Marantz VP4001 DLP Projector

Started by 2many, November 18, 2006, 09:21:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

2many

6500: 1 Contrast Ratio
1200 ANSI Lumen Brightness
5x Speed 6 Segment Color Wheel
3 Position Selectable Iris
Electronic Vertical Image Shift
10-bit Video Processing
6 Axis Color management System
HDMI Input
Voor 2890 EUR (incl. BTW)

2many
Panasonic VIERA th42pv600E,Themescene H79, Beamax M-Serie
Marantz SR8500, Marantz DV7600 ,Dell XPS m1710,  Octava 3x2 HDMI cross switch
2 x Revox A1 Column, 1x Revox A1 Center, 4x Revox A1 shelf, 1x Revox sound S bass active,
Humax HD-CI2000

Dirkie

#1
Quote from: 2many on November 18, 2006, 09:21:33
6500: 1 Contrast Ratio
1200 ANSI Lumen Brightness
5x Speed 6 Segment Color Wheel
3 Position Selectable Iris
Electronic Vertical Image Shift
10-bit Video Processing
6 Axis Color management System
HDMI Input
Voor 2890 EUR (incl. BTW)

2many
Heeft iemand deze al in werking gezien ?
Is niet iets duurder dan de optoma hd72i, en als je op de getallen vergelijk zou hij beter "moeten" zijn...
Heeft jvc ook een  model in deze prijsklasse ?
ooops: er zit 1000 euro tussen de 72i en deze marantz...

golfg60

Quote from: Dirkie on November 19, 2006, 09:15:11
Heeft iemand deze al in werking gezien ?
Is niet iets duurder dan de optoma hd72i, en als je op de getallen vergelijk zou hij beter "moeten" zijn...
Heeft jvc ook een  model in deze prijsklasse ?

Ik heb deze zien spelen maar was niet echt onder de indruk.De blacklevel vond ik niet goed eruit zien. Het neigde meer naar grijs!. Wel kwam er een behoorlijk baklicht uit. De demo die ik gezien heb was in combinatie met een Toshiba Hd dvd speler. Wat ik heel erg mooi vond was de Optoma HD81. Ook vond ik de optoma HD70 er erg mooi uitzien.Dit moois was te bewonderen op een HD party.

Dirkie

Quote from: golfg60 on November 19, 2006, 11:23:34
Ik heb deze zien spelen maar was niet echt onder de indruk.De blacklevel vond ik niet goed eruit zien. Het neigde meer naar grijs!. Wel kwam er een behoorlijk baklicht uit. De demo die ik gezien heb was in combinatie met een Toshiba Hd dvd speler. Wat ik heel erg mooi vond was de Optoma HD81. Ook vond ik de optoma HD70 er erg mooi uitzien.Dit moois was te bewonderen op een HD party.
in Antwerpen.... ?
Ik vind de hd70 heel goed spelen voor zijn centjes... De hd72i is zijn 1990 euro niet waard ivgl met de hd70.
Ondertussen zie je die overal goedkoper worden, heb zelfs al prijzen gevonden van 1500 euro voor de hd72i... Omdat de hd73 uit is op de Amerikaanse markt, vermoed ik.

manco401

#4
Deze Marantz heeft een DarkChip 3 aan boord, wat resulteert in veel beter blacklevel dan de HD70/HD72, en dus ook on/off contrast. Zeker mooie prijs.

Dirkie

Quote from: manco401 on November 22, 2006, 22:06:30
Deze Marantz heeft een DarkChip 3 aan boord, wat resulteert in veel beter blacklevel dan de HD70/HD72, en dus ook on/off contrast. Zeker mooie prijs.
Zijn er ondertussen al mensen die hem gekocht hebben ?

El Penumbra

Heeft er iemand ervaring met deze projector?

Die is nu namelijk voor een scherpe prijs verkrijgbaar.

bmateijsen

De adviesprijs is omlaag gegaan... De Marantz is volgens mij in essentie gewoon een themescene met iets andere software ;).

El Penumbra

Quote from: bmateijsen on March  7, 2007, 14:26:47
De adviesprijs is omlaag gegaan... De Marantz is volgens mij in essentie gewoon een themescene met iets andere software ;).

Ik las wel ergens dat een Yamaha en (voor mij) onbekend merk dezelfde zijn maar vond niets over vergelijking met Themescene.

Weet je ook waarom de prijs nu omlaag is gegaan. Deze projector is toch nog maar kort op de markt?

bmateijsen

Quote from: El Penumbra on March  7, 2007, 19:54:17
Ik las wel ergens dat een Yamaha en (voor mij) onbekend merk dezelfde zijn maar vond niets over vergelijking met Themescene.

Weet je ook waarom de prijs nu omlaag is gegaan. Deze projector is toch nog maar kort op de markt?

Bij Marantz zijn ze er achter gekomen dat het prijsbeleid in combinatie met de prestaties niet overeen kwamen.

El Penumbra

#10
De prijs is nu toch ongeveer gelijk aan een HD72, is de kwaliteit dat ook?

Ik zie dat er een test in de HVT van deze maand staat, die maar eens gaan halen straks.

bmateijsen

Ik heb ze nog niet naast elkaar gezien, maar ze zullen elkaar niet veel ontlopen.

Quote from: El Penumbra on March  8, 2007, 09:35:22
De prijs is nu toch ongeveer gelijk aan een HD72, is de kwaliteit dat ook?

Ik zie dat er een test in de HVT van deze maand staat, die maar eens gaan halen straks.

El Penumbra

Quote from: Davy van Loon on March 14, 2007, 19:46:03
Op de website www.hdready.nl staat sinds deze week ook een test van de Marantz VP4001. En inderdaad is de prijs van de projector lager dan de vermelde prijs in de test, maar dat komt doordat deze later dan het uitkomen van de test door Marantz is verlaagd.

En zou dat invloed hebben op je oordeel?