HTMIMIC - het kriebelt

Started by mimic, November 6, 2006, 21:23:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: drees62 on January 29, 2012, 17:17:53
Welk hoog? De waterfall gaat maar tot 800 Hz!
:clapping: Daar heb je me mooi!

Ik ging er vanuit dat het tot 20KHz liep. Inderdaad het gedrag in het hoog is hier niet terug te zien. Wat desalniettemin opmerkelijk is, is dat naar de 800 Hz toe de uitsterftijd alleen maar langer wordt, een veeg teken.

mimic

#1176
Oeh, dat is verwarrend! Hier is de waterfall tot 20Khz echter weet ik niet tot hoe hoog mijn Radioshack dB meter betrouwbaar is. Ik heb ergens gelezen dan dit de meter gebruikt kan worden voor laag/ mid.

Hoe hoger, hoe erger lijkt het. Goed te verklaren, de wand achter de luisterpositie is helemaal kaal en recht.

Momenteel ben ik even de huiskamer in Sketchup aan het bouwen zodat jullie ook een beetje inzicht hebben op de situatie. We moesten het nou maar eens goed doen ook!
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Van 1,5 tot 7 khz galmt wat langer na,normaal doe ik alleen submetingen,maar dit heb ik hier nog niet gezien.
Heb wel vaker gemeten in een ruimte met veel galm ,maar altijd alleen voor de sub,ivm waf komen er toch geen panelen.

Apart ergens galmt je middengebied na,daar zouden mooie matjes voor moeten zijn misschien GIK,moet even kijken welke
Leen even je meting hoor ,kijken wat de rest er van zegt die hier niet meeleest denk ik.


mimic

Och omdat zoiets dan leuk is om te doen,ik draaf een beetje door.

De huiskamer; bijna op de cm. nauwkeurig. Zowel de kamerafmeting als de plaats van de bank/ luidsprekers ( nee ik heb geen B&Wtjes :) / diffusor`s/ vloerkleed. De niet weergegeven achterwand ( achter de bank ) is volledig kaal en zonder kast o.i.d.

Desbetreffende kast moet gebouwd worden, en dan stiekem natuurlijk met ruimte voor ( de nu door ons ) te bepalen akoestische maatregelen.
KEF LS50W - Velodyne DD12

morca

Je bedoeld de kast om je tv heen,die hele muur?
Mooi mooie set ook trouwens,erg nette meting ook voor een ruimte met zoveel harde vlakken,zie je zeer weinig,je hebt mazzel nu al zonder kast ;)

mimic

Andersom, de wand achter de bank ( tegenover de tv ) is nu kaal.
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Mooie tekening van een mooie kamer. Qua nagalm mag je denk ik niet klagen, maar door de diffusie aan slechts 1 kant krijg je een onbalans in het geluidsbeeld. Ik weet niet of je dat ook hoort, maar het zou kunnen. In het laag heb je volgens mij weinig nagalm doordat er veel energie door het eetgedeelte wordt geabsorbeerd. Een subwoofer zou, mits goed geplaatst, het laag kunnen helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

U hier? :) Fijn!

de diffusie aan 1 kant is eigenlijk een beetje per ongeluk. Ik had ze besteld voor de HTruimte, ging vervolgens spelen met audio in de huiskamer. Dit had voordelen, echter is de kamer veel te hard. Ik had de panelen nog liggen, maar mocht ze niet overal ophangen ( van de wederhelft ). Deze plek zag er optisch goed uit. Ik dacht dat ik op deze manier wellicht een beetje zou compenseren voor de asymetrie tussen L/R. Rechts heeft veel latere reflecties door de grote afstand. Het stereobeeld leek er iig aardig door opgeknapt, ik had altijd het idee dat de linker luidspreker meer aandacht trok.
KEF LS50W - Velodyne DD12

mimic

#1183
Even alle info bij elkaar in 1 post;
KEF LS50W - Velodyne DD12

AbZ

Oei je zit midden in een paar ravijnen!
Beetje schuiven met bank en/of speakers lijkt me wel gewenst?

HTip

Quote from: mimic on January 31, 2012, 08:20:46
U hier? :) Fijn!
:wub:

Quote
de diffusie aan 1 kant is eigenlijk een beetje per ongeluk. Ik had ze besteld voor de HTruimte, ging vervolgens spelen met audio in de huiskamer. Dit had voordelen, echter is de kamer veel te hard. Ik had de panelen nog liggen, maar mocht ze niet overal ophangen ( van de wederhelft ). Deze plek zag er optisch goed uit. Ik dacht dat ik op deze manier wellicht een beetje zou compenseren voor de asymetrie tussen L/R. Rechts heeft veel latere reflecties door de grote afstand. Het stereobeeld leek er iig aardig door opgeknapt, ik had altijd het idee dat de linker luidspreker meer aandacht trok.
Daar had ik even niet aan gedacht. Goede redenatie en inderdaad een goede manier om links te compenseren. Hangen de diffusers ook precies zo?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


mimic

De diffusors gangen inderdaad op die manier. Ik was van plan ze om en om te hangen ( omhoog/ op de zijkant ) echter was ik zo enthousiast dat ze al op de muur zaten voordat ik dat bedacht. Zal ze binnenkort eens opnieuw schikken.

De bank en luidsprekers kunnen wellicht een aantal cm's verplaatsen maar ik ben redelijk gebonden aan de huidige opstelling. Uiteraard heb ik alle mogelijke toe-ins en posities getest met de luidsprekers, de huidige opstelling is niet ideaal maar wel de beste.

Die achterwand moet gewoon anders denk ik :)

Ik ben momenteel 2 leuke 12 inch subjes aan het ontwerpen, met dsp moet ik dan een eind komen in het laag ( en ik ben dan flexibeler met plaatsing ).
KEF LS50W - Velodyne DD12

Peerless Monster

Hee Mick,

Wat zijn de afmetingen van zo'n diffusor (en dan de hoogtes, want ik weet dat ze 3,5 dik zijn 59,5 cm en 17 root)?
Ik heb een PS snijder en dan kan ik ze zelf eens bouwen...
Is niet heel erg moeilijk...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mimic

Pm!

Ik zal vanavond eens meten, die van mij zijn gok ik wel 10cm dik hoor!
KEF LS50W - Velodyne DD12

Peerless Monster

Quote from: mimic on January 31, 2012, 12:43:59
Pm!

Ik zal vanavond eens meten, die van mij zijn gok ik wel 10cm dik hoor!

Ik bedoelde de dikte van 1 zo'n vin die omhoogsteekt... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: mimic on January 31, 2012, 11:08:45
De diffusors gangen inderdaad op die manier. Ik was van plan ze om en om te hangen ( omhoog/ op de zijkant ) echter was ik zo enthousiast dat ze al op de muur zaten voordat ik dat bedacht. Zal ze binnenkort eens opnieuw schikken.
In het topic van Sonic Circle en hoekie staat hoe je ze het beste ophangt. Ze moeten in ieder geval afwisselend horizontaal en verticaal opgehangen worden. Afhankelijk van het afstraalgedrag van de speaker moeten de diffusers meer naar voren of naar achteren worden gehangen. Midden van de complete diffuser ter hoogte van de tweeter is ook aan te raden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Oké, dan moeten ze er weer even af. Weet ik gelijk hoeveel trekkracht de dubbelzijdige tape heeft :)

Ik heb een overeenkomst met mijn vriendin gesloten. Een boekenkast vinden we niet echt passen in het interieur. ( we houden wel van een beetje ruimte/ rust ). Wat wel mag is een groot design ( kunstig ) paneel met eventueel verlichting oid. In welke vorm dit gegoten moet worden weet ik nog niet maar er valt vast een kunstige paneel absorber te bedenken!

Plusminus 250x 150cm is geen bezwaar :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Zo! Jij hebt goed onderhandeld :D Dat paneel komt achter de bank? RalphH heeft hier ook al eens naar gekeken, dus hem even vragen scheelt je veel tijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Ja inderdaad, achter de bank aan een kale muur. Het mag rond de 20cm diep worden.

Ik zal Ralph eens benaderen.
KEF LS50W - Velodyne DD12

Peerless Monster

Quote from: mimic on January 31, 2012, 22:51:23
Oké, dan moeten ze er weer even af. Weet ik gelijk hoeveel trekkracht de dubbelzijdige tape heeft :)

Ik heb een overeenkomst met mijn vriendin gesloten. Een boekenkast vinden we niet echt passen in het interieur. ( we houden wel van een beetje ruimte/ rust ). Wat wel mag is een groot design ( kunstig ) paneel met eventueel verlichting oid. In welke vorm dit gegoten moet worden weet ik nog niet maar er valt vast een kunstige paneel absorber te bedenken!

Plusminus 250x 150cm is geen bezwaar :)

Een hele simpele is de lamp...
http://www.soundscapes.nu/dhzgolf.htm

Maar die LUCHT......................
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RalphH

Waar woon je ergens? Als t niet te ver weg is wil ik wel een keer wat paneeltjes in de auto gooien (staan toch los en moeten overnieuw bekleed), kun je kijken/luisteren of het wat voor je doet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: Peerless Monster on February  1, 2012, 09:53:09
Een hele simpele is de lamp...
http://www.soundscapes.nu/dhzgolf.htm

Maar die LUCHT......................
Die had ik nog niet eerder gezien, maar inderdaad die geur :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on February  1, 2012, 10:25:10
Die had ik nog niet eerder gezien, maar inderdaad die geur :unsure:

Het is ook een hele simpele oplossing.
Ik heb weer piepschuim gekocht om wat te gaan fabriceren...
Nadeel vandat spul is ook dat het absorbeerd in het middengebied... Dus moet er mee oppassen bij het gebruik ervan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Peerless Monster on February  1, 2012, 10:27:15
Het is ook een hele simpele oplossing.
Ik heb weer piepschuim gekocht om wat te gaan fabriceren...
Nadeel vandat spul is ook dat het absorbeerd in het middengebied... Dus moet er mee oppassen bij het gebruik ervan...
Absoluut, overdemping is killing! Ik heb ergens een tabel gezien van materiaal en de absorptiewaarde bij welke frequentie. Wordt even graven, maar ga die eens opzoeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive