Ervaringen Panasonic DMR-EH65 ? (t.o.v. Sony RDR-HX725)

Started by wijdbeens, November 16, 2006, 16:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wijdbeens


Hallo mensen,

Ik heb sinds korte tijd een Sony LCD KDL32V2000 staan en heb daar gelijk een HDD recorder Sony RDR-HX725 bijgekocht. Dit om het merk gelijk te houden en omdat de recorder zwart MOET zijn.
De televisie heeft een HDMI aansluiting, deze recorder helaas niet. Dus gebruik ik nu component/i , aangezien component/p het beeldformaat niet automatisch stelt helaas.

Ik kwam 'opeens' de Panasonic DMR-EH65 tegen. Zwart, HDMI en mogelijkheid tot upscaling naar 720p/1080. Misschien een betere keus ? Het hele topic op kieskeurig gelezen, en ondanks het cijfer 9, lees ik toch behoorlijk wat kritiek. (Dus hoe zo'n cijfer bepaalt wordt)

Beeld zou via HDMI juist slechter zijn en louter in 16:9 doorgegeven kunnen worden (zit ik weer met dat manueel stellen elke keer) Het tunerbeeld zou sowieso brak zijn. En de recorder zou problemen hebben met het spelen van ntsc disks terwijl er een programma ingesteld staat (en aangezien ik wekelijkse opname gebruik, staat er dus altijd wat ingesteld)
Oh ja, op het moment dat de recorder aanstaat maar geen beeld over de hdmi kwijt kan, dus je zit gewoon tv te kijken zeg maar, zou je gelijk getrakteerd worden op een foutmelding in het display.

Niet dat de sony die ik nu heb staan geen schoonheidsfouten heeft, vind de AB erg druk/verwarrend, het menu traag, het inladen traag en noem maar wat dingetjes op.

Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn die de pana al langere tijd hebben/gebruiken en hoe de ervaringen zijn (liefst HDMI) aangzien ik overweg de Sony om te ruilen.

Bedankt.

WickedGame

Quote from: wijdbeens on November 16, 2006, 16:14:36
Hallo mensen,

Ik heb sinds korte tijd een Sony LCD KDL32V2000 staan en heb daar gelijk een HDD recorder Sony RDR-HX725 bijgekocht. Dit om het merk gelijk te houden en omdat de recorder zwart MOET zijn.
De televisie heeft een HDMI aansluiting, deze recorder helaas niet. Dus gebruik ik nu component/i , aangezien component/p het beeldformaat niet automatisch stelt helaas.

Ik kwam 'opeens' de Panasonic DMR-EH65 tegen. Zwart, HDMI en mogelijkheid tot upscaling naar 720p/1080. Misschien een betere keus ? Het hele topic op kieskeurig gelezen, en ondanks het cijfer 9, lees ik toch behoorlijk wat kritiek. (Dus hoe zo'n cijfer bepaalt wordt)

Beeld zou via HDMI juist slechter zijn en louter in 16:9 doorgegeven kunnen worden (zit ik weer met dat manueel stellen elke keer) Het tunerbeeld zou sowieso brak zijn. En de recorder zou problemen hebben met het spelen van ntsc disks terwijl er een programma ingesteld staat (en aangezien ik wekelijkse opname gebruik, staat er dus altijd wat ingesteld)
Oh ja, op het moment dat de recorder aanstaat maar geen beeld over de hdmi kwijt kan, dus je zit gewoon tv te kijken zeg maar, zou je gelijk getrakteerd worden op een foutmelding in het display.

Niet dat de sony die ik nu heb staan geen schoonheidsfouten heeft, vind de AB erg druk/verwarrend, het menu traag, het inladen traag en noem maar wat dingetjes op.

Mijn vraag is dus of er hier mensen zijn die de pana al langere tijd hebben/gebruiken en hoe de ervaringen zijn (liefst HDMI) aangzien ik overweg de Sony om te ruilen.

Bedankt.


Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een Panasonic EH-65 een slecht beeld levert op HDMI. Ik heb de EH-65 een keer mee naar huis genomen om als test te gebruiken tegenover mijn wat "oudere" Pioneer DVR-630. En moet zeggen met HDMI op een LCD tv vond ik het plaatje wat die neer zetten erg goed. Ik denk vaak dat mensen zich ook vergissen in bekabeling.

Heb in de test 2 soorten bekabeling opgenomen. 1 HDMI kabel van 29,- euro van Vivanco en 1 HDMI kabel van 89,- euro van Oehlbach. Die laatste kabel zetten een veel gedetaileerder beeld neer. Over de tuner was ik redelijk tevreden. Ik vond persoonlijk daarin niet veel verschil zitten met de Pioneer 630-H terwijl de 630 toen der tijd het grote broertje was van de DVR-530 die toch wel goed uit de recenties toen kwam.

Ik vind alleen dat Panasonic iets aan zijn menustructuur mag doen, het is minder gebruikersvriendelijk dan de Pioneer recorders die ik op dit moment heb gezien. En het missen van een G-link vind ik bij Panasonic ook een klein minpuntje.

wijdbeens

Oke bedankt. Het is gewoon vrij lastig om een goede review te vinden van deze machine, daarom haalde ik kieskeurig maar even aan, maar inderdaad vragen en antwoorden zijn heel vaak van bedenkelijk niveau  :-\

De negatieve dingetjes die ik noemde komen over het algemeen daar vandaan. En juist daarom verbaasde ik me over het cijfer.

Kijk dat sommige machines bijvoorbeeld moeite hebben met +rw vanaf de pc, of verzin maar iets, daar pas ik me wel op aan.
EPG is voor mij bijvoorbeeld ook geen must, ik vind het niet superhandig, maar wel irritant dat de recorder 6x per dag of meer aangaat (sony).

Hoop nog een paar eigenaren te vinden.

(Pioneer is geen optie, moeder de vrouw wil geen zilver)


ArneM

Hey Wijdbeens, ik heb zelf de Pana sinds 6 maanden en kan alleen maar zeggen TOP apparaat......ik heb ook 1 van de eerste dvd recorders van Pana al 2 jaar nooit problemen top beeld en geluid, makkelijk in de bediening. Ik heb hem op mijn Sony tv via scart RGB aangesloten....nog geen ervaring met HDMI maar dat gaat veranderen omdat ik een Infocus beamer heb besteld met HDMI......

Ik zal mijn evaringen met de beamer en de Pana aangesloten via HDMI doorgeven...

Succes met je keuze..... ;D

tsjingboem

Ik heb de panasonic ook een maand of vier, en heb er alleen nog maar hele blije gevoelens over. Nog niet over HDMI overigens, want een TV die dat heeft moet nog komen. Binnenkort! ;D
Arcam AVR550 - Primare D30.2 - Denon UD3313
B&W 805s, B&W HTM2, Monitor Audio Radius 90, Velodyne CHT-10r
Sony KDL40W2000