Keuze TFT scherm

Started by AleSyS, January 11, 2003, 10:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik zit er ook aan te denken om een 17" schermpie aan te schaffen.
Twijfel alleen tussen Iiyama & Samsung.

Helaas zie met al die verschillende types door de bomen het bos niet meer   :'(

Iiyama 17 inch AS4314UTG (LCD)
Iiyama 17 inch AS4314UTBK (LCD)
Iiyama 17 inch AS4315UT (LCD)
Iiyama 17 inch AS4316UTC (LCD)
Iiyama 17 inch AS4332UT (LCD)
Iiyama 17 inch AS4332UTBK (LCD)

Samsung SM 171MP Silver, 17" TFT 1280x1024 240cd/m2 450:1 25ms TV-Tuner Multimedia

Samsung SM 171N Silver, 17" TFT 1280x1024 350cd/m2 350:1 25ms Economy

Samsung SM 171N Slimline Silver, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms

Samsung SM 171P Porsche Design, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI

Samsung SM 171S Ivory, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms Portrait Economy

Samsung SM 171S Silver, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms Portrait Economy

Samsung SM 172B Multimedia Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms Flexline

Samsung SM 172B Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms Flexline

Samsung SM 172T Multimedia Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI Flexline

Samsung SM 172T Silver, 17" TFT 1280X1024 250cd/m2 500:1 25ms DVI Flexline

Hoe zit het net met die reactie tijden. Bij Iiyama zie soms 25 ms en de andere keer 40 ms staan terwijl je nog steeds over een 17" versie.

Ik heb momenteel in mijn systeem een Gainward GF4 Ti 4200 zitten met DVI aansluiting. Ik wil graag games draaien om de monitor dus geen ghosting....

Ik lees uit de verschillende postings op andere forums dat mensen voor monitoren met een reactie tijd van <25ms gaan, maar uit metingen blijkt niet altijd zijn  :-\

Johan Van Gompel

Quote from: AleSyS on January 11, 2003, 10:48:46
Samsung SM 171S Silver, 17" TFT 1280x1024 250cd/m2 350:1 25ms Portrait Economy

Een kameraad van me heeft deze enkele maanden geleden gekocht en is er heel tevreden van. Mafia en Need for Speed zagen er erg goed uit op zijn GF4/171S combo.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voor video en DVD en sommige games is de reactie tijd ZEER belangrijk.
Rond de 25ms is genoeg.
Iiyama maakt hele mooie TFT's, maar denk ook eens aan Lite-on.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik gebruik momenteel een AS4332UT BK icm met GF4 4200 Ti 128 mb aangesloten middels de DVI optie... UT2003 heb ik niet kunnen betrappen voor allerlei vage toestanden. ook 25 ms.

Je kan hem ook een kwartslag draaien maar als ik heel eerlijk moet zijn....ik heb dit tot nog toe zeer weinig gebruikt....

3 jaar on site service/garantie is ook belangrijk...

Maar als je die twee naast elkaar bekijkt vraag ik mij af of je het prijsverschil verschil zal zien. Ik heb hem eerlijk gezegd alleen gekocht vanwege mijn goede ervaring met IIYama en het fewit dat je hem in hoogte kan verstellen...als je met meerdere mensen werkt, ook niet onbelangrijk...

DVD ziet er heel goed uit..

Oeps het is niet mijn TFT'tje maar van mijn vrouw....  ;D  ;D

Mr. Blonde

#4
Hey,

Ik heb de samsung syncmaster 172T gekocht.. Had namelijk een paar eisen:
* Zwart/Zilver Look;
* 17 inch;
* Grote kijkhoek;
* DVI aansluiting.
Beetje afwegen en toen kwam ik bij deze uit! Ik krijg 'm deze maand binnen! Ik laat wel ff weten of het wat is!
Ik heb meteen een Hercules videokaart aangeschaft, ik had namelijk nog geen videokaart met DVI...

Succes met kiezen.
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Erik

Die ms tijden zijn vaak gemiddelden waardoor de werkelijkheid lager uitvalt, of het is alleen de opbouwtijd ipv opbouw en afbouwtijd. 25ms is al snel maar vaak klopt dit niet.

Maar er is sinds kort een 17inch Hitachi te koop met 16ms ECHTE reactie tijd (op en afbouw) en dit is dus de snelste die er is. Ook nog een goede contrast.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

BenQ heeft er ook één met 16ms.
;D
Toevallig is BenQ ook net nieuw in ons assortiment, dus we zullen hem binnenkort eens testen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Hetzelfde panel wordt idd sinds kort in een paar typen tft gebruikt, wist alleen even de merken niet vandaar. BenQ was idd er een van.
Heb jij toevallig inside info of en wannneer er 18 inch en 19inch varianten uitkomen?
Ik zie alleen 17inch 16ms tft's en dat vind ik een beetje klein.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Nog geen verdere informatie, maar dat zal niet lang duren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ronalddruk

Even nog een opmerking over de wat modderige letters van sommige TFT schermen.
Ik heb momenteel een Sony SMD S51 15" scherm en ging deze vervangen voor een 17" Philips, thuis aangekomen de mon. direct aangesloten en het viel me op dat er een schaduw (anti aliasing) om de letters zat wat een rotgezicht is bij tekstverwerking.
Hierna weer terug naar de winkel, waar ik constateerde dat alle schermen groter dan 15" dit kennelijk hardwarematig doen en dus wat mij betreft voor mijn toepassingen helaas wegvallen!
Misschien weet iemand hier een oplossing voor, of is het een kwestie van of minder kritisch zijn of afwachten op nieuwe techniek of is er al een topmodel die dit wel beter kan???
De 15" bevalt me uitstekend en is ondertussen weer aangesloten.
Bij de winkel (Multi Office) ben ik overigens uitstekend en begripvol behandeld en ik kreeg zelfs zonder het te vragen onmiddelijk m'n geld terug.

Groeten Ronald.

Spacebass

Heb je de optie ClearType al geprobeerd? Krijg je strakkere letters van en in principe alleen bedoeld voor TFT's.

Wat ik ook gemerkt heb is dat ik bij sommige TFT's (thuis en sommige op werk) ook de contrast/helderheid en kleuren bij moet stellen van de Grafische kaart zelf. Dat lukt niet met de instellingen van de monitor zelf. Compaq heeft op werk mijn 17" al enkele malen omgeruild, terwijl ik er zelf achter kwam dat die "roze" schaduw middels deze opties weg te krijgen is en onder XP de geslecteerde kolom in Explorer (view/details) weer wel een lichte achtergrondkleur heeft...

Erik

Quote from: ronalddruk on February 22, 2003, 16:53:01
Even nog een opmerking over de wat modderige letters van sommige TFT schermen.
Ik heb momenteel een Sony SMD S51 15" scherm en ging deze vervangen voor een 17" Philips, thuis aangekomen de mon. direct aangesloten en het viel me op dat er een schaduw (anti aliasing) om de letters zat wat een rotgezicht is bij tekstverwerking.
Hierna weer terug naar de winkel, waar ik constateerde dat alle schermen groter dan 15" dit kennelijk hardwarematig doen en dus wat mij betreft voor mijn toepassingen helaas wegvallen!
Misschien weet iemand hier een oplossing voor, of is het een kwestie van of minder kritisch zijn of afwachten op nieuwe techniek of is er al een topmodel die dit wel beter kan???
De 15" bevalt me uitstekend en is ondertussen weer aangesloten.
Bij de winkel (Multi Office) ben ik overigens uitstekend en begripvol behandeld en ik kreeg zelfs zonder het te vragen onmiddelijk m'n geld terug.

Groeten Ronald.
Lag het niet aan je video kaart die maakt en breekt een scherm zelfs tft. Vooral de TNT serie van nvidea is om te janken. DVI kan ook behoorlijk schelen.
Heb ik in ieder geval geen randjes om mijn letters, gewoon haarscherp beeld. (Samsung 191T)
Cleartype heb ik ooit eens geprobeerd maar vond ik niets. Gamen gaat redelijk maar is niet perfect gemiddeld zou het 25 ms moeten zijn. Wel goede kijkhoeken en contrast.
Helaas wel 1 blauwe en 1 rode pixel altijd zichtbaar. Alleen bij spellen vreemd genoeg nooit bij internetten al zoek ik er naar.
Inruilen mag niet want ik moet er minstens 7 van een of van elke kleur hebben (klasse 2), ben ik even kwijt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Selmar_Cleef

Ik heb een Sony SDM-S71 17" TFT
Ben er erg tevreden over, geen dode pixels, mooie kleuren. Je moet alleen even met de kleurinstellingen van de monitor spelen om alles goed te krijgen. De standaard instellingen zijn net iets te rood of te blauw of er net tussen :)
Ik vind het in ieder geval het geld waard, en het beeld heeft geen last van flikker zoals ik af en toe had bij mijn CRT. Als ik lang achter de PC zat had ik soms last van lichte hoofdpijn, met de LCD heb ik er geen last meer van.

Erik

Was voor mij ook de reden om snel overt te stappen. Ik had er de laatste drie weken heel erg veel last van. Soms al na een half uur crt. Als of je oog er uit kanlt, hoofdpijn, brandigere ogen. Even kijken hoe dit op de lange duur is. Maar tot nu toe lijkt het een behoorlijk stuk te schelen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mr. Blonde

#14
Heb gisteren mij Samsung 172T eindelijk op kunnen halen... Meteen aangesloten en wat is die strak zeg!!
Helaas was de DVI-kabel die ik erbij gekocht had verkeerd... Nu dus gewoon nog VGA en dat is al strak...
ECHT EEN AANRADER!!
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Spacebass

Gefeliciteerd en veel kijk plezier ermee 8)