Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietjepc

Zo zo, fraai hoor! :thumbs-up:

Teejoo

#1826
Shit! Ontzettend stom de verkeerde kabellengte gemonteerd... En nu heb ik dus te weinig, want ik ga hem niet meer demonteren. >:(

Edit: ik had blijkbaar 80 meter gekocht, en dan haal ik het net.. ::)

Dirk

you're welcome vwb de tip
hey, dat fout opmeten/afknippen deed je toch echt zelf hé...gelukkig waren er dus "spare" meters gekocht  ;) ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#1828
De moeilijkste speaker om te monteren hangt! Atmos rechts achter. Ik heb hem nu dus van de zijkant op de plek geschoven. Ook is er onbelemmerd zicht vanuit de luisterplek.

Op de foto's met flits ziet het er allemaal wat hard en kil uit, maar in real life past het allemaal mooi qua kleuren.

Teejoo

#1829
Atmos rechts voor:

reza

Mooi hoor. Je weet niet wat je gaat beleven, Atmos voegd zo veel meer toe!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1831
Quote from: reza on December 25, 2017, 15:24:50
Mooi hoor. Je weet niet wat je gaat beleven, Atmos voegd zo veel meer toe!
Ik ben ook heel benieuwd wat het bij mijn set gaat doen, met deze speakers en deze plaatsing. Want daar is natuurlijk niets meer in te wijzigen. Van de andere kant hangen ze perfect symetrisch en (zij het voor-achter onder een verschillende hoek) conform de Dolby richtlijnen. En ik verwacht eigenlijk ook wel wat van de voor plafondmontage geoptimaliseerde B&W's.

Laatst bij Amoz ook nog eens goed naar de Atmos speakers geluisterd, en toen kwam er veel meer geluid uit dan verwacht, dus ik verwacht sowieso veel van 'boven'  ;D

reza

Je kan indd wel wat verwachten van boven :D
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.
Gaat het vandaag nog beluisterd worden?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

#1833
Nee, moet er nog 2 installeren. En dan nog bekabeling in goten leggen etc. Ik kan niet te lang boven mijn hoofd werken, dus ik doe het in etappes.

reza

Aha. Misschien een kadotje voor tweede kerstdag :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Het begint wat te worden  8). Na de lunch de laatste!

denoontje

Heel netje!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Het ziet er echt al ontzettend gelikt uit. Succes met het plaatsen van de laatste twee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Teejoo

#1839
Laatste Atmos back links achter! Morgen verder de bekabeling leggen.

Kjelt


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jep

Mooi gedaan zo!  8) Ik zie ruimte tussen de kistjes en het plafond. Heb je ze ontkoppeld gemonteerd?

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Teejoo

#1843
Quote from: Jep on December 27, 2017, 08:52:04
Mooi gedaan zo!  8) Ik zie ruimte tussen de kistjes en het plafond. Heb je ze ontkoppeld gemonteerd?

Jep.
nee, dat komt door de manier van bevestigen middels een schuifconstructie. En die is idd iets kleiner gemaakt omdat mij dat optisch mooier leek en je hebt nog wat ruimte om de laatste mm te schuiven zonder dat je het ziet.
Ze zijn vervolgens door en door met schroeven vastgezet.

Teejoo

Ik heb de beginpost toch maar eens aangepast.. liep een paar jaar achter:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.msg778571#msg778571

blue-eyes

Quote from: Teejoo on December 29, 2017, 13:47:50
Ik heb de beginpost toch maar eens aangepast.. liep een paar jaar achter:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52293.msg778571#msg778571

Schande! Eerst topic aanpassen, dan gekochte spullen toepassen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on December 29, 2017, 14:09:41
Schande! Eerst topic aanpassen, dan gekochte spullen toepassen :P
Tja, ik had vanmiddag graag de atmos speakers aangesloten maar ben weggeroepen voor een defect slot in een van de verhuurde woningen. Dus da's wel balen :-(

Atmoz


Ziet er goed uit Teejoo 8)

Snel ervan gaan genieten :popcorn: O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

Yes, Atmos draait! :pompom:

Snel even met de db meter ingesteld t.o.v. de andere speakers. En hopelijk snel een afspraak met Bjorn om ook deze speakers in te meten.

Tot die tijd doe ik het wel finetunen op gehoor. Vanavond 1e film!

blue-eyes

Super!

Veel plezier!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey