supertest nieuwe Sanyo PLV-Z5

Started by pch, November 8, 2006, 13:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

http://www.projectorreviews.com/Manufacturers/sanyo/PLVZ5/index.asp

En wat me verbaasd is dat iedereen hier op dit forum het altijd over de Epson en de Panasonic heeft maar dat deze Sanyo schijnbaar ook zijn grote voordelen heeft!
Heeft Frank deze Z5 b.v. al eens getest?

Gr. Paul.

THX-UltraII

nu een 720p pj aanschaffen lijkt me echt niet slim. de 1080jes zijn in aankomst en hoe...... weet zeker dat je binnen no-time een 1080 voor 2ruggen hebt.

pch

Quote from: THX-ultraII on November  8, 2006, 13:45:52
nu een 720p pj aanschaffen lijkt me echt niet slim. de 1080jes zijn in aankomst en hoe...... weet zeker dat je binnen no-time een 1080 voor 2ruggen hebt.

Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar goed: dat weet je idd nooit.
Maar altijd maar wachten op iets nieuwers lijkt me ook dodelijk vermoeiend.
Als je ziet wat je nu al kan kopen voor een kwaliteit voor 2000,- is super goed.
Zo'n Sanyo schijnt iig super te zijn. en aangezien iedereen het steeds maar heeft over HD terwijl er nog niets te koop is en we allemaal mara wachten, wachten en nog eens wachten lijkt me deze pj op dit moment een erg goede keuze.

Gr. Paul.

THX-UltraII

dat 1080 de toekomst is is een feit, vandaar mijn suggestie om nu GEEN pj te nemen. Over een half jaar koop ik er 1 voor € 2000,00, let maar op  ;)

spotmatic

Quote from: THX-ultraII on November  8, 2006, 14:48:24
dat 1080 de toekomst is is een feit, vandaar mijn suggestie om nu GEEN pj te nemen. Over een half jaar koop ik er 1 voor € 2000,00, let maar op  ;)

Duh... koop een Barco voor 1250 euro en je hebt NU al 1080p  :P
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

pch

Quote from: THX-ultraII on November  8, 2006, 14:48:24
dat 1080 de toekomst is is een feit, vandaar mijn suggestie om nu GEEN pj te nemen. Over een half jaar koop ik er 1 voor € 2000,00, let maar op  ;)

Ja en daarna is er weer een opvolger voor 1920x1080....
Ik zie dit nu al jaren aan en iedereen die maar wacht en wacht. Je kunt altijd wel wachten tot je een ons weegt, er komt ALTIJD weer wat nieuwers: dat is een FEIT!
Dat jij over een 1/2 jaar voor 2000,- een 1080p pj koopt geloof ik 100% zeker niet.
Misschien over 2 jaar...
Dan is de 720p alweer afgeschreven en zijn dienst bewezen en heb je lekker genoten.
Maar de insteek van mijn posting was ook niet echt de vraag of je nu op dit moment voor een 720p of voor een 1080p moet gaan, maar wat de min of meer beste keus zou zijn tussen de huidige 720p pj's onder de 2000,- en dat het mij opviel dat iedereen het hier altijd heeft over Epson en Panasonic pj's en dat de link naar de test van de Z5 aantoont dat ook die een zeer goede kandidaat is....

Gr. Paul.

THX-UltraII

ik geef je enkel advies waar je zelf van mag beslissen of je er iets mee doet. Als je de ontwikkelingen op het gebied van HD een beetje hebt bijgehouden komen daar uit naar voren dat:
1. 1080 de standaard wordt voor de komende jaren
2. de prijzen van 1080pjs nu al gaan dalen (je hebt al een sony voor nog geen € 4000,00). Ik wil voor een kratje bier wedden dat 8 mei 2007 (dat is over exact een half jaar  ;D) deze pjs voor € 2000,00 over de toonbank zullen gaan bij menig i-shops.

pch

THX:
Ik geef het op met jou...
Ik zie totaal niet wat jouw (overigens goed bedoelde) opmerking met mijn openingspost van mijn topic te maken heeft...
Het gaat mij om de verschillen tussen de 720p pj's van Epson, Panasonic en Sanyo!

Gr. Paul.

THX-UltraII

ik begrijp je heus wel. Maar stel nu dat je dit niet zou weten had je jezelf wel voor je kop kunnen slaan.

Rody

#9
Quote from: THX-ultraII on November  8, 2006, 16:49:33
ik begrijp je heus wel. Maar stel nu dat je dit niet zou weten had je jezelf wel voor je kop kunnen slaan.
Of jezelf voor de kop slaan omdat dat je een jaar lang geen film heb kunnen kijken op een projector...


Duckt

Ik ben het met pch eens. Ik geef nu ook liever 1750 euro uit voor een goede 720P projector. Over een half jaar kom je er weer achter dat wanneer je nog even doorspaart je een nog mooiere kan kopen. Dan ben je dus 1 jaar verder.
Ik wacht al meer dan een jaar en ben er nu ook wel achter dat je kan blijven wachten.
Als ik nu een Pearl ga kopen voor 4750 euro dan ga ik dus niet over 2 jaar weer 1 aanschaffen. Mijn keuze is dan ook nu een goede 720P projector kopen en dan over 2 jaar een top 1080P met ECHTE zwart waardes.

En 2000 euro voor een 1080P over 6 maanden. Dat kan best wel mogelijk zijn, de prijzen kelderen nog steeds. Maar of het de kwaliteit heeft van een Ruby/Pearl/HD81, daar ga ik zeker niet vanuit. THX-ultraII geloof jij dan van wel?

Door mijn werk en andere omstandigheden heb ik nog niet echt de tijd gehad om me volledig te storten op 1080P materiaal. Ik weet alleen wel dat het vaak problemen geeft om 1080P goed te streamen.

De strijd tussen HD-DVD en Blue-ray is ook nog niet uitgevochten. De spelers die nu op de markt worden aangeboden betaal je de volle pond voor. Wanneer ik een 1080P projector ga kopen schaf ik ook gelijk een goede HD speler aan, die zal dan geen 800 euro's  kosten. Eerst alles kinderziektes er maar een uit zoals wij in ICT land altijd zeggen.

Dus dit jaar een 1080P projector en speler kopen is 2 maal het volle pond betalen.

boekhour

Goed en nu terug ontopic. Heeft Frank de Sanyo al bekeken?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

pch

Quote from: boekhour on November  9, 2006, 11:17:01
Goed en nu terug ontopic. Heeft Frank de Sanyo al bekeken?

Dank je, precies....

Gr. Paul.

dvd-fan

#13
Op www.cine4home.de staat een volledige test.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

pch

Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 14:28:12
Op www.cine4home.de staat een volledige test.
Robin

Dank je!
Maar is de test in mijn link van projectorreviews niet "volledig" dan ofzo?

Gr. Paul.

dvd-fan

Jawel, maar hoe meer reviews hoe beter ;)
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

pch

Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 15:50:50
Jawel, maar hoe meer reviews hoe beter ;)
Robin

Klopt.
En deze test laat veel meer techniek zien van binnen zie ik nu ik de test gelezen heb...
Gaaf om ook in deze test te lezen dat dit een toppertje is!
Cool  8)

Gr. Paul.

spijtebijt

#17
Er staat ook een review over de Z5 op www.projectorcentral.com. En een shootout tussen de Z5 en de nieuwe Panasonic. De eerste review is zeer lovend. Er konden geen tekortkomingen ontdekt worden. En de tweede zegt:  '...if your objective is to obtain maximum image quality in a dark theater environment, the Sanyo PLV-Z5 is the stronger alternative.'
Kortom, de Z5 is echt de moeite waard om te overwegen als je een nieuwe projector wilt kopen.

Overigens is het wel leuk om ook de overige reviews te lezen op projectorreviews.com: die zijn bijna allemaal erg lovend. Ook de Panasonic wordt omschreven als 'awesome'!
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

neptune

Quote from: THX-ultraII on November  8, 2006, 15:42:10
ik geef je enkel advies waar je zelf van mag beslissen of je er iets mee doet. Als je de ontwikkelingen op het gebied van HD een beetje hebt bijgehouden komen daar uit naar voren dat:
1. 1080 de standaard wordt voor de komende jaren
2. de prijzen van 1080pjs nu al gaan dalen (je hebt al een sony voor nog geen € 4000,00). Ik wil voor een kratje bier wedden dat 8 mei 2007 (dat is over exact een half jaar  ;D) deze pjs voor € 2000,00 over de toonbank zullen gaan bij menig i-shops.
Moet jij toch eens vertellen waar jij die sony vindt voor 4 mille
enne....we onthouden het van dat kratje bier op 8-05 2007, is dat dan een kratje voor iedereen die het niet met je eens is in dit topic? doe mij er dan ook maar een, amstel graag :D 8)
zet hier iets neer

Duckt

2000 € voor 1080P komt al in de buurt.

Epson's EMP-TW1000 3LCD 1080p projector met HDMI 1.3
Of ook wel de Epson PowerLite Pro Cinema 1080 LCD Projector genoemd.

Zou je in Japan kunnen kopen in december voor Let wel !!! 2400 Euro
In Nederland zal deze prijs vast hoger liggen. De vraag is alleen hoeveel.

Wanneer je deze projector in America wil kopen betaal je zo 1500 €  meer. (vreemd maar waar, net als de TW700)

Zal vast geen Pearl kwaliteit zijn.

Starred


pch


Starred


master30

Is de zoomsterkte groter bij een z5 t.o.v een z2?
Ik zou namelijk graag heel iets groter kunnen gaan met het scherm, ongeveer 10 cm links en rechts.
de plaats waar hij hangt is niet te veranderen.

groeten,
Marcel
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Jenkins

Quote from: spijtebijt on November 13, 2006, 18:44:11Er staat ook een review over de Z5 op www.projectorcentral.com. En een shootout tussen de Z5 en de nieuwe Panasonic. De eerste review is zeer lovend. Er konden geen tekortkomingen ontdekt worden. En de tweede zegt: 
'...if your objective is to obtain maximum image quality in a dark theater environment, the Sanyo PLV-Z5 is the stronger alternative.'

Kortom, de Z5 is echt de moeite waard om te overwegen als je een nieuwe projector wilt kopen.

Overigens is het wel leuk om ook de overige reviews te lezen op projectorreviews.com: die zijn bijna allemaal erg lovend. Ook de Panasonic wordt omschreven als 'awesome'!

We zijn inmiddels wat maandjes verder.
Geldt dit standpunt nog steeds voor de Z5, t.o.v. bijvoorbeeld de Epson EMP-TW700 ?