Author Topic: Confidence Mansion... een stapje verder riching Domotica  (Read 623986 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 123
  • “Life’s too short to listen to bad audio”
    • Bouw van Confidence Mansion
Re: Confidence Mansion... een stapje verder riching Domotica
« Reply #3900 on: June 22, 2020, 17:05:23 »
Ik ben heel benieuwd! Next level experience volgens richard. Volg je echt al jaren. Super mooie stappen gezet.

Dank je! :) Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden :thumbs-up: (gelukkig zijn de geschepte verwachtingen niet al te hoog :D ;)). 
(de bouw van) Confidence Mansion
Electronica: Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 iQ’s | Parasound JC-1’s + A51 | Synology DS918+/DX517 (48TB) | Oppo BDP-105 / UDP-203 CM Stufe 2
Speakers: Von Schweikert VR10-MKII | Dynaudio Confidence C4 | Velodyne DD-18 Projectie: JVC DLA-RS55 | Stewart LX123HST13
Diverse: Artesania Exoteryc 3L + Aire racks | Schnerzinger Emi + Giga Piccolo A3 | PS Audio P3

Offline skyfox

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 167
  • Big Man meets Little Cinema
« Reply #3901 on: June 22, 2020, 18:55:55 »
De Mansion is gewoon de eindbazenruimte qua audio. Punt. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Marantz SR7011
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Thorens MOV edition
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | MA RS1 | Velodyne DD10 | Velodyne SPL1200r
Kabels: vd Hull | Audioquest | Kemp | RU Connected | Chord

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
« Reply #3902 on: July 8, 2020, 14:45:59 »
De Mansion is gewoon de eindbazenruimte qua audio. Punt. ;)

Dank je Richard! 8) Daar kan ik weinig tot niets aan toe voegen… (kom het binnenkort weer eens ervaren zou ik zeggen) ;).

Ondertussen heb ik de Domotica in de Mansion functionerend zoals ik het oorspronkelijk graag wilde hebben en zelfs (al) meer dan dat. Het was initieel vervelend dat de IR-functionaliteit van de Homey niet werkt (en dat de BroadLink integratie met Homey ook niet functioneert), maar achteraf gezien had ik toch extra stappen moeten nemen o.a. ivm het projectiescherm wat ‘moeilijk’ reageert op IR-commando’s.

Ondertussen heb ik hiervoor een oplossing gevonden in de vorm van de Logitech Harmony Elite (deze komt als een pakket met daarin een Remote, Logitech Hub en twee IR-blasters). Om het projectiescherm betrouwbaar aan te kunnen sturen, heb ik 1 IR-blaster dicht bij de IR-sensor van het projectiescherm geplaatst. De andere IR-blaster heb ik voor de audio set-up geplaatst. De Logitech Hub is naar de achterzijde van de ruimte gericht, waardoor de JVC en de Velodyne een goed IR-signaal ontvangen. Alles in de ruimte wat via IR functioneert (~ projector, scherm, Trinnov, Oppo’s, Velodyne) werkt nu snel, betrouwbaar en probleemloos. De acht lampgroepen worden vanuit de Homey aangestuurd via Zigbee. Ook is er een bewegingsdetector aan de Homey gekoppeld via WiFi.

Om alles in de ruimte te bedienen gebruik ik bijna uitsluitend nog mijn iPad (b.v. Roon, Trinnov via VNC-viewer, Homey app, Harmony app) en verder worden bijna alle Flows/Activiteiten in de Homey/Logitech via spraak aangestuurd mbv Siri. De enige uitzondering hierop zijn de acties die een Trigger van de Oppo nodig hebben (‘Play’, ‘Pause’, ‘Stop’), waarvoor ik een Remotec Scene Master gebruik.

De Harmony App werkt zo goed, snel en intuïtief dat ik nog geen behoefte heb gehad om me (al) te verdiepen in de Logitech remote…

Na wat experimenteren blijkt in mijn situatie het maken van (sub)flows in de Harmony en deze vervolgens importeren in de Homey, waarna ze als (sub)Flow in de Homey aangeroepen kunnen worden, het handigste. Verder continue na aan het denken… wat zou beter/handiger kunnen :D?

Een van die dingen is bijvoorbeeld lukt het om IR ‘slim(mer)’ te maken omdat je niet weet of een stuursignaal is aangekomen (waar ik mijn situatie gemakshalve wel vanuit ga momenteel), maar ook kan ik bv. een initieel onbekende uitgangssituatie (zonder fysieke sensoren) toch bekend maken door gebruik te maken van logica (die in de Homey te maken is). Een voorbeeldje… staat de lade van Oppo open of is hij dicht en wat moet ik doen om er voor te zorgen dat hij altijd open gaat als ik de flow ‘film kijken’ start?

Leuk spul dat Domotica, maar je blijft (althans ik) wel constant nadenken over wat anders, beter kan (net zoals bij onze HiFi-hobby, maar dan stukken goedkoper) :colgate:.

Groeten, Jan

Electronica: Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 iQ’s | Parasound JC-1’s + A51 | Synology DS918+/DX517 (48TB) | Oppo BDP-105 / UDP-203 CM Stufe 2
Speakers: Von Schweikert VR10-MKII | Dynaudio Confidence C4 | Velodyne DD-18 Projectie: JVC DLA-RS55 | Stewart LX123HST13
Diverse: Artesania Exoteryc 3L + Aire racks | Schnerzinger Emi + Giga Piccolo A3 | PS Audio P3

Offline Blue-Eyes

« Reply #3903 on: July 8, 2020, 15:36:47 »
Ga niet kijken naar prof. domotica..... Je gaat leeglopen, maar ook enorm genieten van het gemak en functionaliteit ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology, Rack: Finite Pagode Signature; AB: NEEO&Homey

Offline denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson Benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc n7 4k HDR power
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 334
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #3904 on: July 8, 2020, 16:20:09 »
Dank je Richard! 8) Daar kan ik weinig tot niets aan toe voegen… (kom het binnenkort weer eens ervaren zou ik zeggen) ;).

Ondertussen heb ik de Domotica in de Mansion functionerend zoals ik het oorspronkelijk graag wilde hebben en zelfs (al) meer dan dat. Het was initieel vervelend dat de IR-functionaliteit van de Homey niet werkt (en dat de BroadLink integratie met Homey ook niet functioneert), maar achteraf gezien had ik toch extra stappen moeten nemen o.a. ivm het projectiescherm wat ‘moeilijk’ reageert op IR-commando’s.

Ondertussen heb ik hiervoor een oplossing gevonden in de vorm van de Logitech Harmony Elite (deze komt als een pakket met daarin een Remote, Logitech Hub en twee IR-blasters). Om het projectiescherm betrouwbaar aan te kunnen sturen, heb ik 1 IR-blaster dicht bij de IR-sensor van het projectiescherm geplaatst. De andere IR-blaster heb ik voor de audio set-up geplaatst. De Logitech Hub is naar de achterzijde van de ruimte gericht, waardoor de JVC en de Velodyne een goed IR-signaal ontvangen. Alles in de ruimte wat via IR functioneert (~ projector, scherm, Trinnov, Oppo’s, Velodyne) werkt nu snel, betrouwbaar en probleemloos. De acht lampgroepen worden vanuit de Homey aangestuurd via Zigbee. Ook is er een bewegingsdetector aan de Homey gekoppeld via WiFi.

Om alles in de ruimte te bedienen gebruik ik bijna uitsluitend nog mijn iPad (b.v. Roon, Trinnov via VNC-viewer, Homey app, Harmony app) en verder worden bijna alle Flows/Activiteiten in de Homey/Logitech via spraak aangestuurd mbv Siri. De enige uitzondering hierop zijn de acties die een Trigger van de Oppo nodig hebben (‘Play’, ‘Pause’, ‘Stop’), waarvoor ik een Remotec Scene Master gebruik.

De Harmony App werkt zo goed, snel en intuïtief dat ik nog geen behoefte heb gehad om me (al) te verdiepen in de Logitech remote…

Na wat experimenteren blijkt in mijn situatie het maken van (sub)flows in de Harmony en deze vervolgens importeren in de Homey, waarna ze als (sub)Flow in de Homey aangeroepen kunnen worden, het handigste. Verder continue na aan het denken… wat zou beter/handiger kunnen :D?

Een van die dingen is bijvoorbeeld lukt het om IR ‘slim(mer)’ te maken omdat je niet weet of een stuursignaal is aangekomen (waar ik mijn situatie gemakshalve wel vanuit ga momenteel), maar ook kan ik bv. een initieel onbekende uitgangssituatie (zonder fysieke sensoren) toch bekend maken door gebruik te maken van logica (die in de Homey te maken is). Een voorbeeldje… staat de lade van Oppo open of is hij dicht en wat moet ik doen om er voor te zorgen dat hij altijd open gaat als ik de flow ‘film kijken’ start?

Leuk spul dat Domotica, maar je blijft (althans ik) wel constant nadenken over wat anders, beter kan (net zoals bij onze HiFi-hobby, maar dan stukken goedkoper) :colgate:.

Groeten, Jan

Mooi man, mag je bij mij wel eens een keer komen uitleggen ;-)

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
« Reply #3905 on: July 8, 2020, 17:30:56 »
Ga niet kijken naar prof. domotica..... Je gaat leeglopen, maar ook enorm genieten van het gemak en functionaliteit ;)

Ik weet het… ::) heb voorafgaande aan/tijdens de bouw van de ‘Mansion’ hier ook al naar geïnformeerd en een offerte gekregen voor een Creston systeem. Qua hardware kwam de offerte al bijna op E5000 (excl. arbeidskosten). Moet eerlijk bekennen dat deze ‘Homey + Harmony’-combi ook wel zijn charmes heeft en zoals ik zojuist schreef… alles wat ik graag zou willen doen lukt. Ik heb eerlijk gezegd ook geen heel complex systeem en ik ben ook niet van plan om mijn hele huis ‘full-blown’ aan te gaan pakken. Daar is de Homey ook niet echt voor geschikt (afgaande op de reacties op het Homey forum). :wacko:

Mooi man, mag je bij mij wel eens een keer komen uitleggen ;-)

:headbanging: Dat is goed! :colgate:

Plannen we wat mij betreft zodra ‘de andere halve meter’ geen of bijna geen issue meer is.

Groeten, Jan