Dedicated MP3player vs Mobieltje

Started by Starred, November 14, 2006, 21:34:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Ik las onlangs wat reviews over SonyEriksson mobieltjes, oa de W850i. Daarvan wordt gezegd dat hij het beste mp3 geluid heeft van alle mobiele telefoons.
Ik ben wel benieuwd of iemand iets zinnigs kan zeggen over een vergelijking in geluidskwaliteit tussen de beste mobile op dit gebied en bijv. een iPod Nano?
En aan welke zaken moet je nog meer denken in een dergelijke vergelijking? -Geheugencapaciteit, speelduur van de batterijen?

SpeedyAndré

Ik heb een SE K750 (broertje van W800) en een K800.
Beide spelen mp3's echt perfect af, maar de headset is wel doorslaggevend voor de kwaliteit.
Mijn headset is de SE Hpm-70, dit is een in-ear uitvoering met een wonderlijk mooie basweergave en een dynamisch geluid :)
Voordeel van deze is dat je ook een andere headset in de 3,5mm jack kan pluggen.
Bij de W850 zit een vergelijkbare headset, dus ook met 3,5mm jack.
De speelduur is 30 uur, dit haal je naast telefoontjes en smsjes.
Op de meegeleverde 1GB MS duo stick kan je veel muziek kwijt, maar er kan ook een grotere stick in (4GB is al leverbaar).

De Ipod (Nano) is meer een modieus ding met vrij matige oordopjes, verwacht daar niet teveel van.
Met betere dopjes presteert hij goed.
Het schermpje is iets kleiner dan bij de W850, met beide kan je foto's bekijken (en de W850 maakt ze ook nog voor je ;)).

Beide kun je vrij eenvoudig met een pc verbinden en met de W850 kan je via bluetooth ook programma's bedienen en internetten.
Ik ben een grote fan van SE gsm's, Nokia heeft grote moeite om er zelfs maar een beetje op te lijken  >:D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred

Dank voor je reply Speedy. Klinkt goed.

Weet jij of je met die 850i bijv ook je de calenderfunctie met je outlookcalender op je pc kunt laten syncen?

Starred

Volgens deze site is de geluidskwaliteit van een goede telefoon minimaal vergelijkbaar met die van een dedicated mp3player:
http://www.newmobile.nl/eur/en/news.php?news_id=bee58b

SpeedyAndré

Syncen met Outlook gaat prima en hier is wel meer software voor te krijgen (FMA en myphone explorer).   

André 8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

lampie1979

#5
Heb hier een MDA vario. Speelt alles af wat er zich in de collectie bevindt. MP3's, Flac, Ogg, MP4, Avi's (Divx/Xvid), Wmv noem het maar op :)

Geluidskwaliteit is perfect. Ik gebruik een 2.5mm naar 3.5mm verloop en daar mijn sennheiser aan :) Kan ook streamend via Wifi of Gprs luisteren. Echt ideaal. Meestal voordat ik ga slapen gooi ik de Wifi aan en stream ik de muziek direct vanuit mijn pc richting de telefoon.  O0

Een ipod is grappig, maar niks meer dan een leuk vormgegeven simpele mp3 speler incl. de door je strot geschoven itunes crap ;) en gratis DRM. Te duur, te gelimiteerd, te apple ;)
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Starred

Ik heb zelf een MDA Compact, maar die heeft geen geweldige geluidskwaliteit imho (misschien omdat deze van een eerdere generatie is). Maar erger nog is de batterijduur, die is zeer beperkt

SpeedyAndré

#7
De W850 heeft bluetooth 2.0 edr, hiermee kan je een draadloze headset gebruiken zoals de SE hbh-ds970 met in-ear dopjes :)
Je telefoon kan dus in je zak of je tas blijven en op het display van de headset zie je welke muziek speelt  ^-^
Nummers kiezen en het volume regelen kan ook via de headset en uiteraard kan je een telefoontje accepteren (of met een spraakoproep iemand bellen) ;D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred

Nog 2 vragen:
Wat kost een 2GB/4GB Memory Stick PRO Duo kaartje?
Kan je een headset ala Shure er op aan sluiten (neem aan van wel)?

bmateijsen

Nope... alleen de eigen set van Sony (vanwege het telefoonstekkertje)

Quote from: Starred on November 17, 2006, 19:18:14
Nog 2 vragen:
Wat kost een 2GB/4GB Memory Stick PRO Duo kaartje?
Kan je een headset ala Shure er op aan sluiten (neem aan van wel)?


SpeedyAndré

Kijk hier eens, de 8 GB stick is er binnenkort ook.
Ik denk dat t/m de 4GB stick goed gaat, de 8GB is nog niet getest.
Er is trouwens vanaf volgende week (of wat later) een witte SE W850 verkrijgbaar, die ziet er ook erg mooi uit :)
Geheugen kan je via Ebay nog goedkoper krijgen, maar er is wel kans op namaak als hij uit China of HongKong komt ....
Snel geheugen heeft niet zoveel zin omdat de gsm in verhouding tot bijv. een Sony fototoestel traag is.
De meegeleverde headset heeft een verloopje voor een 3,5mm jack dus een Shure ding zou er ook op passen.
Bij Kpn is hij heel betaalbaar met een 1-jarig mobiel 25 of 30 abo.
Na een jaar gaat de simlock er gratis af en Kpn vershittert de software niet.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred


SpeedyAndré

#12
Quote from: Starred on November 17, 2006, 20:21:53
Andere providers wel?

Jep, ik doel op de 'branded' toestellen van bijv. Orange, Vodafone en T-mobile, de menu's hebben de kleur van de provider, zijn anders ingedeeld en soms ontbreken standaard functies zelfs ....
Bij Vodafone zie je bijv. overal linkjes naar websites (portal) staan die je makkelijk per ongeluk kiest, waardoor je een internet verbinding maakt (en betaalt).
Je kan natuurlijk ook 'unbranded' gsm's kopen bij deze providers maar dan betaal je wel meer :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Starred

Die bij T-mobile lijkt anders niet echt branded?

SpeedyAndré

Quote from: Starred on November 17, 2006, 20:47:37
Die bij T-mobile lijkt anders niet echt branded?

Dat paarse menu (op hun website) is echt niet standaard hoor  :-X
Maar unbranded hebben ze ook tegen een meerprijs.
Omdat de W850 vrij nieuw is zijn misschien niet alle plaatjes gemaakt van 'branded' toestellen  ::)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp