Pixelmagic MB200

Started by Jiri, November 20, 2006, 21:05:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri

Hallo,

Vandaag mijn Pixelmagic MB200 binnengekregen en natuurlijk gelijk aangesloten. Redelijk goede plug and play (met een beetje help van Björn) ;)
Ik heb een 1TB externe HD van "lacie" uitgerust met USB 2, Firewire 400 en 800. Wat mij opvalt is dat speelfilms (.TS) kleiner dan grofweg 9 GB prima streamen over USB 2. Maar grotere films als gladiator (19GB) en de Lord of the rings (22GB) niet lekker streamen. Veel dropouts en andere storingen.
Waarschijnlijk zullen deze streamfouten verholpen zijn als deze zware films op een interne HD gezet worden?
Ook lees ik e.e.a. over NSF streamen, wat is dat precies? en kan ik dat uberhaubt wel zonder pc doen? Overigens vind ik het eigenlijk wel erg jammer en een gemiste kans dat ze de MB 100/200 niet uitgerust hebben met firewire 800. Dan zou het een makkie moeten zijn. ;D
Heeft er nog iemand andere tips? Misschien een firmware update? speciale betere usb kabel??

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

Het beste werk NFS.
Dit is een Netwerk File Sharing protocol.
Erg makkelijk te installeren, maar het beste kun je bv een WD Netcenter kopen met een 500GB HDD.
Deze komt in je netwerk te zitten als netwerk station, je kan dan vanaf je PC/mac bestanden erheen kopieren en vanaf de MB200 streamen en browsen, is hij vol zet je er nog één bij.
De netcenter kost ongeveer 35,00 duurder dan een HDD extern.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jiri

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 20, 2006, 21:08:10
Het beste werk NFS.
Dit is een Netwerk File Sharing protocol.
Erg makkelijk te installeren, maar het beste kun je bv een WD Netcenter kopen met een 500GB HDD.
Deze komt in je netwerk te zitten als netwerk station, je kan dan vanaf je PC/mac bestanden erheen kopieren en vanaf de MB200 streamen en browsen, is hij vol zet je er nog één bij.
De netcenter kost ongeveer 35,00 duurder dan een HDD extern.

Je bedoeld eigenlijk een gewone externe HD maar dan over ethernet?? Een zogenaamde ethernet HD?
Dan zou het idd gewoon eenvoudig zijn, hoef ik geen PC extra te kopen, en kan ik gewoon vanaf mijn MAC alles regelen?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

#3
Je bedoeld eigenlijk een gewone externe HD maar dan over ethernet?? Een zogenaamde ethernet HD?
Dan zou het idd gewoon eenvoudig zijn, hoef ik geen PC extra te kopen, en kan ik gewoon vanaf mijn MAC alles regelen?
Maar goed.. Moet je dan een ethernet hebben van 1 gigabit ,of volstaat een netwerk van 100 mbit? USB2 is toch sneller dan 100mbit? Ga je dan direct met een ethernetkabel vanaf de HD naar de MB200? of altijd via een hub?


Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

J.A.F._Doorhof

Ze moeten NFS ondersteunen en deze doen dat volgens mij niet als ik naar de specs kijk.

Wij leveren de WD netcenters en die werken 100% op de MB's ik draai zelf met de 500GB versie en dat gaat echt 100%.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Dat het streamen van sommige films niet goed gaat ligt niet aan de maat van de Film, maar aan de bitrate. Via SMB/CIFS heeft de MB problemen met bitrates boven de ~15-17 mbps. Met NFS kun je hogere bitrates streamen, dit komt omdat de overhead op het NFS protocol minder zou zijn, of beter uit te voeren door de processor welke Pixelmagic gebruikt in de MB serie.

Een WD netcenter gebruik ik ook, werkt goed, en is gewoon als een ethernet harddisk vanaf een PC of Mac te mounten als disk.
De connectie is helaas maar 100 mbit/sec en geen 1 Gbit/sec, waardoor het langzamer is dan een USB-2 verbiniding. Maar het werkt op zich prima.

Jiri

Quote from: jaco on November 21, 2006, 08:04:20
Dat het streamen van sommige films niet goed gaat ligt niet aan de maat van de Film, maar aan de bitrate. Via SMB/CIFS heeft de MB problemen met bitrates boven de ~15-17 mbps. Met NFS kun je hogere bitrates streamen, dit komt omdat de overhead op het NFS protocol minder zou zijn, of beter uit te voeren door de processor welke Pixelmagic gebruikt in de MB serie.

Een WD netcenter gebruik ik ook, werkt goed, en is gewoon als een ethernet harddisk vanaf een PC of Mac te mounten als disk.
De connectie is helaas maar 100 mbit/sec en geen 1 Gbit/sec, waardoor het langzamer is dan een USB-2 verbiniding. Maar het werkt op zich prima.

Mooi uitgelegd Jaco.
Ik bedoelde ook eigenlijk dat het bij zware bitrates moeilijker gaat, ik ging er makkelijk van uit dat een film van 20GB een hogere bitrate heeft dan een film van 10GB ;D
Maargoed...ondanks dat usb2 in theorie sneller is dan een 100mbit netwerk, wordt die snelheidswinst op usb2 dus omzeep geholpen door het protocol. Het protocol op NFS is vele malen efficienter begrijp ik?
Gebruik jij nog iets van een hub of router tussen je WD center en de MB200? Of heb je m rechtstreeks aangesloten?
Heb je nog een link/url waar ik meer info over de door jullie gebruikte WD center kan vinden?
Thanx,
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jaco

Quote from: Jiri on November 21, 2006, 09:02:43
Mooi uitgelegd Jaco.
Ik bedoelde ook eigenlijk dat het bij zware bitrates moeilijker gaat, ik ging er makkelijk van uit dat een film van 20GB een hogere bitrate heeft dan een film van 10GB ;D
Maargoed...ondanks dat usb2 in theorie sneller is dan een 100mbit netwerk, wordt die snelheidswinst op usb2 dus omzeep geholpen door het protocol. Het protocol op NFS is vele malen efficienter begrijp ik?
Gebruik jij nog iets van een hub of router tussen je WD center en de MB200? Of heb je m rechtstreeks aangesloten?
Heb je nog een link/url waar ik meer info over de door jullie gebruikte WD center kan vinden?
Thanx,
Groet,
Jiri
Grotere file kan ook langere film zijn  ;)

USB-2 copieren is sneller bij mij naar de MB200 dan Ethernet naar de netcenter.
Ethernet zit rond de 5000 KB/sec, USB-2 gaat snel naar de 20000 KB/sec
Maar goed het is toch een background taak bij mij meestal.

Raphi heeft de Netcenter 'gevonden' Er staat wel ergens een thread waar links in staan. Het ding is van Western Digital, dus een google brengt je denk ik een heel eind.

newday

iemand misschien ervaring met deze:

http://www.netgear.com/Products/Storage/NetworkStorage/SC101.aspx

die koop je al voor een kleine 80 euro

heb nl. al 400 GB IDE schijf ingebouwd in m'n MB 200, die wil ik eigenlijk overzetten naar zo'n netgear, kan je er later ook nog een tweede schijf bijzetten.
MB200 maakt toch wat meer geluid met ingebouwde HD dan ik dacht, ligt waarschijnlijk aan de HD ...

Ik zie bij de specs niet of deze NFS ondersteund, maar dat zag ik bij de WD netcenter ook niet direct ...

jaco

Ik zie wel wat in de Linkstation Pro
http://linkstationwiki.net/index.php?title=Information/LSPROOverview
Als ze daar NFS op draaien hebben koop ik er denk ik zo een. Alternatieve firmware zou NFS gaan ondersteunen als ik het goed begrepen heb.

Die heeft als je testen leest een 4 to 5 keer zo hoge transfer rate als een Netcenter. Hij is Gigabit Ethernet en SATA.
Zou ~200 $ moeten kosten met 250 GB HD.

Netcenter ondersteund wel NFS.

MrG

Hallo Jongens,

even een vraagje want ik begrijp het niet helemaal:

Waarom gebruiken jullie zo'n netcentre? Werkt het niet hetzelfde als streamen vanaf je pc? Of kun je via zo'n netcentre vele hogere bitrates aan en zodoende dus vloeiend alle films af spelen.

Ik ben nu nl al maanden aan het wachten op een firmware upgrade waarmee je de MB vanaf je pc kunt benaderen en dus films direct op de interne HD van de MB kunt zetten. Het ziet er echter niet naar uit dat dit snel gaat gebeuren. Ik wordt er een beetje moe van dat ik iedere keer met de MB naar mijn pc toe moet om films via USB op de  interne HD te zetten en streamen geeft nog vaak geen vloeiend beeld.

Groeten Gijs
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Voordeel van de netcenter is dat je geen PC aan hoeft hebben te staan dus scheelt enorm veel stroomgebruik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2006, 20:18:05
Voordeel van de netcenter is dat je geen PC aan hoeft hebben te staan dus scheelt enorm veel stroomgebruik :D

De PC staat toch al altijd aan dus als dat het enige voordeel is dan heeft het voor mij geen meerwaarde.

Is het geen mogelikheid om er een hele lange USB kabel aan te hangen? Of is dat geen mogelijkheid?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

Mijn PC staat bijna altijd uit.
USB zou ik vermijden dat loopt minder soepel dan over het netwerk.

Maar als je je PC altijd aan hebt staan kun je natuurlijk ook daar NFS op activeren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrG

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 13, 2006, 10:23:37
Mijn PC staat bijna altijd uit.
USB zou ik vermijden dat loopt minder soepel dan over het netwerk.

Maar als je je PC altijd aan hebt staan kun je natuurlijk ook daar NFS op activeren.

Maar dan schijnen films met hoge bitrate niet goed te lopen. Dat is dus net het probleem.
Heb jij toevallig al iets gehoord van PMS wanneer de firmware wordt aangepast zodat we de interne harde schijf eindelijk vanaf de PC kunnen benaderen?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Durk

via NFS werkt het als een zonnetje.. via samba is het nogal traag.. maar met nfs meestal geen problemen.

Volgens het forum komt die nieuwe firmware in jan.07 uit.. we wachten af... echt heel snel zal dat waarschijnlijk ook niet zijn.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

J.A.F._Doorhof

Ik heb tot nu toe via NFS nog geen dingen gezien die niet lopen.
Maar goed ik download alleen maar films of series, geen moeilijke demo's :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

newday

Quote from: newday on December  9, 2006, 16:06:36
iemand misschien ervaring met deze:

http://www.netgear.com/Products/Storage/NetworkStorage/SC101.aspx

die koop je al voor een kleine 80 euro

heb nl. al 400 GB IDE schijf ingebouwd in m'n MB 200, die wil ik eigenlijk overzetten naar zo'n netgear, kan je er later ook nog een tweede schijf bijzetten.
MB200 maakt toch wat meer geluid met ingebouwde HD dan ik dacht, ligt waarschijnlijk aan de HD ...

Ik zie bij de specs niet of deze NFS ondersteund, maar dat zag ik bij de WD netcenter ook niet direct ...

ik zie bij de specs alleen iets staan van:
Supported Protocol
              > TCP/IP, DHCP, SAN
Zegt dat SAN iets over de mogelijkheid of deze NFS ondersteund?
En hoe zou je daar anders achter kunnen komen ?

jaco

SAN staat normaal voor "Storage Area Network"
Hier zal het wel staan voor "Storage Attached Network"

In betere bewoording zou het een NAS (Network Attached Storage) moeten zijn. Dat is een term waar van alles onder valt, als je er via het netwerk een file op kunt zetten of afhalen, dan is het al haast een NAS.

Voor een netgear oppinie, lees de volgende thread eens door: http://www.pixelmagicforum.com/forum/showthread.php?t=2135

newday

als ik dat zo lees, dan zal ik maar van die SC101 afblijven dus ...
Dan tzt maar de netcenter, weet ik tenminste dat het werkt.
Wel jammer dat ik dan m'n net gekochte 400GB schijf niet kan gebruiken voor de NAS.

jaco

Quote from: newday on December 27, 2006, 17:54:36
als ik dat zo lees, dan zal ik maar van die SC101 afblijven dus ...
Dan tzt maar de netcenter, weet ik tenminste dat het werkt.
Wel jammer dat ik dan m'n net gekochte 400GB schijf niet kan gebruiken voor de NAS.
Er zijn wel andere NFS producten die wel werken. In de gequote thread staat een post van neilt0. In zijn sig staan alle devices die hij gebruikt en die werken. Wellicht zit daar 1 bij die interessant is voor je 400 GB disk ?

daniel.benjamins

Quote from: jaco on December  9, 2006, 17:15:17
Ik zie wel wat in de Linkstation Pro
http://linkstationwiki.net/index.php?title=Information/LSPROOverview
Als ze daar NFS op draaien hebben koop ik er denk ik zo een. Alternatieve firmware zou NFS gaan ondersteunen als ik het goed begrepen heb.

Die heeft als je testen leest een 4 to 5 keer zo hoge transfer rate als een Netcenter. Hij is Gigabit Ethernet en SATA.
Zou ~200 $ moeten kosten met 250 GB HD.

Netcenter ondersteund wel NFS.

Heb je inmiddels een Linkstation gekocht? Zoja, heb je 'm al geflashed?

Zelf had ik al een Linkstation en gisteren de MB200 binnengekregen. Omdat ik niet 1-2-3 kon verbinden via NFS (Samba werkte meteen, maar wel langzaam) even wat zoekwerk gedaan en toen tot de conclusie gekomen dat de standaard-firmware geen NFS ondersteund...  :-\

jaco

Quote from: daniel.benjamins on January 11, 2007, 11:19:50
Heb je inmiddels een Linkstation gekocht? Zoja, heb je 'm al geflashed?
Nee, nog niets over gelezen. De Netcenter van WD werkt prima, en als de PC download heeft hij tijd genoeg ook files naar de Netcenter te moven, ook al is het langzaam.
Maar goed ik kijk geen films (geen projector) op het moment, dus wellicht als ik straks de schade in moet halen qua kijk tijd dat ik wel zo omhoog zit dat ik een 2e NFS bron wil hebben.
Dan zal hij hopenlijk uit zijn, en ook de alternatieve software goed zijn.

daniel.benjamins

Zelf twijfel ik niet zozeer aan de alternatieve software, maar meer het installeren ervan.
Dit lijkt me erg lastig omdat je (volgens mij) kennis moet hebben van Linux.
Meer informatie hierover staat o.a. hier: http://www.linkstationwiki.net en dan links klikken op "OpenLink"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview