Verslagen demo van een High-End surround / stereo ervaring 27-01-2007 bij Kharma

Started by jan-rotterdam, November 7, 2006, 22:00:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rielplayer

Hoi Jan,

Mijn vader gaf aan hier ook wel interesse in te hebben. Wel geen lid van het forum, maar wel een oud-bezitter van OLS speakers.

Ik hoor wel van je of dit kan.

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jan-rotterdam

Quote from: Rielplayer on November 11, 2006, 23:34:25
Hoi Jan,

Mijn vader gaf aan hier ook wel interesse in te hebben. Wel geen lid van het forum, maar wel een oud-bezitter van OLS speakers.

Ik hoor wel van je of dit kan.

Groeten Maurice

Staat op de lijst

Groeten Jan

Harry HT

Hoi Jan,
Quote from: jan-rotterdam on November  7, 2006, 22:00:25
Mocht je dus zin hebben in een luistersessie op een zaterdag (waarschijnlijk zaterdag 27 Januari 2007) laat dit dan even weten in dit topic zodat ik een idee krijg van het aantal personen. Indien je bepaalde wensen hebt van wat je zou willen horen dan kun je dat ook aangeven en dan zal ik vragen of het mogelijk is.
Wat kan er worden afgespeeld dvdA, mc sacd , d-vhs en dvdV? en is er een groot scherm?

één stereonummer mag toch wel even snel tussendoor ? (Ik wil het "surround feestje" natuurlijk niet verpesten)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

angel1978

Ik kom ( mede afhankelijk van de definitieve datum ) graag

Gr. angel1978

FrankB

Lijkt me een leuke ervaring Jan!! Zet mij er maar bij. Hoeveel mensen kunnen er eigenlijk bij zijn?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jan-rotterdam

Angel1978 & FrankB staan op de lijst

QuoteHoeveel mensen kunnen er eigenlijk bij zijn?

Ik weet niet precies hoeveel personen OLS audio op prijs stelt. Zodra de teller hier op 40 personen staat zet ik de rest voorlopig op een reserve lijst totdat ik zeker weet hoeveel personen mogelijk zijn.

Groeten Jan

jan-rotterdam

    Quote from: Harry HT on November 12, 2006, 11:57:11
    Hoi Jan,Wat kan er worden afgespeeld dvdA, mc sacd , d-vhs en dvdV? en is er een groot scherm?

    één stereonummer mag toch wel even snel tussendoor ? (Ik wil het "surround feestje" natuurlijk niet verpesten)

    Gegroet,

    Harry

    Ik weet niet wat voor sets ze neer gaan zetten wat apparatuur betreft, ik denk dat er wel een "leuke" combispeler wordt opgesteld die alle formaten kan verwerken. Groot scherm weet ik niet of ze die op dat moment hebben hangen.

    Ik heb als voorstel onderstaande sets opgegeven (geen idee of ze het gaan doen maar dit lijkt mij persoonlijk erg leuk om voor iedereen te beluisteren t.b.v. algemene indruk van het programma):

    Set-1


    • Grand Exquisite of Reference 1A/E of Midi als fronts
    • Exquisite center
    • Exquisite surrounds (mogelijk zelfs 4 stuks)
    • Exquisite subwoofer (mogelijk zelfs 2 stuks)

    Set-2


    • Ceramique CE-3.2 (met ceramische tweeter)
    • Ceramique center
    • Ceramique surrounds of extra set CE-3.2 als surround
    • Ceramique subwoofer

    Set-3


    • Ceramique CE-3.2 in direct vergelijk met een CRM-3.2FE in stereo opstelling t.b.v. het beluisteren van het verschil tussen een "standaard" luidspreker en een gemodificeerde versie

    QuoteThe CRM 3.2 differs from the Ce 3.1 in a complete cabinet upgrade, whereby the internal is being treated with a special substance improving the weight and acoustical properties. Also a better tweeter and therefore other filter are being used. Finally the a stand is included in the upgrade.


    Set-4


    • Een Exquisite Midi of Mini in stereo opstelling


    Groeten Jan


    [/list][/list][/list]

    patrick_vdb

    Quote from: Harry HT on November 12, 2006, 11:57:11
    één stereonummer mag toch wel even snel tussendoor ?

    Zeg, ga je mond spoelen Harry! >:D ;D

    mvrg

    Patrick

    Jean Sibelius

    Dat wordt smullen ;D

    Alleen het overlijden van een naast familielid kan me de 27-ste weghouden uit Breda ;)
    The Confidence Mansion
    Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
    Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
    Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

    jan-rotterdam

    #34
    Net de definitieve bevestiging van de demo dag op zaterdag 27-01-2007 doorgekregen.
    Waarschijnlijk een tweetal sessie's vanwege de verwachte grootte van de groep.

    1e sessie van 11.00 - 13.00
    2e sessie van 14.00 - 16.00

    Te demonstreren luidsprekers zullen vrijwel dezelfde zijn als in het eerder door mij vermelde voorstel, bijbehorende apparatuur zal per set aangepast worden naar prijs/prestatie's van de gebruikte luidsprekers.

    Quote
    Ik denk de grand met de surround opstelling, center subs enz inclusief beeld natuurlijk.

    Dan de kharma ruimte met de midi en mini exquisite,

    Ik denk dat we beginnen met een CE 3.2  met ceramique tweeter met de CRM 3.2FE.

    Elektronica zal wisselend zijn en overeenstemmen met kwaliteit van de speakers.

    Pin me er niet op vast maar zoiets zal het wel worden.


    Best regards,
    Peter Bats

    Groeten Jan


    kris

    Hoi Jan,

    zoals eerder gemaild ben ik wel geinteresseerd om te komen luisteren...
    Schrijf me maar in...
    nb: weet wel niet welke sessie ik kan volgen...waarschijnlijk de middagsessie... smorgens moet mijne oudste sjotten...

    groetjes Kristiaan
    Tag Mclaren AV192R, Tag eindbakken etc...
    http://my.hifi.nl/index.php?user=120

    jan-rotterdam


    DA BoSS

    Beetje off-topic, maar weet jij of er goede ervaringen zijn met Kharma speakers op Audionet apparatuur?

    Bevelen zij uberhaupt nog bepaalde merken aan als zijnde een goede match met hun speakers?
    High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

    jan-rotterdam

    @ Da-Boss

    Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop  O0

    Kharma demonstreerd vaak met Lamm versterking en tegenwoordig ook met hun eigen versterkers. Ervaringen met Audionet / Kharma zijn mij onbekend maar je kunt het altijd eens navragen. Misschien ook verstandig om eens de prijslijst van Kharma op te vragen voordat je voorgaande vraag stelt, misschien wil je het niet eens weten  ;)

    Groeten Jan


    Jean Sibelius

    Quote from: jan-rotterdam on November 15, 2006, 17:17:46
    Misschien ook verstandig om eens de prijslijst van Kharma op te vragen voordat je voorgaande vraag stelt, misschien wil je het niet eens weten  ;)
    Dat was ook mijn eerste gedachte ;D (desalnietemin toch erg nieuwsgierig)!
    The Confidence Mansion
    Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
    Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
    Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

    jan-rotterdam


    Foto geplaats aan begin van dit topic van de Kharma Exquisite surround set

    Groeten Jan


    MarcoV

    Ik ben ook geinteresseerd, dus als er nog ruimte is ben ik er graag bij (met een klein voorbehoud omdat rond die tijd onze tweede spruit geboren zou moeten zijn!  O0).

    Marco

    jan-rotterdam


    Jean Sibelius

    Hoi Jan,

    Ik zie in het lijstje van geinteresseerde Jan (+ 20 clubleden).
    Gezien de reacties tot nu toe zou ik daar (+ 10 clubleden) van maken, incl. Jenkins ;)

    Groetjes, Jan
    The Confidence Mansion
    Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
    Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
    Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

    jan-rotterdam

    Quote from: HSN on November 23, 2006, 06:25:03
    Hoi Jan,

    Ik zie in het lijstje van geinteresseerde Jan (+ 20 clubleden).
    Gezien de reacties tot nu toe zou ik daar (+ 10 clubleden) van maken, incl. Jenkins ;)

    Groetjes, Jan

    Aangepast

    Groeten Jan

    Wimpie007

    Hey Jan,
    Heb deze week inzage gekregen in de examen-planning voor januari, en helaas is er de maandag daarna nog eentje gepland, dus ik vrees dat ik bij deze mijn plaatsje terug moet opgeven.
    Toch bedankt voor het aanbod, en veel plezier aan de mensen die wel gaan :)
    CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
    Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

    Martin_M

    Hé, ik zie dit topic nu pas.
    Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze sessie!!
    Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
    (Klik hier voor showcase  en verslagjes)


    beunky

    Dit lijkt mij ook wel erg de moeite waard, als er nog plek is zou ik graag langs willen komen! :D
    "De dwaling is de moeder van het inzicht."
    "Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
    "If you think education is expensive, try ignorance"

    jan-rotterdam


    Wimpie007 verwijderd, Martin_M & Beunky toegevoegd

    Groeten Jan