Teejooscoop

Started by Teejoo, November 21, 2006, 23:02:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

astonmartin

Quote from: audiosurfer on December  1, 2017, 18:56:13
Zou dat de reden zijn dat elektragroep er de helft van de tijd uitknalt als ik mijn p429 aanzet?

Heb ik ook gehad met aanzetten van de Arcam reciever.
Tragere automaat zekering (c)  in de meterkast erin gezet en probleem was over.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

Teejoo

#1751
Ik moet zeggen dat ik toch erg blij ben met mijn nieuwe Pronto. Nooit gedacht dat ik er nog eens eentje kon uithalen, laat staan 2. De nieuwe is natuurlijk perfect in orde. De gebruikte moet eerst nog een flinke schoonmaakoperatie ondergaan. De nieuwe komt nu in de woonkamer en de gebruikte wordt na de schoonmaak als reserve voor de woonkamer of Teejooscoop opgeborgen. Maar ik hoop dat de TSU-9600 die daar ligt het nog lang doet :-).

Ik ben nu dus een file voor de TSU-9400 aan het bouwen, en ondanks het werk ben ik nog steeds van mening dat er nog steeds geen betere ab bestaat. De kracht van de Pronto ligt gewoon in het feit dat je alle alles incl. knoppen zelf kunt maken en programmeren, in combinatie met de verlichte hardwareknoppen.

Ik begrijp ook net dat zo'n initiatief als NEEO daaraan voorbij gaat. Maar ik begrijp ook dat niet iedereen dit kan programmeren. En wat natuurlijk geweldig is dat je niet afhankelijk bent van een online database die er zomaar mee kan stoppen, en dat je altijd oldskool kunt inleren van de originele remote.

audiosurfer

Quote from: astonmartin on December  2, 2017, 13:33:05
Heb ik ook gehad met aanzetten van de Arcam reciever.
Tragere automaat zekering (c)  in de meterkast erin gezet en probleem was over.

Zal ik proberen, thanks!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Teejoo

#1753
Kabel voor de atmos speakers is inmiddels ook besteld:


Atmoz

#1754
Quote from: Teejoo on December  6, 2017, 23:13:34
Kabel voor de atmos speakers is inmiddels ook besteld:



Nice! (ook gekocht bij Conrad?)

Nu de speakerbehuizingen nog :angel: :D

Ik ga er na het weekend aan beginnen :) Eerst maar eens wat hout halen.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

#1755
Quote from: Atmoz on December  7, 2017, 07:44:16
Nice! (ook gekocht bij Conrad?)

Nu de speakerbehuizingen nog :angel: :D

Ik ga er na het weekend aan beginnen :) Eerst maar eens wat hout halen.
Nee, bij Thomann.de. Was niet duur en lijkt me een prima kabel.

Op de speakerbehuizing zit ik nog te wachten. Ik heb dat uitbesteed aan een gast uit Eijsden, maar die zit alleen maar mooie spullen voor zichzelf te kopen  :D

Atmoz

Quote from: Teejoo on December  7, 2017, 10:05:55
Nee, bij Thomann.de. Was niet duur en lijkt me een prima kabel.

Ah, goed bezig! Ik wilde al zeggen: veel te duur bij Conrad ;) MichelDW heeft me op Thomann.de gewezen --> fijne winkel :clapping:

Quote
Op de speakerbehuizing zit ik nog te wachten. Ik heb dat uitbesteed aan een gast uit Eijsden, maar die zit alleen maar mooie spullen voor zichzelf te kopen  :D

Lol, ik kan 'm geen ongelijk geven; ben zelf ook zo :angel:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

#1757
Zojuist besteld! XTZ Microphone Pro


Atmoz

Quote from: Teejoo on December  9, 2017, 15:40:07
Zojuist besteld! XTZ Microphone Pro



Ah cool O0
Duur?

En past die ook op mijn Arcam straks? :angel: :D

Ben trouwens vandaag begonnen aan je 4 Atmos-speaker-behuizingen:

Hout halen (+ grof op maat laten zagen) bij de Karwei:



Gaten maken voor de speakers:


Schuine gedeeltes precies 11 graden :colgate:



Allemaal netjes even gelijk:



De 4 onderkanten:



Morgen weer verder :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

bmateijsen

Kijk, daar wordt werk verzet! Super!

blue-eyes

Ik geloof in jouw 2 rechterhanden, maar zagen deed je toch zelf, toch zeker niet naar de bouwmarkt om te laten zagen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1761
Quote from: Atmoz on December  9, 2017, 15:46:15
Ah cool O0
Duur?

En past die ook op mijn Arcam straks? :angel: :D

Ben trouwens vandaag begonnen aan je 4 Atmos-speaker-behuizingen:

Hout halen (+ grof op maat laten zagen) bij de Karwei:



Gaten maken voor de speakers:


Schuine gedeeltes precies 11 graden :colgate:



Allemaal netjes even gelijk:



De 4 onderkanten:



Morgen weer verder :pompom:
Super!  :pompom: :headbanging:

Was ook een goed idee om ook een gat aan de plafondzijde te maken om de behuizing zo plat als mogelijk te kunnen maken.

Zeker kun je de mic ook lenen om bij jou te meten. Je sluit hem overigens aan op de laptop, niet op de Arcam. Op zich hoef je maar 1 meting te doen, totdat je gaat schuiven met speakers of speakers aanpast.

Ik wilde hem hebben om zo alvast de atmos kanalen te kunnen gebruiken voordat Bjorn weer langskomt, en voor toekomstige wijzigingen. Ik heb hem bij xtz duitsland besteld voor 138,-

Maar je hoeft er dus geen meer te kopen.☺️

Atmoz

Quote from: bmateijsen on December  9, 2017, 16:12:07
Kijk, daar wordt werk verzet! Super!

Yep, effe lekker geklust :)


Quote from: Blue-Eyes on December  9, 2017, 16:23:54
Ik geloof in jouw 2 rechterhanden, maar zagen deed je toch zelf, toch zeker niet naar de bouwmarkt om te laten zagen!

Lol, die 2.44m x 1.22m platen krijg ik niet in m'n auto :angel: (maar vandaar dat ik schreef "grof op maat zagen")

Quote from: Teejoo on December  9, 2017, 17:07:28
Super!  :pompom: :headbanging:

Was ook een goed idee om ook een gat aan de plafondzijde te maken om de behuizing zo plat als mogelijk te kunnen maken.

^^ ;D

Quote
Zeker kun je de mic ook lenen om bij jou te meten. Je sluit hem overigens aan op de laptop, niet op de Arcam. Op zich hoef je maar 1 meting te doen, totdat je gaat schuiven met speakers of speakers aanpast.

Ahja klopt, zo heb je me dat toen ook verteld idd.
Cool dat ik 'm mag lenen mocht dat nodig zijn ;)

Quote
Ik wilde hem hebben om zo alvast de atmos kanalen te kunnen gebruiken voordat Bjorn weer langskomt, en voor toekomstige wijzigingen. Ik heb hem bij xtz duitsland besteld voor 138,-

Maar je hoeft er dus geen meer te kopen.☺️

Hehe :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Teejoo

Als het goed is komen de kabels maandag aan, dus dan kan ik daar ook al over nadenken en gaan leggen. Dat zullen gootjes worden die van de achterzijde komen, en dan uiteraard geschilderd in de kleur van het plafond.

Teejoo

#1764
Ik heb recent dus 2 Pronto's gekocht: 1 nieuwe en 1 gebruikte.

De gebruikte ziet er aan de voorzijde best goed uit, behalve dat de draairing niet meer echt draait. Maar het gaat me nu even om de achterzijde. Die is gewoon smerig met een vieze vettige laag overdekt. Ik krijg het er niet goed af met water, afwasmiddel. Ook wasbenzine heeft geen effect.

Wat zou ik nog kunnen gebruiken?

Staaled

Quote from: Teejoo on December 10, 2017, 12:42:27
Ik heb recent dus 2 Pronto's gekocht: 1 nieuwe en 1 gebruikte.

De gebruikte ziet er aan de voorzijde best goed uit, behalve dat de draairing niet meer echt draait. Maar het gaat me nu even om de achterzijde. Die is gewoon smerig met een vieze vettige laag overdekt. Ik krijg het er niet goed af met water, afwasmiddel. Ook wasbenzine heeft geen effect.

Wat zou ik nog kunnen gebruiken?
Alcohol.
Werkt erg goed op dergelijke koek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Staaled

Oei, dat zou ik afraden.
Te agressief.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teejoo


Kjelt

Geen aceton op plastick gebruiken dan lost het plastick echt op.
IPA gebruiken (isopropyl alcohol) verdampt ook weer lekker snel of als je dat niet hebt ethylalcohol 95+% te koop bij de drogist niet bij de slijter  :D

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 10, 2017, 14:17:17
Geen aceton op plastick gebruiken dan lost het plastick echt op.
IPA gebruiken (isopropyl alcohol) verdampt ook weer lekker snel of als je dat niet hebt ethylalcohol 95+% te koop bij de drogist niet bij de slijter  :D
Ga ik dat eens proberen!

Kjelt

IPA zit ook vaak op die natte brillendoekjes die je wel overal kunt krijgen  ;)

Kjelt

En mocht dat ook niet helpen (hardnekkig vuil) dan demonteren tot alleen de plastick achterkant los is, dan kun je nog het volgende proberen:
1) langdurig weken in 60 graden warm water en dan nogmaals met afwasmiddel en borstel schoonmaken.
2) ultrasoon bad leggen.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Kjelt on December 10, 2017, 14:17:17
Geen aceton op plastick gebruiken dan lost het plastick echt op.
IPA gebruiken (isopropyl alcohol) verdampt ook weer lekker snel of als je dat niet hebt ethylalcohol 95+% te koop bij de drogist niet bij de slijter  :D
Helemaal mee eens. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)