Advies: Monitor Audio Silver i of New Silver S? met welke Denon?

Started by Lid45678, January 9, 2003, 20:04:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lid45678

Beste forumleden,

Ik heb sinds vorige week mijn huidige receiver de Technics SA-AX7 en een paar Jamo Classic 8 vloerstaande speakers verkocht.

Nu ga ik beginnen om een compleet nieuwe HT op te bouwen. Alleen ik kom er niet echt helemaal uit en wil jullie om advies vragen.

Ik heb mijn oog en oren laten vallen op de nieuwe new Silver S serie van Monitor Audio. Het gaat hier om de Silver S6 of de Silver S8.
Ik was er van overtuigd dat ik één van deze twee speakers zou gaan kopen.
Totdat ik van iemand hoorde dat de Oude Silver i serie die in veel (internet)winkels is afgeprijsd omdat deze serie er uit gaat. Het gaat hier dan om het model de Silver 9i.

Ik vond beide Silver series beter klinken dan de Kef Q en B&W 600 serie die ik ook op mijn vergelijkingslijstje had staan.

Wanneer ik voor de new Silver S serie zou kiezen breid ik deze in de toekomst uit met speakers uit dezelfde Silver S serie.

Ik vind de oude Silver i serie beter klinken. Alleen deze serie wordt niet meer gemaakt en is dus over een tijdje niet meer te krijgen. Nu wil ik mijn HT uitbreiden met de Center 12i en de Surround Silver fxi.

Alleen nu wil ik er gelijk een surroundreceiver bij kopen en heb ik geen geld om en een receiver te kopen en de hele oude Silver i serie.

Ik wil als surroundreceiver de Denon 3802 kopen. Ik vond deze in combinatie met Monitor Audio beter klinken dan de Marantz 6300. Alhoewel ik het uiterlijk van Marantz mooier vind.

Nu heb ik geen genoeg geld om de Denon 3802 en de Monitor Audio Silver 9i, 12i en fxi in één keer te kopen.
Ik kan wel de Denon 3802 en de Monitor Audio Silver 9i in één keer kopen. Alleen dan ben ik bang dat ik over een tijdje nergens meer de center 12i en surround fxi uit deze kan krijgen. En ik wil wel een HT die uit dezelfde serie speakers is opgebouwd.

Vinden jullie het trouwens beter om als surroundspeakers de boekenplankspeaker de Silver 4i in plaats van de Silver fxi te nemen. Qua klank, soort opstelling en opstelling van de speaker  ??? Of zeggen jullie het maakt niet uit.

Maar wat moet ik nu doen  ???
- ik koop de Denon 3802 en de Silver 9i en hoop dat er over een driekwart jaar
 nog de Center 12i en Surround fxi te te krijgen zijn.

- Ik koop de gehele Silver i serie en doe het meer dan een half jaar met een
 oude stereo JVC receiver (dus geen surround) die ik kan lenen totdat ik de
 Denon 3802 kan kopen. En misschien is de 3803 dan wel in prijs gedaald.

- Ik koop de Denon 3802 en de nieuwe new Silver S6 of S8. Deze kan ik wel in
 de toekomst uitbreiden omdat deze speakers voorlopig goed te verkrijgen zijn.

- Ik koop een Denon 1803 en de Silver 9i en de Center 12i. En dan hoop ik maar
 dat er na meer dan een half jaar nog surroundspeakers van dezelfde serie te
 krijgen zijn. de 1803 lijkt me alleen een beetje te goedkoop/ligt in vergelijking
 met de Monitor Audio 9i. Of is dit niet zo?

Wat raden jullie mij aan ??? Want ik kom er echt niet uit >:(
Of hebben jullie een ander idee van HT opstelling of mogelijkheid van kopen ???

Prijzen:
Monitor Audio new Silver S6 = € 1000,- per paar
Monitor Audio new Silver S8 = € 1300,- per paar
Dit zijn prijzen uit een audio zaak die niet echt goedkoop is. Alleen omdat de serie vrij nieuw is heb ik ze in Duitsland en op het internet nog niet goedkoper gezien omdat ze nog nergens staan aangeboden.

Monitor Audio Silver fronts 9i = € 1199,- per paar
Monitor Audio Silver center 12i = € 549,- per stuk
Monitor Audio Silver surround fxi = € 549- per paar
Dit zijn prijzen van een Duitse (internet)winkel Dit zijn zeer scherpe prijzen. Ik heb de 9i al voor € 1850,- per paar gezien in Nederland.

Denon 3802 = € 850,- incl. verzendkosten uit Duitsland.
Denon 1803 = € 475,-

J.A.F._Doorhof

Hi,

Het belangrijkste is dat al je speakers zoveel mogelijk op elkaar lijken, dit ivm een goede surround weergave.

Op zich zou ik dus de speakers kopen waarvan je er 5 kan betalen. Op zich is het prijsverschil ook niet schrikbarend.
Kun je niet eens gaan luisteren wat je het beste vindt klinken ?

MvrGr.
Frank

PS.
En natuurlijk welkom op ons forum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lid45678

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2003, 20:26:25
Hi,

Het belangrijkste is dat al je speakers zoveel mogelijk op elkaar lijken, dit ivm een goede surround weergave.

Op zich zou ik dus de speakers kopen waarvan je er 5 kan betalen. Op zich is het prijsverschil ook niet schrikbarend.
Kun je niet eens gaan luisteren wat je het beste vindt klinken ?

MvrGr.
Frank

PS.
En natuurlijk welkom op ons forum.

Luisteren heb ik uiteraard al gedaan. Heb al vele speakers beluisterd en maar twee á drie paar per keer. Zodat ik het verschil goed kon horen.
Verder vind ik de Monitor Audio Silver i serie het beste klinken alleen ik wil graag weten wat ik het betse kan doen omdat deze serie niet meer wordt gemaakt en dus binnenkort moeilijk tot niet meer te verkrijgen is. Alleen ik heb op dit moment geen genoeg geld om een hele surroundset speakers te kopen en nog een een reciever aan te schaffen.
Maar goed de dingen die ik vraag/wil weten staan al in mijn eerste post.

Bedankt voor het verwelkomen. Ik hoop dat ik op dit topic veel informatie kan vinden en dat ik aan anderen ook kan helpen door informatie te geven.

Lid45678

Ik heb een mooie marantz gevonden :o die eigenlijk net buiten mijn budget valt maar volgens mij beter klinkt en presteert dan de Denon 3802 als ik de features zo eens zie.
Het is de Marantz 7300 en is op Eurohopper € 925,- dat kan nog net voor die prijs maar hoger ga ik echt niet.

Ik ga hem binnenkort even opzoeken in een zaak en beluisteren.
Heeft iemand ervaringen met deze reciever :?
En wat zouden jullie doen voor de Denon 3802 of de Marantz 7300 gaan :?
Zijn er nog andere receivers waarvan jullie zeggen ja die moet je ook eens gaan beluisteren :?
Ik heb zelf nog nooit naar Onkyo geluisterd en lees er toch wel goede berichten over. Of kan een onkyo van rond de € 850 niet op tegen een Denon en een Marantz :?

maxtrash

Normaal gesproken zul je langer van je speakers doen dan van de receiver. Als je enthousiast bent over de silver i's dan zou ik ze gauw kopen. Je neemt dan wel min of meer de beslissing voor 5.1 ipv 6.1 of 7.1

Het lijkt me wel frustrerend om de surrounds en de center meer dan een half jaar stof te laten happen door ze op de stereo-receiver aan te sluiten. Waarom probeer je niet ergens een eenvoudige dolby digital receiver (bijv. zonder DTS) op te snorren. Zou moeten kunnen voor een €150 (zoiets bijvoorbeeld, ken de prijs niet http://www.marktplaats.nl/markt/audio/receivers/8645.htm?oudei=15)
kan je weer een jaar vooruit en tegen die tijd de dan meest aantrekkelijke receiver kopen (en de simpele weer verkopen voor €100)

Spacebass

Ik heb de silver i gehoord en ik vond hem heel erg mooi en muzikaal klinken (wel met een buizen amp en een testcd van Buhrmann, maar goed...  ;) )

Vreselijk breed diep en detailering/helder...

Als ik ooit (mijn mond gewassen met zeep  ;D ) mijn Omega's weg zou doen zou ik zelf Monitor Audio zeker in mijn top 3 hebben staan!

Maar zoals Frank al aangeeft, het is wel een kwestie van smaak wat mee speelt en dat kan alleen jij beoordelen.

Als je een adresje wilt hebben waar je ze kan beluisteren met goede adviezen, mail mij dan.... oeps zit je in zeeland? nou dan kan je vast net zo makkelijk een zaak in de buurt vinden! (De zaak zit in Den Haag vandaar)

Lid45678

Quote from: maxtrash on January 10, 2003, 00:18:58
Normaal gesproken zul je langer van je speakers doen dan van de receiver. Als je enthousiast bent over de silver i's dan zou ik ze gauw kopen. Je neemt dan wel min of meer de beslissing voor 5.1 ipv 6.1 of 7.1

Daar heb je wel gelijk in. Maar op dit moment heb ik weinig ruimte voor een goede 6.1 of 7.1 opstelling. Het  wordt al moeilijk om mijn surroundspeakers goed te kunnen plaatsen. Maar een 6.1 systeem zou nog mogelijk moeten zijn.

Mijn slaapkamer (ben nog thuiswonend) is 3,2m breed en 4,5m lang. Men zusje heeft er één die twee maal zo groot is maar wil niet ruilen  >:(
Ik heb hier dan een bureau, bed en zelfgemaakt audiomeubel in staan. Ik heb de kamer zo ingedeeld dat ik optimaal gebruik kan maken van mijn ht. Mijn huidige front speakers staan tegen een achterste muur. Zo heb ik een goed stereo beeld en kunnen ze het geluid in de lengte verspreiden. Alleen voor een 6.1 kanaal systeem moet je toch één extra surroundkanaal tussen mijn rechter en linker surroundspeaker plaatsen ??? Normaal zou er bij een 5.1 opstelling 3 meter tussen mijn surroundspeakers komen te zitten. Als ik een 6.1 opstelling neem komt er maar 1,4 m tussen iedere surroundspeaker te zitten. Is dit te doen ???  

Nu zul je misschien denken van pfffff.... wat moet die jongen met zo'n best zware opstelling op zo'n kamertje. Maar ik denk ook aan de toekomst. Ik ben nu 19 en blijf maximaal tot men 25ste in huis wonen. En dan heb ik als het goed is wel meer ruimte  :)

QuoteHet lijkt me wel frustrerend om de surrounds en de center meer dan een half jaar stof te laten happen door ze op de stereo-receiver aan te sluiten. Waarom probeer je niet ergens een eenvoudige dolby digital receiver (bijv. zonder DTS) op te snorren. Zou moeten kunnen voor een €150 (zoiets bijvoorbeeld, ken de prijs niet http://www.marktplaats.nl/markt/audio/receivers/8645.htm?oudei=15)
kan je weer een jaar vooruit en tegen die tijd de dan meest aantrekkelijke receiver kopen (en de simpele weer verkopen voor €100)

Dit vind ik wel een goed idee, waar ik zelf eigenlijk nog niet echt aan had gedacht :-\

Lid45678

Quote from: Spacebass on January 10, 2003, 01:07:24
Ik heb de silver i gehoord en ik vond hem heel erg mooi en muzikaal klinken (wel met een buizen amp en een testcd van Buhrmann, maar goed...  ;) )

Vreselijk breed diep en detailering/helder...

Dit is ook de reden dat ik ze zo mooi vind klinken voor die prijs. Ik heb de Silver 9i naast de Kef Q7 gezet. Waar deze speaker in het laag een bonk geluid maakte, ging de Silver 9i nog effe wat stapjes verder zonder dat de speaker als het ware de lage tonen er uit duwde. Dit deed de Kef Q7 wel (niet dat dit een slechte speaker is). De Silver 9i laat de lage tonen als het ware uit zijn speaker glijden waardoor ze zeer gedetaileerd en zuiver (bijna tot niet vervormen) over komen.

QuoteAls ik ooit (mijn mond gewassen met zeep  ;D ) mijn Omega's weg zou doen zou ik zelf Monitor Audio zeker in mijn top 3 hebben staan!

Maar zoals Frank al aangeeft, het is wel een kwestie van smaak wat mee speelt en dat kan alleen jij beoordelen.

Als je een adresje wilt hebben waar je ze kan beluisteren met goede adviezen, mail mij dan.... oeps zit je in zeeland? nou dan kan je vast net zo makkelijk een zaak in de buurt vinden! (De zaak zit in Den Haag vandaar)

Heb even een mailtje gestuurd want denk dat ik voor surroundspeakers liever de Silver 4i heb dan de Silver fxi.

Lid45678

Wat moet ik nou doen  :-\

Ik heb via een Audio Zaak gehoord dat de Monitor Silver 4i niet meer leverbaar is.

Nu hebben ze mij wel verteld dat er nog een aantal paartjes Monitor Audio Silver 3i leverbaar zijn (model kleiner dan de Silver 4i). En nog voor een mooie prijs ook  ;D

Alleen ze hebben maar een maximaal belastbaar vermogen van 80 watt RMS. En de fronts die ik wil hebben een maximaal belastbaar vermogen van 150 watt RMS en ik wil ze aan een Denon 3802/3802 of Marantz SR7300 aansluiten.

Wat zouden jullie doen, kopen of niet kopen  ???

Erik

Was je van plan de hele tijd je versterker op 10 te zetten dan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lid45678

Quote from: Erik on January 14, 2003, 21:04:49
Was je van plan de hele tijd je versterker op 10 te zetten dan?

Nee natuurlijk niet. Maar af en toe wil ik wel een goeie draai naar rechts geven aan die knop :D

Maar zou jij dan niet wat grotere surroundspeakers nemen als je van die redelijk grote fronts (91Hx20Wx27D) had. De SIlver 9i zijn de grootste uit deze serie en de Silver 3i de kleinste.

Ik vraag me af of dit ook wel goed klinkt. Er zit namelijk ook een kleiner formaat midrange/woofer in de 3i's dan bij de 9i.

blue-eyes

Quote from: GekkeHekke on January 10, 2003, 00:01:14
Ik heb een mooie marantz gevonden :o die eigenlijk net buiten mijn budget valt maar volgens mij beter klinkt en presteert dan de Denon 3802 als ik de features zo eens zie.
Het is de Marantz 7300 en is op Eurohopper € 925,- dat kan nog net voor die prijs maar hoger ga ik echt niet.

Ga iig niet uit van specs! Je zei immers: "als ik de features zo zie......." Grootste fout die je kan maken. Maar gelukkig geef je zelf al aan dat je gaat luisteren.

Ik denk dat je er van uit mag gaan dat in de prijsklasse waarin je zoekt, de specs van al deze receivers ongeveer gelijkwaardig zijn. Ga voor jezelf iig na wat je wilt, bijv DPII. DTS, ga daar naar kijken, maar ga verder de receivers alleen vergelijken dmv luistersessies!

Ik zag dat je nog geen keuze gemaakt had. Weet je al iets meer?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lid45678

Quote from: blue-eyes on January 16, 2003, 11:52:09Ga iig niet uit van specs! Je zei immers: "als ik de features zo zie......." Grootste fout die je kan maken. Maar gelukkig geef je zelf al aan dat je gaat luisteren.

Ik denk dat je er van uit mag gaan dat in de prijsklasse waarin je zoekt, de specs van al deze receivers ongeveer gelijkwaardig zijn. Ga voor jezelf iig na wat je wilt, bijv DPII. DTS, ga daar naar kijken, maar ga verder de receivers alleen vergelijken dmv luistersessies!

Ik zag dat je nog geen keuze gemaakt had. Weet je al iets meer?
Ik heb nog geen keuze gemaakt qua receiver. Ik heb op dit moment toetsweek. Ik weet ook niet zo snel een winkel bij mij in de buurt waar ik de Marantz SR7300 kan beluisteren. Ik denk dat de Denon 3803 afvalt omdat die me echt te duur wordt. Of hij moet zo'n grote impact op me maken, dat ik duidelijk zeg dat het verschil met de andere twee zeer groot is. Dan wil ik wel even doorsparen.

En uiteraard ga ik eerst luisteren en testen. Alleen ik zei dat over die features omdat de Marantz 192/24 Mhz D/A Converters heeft. En een RS232 poort (handig voor als er fouten in de software zitten of nieuwe updates/verbeteringen/nieuwe formaten zijn). En de 3802 heeft dit niet.
Maar dit zegt nog niks over de kwaliteit van het geluid. Ik moet ze eerst horen en dan neem ik pas een beslissing.

Ik heb op dit moment wel e-mail contact met de winkel uit Den Haag waar Spacebass mij het adres van heeft gegeven. Ze hebben me een mooi bod gegeven voor de Monitor Audio Silver 3i (surround) en volgende week ga ik misschien langs om te luisteren naar de kleinere vloerstaande modellen uit deze serie, de Silver 5i en Silver 8i. Deze zijn goedkoper dan de 9i en ik heb ze nog nooit gehoord. Misschien neem ik deze dan wel als front speakers i.p.v. de Silver 9i.
Maar nog niks is zeker omdat ik ze eerst wil horen en dan kan bepalen of het verschil met de 9i wel of niet groot is en of het de prijs dan wel waard is.

Lid45678

Yessssss!!!  ;D

Ik heb ze gevonden hoor :) Één paar Monitor Audio Silver 4i. Helemaal nieuw in de kleur natural oak.

Mijn beslissing staat vast. Ik neem de Silver i serie. Ik heb een paar Silver 9i apart laten zetten. En een paar Silver 4i in bestelling staan. Wanneer deze binnen zijn ga ik ze beiden ophalen. Helaas zijn de 9i's in kersen en de 4i's in natural oak. Maar dit vind ik niet erg vanwege de prijs. Voor de center 12i zijn we nog aan het kijken of deze in het kersen te krijgen is. Wanneer dit niet kan weet ik nog een adresje in Duitsland waar ze hem in kersen hebben. Dus dan bestel ik hem daar.

Ik ga binnenkort kijken voor een goedkope receiver die ik tijdelijk gebruik. Ondertussen spaar ik voor een nieuwe receiver dit wordt de Denon 3803 of de NAD 762.

Ik ben er echt super blij mee  :D en eigenlijk ook wel een beetje trots op als 19 jarige student (of mag ik dat niet zeggen op dit forum ???). Ik heb heel lang en goed op verschillende forums gelezen en naar adviezen van forumleden en verkopers geluisterd. Verder heb ik veel merken speakers beluisterd en vergeleken. Ik heb als laatste de Monitor Audio Silver i serie nog eens naast de Monitor Audio New Silver S serie gezet en lang geluisterd. En het was zeer goed hoorbaar dat de oude i serie beter klinkt. Eigenlijk vind ik dit raar. Want waarom brengen ze een minder goede speaker op de markt ??? Ik heb er met een aantal audio zaken over gepraat en ze vinden de i serie zelf ook veel beter klinken.

Nu ik een tijdje op dit leuke en informatieve forum zit en al die mooie websites over ht zie heb ik besloten om er ook eentje te gaan maken. Dus over een tijdje staat mijn beginnende ht ook op het net.

Het begin is er en nu ga ik verder want men verlanglijstje is nog maar een klein stukje korter geworden  ;)

MrPink

Goed gedaan! En natuurlijk proficiat! :)

Hou ook de Te Koop sectie van het forum in de gaten, want soms komen er leuke dingen voorbij voor een zacht prijsje. Dit ten aanzien van je tijdelijke receiver.

Waarom is GekkeHekke (die student is ;)) trouwens een registered trademark?

Groetjes,
Oscar

Lid45678

Quote from: MrPink on February  5, 2003, 16:32:36
Goed gedaan! En natuurlijk proficiat! :)

Hou ook de Te Koop sectie van het forum in de gaten, want soms komen er leuke dingen voorbij voor een zacht prijsje. Dit ten aanzien van je tijdelijke receiver.

Waarom is GekkeHekke (die student is ;)) trouwens een registered trademark?

Groetjes,
Oscar

Bedankt.

Ik ga de Te Koop sectie zeker in de gaten houden. Ik ga mijn huidige speakers er ook maar eens bij zetten.

Dat van mijn nickname is een hele goeie vraag  ;D Ik weet alleen dat mijn vrienden/vriendinnen de naam GekkeHekke aan mij hebben gegeven en er toen een ® achter hebben gezet. Zo hebben ze mij een keer aangemeld op een forum en sindsdien draag ik deze registered nickname. Misschien dachten ze er ooit geld aan te verdienen. En de naam GekkeHekke klopt wel. Nu ik deze speakers heb gekocht verklaren mijn vrienden, vriendinnen, familie, enz. mij (weer) voor gek®. Ze zeggen: het is zonde van je geld --> not! --> ze weten niet wat ze missen  ;)

MrPink

Aha! Grappig hoor! Och, als ze straks eenmaal je installatie hebben gehoord/gezien, dan verklaren ze je niet meer voor gek®. ;)

Groetjes,
Oscar

Spacebass

 ;D

Gefeliciteerd! Mooie keus, btw ze zien er ook nog prachtig uit!

Veel luisterplezier!

Laat weten wat je bevindingen thuis zijn (maw zijn ze makkelijk qua plaatsing in je luisterruimte en zijn ze makkelijk instaat de ruimte te vullen...vast wel)

Lid45678

Yesssssss!!! :D ze zijn er, en staan nu 3 uurtjes te spelen.
Ze zien er echt super uit.

Helaas zijn ze aangesloten op een oude stereo-receiver van JVC (type: R-S5L) :'(
Ik kan ze dus niet in surroundopstelling beluisteren maar ik heb zowel de Silver 9i's (fronts) als de Silver 4i's (rears) al in stereo beluisterd.
Ik ben zeer tevreden over de Silver 4i's deze klinken zelfs op de oude JVC echt goed. Voor een boekenplank speaker van dit formaat zit er een goed en strak laag in.

De Silver 9i's klinken goed maar niet echt super zoals ik ze in de winkel heb beluisterd.
Ik denk dat dit komt omdat ik een slechte stereo-reciever gebruik. Verder zal ik het één en ander aan men acoustic moeten veranderen. Nu heb ik al niet zo'n grootte (slaap)kamer van 3m x 4,5m (W x L). Maar ik ga er alles aan doen om het beste van het beste er uit te halen want mijn set kost niet niks.

De center speaker Silver 12i is best groot maar ziet er echt heel mooi uit. Toen ik hem in de winkel beluisterde was ik meteen verkocht. Ik kan echt nie wachten tot ik mijn HT compleet kan beluisteren.

Weet iemand waar je van dat zwarte nope kunstof kan halen (sorry weet de juiste naam niet) ??? Garmt gebruikt het als achtergrond voor zijn CRT-scherm. Ik wil het net als bij de luisterruimte van Rik Stoet mijn achterste muur er mee bekleden. Of kan ik beter iets anders doen ???

Ik hoop over 3 á 4 maandjes een nieuwe receiver te kunnen kopen. Op dit moment staat de Denon AVR-3803 bovenaan en daarna de NAD T762 en Yamaha DSP-AZ2 maar deze heb ik beiden nog niet beluisterd. De Marantz SR-7300 valt voor mij af omdat het persoonlijk niet mijn smaak van geluid is terwijl ik het uiterlijk heel mooi en degelijk vind.

Ik hoop binnenkort eem digitala camera te kunnen lenen zodat ik foto's kan maken.

Groetjes,

Marc

Scarp

Dat noppen spul koop je gewoon bij de gamma of praxis. Kost niet zoveel.

Erik

zou je die yamaha nou wel doen? ik ken al zoveel mensen die er spijt van hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lid45678

Quote from: Erik on February 21, 2003, 19:27:18
zou je die yamaha nou wel doen? ik ken al zoveel mensen die er spijt van hebben.
Ik moet hem ook nog gaan beluisteren ;)
Ze zeggen dat Yamaha vanaf de 1300 receiver erg goed klinkt en muzikaal is. Dit is de reden waarom ik de AZ-2 wil gaan beluisteren.

Ik denk ook dat ik de Pioneer VSX-S2011 ga beluisteren. De winkel waar ik mijn speakers heb gekocht hebben mij dit aangeraden nadat ze hem zelf hadden beluisterd en er erg van onder de indruk waren qua prijs/kwaliteit/prestatie.

Groetjes,

Marc

Spacebass

Waar heb je ze uiteindelijk gekocht?
Ik hoorde van Frits dat je idd bij Rik bent langsgeweest ;)

Erik

Quote from: GekkeHekke® on February 21, 2003, 19:54:32
Quote from: Erik on February 21, 2003, 19:27:18
zou je die yamaha nou wel doen? ik ken al zoveel mensen die er spijt van hebben.
Ik moet hem ook nog gaan beluisteren ;)
Ze zeggen dat Yamaha vanaf de 1300 receiver erg goed klinkt en muzikaal is. Dit is de reden waarom ik de AZ-2 wil gaan beluisteren.

Ik denk ook dat ik de Pioneer VSX-S2011 ga beluisteren. De winkel waar ik mijn speakers heb gekocht hebben mij dit aangeraden nadat ze hem zelf hadden beluisterd en er erg van onder de indruk waren qua prijs/kwaliteit/prestatie.

De 2011 is pas getest in een engels blad met nog 5 andere receivers, ligt nog in de winkel. Test zag er goed onderbouwd uit. De rotel 1055 klonk het beste. Maar de 2011 was weer goedkoper en had een extra eindversterker aan boord.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lid45678

Quote from: Spacebass on February 21, 2003, 23:06:09
Waar heb je ze uiteindelijk gekocht?
Ik hoorde van Frits dat je idd bij Rik bent langsgeweest ;)
Ik heb ze uiteindelijk gekocht bij Echo Audio in Goes. Ik heb voor 1 paar Monitor Audio Silver 9i (fronts), 1 Monitor Audio Silver 12i (center) en 1 paar Monitor Audio Silver 4i (rears) € 2300,- betaald en bij Rik Stoet moest ik er € 2875,- voor betalen.
Dus ik denk dat dit wel aangeeft waarom ik voor Echo Audio heb gekozen. Verder is Echo Audio in Goes en dat is 25 km van mijn woonplaats Zierikzee terwijl Den Haag ongeveer 75 á 100 km van Zierikzee ligt. Dit in verband met eventuele problemen en garantie.
Qua service en persoonlijke benadering vind ik beide winkels zeer goed. Het zijn aardige verkopers en ze nemen de tijd voor je.

Groetjes,

Marc