An Inconvenient Truth: Al Gore redt de planeet!

Started by spijtebijt, November 19, 2006, 09:51:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

redfox001

Zoals eerder gezegd er leven ook gewoon veel te veel mensen op deze planeet. Dat zal zich vanzelf corrigeren :( Begrijp niet waarom er niet eens een wetje komt dat kinderen verbiedt Ok laat maar komen die orkaan :).

fca

Quote from: spotmatic on March  8, 2007, 12:51:10
Ik denk nog steeds aan de befaamde "zure regen". Hele kranten werden in de jaren '80 volgeschreven met verhalen over complete bossen die aan het afsterven waren. Nu lees je daar nooit meer iets over. Was het dan allemaal flauwekul ???

Ik slaap er trouwens geen seconde minder om, naar de klote gaan we toch wel. Wat heb je eraan als wij allemaal milieuvriendelijk gaan leven terwijl allerlei voormalige derde-wereldlanden (denk aan India en China) in rap tempo industrialiseren met alle gevolgen van dien?

Mogen zij dan niet dezelfde welvaart krijgen?
Wie zijn wij om dat te zeggen. ;)

spotmatic

Quote from: Redfox001 on March  8, 2007, 12:56:04
Zoals eerder gezegd er leven ook gewoon veel te veel mensen op deze planeet. Dat zal zich vanzelf corrigeren :( Begrijp niet waarom er niet eens een wetje komt dat kinderen verbiedt Ok laat maar komen die orkaan :).

Daar ben ik het mee eens. Ook in Nederland: maximaal 2 kinderen per gezin. Dat zullen sommige bevolkingsgroepen niet fijn vinden, dus dit zal onder CDA/PvdA NOOIT, maar dan ook NOOIT, gebeuren.

Over een paar generaties zullen we het gevolg hiervan zien.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Quote from: fca on March  8, 2007, 13:02:11
Mogen zij dan niet dezelfde welvaart krijgen?
Wie zijn wij om dat te zeggen. ;)

Dat bedoel ik dus met dat de wereld toch wel naar de klote gaat. Elk land gaat precies hetzelfde proces doormaken (dus ook dezelfde fouten). Denk je eens in: twee miljard Chinezen willen allemaal een auto... En dan heb ik de Indiërs nog niet genoemd. Hoe gaan we dit oplossen?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

fca

Simpel.
Op de Groen Links manier.
Auto's die energiezuinig zijn.
Dat is "in". ;D

spotmatic

#55
Quote from: fca on March  8, 2007, 13:09:29
Simpel.
Op de Groen Links manier.
Auto's die energiezuinig zijn.
Dat is "in". ;D

Ik vraag me af of een half miljard energiezuinige auto's wel zo goed is voor het milieu. Of bedoel je automobielen van het type "Fred Flintstone"? Van mij mogen ze dan hun gang gaan  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

vibuthi

#56
.

wh-vanderpost

En gisteren was er dan een kort stukje op het 8 uur journaal ergens tegen het einde... de voordelen van het smelten van de Noorpool werd even genoemd :s
In 2040 zou het ding in ieder geval gesmolten zijn als het zo doorgaat als nu. "Ja, er zal het nodige geïnvesteerd moeten worden in de waterhuishouding in Nederland", werd er vrij nonchalant opgemerkt. Ik kreeg het idee dat de genoemde voordelen (kortere routes voor de scheepvaart en vooral het in zicht komen/bereikbaar worden van grote olie- en gasvoorraden) veel belangrijker zijn dan onder andere het uitsterven van de ijsbeer en het half onder water zetten van nu nog bewoonbaar land. Gelukkig dat er deze maand in ieder geval een 2 jaar durend groot onderzoek gestart is.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

spotmatic

Ach ja, het heeft wel iets chics, "Amersfoort aan zee". Tenminste, als ze niet snel genoeg zijn met hun maatregelen.  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Tube-freak

Red de planeet.  Stop met ademhalen.....
Of in elk geval zou sporten verboden moeten worden want dat is bijzonder mileu vervuilend... ;D ;D ;D
http://frontpage.fok.nl/nieuws/74304
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Erik

Of roken verbieden op starffe van lijfstraffen ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

svmnb

#61
De invloed van de mens op bijvoorbeeld broeikasgassen wordt, volgens sommigen, nogal overdreven.
Ruftende koeien en schapen zouden veel meer toevoegen aan het probleem.
Ook lijkt het een cyclisch fenomeen, dat eens in de zoveel tigduizend jaar vanzelf gebeurt, dus de invloed van de mens is dan helemaal niet aan de orde.

Wél lijkt het er sterk op dat veel wetenschappers zich overmatig interesseren voor publiceren van hun werk en lospeuteren van onderzoeksbudgetten en minder met gedegen onderzoek ten dienste van de mensheid. Ik zag laatst een uitzending van Tros Radar over cholesterol, waarin er toch erg grote vraagtekens kan worden gesteld bij het uitgevoerde onderzoek en vooral de rol van sponsors daarvan. Als Unilever dit soort 'onderzoek' financiert en zelf de markt voor cholesterolverlagende voedingsmiddelen (Becel e.d.) beheerst, is er toch iets flink mis. Ook hoor je vrijwel nooit iets over de ernstige bijwerkingen van die middelen, zoals spierafwijkingen.

Ik werk zelf in de farmaceutische sector en maak me zorgen over het feit dat grote groepen mensen die financieel interessant zijn voor bedrijven, ineens als patiënt worden betiteld en feitelijk weinig mankeren. De uitgifte van bijvoorbeeld anti-depressiva neemt belachelijke vormen aan en de werkzaamheid is op zijn minst twijfelachtig voor veel mensen en minstens zo vaak zelfs gevaarlijk.

Het is een bedrijfstak waarin schandalig veel verdiend wordt. Zoveel, dat het genezen van een kwaal niet interessant is, behandelen echter wel.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

spijtebijt

Quote from: svmnb on March 10, 2007, 22:08:05
De invloed van de mens op bijvoorbeeld broeikasgassen wordt, volgens sommigen, nogal overdreven.
Ruftende koeien en schapen zouden veel meer toevoegen aan het probleem.
Ook lijkt het een cyclisch fenomeen, dat eens in de zoveel tigduizend jaar vanzelf gebeurt, dus de invloed van de mens is dan helemaal niet aan de orde.

Wél lijkt het er sterk op dat veel wetenschappers zich overmatig interesseren voor publiceren van hun werk en lospeuteren van onderzoeksbudgetten en minder met gedegen onderzoek ten dienste van de mensheid. Ik zag laatst een uitzending van Tros Radar over cholesterol, waarin er toch erg grote vraagtekens kan worden gesteld bij het uitgevoerde onderzoek en vooral de rol van sponsors daarvan. Als Unilever dit soort 'onderzoek' financiert en zelf de markt voor cholesterolverlagende voedingsmiddelen (Becel e.d.) beheerst, is er toch iets flink mis. Ook hoor je vrijwel nooit iets over de ernstige bijwerkingen van die middelen, zoals spierafwijkingen.

Ik werk zelf in de farmaceutische sector en maak me zorgen over het feit dat grote groepen mensen die financieel interessant zijn voor bedrijven, ineens als patiënt worden betiteld en feitelijk weinig mankeren. De uitgifte van bijvoorbeeld anti-depressiva neemt belachelijke vormen aan en de werkzaamheid is op zijn minst twijfelachtig voor veel mensen en minstens zo vaak zelfs gevaarlijk.

Het is een bedrijfstak waarin schandalig veel verdiend wordt. Zoveel, dat het genezen van een kwaal niet interessant is, behandelen echter wel.


Je moet gewoon eerst de film zien, voordat je begint te roepen dat de CO2-niveaus een cyclisch karakter hebben...  En inderdaad: de olieboeren vinden de zorg over het broeikaseffect nogal overdreven. Om de farmaceutische industrie (die er alle baat bij heeft dat mensen zich ziek of mismaakt voelen) nou op één lijn te zetten met wetenschappers die onderzoeken welke rol de mens speelt bij het veranderende klimaat snap ik niet helemaal.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

blue-eyes

Het is inderdaad cyclisch, daarin heb je gelijk. Maar verder niet.  Echter nu zitten er wat essentiele verschillen in tov de voorgaande cycli. Afgezien van het feit dat de top van de huidige cycli hoger ligt dan alle andere gecumuleerde cycli!

Ga de film eens kijken, dan kijk je er anders tegen aan. Uiteraard geeft Al Gore ook zijn visie weer, deze zal her en der ook gekleurd zijn. Ik was en ben altijd best behoudend met dit soort zaken (om het klakkeloos aan te nemen) maar deze film doet wel wat!


En deze film kan je nu gratis kijken in diverse bioscopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Quote from: vibuthi on March  9, 2007, 03:06:38


De harde waarheid is, dat we de laagste diersoort zijn op deze planeet, we bevuilen ons eigen nest, we maken alles kapot wat we in onze handen krijgen en WAARVOOR???
Voor plasmaschermen, stereoinstallaties, Auto's, design kleding, vliegvakanties , hardhouten tuinmeubilair enz enz enz.
99% van alle dingen waar wij onze bossen voor omkappen, onze oceanen voor vergiftigen, onze lucht voor vervuilen en elkaar de hersens voor inslaan is totaal onbelangrijke ONZIN.

Hebzucht word in de meeste culturen, inclusief de onze van oudsher gezien als een "zonde" , maar onze hele maatschapij draait erop. Sterker nog, onze hele samenleving zou als een kaartenhuis in elkaar storten als we allemaal ineens zouden beslissen dat het leven van een paar kinderen in Afrika, of de kwaliteit van de lucht die onze kinderen ademen belangrijker is dan een nieuwe TV met een NOG hogere resolutie.

Het doet mij oprecht verdriet om te behoren tot de menselijke soort.


we zijn gewoon parasieten op deze planeet, en wanneer we de bronnen ervan hebben uitgeput gaan we op zoek naar een andere planeet om daar hetzelfde te doen  ::) het is een beetje zoals independence day, alleen zijn wij de invaders.!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

vibuthi

#65
.

HuubF

#66
Ik heb net een docu gezien via geenstijl.nl: 'The Great Global Warming Swindle'. De essentie van deze documentaire is, dat de CO2-curve de temperatuur-curve VOLGT. De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is een GEVOLG van de opwarming.

Met andere woorden: we zijn de symptomen aan het bestrijden. De werkelijke oorzaak zou liggen in de invloed van de zon op wolken-vorming.

Overigens ben ik niet tegen maatregelen of zo; mijn huis is vergeven van spaarlampen en de auto wordt bijna niet gebruikt.

Maar áls er ingrijpende maatregelen moeten worden genomen, dan graag wel de juiste. Ik ben dus razend benieuwd wie er gelijk heeft: volgt de curve van CO2 die van de temperatuur (dus een gevolg), of is het juist andersom (dus de oorzaak) zoals Al Gore c.s. ons willen doen geloven?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

fca

Je moet een uitgarangeerde politicus die het "licht" heeft gezien nimmer vertrouwen vooral niet wanneer het een Amerikaan betreft.
Dhr Al Gore is in Amerika geen issue.
Beter geformuleerd niemand heeft interesse in zijn boodschap.
Europe wordt gedomineerd door wanstaltige politici die hun heilige boodschap willen verkondigen zelfs al gaat dat ten koste van de economie.
3 maal raden wie de rekening gaat betalen voor al die maatregelen die zijn aangekondigd.
Op dit moment lopen er heel wat politiek korrekte charlatans zich warm voor een nieuw baantje, milieu spealist huppeldepup. ::)
Triest word ik ervan het lijkt wel een herhaling....van die zogenaamde "idealisten" die de hele dag blaten over  de armoede/kindersterfte/oorlogen in de 2e wereld landen.
Veel vergaderen/reizen/blaten  en heel veel verdienen met als resultaat?
Zoals ik al schreef, milieu is helemaal in,er wordt bijna nergens anders meer over gepraat.
Als je een weerwoord geeft dan wordt er keihard teruggeslagen dat je een egoist bent. ???
Ik neem mijn petje af hoe de "linker" kant dit voor elkaar heeft gekregen.
Ik kan wel merken wie er in de regering is gekomen. ::)


HuubF

Ik geloof dat de meesten het beste voor hebben met de wereld. Wel spelen natuurlijk allerlei belangen een rol zoals anti-Amerikanisme en anti-grootkapitaal.

Binnen de discussie is de vraag of de CO2-uitstoot het gevolg of de oorzaak is van de opwarming natuurlijk heel erg cruciaal. Het moet alleen niet zo zijn dat we gewoon weer met z'n allen een nóg grotere SUV gaan kopen omdat het toch allemaal niet uitmaakt. Beperking van uitstoot blijft een goed streven; als we dat niet doen lopen we misschien over 200 jaar tegen een nu nog onbekend probleem aan.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tube-freak

Er zijn ook wetenschappers die beweren dat het planten van bomern juist verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde...
Ja dan zijn die mileurakkers opeens heel erg stil als zulke onderzoeken in de belangstelling staan...  Het wordt allemaal maar eenzijdig belicht vind ik zelf.

Mijn bijdrage aan het mileu is Ik heb savonds aleen maar 1 lamp aan (de beamer) en ik gooi mijn afval netjes in de prullenbak (Meestal ligt er bijvoorbeeld bij de macdonald meer vuil naast de prullenbak dan in de prullenbak... om maar een voorbeeld te noemen).  Ik maak weinig kilometers met de auto.

Voor de rest laat ik de hele mileu discussie maar een beetje langs me heen gaan want alles wat er wordt beweerd zit weer een bijbedoeling/eigenbelang bij en wetenschappers belichten maar 1 bepaaplde kant van de zaak.

IK heb zoiets van (tien)duizenden jaren geleden hebben we ook ijstijden en tropische tijden gehad hier in europa (En toen waren er geen autos, fabrieken etc...) dus we zijn nog een heel eind van de waarheid af van hoe het echt zit.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

HuubF

Mijn kortstondige dilemma is al opgelost; zie http://www.realclimate.org/index.php/archives/2007/03/swindled/#more-414

Het lijkt erop dat 'The Great Global Warming Swindle' zelf een 'Swindle' is. >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vibuthi

#71
.

ajbeefde

ff wat anders, zie je mensen dus bij de kassa staan met de dvd terwijl je hier gratis in de bios kan gaan zitten kijken.....

Als je de film/documentaire 1x gezien hebt, is het meer dan genoeg.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fca

Quote from: vibuthi on March 11, 2007, 17:04:44
Wat een  onzin....

Hebben wij een linkse partij in onze regering?
Het enigste wat ook maar een beetje in de burt van links komt is de PVDA en die hebben in een maand dit boosaardige linkse complot tegen die heilige economie van ons gesmeed ?





Blij dat het onzin is. ;D
Als jij de Pvda niet links vindt dan ben ik wel is benieuwd welke partij dat wel is. ;)
AUB geen antwoord geven anders wordt het een hoop gezemel over politiek en dat wordt hier  niet op prijs gesteld. :-X
De "zgn" opwarming heeft 1 groot voordeel, ik heb een wereldmiddag in de tuin gehad.
Zalig dat zachte weer, 8)




Erik

Quote from: ajbalmere on March 11, 2007, 17:17:04
ff wat anders, zie je mensen dus bij de kassa staan met de dvd terwijl je hier gratis in de bios kan gaan zitten kijken.....

Als je de film/documentaire 1x gezien hebt, is het meer dan genoeg.....
Niet waar, als ik de film wil zien (amsterdam) moet ik eerst naar amersfoort rijden, dan is een dvd echt goedkoper ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill