Queen - A night at the opera geen DTS 96/24 maar 48/24

Started by Dirty Harry, January 3, 2003, 17:06:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirty Harry

Heel vaag is het verschijnsel dat deze DVD-A met een DTS 96/24track geen 96/24 is maar 48/24. Iemand dezelfde ontdekking gedaan? Laat het ff weten gaarne.

Hoe je dit kunt controleren? Als je een Denon AVC A1SR hebt of een Yamaha AZ-1 kun je de sample frequentie en de bitrate zien met een bepaalde toetsen handeling. Zie handleiding van je amplifier.

jaco

Hier is al eens een thread over geweest volgens mij.
Erg slordig als het echt geen 24/96 is.

Touwens op mijn systeem is elke DVD 24/96 ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Dirty Harry

Quote from: jaco on January  7, 2003, 08:58:03
Hier is al eens een thread over geweest volgens mij.
Erg slordig als het echt geen 24/96 is.

Touwens op mijn systeem is elke DVD 24/96 ;D

Jaco
Kan het maar niet vaak genoeg zeggen zeg ik maar, want het is gewoon bedrog wat die gasten van DTS entertainment uitspoken.

Scarp

Mijn reciever (Onkyo TX-NR900e) herkent die dts 96/24 gewoon als 96/24 track. Als het dat niet zou zijn, dan neem ik aan dat het geluid er beroerd uit zou moeten komen.
Echter wat ik wel merk is dat de PCM Audio 96/24 door mijn reciever niet herkent wordt als 96 KHz, maar ik heb wel gelezen dat dat met kopieer beveiliging te maken heeft, net zoiets dat je geen 192KHz dvd-audio kan uitgeven, maar altijd downsampled naar 96 KHz.

Dus misschien bedoel je dat pcm audio niet 96/24 is? Die dts track is toch echt wel 96/24

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat de DVD-A van Queen ECHT 24/96 DTS bevat. DTS is geen bedrijf dat de boel oplicht, helemaal niet op dit soort dingen.

Er zit waarschijnlijk gewoon een bug in of de receiver of de speler.
Het is allemaal redelijk nieuw en het kan best even duren voordat dit goed geïnterpreteerd wordt.

En zoals je ziet de eerste die WEL de aanduiding ziet is er al.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dirty Harry

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2003, 01:36:38
Hi,

Ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat de DVD-A van Queen ECHT 24/96 DTS bevat. DTS is geen bedrijf dat de boel oplicht, helemaal niet op dit soort dingen.

Er zit waarschijnlijk gewoon een bug in of de receiver of de speler.
Het is allemaal redelijk nieuw en het kan best even duren voordat dit goed geïnterpreteerd wordt.

En zoals je ziet de eerste die WEL de aanduiding ziet is er al.

MvrGr.
Frank
Ik begin echter wel te twijfelen of mijn Yamaha en de Denon idd de juiste aanduiding geven ;D. Ik zou het heel vreemd vinden als ik gelijk heb en dat het signaal 48/24 is i.p.v. 96/24.

Scarp

Alleen de PCM Audio track krijg ik niet door op m'n reciever in 96/24, wat wel zou moeten omdat de dvd speler het door zou geven en mijn reciever het zou moeten kunnen verwerken. Geen idee waar dit aan ligt. De meeste instellingen van beide apparaten al uitgeprobeerd. Enige vermoeden is dat die dvd het gewoon niet toestaat en het gewoon downmixed door laat geven.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 18, 2003, 19:35:10
Hi,

IS de PCM track wel 96Khz ?

MvrGr.
Frank
Bij de "audio" sectie op de dvd-a staan de volgende opties: DTS 96/24 5.1, PCM 96/24 Stereo, MLP Lossless 5.1. Dus ik zou verwachten dat er ook 96/24 pcm wordt doorgegeven, maar m'n versterker geeft dit niet aan (wat ie wel zou moeten), dus kunnen het een aantal dingen zijn, of het staat er uberhaupt niet in 96/24 op, of m'n dvd speler geeft het niet juist door, of mijn versterker detecteert niet juist, of ...?? Maakt op zich verder niet uit, alle verschillende audio sporen klinken best goed, alhoewel ik af en toe 5.1 best vermoeiend vindt om naar te luisteren. Eigenlijk klinkt de pcm stereo stream het prettigst, gewoon stereo uit m'n fronts en digitaal (digital coax) overgestuurd.

J.A.F._Doorhof

Aha,

Ik zal dat vandaag of morgen eens testen.
De Marantz zou gewoon 96Khz door moeten geven.
Het kan inderdaad zijn dat je speler dit over PCM niet toestaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 19, 2003, 14:14:49
Aha,

Ik zal dat vandaag of morgen eens testen.
De Marantz zou gewoon 96Khz door moeten geven.
Het kan inderdaad zijn dat je speler dit over PCM niet toestaat.

MvrGr.
Frank
De speler staat het toe. Er is zelfs een item in het menu waarin je kan aangeven of je reciever het aankan of niet.
Dit staat allemaal ingesteld zodanig dat de reciever het aankan en de speler het dus moet geven.
Ik ben benieuwd :)

Dirty Harry

Hoi Scarp,

Het probleem dat jij hebt met de PCM track is omdat de dvd speler het niet toelaat om het volledige 96/24 signaal door te sturen. Dit heeft te maken met het feit dat men (DTS entertainment) niet wil hebben dat het volledige 96/24 signaal wordt overgestuurd naar je AV versterker (kopieer beveiligingen enz.). Er staat een bitje op die dvd die je digitale uitgang de-activeert bij de setting 96 KHz in je dvd speler. Zet je je dvd speler op 96Khz > 48 KHz dan downsampled je dvd speler het digitale signaal, maar dan kun je wel genieten van je DAC in je AV versterker op 48 KHz dus.

Als het goed is staat een dergelijk verhaal ook in je handleiding van je dvd speler.

Scarp

Quote from: Dirty Harry on January 21, 2003, 14:40:33
Hoi Scarp,

Het probleem dat jij hebt met de PCM track is omdat de dvd speler het niet toelaat om het volledige 96/24 signaal door te sturen. Dit heeft te maken met het feit dat men (DTS entertainment) niet wil hebben dat het volledige 96/24 signaal wordt overgestuurd naar je AV versterker (kopieer beveiligingen enz.). Er staat een bitje op die dvd die je digitale uitgang de-activeert bij de setting 96 KHz in je dvd speler. Zet je je dvd speler op 96Khz > 48 KHz dan downsampled je dvd speler het digitale signaal, maar dan kun je wel genieten van je DAC in je AV versterker op 48 KHz dus.

Als het goed is staat een dergelijk verhaal ook in je handleiding van je dvd speler.
Ik had al een vermoeden dat het met een copieer beveiliging te maken had. Ik had er wel wat over gelezen, maar ik dacht dat dit mbt dvd-audio op hoge bitrates te maken had. Voor pcm geldt dit blijkbaar ook.
Dan is die dvd dus wel goed, alleen zit er beveiliging op die hoge bitrate transfer onmogelijk maakt.

Trouwens, mijn dvd speler downsampled automatisch als die beveiliging's bit staat dan.