Uitleg problemen HTforum en ITC server

Started by J.A.F._Doorhof, November 10, 2006, 17:23:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoCRT

#50
Ok, er is al veel over gezegd, maar ik wil toch even kwijt dat ik me steeds meer aan die banners bovenaan ga irriteren.
Ik surf niet op een turbo pc, een PIII 1GHz, maar mijn CPU verbruik is door de scrollende banners nu continue tussen de 50 en 100%. Hiermee zijn de banners ook direct milieuonvriendelijk, immers meer CPU verbruik is meer energieverbruik. Verder ga ik ook geen nieuwe surf-pc aanschaffen, want dat doet deze nog als de beste, op dit forum na dan.

Het is al eerder gezegd, ik ken ook geen ander forum wat voor een dergelijke oplossing heeft gekozen.
Hoeveel moeite er ook in is gestoken, de reden om wat aan de banners te doen, nl. bandbreedte besparing, is volgens mij nu niet meer relevant. Graag zou ik zien dat de keuze heroverwogen wordt en er voor een andere oplossing voor de banners gekozen wordt.

Ik stel alle beheersinspanningen zeer op prijs, maar nu de beheerders toch nog volop bezig zijn met wijzigingen, is het misschien niet te veel gevraagd om nog even door te gaan en met een nog mooiere oplossing te komen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

SpeedyAndré

#51
Ik weet niet wat je met je pc hebt gedaan, maar mijn oude laptop met P2-300Mhz trekt dit probleemloos.
Echter op m'n werk loopt de pc zowat vast en scrollt de banner zeer langzaam  :P
Om er tijdelijk vanaf te zijn kan je het oude vertrouwde Atguard gebruiken om de banners onschadelijk te maken ;)
Dit kan per website dus andere websites blijven intact.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

wh-vanderpost

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 20:10:54
En hoe gaat de indexforum.php dat controleren?

Jack

Die wordt namelijk in deze oplossing nooit aangeroepen  ;)
Hm.. je bedoelt, zodra index.php wordt aangeroepen word je direct (zonder dat de code IN index.php wordt uitgevoerd) geredirect naar indexforum.php?
Met andere woorden, die session var zal altijd leeg zijn omdat die code nog niet uitgevoerd is.... of bedoel je iets anders
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

wh-vanderpost

Het ging mij dan ook alleen om die eerste aanroep, bijvoorbeeld bij het aanklikken van een linkje in een notification mail. Want dat was nu toch eigenlijk nog het enige probleem.. dat je een linkje aanklikt en hij vervolgens de index aanroept, die ziet "hé, ik zit niet in een frame" en redirect naar de frameset indexforum.php. Alleen in de src van die frameset missen dan de GET parameters die in de eerst aangeklikte link nog wel zaten.....

Het is voor jou én voor mij natuurlijk lastig uitleggen zo allemaal over het forum, ik moet toch nog een keer die kant op komen ;D ;D Kan je dan gelijk eens laten zien wat je nou bedoelt ... ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Del member

Quote from: rbauer on November 13, 2006, 20:16:59
Ok, er is al veel over gezegd, maar ik wil toch even kwijt dat ik me steeds meer aan die banners bovenaan ga irriteren.
Ik surf niet op een turbo pc, een PIII 1GHz, maar mijn CPU verbruik is door de scrollende banners nu continue tussen de 50 en 100%. Hiermee zijn de banners ook direct milieuonvriendelijk, immers meer CPU verbruik is meer energieverbruik. Verder ga ik ook geen nieuwe surf-pc aanschaffen, want dat doet deze nog als de beste, op dit forum na dan.

vind de banners zoals ze nu zijn veel minder storend dan de voormalige vertical scroller
alleen stutteren ze soms nog op mijn Dell Latitude D810 2.2 Ghz Pentium Mobile :(
voor mierenneukers als wij klein beetje vervelend (ik haat slechte pans)

Quote from: rbauer on November 13, 2006, 20:16:59
Het is al eerder gezegd, ik ken ook geen ander forum wat voor een dergelijke oplossing heeft gekozen.
Hoeveel moeite er ook in is gestoken, de reden om wat aan de banners te doen, nl. bandbreedte besparing, is volgens mij nu niet meer relevant. Graag zou ik zien dat de keuze heroverwogen wordt en er voor een andere oplossing voor de banners gekozen wordt.

Ik stel alle beheersinspanningen zeer op prijs, maar nu de beheerders toch nog volop bezig zijn met wijzigingen, is het misschien niet te veel gevraagd om nog even door te gaan en met een nog mooiere oplossing te komen.

Een mooiere oplossing lijkt me de banners in flash te zetten. Daarvoor zijn die dingen echt gemaakt en dus minder CPU en mooiere scrolling dan de javascript versie die gewoon veel cpu vreet.

R

Op zich wel een idee natuurlijk, maar wie gaat dat beheren en maken. Daar zit aardig wat werk in denk ik.

Quote from: ub4b on November 13, 2006, 21:07:48
Een mooiere oplossing lijkt me de banners in flash te zetten. Daarvoor zijn die dingen echt gemaakt en dus minder CPU en mooiere scrolling dan de javascript versie die gewoon veel cpu vreet.

gijsnoorlander

Quote from: Ruben on November 13, 2006, 21:11:17
Op zich wel een idee natuurlijk, maar wie gaat dat beheren en maken. Daar zit aardig wat werk in denk ik.

Het maken hoef je je maar 1x echt druk om te maken en zovaak veranderen die banners toch ook weer niet?
Daarnaast heb je het voordeel dat je niet aan een zeer beperkt kleurenpalet zit. Kijk naar die van "NuForce AVP16" Die is zelfs dithered. (zooo '96 wat mij betreft)
Die van Clofis, Besthomecinema.nl , Cinedream en Qables.com zijn ook wat beperkt door die paletbeperking.

HiFisupply.nl en Smits lijken wel een klein beetje geresized nadat het gemaakt was. (en niet met fatsoenlijke interpolatie)
GT design is zelfs een Jpeg  :-\ (Control4, Express cables, Harmonix, Projecta en SVS ook, maar daarbij valt het minder op en Bij Speaker & Co en ISF zie je de Jpeg-artefacten helemaal niet, maar daarbij zou png mogelijk zelfs kleiner zijn geweest)

Kortom het lijkt me zelfs wenselijk om eens een keer goed naar de banner-ads te (laten) kijken.

Del member

Quote from: Ruben on November 13, 2006, 21:11:17
Op zich wel een idee natuurlijk, maar wie gaat dat beheren en maken. Daar zit aardig wat werk in denk ik.


Als je het slim aanpakt dan is het een eenmalige opzetkost en is de flash animatie slim genoeg om bvb dmv een XML configfile de sequentie van plaatjes in te lezen, dat zouden op zich kleine flash objectjes kunnen zijn of animated gifs. Als je natuurlijk heel de flash moet hermaken voor elke nieuwe sponsor dan ben je niet goed bezig. Kijk varianten hiervan zitten standaard in photoshop (bvb hun web photo album) ...

Er zijn genoeg getalenteerde flash programmeurs te huur die zoiets kunnen programmeren. Als je een kwart pagina adverteert in een blad als vi-fi met links naar htforum dan vind ik dat een professioneel ogend forum moet volgen. Kijk, het forum is kwa inhoud erg goed (wat niet kan gezegd worden van een welbekende belgische variant waar bijna niet meer gepost wordt) de grafische layout volgt dan wel automatisch. In dat ander geval is de grafische layout wel redelijk maar de content is veel minder.

Trouwens, nu komt er veel geld vrij sinds de bandbreedte niet meer door die illegale streamer wordt gejat. Wat je slim in reclame investeert verdien je trouwens dubbel en dik terug.

oud_account_1

Quote from: ub4b on November 13, 2006, 21:38:50
Als je het slim aanpakt dan is het een eenmalige opzetkost en is de flash animatie slim genoeg om bvb dmv een XML configfile de sequentie van plaatjes in te lezen, dat zouden op zich kleine flash objectjes kunnen zijn of animated gifs. Als je natuurlijk heel de flash moet hermaken voor elke nieuwe sponsor dan ben je niet goed bezig. Kijk varianten hiervan zitten standaard in photoshop (bvb hun web photo album) ...

Er zijn genoeg getalenteerde flash programmeurs te huur die zoiets kunnen programmeren. Als je een kwart pagina adverteert in een blad als vi-fi met links naar htforum dan vind ik dat een professioneel ogend forum moet volgen. Kijk, het forum is kwa inhoud erg goed (wat niet kan gezegd worden van een welbekende belgische variant waar bijna niet meer gepost wordt) de grafische layout volgt dan wel automatisch. In dat ander geval is de grafische layout wel redelijk maar de content is veel minder.

Trouwens, nu komt er veel geld vrij sinds de bandbreedte niet meer door die illegale streamer wordt gejat. Wat je slim in reclame investeert verdien je trouwens dubbel en dik terug.
Als je 't met flash op gaat lossen dan wordt wel iedere keer alles opnieuw opgehaald, niet echt wenselijk.

Van mij mag die oplossing met frames weg, dat continue gescroll is iritant.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 21:51:35
Met Flash wordt het iedere keer opnieuw opgehaald, dus dat is niet wenselijk. Maar de frames mogen wel weg? Volgens mij wordt het dan ook iedere keer opgehaald  ::)
Niet als je ervoor zorgt dat de caching werkt ::)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 22:19:41
Yep, maar aangezien de browser daarbij het laatste woord heeft kunnen we dat niet controleren.
Met controleren bedoel je waarschijnlijk dat je er geen controle over uit kan voeren?
Je zou mogen verwachten dat de moderne browsers vrijwel allemaal cachen.
Dat is met de logs bij de hand vrij eenvoudig te controleren.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Del member

#61
Quote from: Jack van Dijk on November 13, 2006, 22:19:41
Yep, maar aangezien de browser daarbij het laatste woord heeft kunnen we dat niet controleren.

Dat klopt, als je niets specificeert dan heeft de browser het laatste woord.
Maar de http standaard heeft tal van mechanismes om dit naar je wensen aan te passen  ;D

Als je ooit een proxy cluster voor 10.000 man beheert (eigen design trouwens) dan zal je even moeten nadenken over o.a. caching :)
En dan leer je de standaarden wel kennen ... en dan bekijk je dagelijks hoeveel % van de traffiek gecached wordt. En dan leer je websites bouwen waarmee je de caching van proxies (en browsers) kan beinvloeden.

oud_account_1

Quote from: ub4b on November 13, 2006, 22:44:27
Dat klopt, als je niets specificeert dan heeft de browser het laatste woord.
Maar de http standaard heeft tal van mechanismes om dit naar je wensen aan te passen  ;D

Als je ooit een proxy cluster voor 10.000 man beheert (eigen design trouwens) dan zal je even moeten nadenken over o.a. caching :)
En dan leer je de standaarden wel kennen ...
Mjah, je avatar is niet gecached ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Del member

#63
Quote from: squadra on November 13, 2006, 22:47:08
Mjah, je avatar is niet gecached ;)

i've got the cash not to be cached :)

caching is enkel goed voor dingen die niet frequent veranderen
da beuzakske gaat nog wel een dezer dagen veranderen

Markaudio

Als ik een topic open in een nieuw venster (rightclick) krijg ik eerst het betreffende topic zonder reclame (nog steeds erg irritant bewegend) en na een fractie van een seconde refreshed het scherm naar enkel de reclamebalk. Ben ik de enige die dit heeft?

Mvg,



Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

B.J.

Quote from: Markaudio on November 14, 2006, 16:47:07
Als ik een topic open in een nieuw venster (rightclick) krijg ik eerst het betreffende topic zonder reclame (nog steeds erg irritant bewegend) en na een fractie van een seconde refreshed het scherm naar enkel de reclamebalk. Ben ik de enige die dit heeft?

Mvg,



Mark

Dus situatie 2?

Raphie

nog een bug?!?

het maakt nu niet meer uit in welk topic je staat, de adresbalk heeft altijd http://www.htforum.nl/yabbse/indexforum.php weer?!?

Voorheen was dat altijd de topic die je aan het lezen was. kan dit weer terug? bookmarken van topics is op deze manier op z'n minst gezegd erg lastig.........
JBL PRX Power!

B.J.

#67
Bij mij staat er toch echt gewoon http://www.htforum.nl/yabbse/indexforum.php?topic=51790.75;topicseen

edit: Niet als ik via htforum.nl ga en dan klik. Dan heb ik wel net als jij alleen http://www.htforum.nl/yabbse/indexforum.php

J.A.F._Doorhof

Voor de links werkt openen in nieuw tabblad het beste.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 14, 2006, 18:20:00
Voor de links werkt openen in nieuw tabblad het beste.

Precies, dan houd je de volledige url.

Raphie

#70
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 14, 2006, 18:20:00
Voor de links werkt openen in nieuw tabblad het beste.

Frank ik weet prima hoe ik een link moet openen ;)

Gaat mij erom dat ik geen bookmarks meer kan maken als ik een topic bekijk, zonder (met dit topic als voorbeeld)
eerst met m'n rechterknop op Htforum.nl > Lees dit eerst > Over dit board > Antwoord ( Re: Uitleg problemen HTforum en ITC server ) moet klikken, properties moet kopieren, bookmaarks moet openen en een bookmark moet aan maken

ipv alleen "add to bookmarks" aan te klikken  >:( >:(
JBL PRX Power!

Raphie

en ik wil niet ieder topic een nieuwe tab, dan blijf ik tabs sluiten, veel te veel werk....
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan dat Jack meeleest, wat mogelijk is zal wel aangepast worden.
Op dit moment zijn we net klaar met het goed laten draaien van het systeem, de rest heeft even geen prioriteit lijkt me.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Dat moet gezegd worden: het forum draait nu verder PERFECT!!!!!  :D :D :D

Qua performance dag en nacht verschil met voorheen 8)
JBL PRX Power!

Raphie

Dat werkt i.d.d. ook  ;D

ThnX weer wat geleerd  8)
JBL PRX Power!