus goed bedacht, als ik op jouw comment af mag gaan.


Maar ik krijg mijn vingers er nog niet achter wat er nu echt anders is. Maar goed, dan moet ik ook eerst wat beter luisteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Quote from: Teejoo on December 30, 2017, 17:31:19
Vandaag alle bekabeling gelegd en oude niet meer gebruikte kabels verwijderd. In de tussentijd de atmos speakers goed laten draaien met muziek. Opvallend hoe de klank van de speakers veranderd in positieve zin. Ze klinken ook wat homogener.

Ze moeten echt inspelen....

Teejoo

Quote from: bmateijsen on December 31, 2017, 13:46:21
Ze moeten echt inspelen....
Dat kun je wel zeggen... Ik heb dit nog nooit zo extreem duidelijk meegemaakt. En het is ook geen kwestie dat ik er zelf aan wen aangezien je naar dit soort speakers natuurlijk niet uren gaat luisteren.

Maar verder de puntjes op de i gezet in de Teejooscoop. Alle kabels zijn getrokken en opgeschoond. Kabelgoten zijn geschilderd in de kleur van de muren/plafond.

Binnenkort alvast een keer met Dirac aan de slag, voordat Bjorn langskomt.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

Quote from: Teejoo on December 31, 2017, 16:30:32
Dat kun je wel zeggen... Ik heb dit nog nooit zo extreem duidelijk meegemaakt. En het is ook geen kwestie dat ik er zelf aan wen aangezien je naar dit soort speakers natuurlijk niet uren gaat luisteren.

Maar verder de puntjes op de i gezet in de Teejooscoop. Alle kabels zijn getrokken en opgeschoond. Kabelgoten zijn geschilderd in de kleur van de muren/plafond.

Binnenkort alvast een keer met Dirac aan de slag, voordat Bjorn langskomt.
Goed een tijdje op all channel stereo spelen zal ze een eind op weg helpen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Staaled on December 31, 2017, 18:49:50
Goed een tijdje op all channel stereo spelen zal ze een eind op weg helpen. :)
zo staat hij dus al enige tijd aan het draaien. Wel apart dat de sub dan niet meedoet.

Staaled

Ok.
Maar dat is juist nu een voordeel indien het laag door de rest wordt gedaan toch?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo

Quote from: Staaled on December 31, 2017, 19:23:04
Ok.
Maar dat is juist nu een voordeel indien het laag door de rest wordt gedaan toch?
Ik vraag me af of dan alles op full range wordt gezet. Dat zou ook niet goed zijn. Maar het is hoe dan ook een goede optie om in te spelen.

Teejoo


dre73

Als ik even snel zoek lijkt het een windows 10 probleem......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Teejoo

Quote from: dre73 on December 31, 2017, 21:14:25
Als ik even snel zoek lijkt het een windows 10 probleem......
Heb je wellicht een linkje?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Teejoo

Nee, dat is mijn probleem niet. Hij ziet hem als een standaard apparaat. Ik moet gewoon de driver hebben neem ik aan.

dre73

Meet software neem ik aan?
Dus iets als REW,Holmimpulse of Arta?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Teejoo

Quote from: dre73 on January  1, 2018, 00:33:41
Meet software neem ik aan?
Dus iets als REW,Holmimpulse of Arta?
Ik gebruik hem met Dirac. Maar waar het mij om gaat is dat hij niet herkend wordt als XTZ Audio 2 Pro in Windows, maar als 'advanced audio device'. En dus ook niet in de meetsoftware. Ik zag dat gisteren ook bij Atmoz. Hij doet het verder wel, maar ik wil wel 100% zeker zijn van de meting.

dre73

Oké!
Heb je 'm wel eens in een andere pc geprikt?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Teejoo

Quote from: dre73 on January  1, 2018, 09:40:46
Oké!
Heb je 'm wel eens in een andere pc geprikt?
met die van Atmoz 3 stuks..

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Teejoo

Vanochtend een bevestiging gehad van XTZ: het is bij Windows 10 correct dat de mic als 'USB Advanced Audio Device'wordt weergegeven. Dan heeft hij de juiste drivers.

Alleen nog de calibratiefile 'XTZmic_cal dirac.txt ' erbij inlezen in Dirac.

Komend weekend dus meten!

Teejoo

#1874
Zojuist mijn eerste meetsessie gehad met de XTZ mic. Ging prima! Morgen eens kijken of ik nog iets kan schuiven met de sub om een dip weg te poetsen.

Bewust gekozen om een 'sofa'meting te doen ipv bank, waardoor het meetoppervlakte kleiner is. Morgen eens verder spelen met Dirac en custom curves.